برخورد با کلمات ناشناخته

برخورد با کلمات ناشناخته در آزمون reading یا listening  IELTS

در آزمون reading از مقالات و چکیده هایی استفاده می شود که طیف وسیعی از موضوعات را در بر می گیرد و برای پاسخ به سوالات نیازی به دانش تخصصی نیست. با این حال، با کلمات ناآشنا مواجه خواهید شد و باید روی استراتژی هایی برای مقابله با آنها کار کنید. شما نباید وقت خود را برای خواندن و بازخوانی یک جمله صرف کنید زیرا فقط یک کلمه را متوجه نمی شوید. خوانندگان خوب می توانند معنی کلی یک جمله یا پاراگراف را بفهمند بدون اینکه بدانند هر کلمه به چه معناست. به‌علاوه، هنگام skimming، وقت خود را برای فکر کردن به یک کلمه تلف نکنید، زیرا می‌توانید بعداً وقتی برای پاسخ دادن به سؤالات باز می گردید، با یک کلمه دشوار مقابله کنید.

 

استراتژی 1: از کلماتی که برای پاسخ دادن به یک سوال نیازی به دانستن آنها ندارید صرف نظر کنید.

بسیاری از سوالات را می توان بدون دانستن معنای کلمه ای در جمله ای که حاوی پاسخ است پاسخ داد. به یاد داشته باشید که در حال جستجوی کلمات کلیدی و استخراج پاسخ هستید و تنها زمانی باید برای فکر کردن به معنای کلمه در صورتی که برای پاسخ به سوال حیاتی است، وقت بگذارید. بعنوان مثال:

?EXAMPLE QUESTION:   How long does the pupa stage last
.EXAMPLE TEXT:            The pupa stage lasts about 7 days

 

در این مورد، ما نیازی به دانستن معنای کلمه “pupa” نداریم. ما فقط باید بفهمیم که چقدر طول می کشد. یعنی “7 days”.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

استراتژی 2: معنی را از روی context حدس بزنید.

خوانندگان خوب همیشه به دنبال ایجاد context برای متنی هستند که در حال خواندن آن هستند. context شرایط یک رویداد یا ایده است. اگر بتوانیم یک context را به وضوح ایجاد کنیم، می توانیم معنای کلمات را در متن حدس بزنیم. در مثال زیر، ممکن است بر اساس دانشی که از “egg” داریم، معنای “hatched” را حدس بزنیم. “An egg that hatches” means “an egg that opens”.

A caterpillar emerges from an egg. The caterpillar is hungry once it has hatched and it first eats the leaf that it was born on

 

شاید ندانید که “cocoon” چیست، اما اگر چرخه زندگی پروانه را درک کنید، ممکن است آن را استنباط کنید. اگر نتوانستید آن را حل کنید، به تصویر چرخه زندگی پروانه نگاه کنید. “cocoon” تصویر پایین سمت راست است.

cocoon

After eating sufficient leaves the caterpillar spins itself into a cocoon

 

به کلمه “camouflage”نگاه کنید. این کلمه کمی چالش برانگیزتر است، اما باید در نظر داشته باشید که به معنای نوعی محافظت از طریق تغییر چهره است.

Camouflage is the only protection of the cocoon against enemies. This is achieved by making the cocoon seem like a natural part of the tree

بیشتر بخوانید: آموزش کاربردی گرامر WISH با مثال

استراتژی 3: با تشخیص بخش هایی از کلمه حدس بزنید.

برخی از کلمات از قسمت های مختلف کلمه تشکیل شده اند. اگر بتوانید بخشی از یک کلمه ناشناخته را تشخیص دهید، می تواند سرنخ هایی از معنای کلمات به شما بدهد. به عنوان مثال، “butterfly” در خود “fly” دارد و نوعی موجود پرنده است. در جمله زیر ممکن است متوجه کلمه “herbivores” شوید و کلمه “herb” را تشخیص دهید. Most caterpillars are herbivores and only eat leaves. ” herb” یک گیاه است و ” herbivores” فقط گیاهان را می خورند.

 

10 Prefix رایج

EXAMPLE MEANING   PREFIX  
 anticorruption, antibody, antifreeze against  anti
    distrust, disown, disagree not dis
   interact, international, interpret between  inter
middle،midnight, midway, midlife middle mid
 mishap, mistake, misfire wrongly mis
nonsense, nonaggression, nonbeliever not   non
   overview, overtake, overlook over over
 prefix, preface, predict before pre
 return, repeat, relearn again re
 unfriendly, unpopular, untrue not un

استراتژی 4: برای درک عملکرد کلمات ناشناخته در جمله از کلمات مرتبط استفاده کنید.

حروف ربط و سایر کلمات پیوندی نشان می دهد که چگونه اطلاعات به هم مرتبط هستند. ما می توانیم از این اطلاعات برای کمک به حدس زدن معنای یک کلمه ناشناخته استفاده کنیم. در جمله زیر می توان فهمید که کلمه “pest” مربوط به “chewing off the best vegetable leaves” است. می‌توانیم نتیجه بگیریم که این چیزی برای باغبان‌ها منفی است زیرا هیچ باغبانی نمی‌خواهد بهترین برگ‌های خود را از دست بدهد. به طور خاص ” pest” یک حشره مخرب یا حیوان دیگر است که به محصولات یا غذا حمله می کند.

For many gardeners, caterpillars are a pest because they chew-off the best vegetable leaves

 

 

دیدگاهتان را بنویسید