تاثیر لهجه در نمره IELTS Speaking

 

سوالات زیادی در مورد لهجه در آزمون IELTS Speaking وجود دارد. بنابراین، سوال این است، آیا آیلتس فقط به دنبال یک لهجه انگلیسی “عالی” است؟ به عبارت دیگر، اگر نمره باند 9 می خواهید به لهجه خاصی نیاز دارید؟ پاسخ منفی است.

همه انگلیسی را با لهجه صحبت می کنند. به عنوان مثال، اگر نحوه صحبت یک فرد استرالیایی، ایرلندی یا آمریکایی را مقایسه کنید، همه آنها انگلیسی را کاملاً صحبت می کنند، اما با لهجه های متفاوت. ممتحنین IELTS معلمان زبان باتجربه ای هستند که برای ارزیابی مکالمه زبان انگلیسی و نه لهجه شما گواهینامه دریافت کرده اند. آنها همیشه آماده شنیدن طیف گسترده ای از لهجه ها هنگام برگزاری آزمون Speaking آیلتس هستند.

عملکرد شما در آزمون Speaking بر اساس چهار معیار ارزیابی ارزیابی می شود. یکی از این معیارها pronunciation است که ارزش آن 25 درصد از عملکرد شماست، بنابراین اینکه چقدر کلمات را واضح تلفظ می کنید بسیار مهم است. اگر ممتحن در درک شما مشکل داشته باشد زیرا کلمات را اشتباه تلفظ می کنید و الگوهای استرس غیرمعمولی در جملات خود دارید، احتمالاً نمره کمتری خواهید گرفت زیرا از برقراری ارتباط جلوگیری می کند و باعث سوء تفاهم می شود.

نحوه بیان کلمات خود با استفاده از استرس، intonation و ریتم می تواند تحت تأثیر لهجه شما باشد. بنابراین امروز نگاهی دقیق‌تر به نکاتی خواهیم داشت که به شما کمک می‌کنند واضح‌تر صحبت کنید و اطمینان حاصل کنیم که ممتحن می‌تواند شما را درک کند.

 

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

از stress استفاده کنید

زبان انگلیسی زبانی است که استرس را در خود جای داده است. هنگام صحبت برای کمک به برقراری ارتباط و بیان نظرات خود از استرس استفاده می کنیم. در آزمون Speaking شما بر اساس توانایی خود در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی ارزیابی می‌شوید و یکی از بخش‌های کلیدی درک در مکالمه، استفاده از صدای خود برای برقراری ارتباط معنادار است.

استرس می تواند برای تاکید بر کلمات مهم یا مقایسه و تضاد چیزی که در مورد آن صحبت می کنید استفاده شود. بعنوان مثال:

‘I used to love watching TV, but now I hate it. I only use the TV to watch Netflix’.

 

لهجه شما می‌تواند بر نحوه ارائه صداها و تک تک کلمات شما تأثیر بگذارد. تک تک کلمات باید به درستی تاکید شوند تا معنی اشتباه نشود. اگر روی هجای اشتباه در یک کلمه تاکید کنیم، می‌تواند معنی را از فعل « record» به اسم « record» تغییر دهد.

اگر ممتحن در درک شما مشکل داشته باشد زیرا کلمات اشتباه تلفظ می شوند و الگوهای استرس غیرمعمولی دارند، احتمالاً به دلیل نامشخص بودن معنی، نمره پایین تری دریافت خواهید کرد.

 

از intonation استفاده کنید

وقتی در مورد لحن صحبت می کنیم، منظورمان بالا و پایین رفتن صدای شما هنگام صحبت است. بنابراین، مطمئن شوید که از صدای خود برای کمک به انتقال معنا استفاده می کنید.

وقتی سوالی می‌پرسیم، معمولاً یک عطف افزایشی داریم، به این معنی که صدای ما در پایان جمله بالا می‌رود. مثل نشانه گذاری در نوشتن. وقتی یک عبارت را تمام می کنیم، صدایمان می افتد، که به برقراری ارتباط کمک می کند، زیرا می دانیم که گوینده در حال پایان دادن به یک جمله است. اگر به صورت یکنواخت صحبت کنید، صاف و بی حالت به نظر می رسید، و این امر باعث می شود که ممتحنان نتوانند آنچه را که می خواهید بگویید را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: IELTS GENERAL TRAINING, WRITING TASK 1 : نحوه نوشتن نامه

از rhythm استفاده کنید

زبان انگلیسی زبانی است که استرس دارد و از ریتم برای برقراری ارتباط با سرعت مناسب استفاده می کند. به عنوان مثال، اگر آهنگی را می خوانید، برای بیان خود از جمله بندی، ریتم و استرس استفاده می کنید. این در هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی نیز به همین صورت است.

اطمینان حاصل کنید که:

  • واضح و با سرعت طبیعی صحبت کنید. کلماتی را که مهم هستند یا تاکید و یا تضاد بر ایده هایی که میخواهید بیان کنید دارند را استرسی ادا کنید.
  • با عبارات معنی دار صحبت کنید و پاسخ های یک کلمه ای ندهید.
  • خیلی آهسته صحبت نکنید زیرا پیروی از آنچه می گویید دشوار خواهد بود
  • با سرعت عادی و نه خیلی سریع صحبت کنید زیرا درک شما سخت خواهد بود
  • کلمات خود را در گروه های کلمات معنی دار بیان کنید (مثل: when I was child – I loved playing soccer)

 

طبیعی باشید

هنگام آماده شدن برای آزمون speaking آیلتس، بر روی ویژگی های pronunciation تمرکز کنید که می تواند منجر به نمره بالاتر شود. مطمئن شوید که:

  • واضح و با سرعت طبیعی صحبت کنید. کلماتی را که مهم هستند یا تاکید و یا تضاد بر ایده هایی که میخواهید بیان کنید دارند را استرسی ادا کنید.
  • با عبارات معنی دار صحبت کنید و عبارت تک کلمه ای نسازید .
  • زیر و بمی صدای خود را تغییر دهید و الگوهای intonation انگلیسی را که هر روز در تلویزیون، فیلم ها و اتوبوس می شنوید، تقلید کنید.
  • با سرعت عادی صحبت کنید
  • طوری صحبت کنید تا دیگران شما را درک کنند.

زیاد روی لهجه خود stress نداشته باشید. اگر به وضوح ایده های خود را با ممتحن در میان بگذارید و نکات بالا را عملی کنید، در مسیر رسیدن به نمره Speaking مورد نیاز خود قرار خواهید گرفت.

به یاد داشته باشید که همه ما، از جمله ممتحنین، با لهجه های مختلف صحبت می کنیم. سعی کنید با تماشای برنامه های خبری انگلیسی، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و گوش دادن به پادکست ها یا رادیو انگلیسی، خود را در معرض طیف وسیعی از لهجه ها قرار دهید. و اگر در روز امتحان همچنان عصبی هستید، تصور کنید که در یک کافی شاپ با یکی از دوستانتان نشسته اید و صحبت می کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید