بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان

در این مقاله قصد داریم بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان را معرفی کنیم. شاید حدود 20 سال پیش وقتی از یادگیری و تقویت زبان انگلیسی صحبت می کردیم تنها ابزار کمک آموزشی که به ذهنمان می رسید کتاب های دیکشنری کاغذی، نوارهای ضبط شده قدیمی و برخی کتاب های آموزش گرامر دوزبانه فارسی انگلیسی بودند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به خصوص با ورود گوشی های هوشمند به زندگی مردم سبک یادگیری زبان تغییر زیادی کرده است.

سرعت یادگیری زبان انگلیسی در قدیم بسیار پایین تر از حال حاضر بود. نبود امکانات و تکنولوژی های آموزشی، در دسترس نبودن منابع متنوع آموزشی و روش های قدیمی تدریس باعث می شد بین 6 تا 8 سال طول بکشد تا یک زبان آموز به زبان انگلیسی کاملا مسلط شود، اما امروزه این مدت زمان به 2 الی 4 سال کاهش یافته است. به عنوان یک مثال فقط فکرش را بکنید چقدر زمان احتیاج دارید تا برای مثال معانی 100 کلمه انگلیسی را در دیکشنری های کاغذی قدیمی پیدا کنید تا اینکه آنها را در دیکشنری های آنلاین امروزی مستقیما سرچ کنید.

مشکلی که امروزه وجود دارد این است که زبان آموزان تمایل دارند هنوز با استفاده از همان روش های قدیمی و صرفا از روی کتاب، زبان انگلیسی را یاد بگیرند در حالی که امروزه ابزارهای بسیار متنوع و مفیدی نسبت به کتاب برای یادگیری وجود دارد. شاید دلیل این اتفاق این باشد که مدرسان زبان انگلیسی هنوز روش های قدیمی را برای آموزش انگلیسی به زبان آموزان معرفی می کنند در حالی که روش ها و راه های جدیدتر مانند پادکست ها و اپلیکیشن ها کمی مغفول مانده اند.

در مقاله قبلی لیست بهترین پادکست های انگلیسی را معرفی کردیم. یکی از امکانات مدرن و جدیدی که علی رغم مفید و موثر بودن، کمتر مورد توجه زبان آموزان و حتی مدرسان قرار گرفته اند همین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی می باشند. در ادامه بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را معرفی می کنیم.

اینجا ببینید: دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی آرمانی

آموزش زبان انگلیسی با Duolingo

اپلیکیشن دولینگو

اولین اپلیکیشن در لیست بهترین اپلیکیشن های ما Duolingo می باشد. این اپلیکیشن به طور کلی نزدیک به 300 میلیون کاربر دارد که 10 میلیون از این کاربران فقط در پلتفرم اندروید می باشند. این اپلیکیشن یک برنامه جامع و کامل است که افراد می توانند بیشتر از 35 زبان رایج و زنده دنیا را به وسیله آن فرا بگیرند.

این اپلیکیشن به کاربران کمک می کند هر چهار مهارت زبان انگلیسی از جمله لیسنینگ یا مهارت شنیداری، ریدینگ یا مهارت خواندن، رایتینگ یا مهارت نوشتن و همینطور اسپیکینگ و یا همان مهارت مکالمه را تقویت کنند. با استفاده از این نرم افزار می توانید اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای خود تعیین کنید. این اپلیکیشن طوری طراحی شده که بعد از آموزش هر بخش از شما تست و کوئیز می گیرد و بر اساس نتایج این آزمون ها به صورت مرتب به شما گزارش پیشرفت ارائه می کند.

این اپلیکیشن سعی کرده تمام آموزش ها را به صورت بازی و گیم ارائه دهد تا زبان آموزان از پروسه یادگیری زبان انگلیسی خسته نشوند. به جرات می توانیم اپلیکیشن دولینگو را بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی در لیست ارائه شده در این مقاله بدانیم.

پیشنهاد ما: آموزش آنلاین زبان عمومی ترمیک آرمانی

اپلیکیشن آموزش زبان Learn Languages with Memrise

یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی، اپلیکیشن Learn Languages with Memrise می باشد که دارای بیش از 50 میلیون کاربر فعال می باشد. از طریق این اپلیکیشن آموزش به صورت ویدیویی صورت می گیرد و افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند از طریق این اپلیکیشن به دیگران تدریس می کنند. در واقع به وسیله این اپلیکیشن، زبان انگلیسی توسط فردی بومی به افرادی که به صورت محلی در نزدیکی همان منطقه حضور دارند آموزش داده می شود.

روش استفاده شده برای تدریس زبان از طریق این اپلیکیشن روش Direct Method می باشد. در این روش زبان آموزان به طور مستقیم در محیط زبان هدف قرار می گیرند و زبان انگلیسی فقط از طریق زبان هدف به زبان آموزان آموزش داده خواهد شد.

این اپلیکیشن همچنین تلاش داشته از طریق گیم و بازی و آموزش به روش یک به یک روی تلفظ زبان آموزان هم کار کند. با این اپلیکیشن می توان روی زبان های مختلف از انگلیسی و فرانسوی گرفته یا عربی و اسپانیایی را با فقط 5 دقیقه در روز تقویت کرد. البته فقط بخشی از امکانات این اپلیکیشن رایگان است و برای دسترسی به امکانات پیشرفته تر باید آن را خریداری کنید.

آموزش زبان انگلیسی با Hello English: Learn English

یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان  Hello English: Learn English می باشد که بیش از 60 میلیون کاربر فعال دارد. این اپلیکیشن در سال 2017 به عنوان بهترین اپلیکیشن هندی معرفی شده است. در این اپلیکیشن 475 درس زبان انگلیسی وجود دارد که در آنها سعی شده به شکل تعاملی به آموزش زبان پرداخته شود. از این اپلیکیشن می توان به صورت آفلاین و آنلاین استفاده کرد. به وسیله این اپلیکیشن می توان مهارت های مختلف زبان و همینطور لغات و گرامر را به وسیله بازی و سرگرمی تمرین کرد.

همچنین این اپلیکیشن طوری طراحی شده تا مانند یک شبکه اجتماعی بتوان از طریق آن پارتنر زبان پیدا کرد و زبان را به شکل گروهی و از طریق بازی آموزش دید. همچنین اگر زبان آموزان با مشکل یا سوالی مواجه شوند می توانند از طریق اپلیکیشن مشکل خود را با مدرسان مطرح کنند و راهنمایی های لازم را بگیرند. به علاوه از طریق این اپلیکیشن می توان با ربات برنامه چت انگلیسی انجام داد.

اپلیکیشن آموزش زبان Babbel

زبان-با-برنامه-Babbel

اپلیکیشن Babbel یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی است که میلیون ها کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. مهارت هدف این اپلیکیشن مکالمه می باشد و روش تدریس آن کاملا تعاملی است. این اپلیکیشن در دانشگاه های مختلف به صورت تحقیقاتی مورد استفاده قرار گرفته و طبق آمار به طور میانگین توانسته مهارت مکالمه زبان آموزان را تا 70 درصد بهبود ببخشد.  با استفاده از این اپلیکیشن با فقط 10 تا 15 دقیقه تمرین در روز می توانید زبان خود را به خوبی تقویت کنید.

یکی دیگر از ویژگی های این اپلیکیشن تنوع موضوعی آن می باشد. از اصطلاحات سفر گرفته تا تمام شرایط گوناگون در زندگی روزمره از جمله خرید و کار و حمل و نقل، همگی در این اپلیکیشن پوشش داده شده است. به علاوه در این اپلیکیشن از فناوری تشخیص صوت بهره گرفته شده تا روی تلفظ زبان آموزان به خوبی کار شود. در این اپلیکیشن می توان 14 زبان مختلف را آموزش دید. البته ناگفته نماند که برخی بخش های این اپلیکیشن به پرداخت درون برنامه ای احتیاج دارد.

آموزش زبان انگلیسی با Basuu: Language Learning

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان، اپلیکیشن Basuu می باشد. این اپلیکیشن حدود 100 میلیون کاربر دارد و در بین اپلیکیشن های منتخب گوگل قرار گرفته است. از طریق این اپلیکیشن می توان به تمرین و تقویت 12 زبان مختلف از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، چینی و عربی پرداخت. از طریق این اپلیکیشن می توان با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید و از این طریق زبان خود را تقویت کنید. بوسیله این برنامه می توانید زبان انگلیسی را با افراد بومی تمرین کنید. تدریس در این اپلیکیشن کاملا از طریق هوش مصنوعی صورت می گیرد و زبان آموزان می توانند با توجه به سطح و نیاز خود، منابع یادگیری مناسب سطح خود را در دسترس خود داشته باشند.

اپلیکیشن آموزش زبان Rosetta Stone: Learn Languages

rosetta stone

یکی از قدیمی ترین و نام آشناترین اپلیکیشن ها در لیست بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ما، اپلیکیشن Rosetta Stone می باشد که سابقه آن به سال 1992 باز می گردد. این نرم افزار یکی از اولین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی می باشد. با استفاده از این اپلیکیشن می توان چندین زبان مختلف از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، عربی، چینی و حتی فارسی را تقویت کرد. از این اپلیکیشن می توان در دو حالت آنلاین و آفلاین استفاده کرد. با استفاده از این اپلیکیشن می توان برای پیشرفت روزانه دروس برنامه ریزی کرد. استراتژی این نرم افزار برای آموزش زبان انگلیسی استفاده از روش غوطه ور شدن در زبان یا (Language Immersion Method است تا زبان آموز را در فضا و محیط زبان قرار دهد.

جمع بندی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

در این مقاله بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را بررسی کردیم. همانطور که در این مقاله مطالعه کردید یکی از راه های بسیار موثر برای تقویت زبان انگلیسی استفاده از اپلیکیشن هاست. اپلیکیشن ها در کنار پادکست ها می توانند منابع موبایلی بسیار مفیدی برای تقویت زبان انگلیسی باشند که همیشه و در همه حالات می توانند به راحتی داخل موبایل شما برای تمرین در دسترس باشند. این اپلیکیشن ها توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان استفاده می شوند و تعداد کاربران فعال میلیونی این اپلیکیشن ها گواه تاثیر گذاری آنها بر پیشرفت و تقویت زبان شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید