برنامه استانی کانادا

کشور کانادا معمولاً نسبت به کشورهای دیگر، مهاجر پذیرترین کشور در دنیا محسوب می شود. شما می توانید در زمینه های مختلف کاری و تحصیلی به این کشور مهاجرت نمایید. همچنین می توانید برای مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه نامزد استانی کانادا استفاده کنید. اگر قصد مهاجرت به استان های کانادا را دارید، برای این که بتوانید به هر استانی که علاقه دارید مهاجرت کنید، باید مهارت های خاص مورد نیاز آن را داشته باشید. برای مهاجرت از طریق برنامه های استانی باید دانش زبانی بسیار بالایی داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با برنامه استانی کانادا بیشتر آشنا کنیم. برای شناخت بیشتر این روش مهاجرتی با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

 

کدام استان ها را می توانید برای ویزای استانی کانادا انتخاب کنید؟

قبل از این که بخواهید یک استان را به عنوان مقصد خود برای دریافت ویزا انتخاب نمایید، باید دستورالعمل های مربوط به هر استان را مورد بررسی قرار دهید. ما در این بخش لیست استان هایی که می توانید در آن برای ویزا اقدام نمایید، را بررسی می نماییم:

  • بریتیش کلمبیا

به دلیل رشد اقتصادی بریتیش کلمبیا، این استان به افراد ماهر برای تامین نیروی کاری نیاز دارد. همین دلیل، باعث شده است تا برنامه استانی بریتیش کلمبیا به کارگران خارجی و کارآفرینانی که با تجربه هستند در این استان اقامت دائم اعطا کند. با این عمل می‌ توانند نیروی ماهر را در استان خود جذب نماید و رشد اقتصادی را بالا ببرند. برای این که بتوانید از برنامه مهاجرتی استانی بریتیش کلمبیا استفاده کنید، باید دارای مهارت های بالایی باشید. شما می توانید با سه برنامه مهاجرتی که در این استان وجود دارد، برای مهاجرت خود اقدام نمایید. برنامه های استانی کانادا برای بریتیش کلمبیا عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق تخصص و مهارت ( Skill immigration )
  • مهاجرت از راه سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry BC )
  • کارآفرینی در بریتیش کلمبیا ( Entrepreneur immigration )

شما باید در سیستم آنلاین BCPNP یک پروفایل ایجاد کنید؛ زیرا با هر برنامه استانی کانادا که بخواهید برای مهاجرت اقدام نمایید، این پروفایل لازم است. طبق بررسی مهارت های شما برای مهاجرت، به آن ها امتیاز اختصاص می دهند که می توانید در همان پروفایل آن را مشاهده کنید. امتیاز دهی در هر استان کانادا متفاوت است.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

  • ساسکاچوان

با استفاده از برنامه مهاجرت کاری می توانید به راحتی در استان ساسکاچوان اقامت خود را دریافت کنید. شما با استفاده از این روش می توانید اقامت دائم کانادا را به دست آورید. برنامه مهاجرت کاری، یکی از پرطرفدار ترین راه برای دریافت اقامت دائم در این استان است. افرادی که درخواستشان مورد تایید قرار گرفته باشد می توانند از طریق کمیسیون مهاجرت کانادا برای اقامت اقدام کنند. برنامه های استانی ساسکاچوان کانادا عبارتند از:

  • دسته کارگر ماهر بین المللی: کارگرانی که تجربه بالایی دارند و به کار و زندگی در این استان علاقه دارند، می توانند از این برنامه برای مهاجرت خود استفاده نمایند. همچنین ساسکاچوان نیز به مهارت افراد با تجربه بسیار نیاز دارد.
  • تجربه کار در ساسکاچوان: اتباع خارجی که قبلا در ساسکاچوان زندگی و کار کرده بودند و به هر دلیلی این استان را ترک کرده اند، می توانند از طریق این برنامه به این استان بازگردند.
  • کارآفرینان و کشاورزان: افرادی که قصد دارند در این استان شغل جدید راه اندازی کنند و یا قصد خرید و راه اندازی مزرعه دارند، می توانند از این برنامه به استان ساسکاچوان کانادا مهاجرت کنند.
  • آلبرتا

شما با استفاده از مهاجرت کاری استان آلبرتا می توانید اقامت دائم این استان را دریافت کنید. اگر قصد مهاجرت به این استان را دارید، باید مهارت هایی که در آن استان نیاز است را به طور کامل داشته باشید. افرادی هم هستند که قصد خرید و یا راه اندازی یک شغل جدید در این استان را دارند، می توانند برای همسر و فرزندان خود ویزا دریافت کنند و آن ها به کانادا ببرند. برنامه هایی که برای مهاجرت به استان آلبرتا کانادا وجود دارد عبارتند از:

  • کارگران ماهر
  • جاب آفر
  • اکسپرس اینتری
  • کارآفرینی
  • خرید بیزنس
  • مانیتوبا

برای این که بتوانید به استان مانیتوبا مهاجرت نمایید، باید در مرحله اول یک درخواست برای کار و یا زندگی در آن جا را ارسال نمایید. بعد از این که درخواست شما بررسی شد، شما را به برنامه MPNP معرفی می کنند. در این برنامه شرایط شما را مورد بررسی قرار می دهند و اگر شرایط لازم را برای مهاجرت به این استان را داشته باشید، درخواست شما پذیرفته می شود و اقامت دائم را می توانید دریافت کنید. برای مهاجرت به استان مانیتوبا کانادا می توانید به روش های زیر اقدام نمایید:

  • برنامه مهاجرت نیروی متخصص
  • برنامه سرمایه گذاری تجاری

شما می توانید از طریق این برنامه های استانی به راحتی ویزا و اقامت کانادا را به دست آورید.

 

نیوبرانزویک

  • نیوبرانزویک

یکی دیگر از روش های مهاجرت استانی به کانادا استفاده از کارگر ماهر برای اتباع خارجی است. اتباع خارجی با مهارت، می توانند با تحصیلات و تجربه کاری بالایی که دارند به اقتصاد این استان کمک کنند. افرادی که می خواهند از طریق این برنامه به این استان مهاجرت کنند، باید از جانب یک کارفرما فعال در این استان یک پیشنهاد شغلی داشته باشند. دولت کانادا این ویژگی را به کارفرمایان این استان داده است تا اگر نتوانستند نیرو کار مورد نیاز خود را پیدا کنند، می توانند به راحتی از دعوت نیروی کار خارجی ماهر برای این استان استفاده کنند. دانشجویان خارجی که به تازگی در این استان فارغ التحصیل شده اند، اگر مهارت بالایی داشته باشند می توانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

  • نیوفاندلند و لابرادور

برنامه استانی که در نیوفاندلند ولابرادور وجود دارد، یک برنامه مهاجرت کاری است. این برنامه به گونه ای طراحی شده که مهاجرانی که از مهارت بالایی برخوردار هستند می توانند با خانواده خود برای زندگی و کار، اقامت دائم دریافت کنند. برای این که در این استان بتوانید اقامت دائم دریافت کنید باید یک پیشنهاد شغلی و یا یک شغل جدید راه اندازی نمایید. شما می توانید به کمک 3 برنامه مهاجرتی در این استان اقامت دائم دریافت کنید. برنامه های مهاجرتی نیوفاندلند ولابرادور عبارتند از:

  • نیروی متخصص نیوفاندلند و لابرادور
  • هم راستا با اکسپرس اینتری
  • نیروی متخصص و فارغ التحصیلان بین المللی به نیوفاندلند و لابرادور

شما با کمک این برنامه استانی می توانید با خانواده خود به این استان مهاجرت کنید، بدون این که مشکلی به وجود بیاید.

بیشتر بخوانید: درآمد آرایشگر در کانادا

 

  • قلمروهای شمال غربی

متقاضیانی که علاقه دارند در قلمروهای شمال غربی برای خودشان کسب و کاری راه اندازی کنند، می توانند درخواست خودشان را به اداره مهاجرت این قلمرو ارسال کنند. این قلمرو از افرادی که کسب وکار هایشان به رشد اقتصاد آن کمک کند، استقبال می کند. اگر درخواستی که برای مهاجرت ارسال کردید مورد تایید قرار گرفته باشد، شما را به یک مصاحبه حضوری دعوت می کنند. بعد از انجام مصاحبه حضوری اگر پذیرفته شوید به شما اجازه می دهند تا 2 سال در این کشور کار کنید. در طی این 2 سال، کسب و کار شما را ارزیابی می کنند و اگر مطمئن شوند که کسب و کار شما به رشد اقتصادی این قلمرو کمک می کند به شما اقامت دائم می دهند.

  • نوا اسکوشیا

برای مهاجرت کاری به استان نوا اسکوشیا باید بررسی نمایید که به مهارت شما در آن جا نیاز داشته باشند، سپس طبق آن درخواست خود را ارسال نمایید. این استان فقط به افرادی که نیاز دارد ویزا می دهد تا بتوانند اقامت دائم دریافت کنند. برنامه هایی که می توان از طریق آن ها به این استان مهاجرت کرد عبارتنداز:

  • راه اکسپرس اینتری
  • داشتن سابقه کار در نوا اسکوشیا
  • اسکیل ورکر
  • کارآفرینی

حتما به یاد داشته باشید قبل از اقدام از طریق برنامه های استانی برای مهاجرت به این استان بررسی نمایید که به چه مشاغلی نیاز دارند، بعد از آن درخواست مهاجرت دهید.

  • جزیره پرنس ادوارد

شما می توانید با برنامه مهاجرت کاری به این استان مهاجرت نمایید. اما باید در نظر داشته باشید که به کار و زندگی در پرنس ادوارد علاقه داشته باشید، همچنین از مهارت بالایی برای مشاغل مورد نیاز برخوردار باشید. شما می توانید با مهارت کاری بالای خود، در این جزیره یک درآمد بسیار عالی داشته باشید. لازم است بدانید برای این که بتوانید به پرنس ادوار راحت تر مهاجرت کنید، نیاز به گواهی انتخاب استانی خواهید داشت. با داشتن این گواهی می توانید نسبت به سایر مهاجرین اقامت دائم خود را دریافت نمایید.

• انتاریو

  • انتاریو

در استان انتاریو برای این که بتوانند افراد با استعداد و دارای مهارت بالا را جذب نمایند، برنامه های مختلفی ارائه می دهند. برای مهاجرت کاری به انتاریو، سه دسته وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • دسته جاب آفر: افرادی که یک پیشنهاد کاری فعال از کارفرمای انتاریو دارند، می توانند برای مهاجرت خود از جاب آفر کمک بگیرند.
  • دسته سرمایه انسانی: این دسته مناسب افرادی است که تجربه، مهارت، میزان تحصیلات، سطح تسلط به زبان و مشخصات فردی آن ها در سیستم اکسپرس اینتری کانادا ثبت شده باشد.
  • دسته مشاغل: این دسته مناسب افرادی است که قصد دارند مشاغل جدید را راه اندازی کنند و یا مشاغل موجود در این استان را خریداری کنند.
  • یوکان

در این استان اگر بتوانید کسب و کار و مهارتی داشته باشید که بتواند به رشد اقتصاد این قلمرو کمک کند، می توانید ویزا و اقامت دائم خود را دریافت نمایید؛ زیرا در این قلمرو به رشد اقتصاد بسیار اهمیت می دهند و افراد خارجی که به آن ها در این زمینه کمک نمایند، اقامت دائم اعطا می شود. شما می توانید به روش های زیر ویزای قلمرو یوکان را دریافت کنید:

  • اکسپرس اینتری یوکان (Yukon Express Entry)
  • نیروی متخصص (Skilled Worker)
  • نیروی کار تاثیر گذار (Critical Impact Worker)
  • از راه کسب و کار (Business Nominee)

حتما این نکته را به یاد داشته باشید که اگر یک دعوت نامه از استان های نام برده به دستتان رسید، می توانید از دسته جاب آفر استفاده کنید و اقامت خود را کشور کانادا دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید: شرایط به دنیا آوردن فرزند درکانادا

 

پروسه مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌ های استانی

اگر قصد دارید به کانادا را از طریق برنامه های استانی مهاجرت کنید، باید مراحل زیر را طی نمایید:

1- برنامه استانی مناسب با شرایط خودتان را پیدا کنید.

باید در مرحله اول تمامی شرایط لازم استان مورد نظر خود را تعیین کرده و آن را بررسی نمایید. باتوجه به شرایطی که دارید می توانید تصمیم بگیرید که به کدام استان مهاجرت کنید.

2-  برای استانی که انتخاب کرده اید درخواست خود را ارسال نمایید.

شما می توانید درخواست مهاجرت خود را به صورت مستقیم به استان و یا منطقه انتخابی خود ارسال نمایید و منتظر جواب تاییدیه درخواست خود باشید.

3) گواهی نامزدی استانی را دریافت کنید.

اگر درخواستی که ارسال کردید تایید شد، استان یا منطقه ای که درخواست شما را بررسی کرده بود شما را برای دریافت اقامت دائم معرفی می کند.

4) ارسال درخواست برای اخذ اقامت دائم کانادا

شما بعد از معرفی شدن باید برای اقامت خود یک درخواست به فدرال کانادا ارسال نمایید. اگر برنامه مهاجرتی که انتخاب نموده اید با اکسپرس اینتری تطابق داشته باشد، می توانید آن درخواست را به صورت آنلاین ارسال نمایید. اگر هم این امکان نبود و شما از برنامه های مبتنی استفاده می کنید، می توانید یک درخواست را بر روی کاغذ ارسال نمایید.

درخواست های برنامه های مبتنی بر کاغذ نسبت به درخواست های الکترونیکی ارسال شده، به مدت زمان بیشتری برای پردازش نیاز دارند. برای درخواست های اقامتی دائم که از طریق اکسپرس اینتری است 6 ماه زمان می گذارند تا بتوانند در این مدت بررسی های لازم را انجام دهند. اما برای بررسی درخواست های مبتنی بر کاغذ اقامت دائم، مدت زمان 18 ماه زمان می گذارند و زمان زیادی را باید سپری کند. بهترین راه برای دریافت اقامت سریع، این است که از برنامه های استانی استفاده کنید که با اکسپرس اینتری تطابق داشته باشد؛ چون با این کار می توانید اقامت خود را در 6 ماه دریافت نمایید.

 

نحوه ارسال درخواست مهاجرت استانی کانادا

نحوه ارسال درخواست مهاجرت استانی کانادا

بسیاری از برنامه ها همیشه درخواست های افرادی که واجد شرایط هستند را قبول می کند. اگر برنامه های مهاجرتی را بررسی کرده اید و دارای شرایط مذکور هستید، می توانید درخواست مهاجرت استانی کانادا را برای آن ها ارسال کنید. برخی از برنامه ها از یک سیستم برای اولین بار استفاده می کنند. این برنامه ها معمولا در طی سال بسته هستند و در سال فقط برای چند ساعت باز می شوند.

روند درخواست برنامه های مهاجرتی کمی ممکن است گیج کننده باشد. اگر در ارسال درخواست خود اطلاعات نادرست و یا ناقص ارسال کرده باشید، درخواست شما رد می شود. افرادی که قصد ارسال درخواست دارند، باید مراقب باشند که درخواستشان به درستی تکمیل شده و از یک راه مطمئن آن را ارسال کرده باشند. برای این که با مشکلی مواجه نشوید، می توانید از یک وکیل مهاجرتی با تجربه کمک بگیرید.

 

مدارک لازم برای مهاجرت استانی کانادا

همان گونه که در قسمت قبل مطالعه نمودید هر استانی در کانادا برنامه های مهاجرتی خاص خود را دارد. بنابراین مدارک لازم برای مهاجرت استانی کانادا می تواند نسبت به استان های دیگر متفاوت باشد. اما مدارک لازم برای مهاجرت استانی کانادا به طور کامل به شرح زیر است:

  • یک مدرک زبان معتبر انگلیسی و یا فرانسوی
  • مدرک دانشگاهی معتبر
  • گواهی اثبات دارایی
  • جاب آفر (برای تمامی استان ها ضروری نیست و شما می‌ توانید هر استانی که به آن احتیاج دارد، مدارک آن را تهیه نمایید.)
  • داشتن مدرک اثبات خویشاوند در کانادا (اما این گزینه هم برای برخی از برنامه های مهاجرتی ضروری نیست.)

فرم‌ هایی که باید برای درخواست برنامه استانی کانادا تکمیل نمایید عبارتند از:

  • فرم Schedule اظهار پیشینه
  • فرم عمومی بررسی صدور ویزاهای کانادا
  • فرم اطلاعات تکمیلی خانوادگی
  • فرم تکمیلی برای اطلاعات سفرهای قبلی
  • فرم اعلام زندگی مشترک
  • فرم طلاق برای مهاجرت فردی
  • فرم وکالت نامه به نماینده متقاضی
  • فرم افراد وابسته یا ضمیمه
  • فرم مهاجرت اقتصادی برنامه‌ های استانی
  • فرم سرمایه گذاری

 

شرایط مهاجرت استانی به کانادا

  • نیروهای کاری ماهر

شرایطی که برای پذیرش متقاضیان تاثیر می گذارد شامل سن، تحصیلات، مدرک زبان و همچنین از همه مهم تر داشتن سابقه کاری بالا می شود. داشتن این شرایط می تواند به پذیرش سریع شما بسیار کمک کند. افرادی هم که تمامی شرایط لازم را داشته باشند، می توانند اقامت دائم را به همراه خانواده به دست آورند.

  • سرمایه گذاری

افرادی که تقاضای مهاجرت کرده اند، باید مبلغی را به عنوان یک سرمایه برای راه اندازی یک شغل یا زندگی چند نفر در کانادا داشته باشند. افرادی که این شرایط را داشته باشند می توانند مجوز راه اندازی شغل را دریافت نمایند. همچنین اقامت خانوادگی نیز به آن ها تعلق می گیرد.

 

  • فارغ التحصیلان بین المللی

متقاضیان باید در مرحله اول برای پذیرش تحصیلی کانادا اقدام نمایند. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی، از هر ایالتی که باشند می توانند برای برنامه های استانی درخواست ارسال کنند. این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که هیچ کدام از شرایط اقامتی را ندارند.

• فارغ التحصیلان بین المللی

مراحل تقاضا اقامت دائم از راه کاندیدای استانی به کانادا PNP

  1. در مرحله اول باید برای استان و یا منطقه ای که بررسی کرده اید و مطابق شرایط شما است، یک درخواست ارسال نمایید.
  2. در خواست شما را مورد بررسی قرار می دهند و اگر شرایط شما هم با آن ها هم خوانی داشته باشد، از طرف استان مورد نظر برای درخواست ویزا معرفی می شوید.
  3. پس از این که معرفی شما توسط آن استان انجام شد، برای ویزای PR خود اقدام کنید.

نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که معیار پذیرش در هر استان متفاوت است.

 بیشتر بخوانید: مالیات کانادا

 

مزایای برنامه‌ های استانی مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی دارای مزایایی است که در این بخش این مزایای را بررسی خواهیم کرد:

  • متقاضیان موفق دارای همان امتیازات و مزایایی که متقاضیان نیروی ماهر فدرال می باشند، برخوردار هستند.
  • هیچ گونه محدودیتی در یارانه مصوب دولت برای آموزش، بهداشت و مزایای اجتماعی وجود ندارد.
  • شما می توانید اقامت دائم کانادا را دریافت نمایید و از طریق آن درخواست خود را برای ملیت کانادا ارسال کنید.
  • فرصت های تحصیلی، کاری و یا تجاری را تنها می توانید در همان استانی که ویزا دریافت نموده اید، داشته باشید.
  • امکان افتتاح حساب بانکی در این کشور و دسترسی به بازارهای بین المللی به مهاجرانی که در این کشور هستند، داده می شود.
  • امکان دسترسی به فرصت های شغلی بیشتر و بهتر را به اتباع خارجی داده می شود.
  • امکان دریافت تابعیت و پاسپورت کانادا را به متقاضان می دهند.
  • افرادی که به این کشور مهاجرت نمایند، می توانند درآمد بالا کسب کنند.

 

معایب روش‌ های استانی مهاجرت به کانادا

برنامه های مهاجرتی استانی علاوه بر مزایایی که دارند، دارای معایبی هم نیز هستند. برخی از این معایب عبارتند از:

در برنامه های استانی اگر امتیاز بالایی کسب نمایید و اجازه مهاجرت به شما داده شود، شما باید یک قرارداد امضا نمایید. مطابق این قرار داد شما باید به مدت 2 سال در آن استان مشغول به کار شوید.

  • در برنامه های استانی درخواست ها احتیاج به مدت زمان بیشتری برای پردازش دارند و معیار سنجی هر استانی کاملا متفاوت است.
  • در برنامه های استانی شما موظف هستید که یکی از مشاغلی که احتیاج دارند را انتخاب نمایید. درحالی که در اکسپرس اینتری شما موظف به انتخاب یک شغل نیستید. این مورد هم در هر استانی با یک دیگر متفاوت است.

اما همان طور که مطالعه کردید مزایای برنامه های استانی برای مهاجرت بیشتر از معایب آن است.

 

سخن پایانی

شما می توانید در برنامه های استانی نسبت به روش های دیگر مهاجرت، راحت تر اقدام به مهاجرت نمایید. اگر دارای یک حرفه هستید و قصد مهاجرت دارید، می توانید با استفاده از این روش استانی به راحتی ویزا دریافت کنید؛ زیرا افراد ماهر و با تجربه در کشور کانادا جایگاه ویژه ای دارند و می توانند درآمد بسیار بالایی کسب نمایند. شما می توانید در کانادا هر شغلی را راه اندازی کنید و موفق شوید. خوب است بدانید که اگر دچار مشکل شوید، دولت کانادا از کسب و کار شما حمایت خواهد کرد. از این که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما عزیزان سپاس گذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید