بهترین کشور برای پرستاران

شرایط چند سال اخیر در کشور ما باعث شده تا بسیاری از افراد به فکر کار کردن در کشورهای دیگر باشند. می توان گفت شرایط مهاجرت برای کادر درمان به خصوص پرستاران بسیار راحت تر از سایر مشاغل است. البته شرایط کار و یا تحصیل به عنوان پرستار در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. اگر شما نیز قصد مهاجرت به خارج از ایران و ارتقای وضعیت شغلی و درآمدی خود را دارید،  مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید:

پیشنهاد ما  : تعیین سطح زبان 

 

گرین کارت آمریکا برای پرستاران

یکی از مهم ترین دغدغه های هر پرستاری قبل از مهاجرت و استخدام در کشور آمریکا، امکان دریافت اقامت و گرین کارت است‌. یکی از نکات مثبت اشتغال در این کشور این است که به کادر درمان گرین کارت تعلق می گیرد. البته این شرایط در حال حاضر وجود دارد و نمی توان در باره سال های آینده پیش بینی خاصی را انجام داد. از شرایط لازم برای دریافت گرین کارت می توان به معادل سازی مدرک و تایید صلاحیت بالینی و علمی اشاره نمود. بنابراین لازم است در ابتدا به مدت چندین سال در آمریکا مشغول به کار شوید تا با توجه به سابقه کاری تان صلاحیت بالینی و علمی شما مورد تایید مراجع قرار گیرد و گرین کارت به شما داده شود.

اخذ ویزای کار پرستاری

داشتن ویزای کار پرستاری مزایای متعددی دارد. برخی این مزایا عبارتند از:

  • بهره مندی از حقوق شهروندی: با در دست داشتن ویزای کار می توانید از کمترین حقوق یک شهروند شاغل چون بیمه، گواهینامه و غیره بهره مند شوید.
  • دریافت اقامت طولانی‌ مدت یا دائم: ویزاها انواع مختلفی دارند. با داشتن برخی از آن ها می توان اقامت پنجاه ساله دریافت کرد، در حالی که با داشتن برخی از آن ها می توان به صورت دائم در کشور مقصد زندگی کرد.
  • امکان اخذ ویزا برای همراهان: شما می توانید این ویزا را برای والدین، فرزند و همسر خود دریافت نمایید.
  • دریافت شرایط رفاهی مختلف برای فرزندان: فرزندان شما نیز مانند کودکان بومی کشور مقصد می توانند در مدارس دولتی به صورت کاملاً رایگان مشغول به تحصیل شوند.

 

شیفت های پرستاری در آلمان

شیفت های پرستاری در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت هایی دارد. اما معمولاً سنگینی کار در سایر کشورها از ایران کمتر است در حالی که حقوق بالاتری دریافت می کنند. در این بخش قصد داریم شما را با با شیفت های پرستاری در کشور آلمان به عنوان یک کشور اروپایی آشنا کنیم. هر پرستار در آلمان بایستی ۵ روز از ۷ روز هفته را به فعالیت مشغول باشد. میانگین ساعت کاری این افراد در طول یک هفته حدود ۴۰ ساعت است. شیفت های کاری به سه زمان صبح، عصر و شب تقسیم می شوند و مدت زمان هر شیفت حدود ۸ ساعت است. پرستاران در آلمان نیز مانند هر کشور دیگری می توانند از مرخصی استفاده کنند. مرخصی پرستاری در آلمان به انواع مختلفی تقسیم می شود که عبارتند از:

  • مرخصی با حقوق:

این مرخصی همان چیزی است که دولت در طول یک سال به تمامی پرستاران استخدامی خود می دهد. مدت زمان این مرخصی برای یک سال، ۲۰ روز است. شما می توانید به مدت ۲۰ روز بدون آن که مبلغی از حقوق شما کسر شود، به استراحت و انجام کارهای شخصی تان بپردازید.

  • مرخصی پزشکی:

این مرخصی مواقعی به شما تعلق می گیرد که درگیر یک بیماری شده باشید. قطعا جهت بهره گیری از چنین مرخصی بایستی از پزشک یک گواهی معتبر دریافت نمایید. گفته می شود که در صورتی که طول مدت این مرخصی از یک ماه و نیم کمتر باشد، حقوق به شما تعلق می گیرد، در غیر این صورت بایستی از مرخصی بدون حقوق استفاده کنید. یکی از مهم ترین مزایای کار در بیمارستان های آلمان این است که اگر طول دوره بیماری شما از ۶ هفته بیشتر شد، می‌ توانید از بیمه بیکاری بهره مند شوید تا از نظر مالی دچار ضربه نشوید.

  • مرخصی زایمان:

همان طور که می دانید حداکثر زمان مرخصی زایمان در ایران ۹ ماه است. این در حالی است که مرخصی زایمان در کشورهای اروپایی از جمله آلمان، ۳ سال است. همچنین مادران در صورت دلخواه می توانند در هفته به مدت ۳۰ ساعت مشغول کار شوند. در این مدت سه ساله استخدام شما همچنان پابرجا است و می توانید مجدد در همان بیمارستان مشغول به کار شوید.

 بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

انواع پرستار در آمریکا

پرستاران در کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا از نظر حیطه کاری به گروه های مختلفی تقسیم بندی می شوند. نحوه شیفت بندی پرستاران و پرداخت حقوق به آن ها بر اساس این گروه ها می تواند تا حدودی با یکدیگر متفاوت باشد. چند مورد از گروه های پرستاری عبارتند از:

  • پرستار مشغول در بخش روانپزشکی
  • پرستار بخش سالمندی
  • پرستار کودک
  • پرستار مراقبت های ویژه
  • پرستار در منزل برای افراد سالمند
  • پرستار بیماری های خاص
  • پرستار دانش آموزان
  • پرستار فعال در حوزه پژوهش علوم پزشکی

انواع پرستار در آمریکا  

بهترین کشور برای کار پرستاران

کشورهای مختلفی در سراسر دنیا هستند که تقاضای شدیدی برای جذب پرستار دارند. این کشورها به طور عمده در سه قاره اروپا، آمریکا و آسیا قرار دارند. ما در این بخش شما را با چند مورد از پرطرفدارترین این کشورها آشنا خواهیم کرد.

  • ایالت متحده آمریکا: از مهم ترین دلایل خوب بودن این ایالت جهت کار کردن می توان به حقوق بالا در آن اشاره کرد.
  • کشورهای اروپایی (دانمارک و انگلستان): شرایط خاص زندگی در کشورهای اروپایی باعث شده است تا در دسته بهترین مقاصد مهاجرتی قرار گیرند.
  • کشورهای آسیایی (کره جنوبی، چین، عمان و امارات): از مهم ترین دلایل خوب بودن این کشورها می توان به تعدد مراکز درمانی اشاره کرد.

 بیشتر بخوانید: پرستار بچه در کانادا

بهترین کشور عربی برای پرستاران

همان طور که می دانید‌ شرایط کاری در کشورهای عربی از جمله عمان و امارات در چند سال گذشته بسیار خوب شده است. همچنین احتمالا با آگهی های زیادی با محتوای نیاز کشورهای عربی به کادر درمان در رشته های مختلف علوم پزشکی، مواجه شده باشید.

یکی از این رشته ها پرستاری است. برخلاف تصور بسیاری از افراد، شما برای کار در این کشورها به عنوان پرستار نیازی به یادگیری زبان عربی ندارید. در واقع شما با داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز می توانید شانس یافتن شغل در این مناطق را داشته باشید. اما از آن جایی که پرستار در سیستم درمانی بیشترین ارتباط را با بیمار دارد، یادگیری زبان عربی می تواند به موفقیت شغلی او کمک شایانی کند.

حداقل حقوق یک پرستار در کشورهای عربی ۸۰۰ دلار و حداکثر حقوق نیز ۴۰۰۰ دلار است. به نظر می رسد که بیشترین میزان حقوق متعلق به پرستاران شاغل در امارات باشد. قطر نسبت به سایر کشورهای عربی حقوق کمتری را پرداخت می نماید. تعداد مراکز درمانی در این کشورها در چندین سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است و این یکی از مهم ترین دلایل شانس بالای استخدام در آن ها است.

 

مهاجرت پرستاران به آمریکا

می توان گفت یکی از سخت ترین کشورها برای مهاجرت به عنوان پرستار آمریکا است. بنابراین بسیاری از پرستاران جهت اخذ اقامت ابتدا چند سالی را در کشورهای دیگر مانند عمان یا چین مشغول به کار می شوند و سپس از آن کشور به آمریکا می روند. از مهم ترین دلایل این دشواری در مهاجرت می توان به روابط سیاسی بین ایران و آمریکا اشاره کرد. آمریکا نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر فقط پرستاران دارای سابقه کار را استخدام می کند. این سابقه حدود دو سال است. آزمون های زبان مورد قبول آمریکا شما تافل و آیلتس می شود. شرایط داشتن گرین کارت جهت اقامت دائم نیز در بخش های دیگر مورد بررسی قرار گرفته است.

 

مهاجرت پرستاران به ترکیه

از آن جایی که ترکیه همسایه ایران است، بسیاری از ایرانیان به خصوص آذری زبان ها آن را برای کار کردن انتخاب می کنند. همانطور که می دانید ترکیه نیز مانند بسیاری از سایر سرزمین ها با مشکل جدی کمبود پرستار مواجه شده است. بنابراین اگر تسلط خوبی به زبان ترکی دارید، این منطقه آسیایی را هدف مهاجرت خود قرار دهید. البته گفته می شود که استخدام در این کشور ممکن است دشوار باشد، اما شما می توانید در مراکز درمانی خصوصی مشغول به کار شوید.

 شما با کار کردن در بیمارستان های ترکیه می توانید مانند یک پرستار بومی از مزایایی چون بیمه و مرخصی بهره مند شوید. میانگین ساعت کاری یک پرستار در این کشور حدود ۴۵ ساعت است، هرچند شما می توانید از این میزان بیشتر کار کنید.

 

مهاجرت پرستاران به ترکیه

مهاجرت پرستاران به کانادا

کانادا پس از گذراندن پاندمی کرونا با مشکل جدی کمبود پرستار مواجه شد. از آن به بعد شرایط استخدام در مراکز درمانی کانادا به عنوان پرستار نسبت به گذشته راحت تر شده است. گفته می شود کانادا تا ده سال آینده هر سال تقریبا به ۱۲۰ هزار پرستار نیاز دارد. همچنین شما به عنوان یک پرستار تازه فارغ التحصیل نمی توانید به مهاجرت اقدام کنید و بایستی لزوما یک سال سابقه کار داشته باشید. این سابقه باید از ده سال گذشته تاکنون کسب شده باشد. به علاوه شما بایستی ابتدا حدود ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار جهت انجام مراحل مختلف دریافت پذیرش پرداخت نمایید تا بتوانید به عنوان پرستار وارد آن کشور شوید.

یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت به کانادا داشتن تسلط بالا به زبان انگلیسی است، در غیر این صورت دولت این کشور از پذیرش شما امتناع خواهد کرد. از آن جایی که شرایط کاری در این کشور مهاجر پذیر بسیار خوب است، شما می توانید در ساعت های آزاد خود به فعالیت های شغلی جانبی نیز مشغول شوید و درآمدی چند برابر بیشتر داشته باشید.

 

شرایط سنی مهاجرت پرستاران

شرایط سنی مهاجرت پرستاران در کشورهای مختلف ممکن است متفاوت اعلام شود. در ادامه این شرایط را در چندین کشور محبوب مورد بررسی قرار می دهیم:

  • ترکیه: گفته می شود که حداقل سن جهت کار کردن به عنوان پرستار در ترکیه ۲۵ سال و‌ حداکثر سن جهت اخذ پذیرش مهاجرت شغلی ۴۵ سال است.
  • دانمارک: دانمارک برخلاف سایر کشورها محدودیت سنی خاصی را اعلام نکرده است. هر چند گفته می شود شرایط پذیرش برای افراد زیر ۴۰ سال راحت تر از افراد بالای ۴۰ سال است.
  • کانادا: کانادا پرستاران را تا سن ۵۰ سال پذیرش می کند. حداقل سن برای پذیرش نیز ۲۵ سال است.
  • آلمان: کشور آلمان پرستاران عضو سازمان نظام پرستاری ایران را حداکثر تا سن ۴۵ سال در مراکز درمانی خود استخدام می کند.

جهت اطلاع از محدودیت های سنی در سایر کشورها نیز می توانید از کارشناسان مجموعه ما کمک بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 بیشتر بخوانید : شرایط به دنیا آوردن فرزند در کانادا

 

مهاجرت پرستاران به کدام کشور راحت است؟

هرچند حقوق کاری در بعضی از کشورها بسیار بالاتر از سایرین است، اما شرایط مهاجرت به آن ها سخت به نظر می رسد. بدین ترتیب چنین کشورهایی برای مهاجرت کمتر پیشنهاد می شوند. در عوض بهتر است کشورهایی با شرایط پذیرش راحت تر را جهت مهاجرت انتخاب کنید. چند مورد از این کشورها عبارتند از:

  • کشورهای اروپایی:

از بین کشورهای اروپایی راحت می توان به آلمان، اتریش و دانمارک اشاره کرد. یکی از جذاب ترین شرایط این کشورها مربوط به عدم نیاز به داشتن مدرک زبان می شود. در عوض شما می توانید بلافاصله پس از ورود به این مناطق، به یادگیری زبان عامیانه و رسمی آن ها اقدام نمایید.‌ همچنین شما می توانید در دانشگاه های دولتی این کشورها به ادامه تحصیل در رشته پرستاری به صورت کاملاً رایگان بپردازید و سپس استخدام رسمی مراکز درمانی شوید. علاوه بر این، در صورت داشتن سابقه کاری در ایران فرایند مهاجرت و پذیرش شما بسیار راحت تر خواهد شد.

  • کشورهای آسیایی:

از بهترین کشورهای آسیایی که برای مهاجرت پرستاران راحت است، می توان به عمان اشاره کرد. همان طور که می دانید روابط بین عمان و ایران مسالمت آمیز است، به همین دلیل شما می توانید به طور مستقیم به این کشور مهاجرت کنید. همچنین در چند سال اخیر ارزش ارز این منطقه افزایش چشمگیری داشته است. آزمون هایی که از پرستاران گرفته می شود، به زبان انگلیسی است و در ابتدا نیازی به یادگیری زبان عربی وجود ندارد.

 

مهاجرت پرستاران به کدام کشور راحت است؟

هزینه تحصیل پرستاری در خارج

همانطور که می دانید این امکان نیز وجود دارد که ابتدا در رشته پرستاری در یکی از کشورها مشغول به تحصیل شوید. در این صورت بلافاصله پس از فارغ ‌التحصیلی می توانید به جای بازگشت به ایران، در همان کشور استخدام مراکز درمانی شوید. هزینه تحصیل پرستاری در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. در موارد زیر این هزینه را در کشورها مورد بررسی قرار می دهیم:

  • آمریکا: این هزینه در آمریکا از ۴۰ هزار دلار تا ۱۰۰ هزار دلار متفاوت است. دلایل متعددی برای این اختلاف قیمت وجود دارد که از این میان می توان به نوع دانشگاه و ایالت اشاره کرد. البته شما می توانید حتی در دوران تحصیل نیز به عنوان پرستار مشغول به کار پاره وقت شوید و درآمد خوبی را به دست آورید.
  • کانادا: میانگین شهریه مورد نیاز برای دوره کارشناسی پرستاری حدود بین ۲۰ هزار دلار تا ۵۰ هزار دلار است.
  • ترکیه: این هزینه در کشور ترکیه از ۵ هزار لیر تا ۱۰۰ هزار لیر متغیر است. کمترین شهریه مربوط به دانشگاه اژه و بیشترین شهریه نیز مربوط به دانشگاه آجی بادم می شود.
  • چین: شهریه حدودی تحصیل در رشته پرستاری در این کشور آسیایی، در بازه ای بین ۲۵۰۰ دلار تا ۸۰۰۰ دلار قرار می گیرد. علاوه بر این، دانشجویان بایستی ابتدا مبلغی را جهت پذیرش در دانشگاه های این کشور پرداخت نمایند.

هزینه تحصیل پرستاری در خارج  

حقوق پرستاران در کشورهای مختلف

حقوق پرستاران در کشورهای مختلف یکسان نیست. این بخش به بهترین کشورها از نظر میزان درآمد اشاره می کنیم:

  • لوکزامبورگ: لوکزامبورگ کشوری در همسایگی آلمان و فرانسه است. این گونه به نظر می رسد که لوکزامبورگ بالاترین پرداختی پرستاران را در کل جهان به خود اختصاص داده است. میزان حقوق ماهیانه پرستاران در این کشور حدود ۹۰ هزار دلار است. همچنین شما می توانید در لوکزامبورگ تا حدود ۱۵۰۰ دلار به صورت اضافه کاری فعالیت کنید و درآمد بیشتری را کسب نمایید.
  • آمریکا: آمریکا پس از لوکزامبورگ با میانگین حقوق ۷۰ هزار دلار در ماه، بالاترین پرداختی را دارد. هرچند برخی از ایالت های آمریکا حقوق هایی بالاتر از لوکزامبورگ را به پرستاران خود پرداخت می کنند که از این میان می توان به کالیفرنیا اشاره کرد.
  • سوییس: حقوق پرستاری در سوییس تقریبا مشابه آمریکا است. یکی از مزایای کار در سوییس این است که با افزایش سابقه کاری، حقوق شما افزایش پیدا می‌ کند.
  • کانادا: میانگین حقوق در کانادا ۶۰ هزار دلار است. البته این حقوق برای تازه فارغ التحصیلان کمتر است. همچنین امکان انجام اضافه کاری نیز وجود دارد.
  • استرالیا: حقوق ماهیانه پرستار در استرالیا حدود ۵ هزار دلار است. برای دریافت یک حقوق ثابت نیز شما بایستی سابقه ۸ سال کار در این کشور را داشته باشید.

مدرک پرستاری برای مهاجرت

مدارک متعددی جهت اخذ اقامت در کشور دیگر به عنوان پرستار لازم است. چند مورد از این مدارک عبارتند از:

  • داشتن حداقل مدرک لیسانس در رشته پرستاری
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و حقوقی
  • مدرک زبان
  • مدرک گذراندن دوره های مخصوص برای برخی از کشورها)
  • رزومه تحصیلی و کاری
  • پاسپورت معتبر

مدرک پرستاری برای مهاجرت  

سخن پایانی

با توجه به تمامی نکات بیان شده در این مطلب توانستیم با شرایط استخدام پرستار و همچنین تحصیل در این رشته در کشورهای مختلف آشنا شوید. از آن جایی که کادر درمان در بیشتر کشورهای دنیا از جایگاه اجتماعی و شرایط اقتصادی خوبی بهره مند هستند، مهاجرت به کشورهای دیگر یکی از بهترین تصمیم هایی است که یک پرستار می تواند بگیرد. اگر شما نیز قصد مهاجرت را دارید، جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های زیر با کارشناس ما ارتباط برقرار نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید