برای ثبت‌نام در لاتاری زبان انگلیسی لازمه؟

افرادی که قصد ثبت‌نام در لاتاری را دارند، معمولاً با سؤالات متعددی در این حوزه مواجه می‌شوند. به طور مثال آیا برای ثبت‌نام در لاتاری زبان انگلیسی لازم است؟ برای ثبت‌نام در لاتاری به چه مدارکی نیاز داریم؟ ثبت‌نام لاتاری برای افرادی که زیر دیپلم هستند، امکان‌پذیر است؟ آیا بدون کارت پایان خدمت می‌توان برای لاتاری ثبت‌نام کرد و… . در ادامه قصد داریم پرسش‌های پرتکرار این حوزه را پاسخ دهیم؛ بنابراین اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قصد ثبت‌نام در لاتاری را دارند، شما را به مطالعه ادامه این مطالب دعوت می‌کنیم:

 

 لاتاری چیست؟

ابتدا بهتر است به توضیح مختصری درباره لاتاری بپردازیم. لاتاری در واقع فرصتی بسیار ارزشمند برای مردم سراسر جهان است که بتوانند با استفاده از این فرصت همراه با چاشنی شانس و اقبال، برگه و مجوز ورود به کشور آمریکا را بگیرند.

این برگه که به دلیل نوشته‌های سبزش به گرین کارت معروف است، مجوزی است که نشان می‌دهد یک فرد اقامت دائمی برای زندگی در ایالات متحده امریکا را دارد و بدون هیچ‌گونه محدودیتی می‌تواند به کار، تفریح و تحصیل در یک کشور مرفه بپردازد. البته برای دریافت گرین کارت می‌توان از موقعیت‌های دیگری مانند موفقیت‌های علمی، ورزشی یا شغلی نیز استفاده کرد، اما قرعه‌کشی لاتاری، روشی ارزان‌تر و البته آسان‌تر است.

بر اساس این قرعه‌کشی که به‌صورت سالیانه انجام می‌شود، آمریکا به‌صورت رایگان به ۵۵ هزار نفر ویزای مهاجرتی کاملاً رایگان اهدا می‌کند. این تعداد ویزا در میان کشورهای مختلف تقسیم می‌شود و هر کشور به تعداد مشخص شده‌ای می‌تواند در لاتاری ثبت‌نام کند. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و همه ساله بیش از ۳۰۰۰ نفر در این قرعه‌کشی جذاب برنده می‌شوند.

 آیا برای ثبت‌نام در لاتاری مدرک زبان انگلیسی لازمه؟

یکی از تصورات بسیار غلط در مورد شرایط ثبت‌نام در لاتاری، نیاز به مدرک زبان تافل یا آیلتس است. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به دلیل نداشتن مهارت و آشنایی با این زبان، از امتحان شانس خود برای ثبت‌نام لاتاری صرف‌نظر کنند. آیا برای ثبت‌نام در لاتاری مدرک زبان انگلیسی لازمه؟ پاسخ به این سوال منفی است.

در واقع یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های لاتاری این است که افراد برای مهاجرت به امریکا از این طریق، هیچ‌گونه احتیاجی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارند و حتی افرادی که کاملاً با این زبان بیگانه هستند نیز می‌توانند در این قرعه‌کشی سرنوشت‌ساز شرکت کنند.

اصلاً جای نگرانی نیست؛ چراکه فرم‌های لاتاری به زبان فارسی به این افراد ارائه می‌شوند و حتی پس از برنده‌شدن، مصاحبه‌های لازم در سفارت آمریکا به زبان فارسی با افراد انجام می‌گیرند. اما دانستن زبان انگلیسی برای فردی که قرار است در این کشور به کار، تحصیل و زندگی بپردازد، قطعاً شرایط بهتری را ایجاد می‌کند. ضمن اینکه برای فعالیت در برخی از مشاغل نیز، داشتن مدرک زبان انگلیسی امری ضروری است.

از زمان برنده‌شدن در لاتاری تا تهیه مدارک و انجام کارهای مربوطه و در نهایت زندگی در آمریکا به طور تقریبی دو سال طول می‌کشد. شما می‌توانید در لاتاری ثبت‌نام کرده و پس از برنده‌شدن، طی این دو سال زمانی که دارید، به فراگیری زبان انگلیسی بپردازید.

اگرچه در این مدت نمی‌توان به‌صورت حرفه‌ای به زبان انگلیسی مسلط شد، اما دانستن یک‌سری جملات و کلمات که مسلماً در طول زندگی در آمریکا و در برخورد با افراد به آن نیاز دارید، شرایط را بهتر می‌کند و زمینه ایجاد ارتباط با افراد را برایتان فراهم می‌سازد.

ازآنجاکه پیشرفت تکنولوژی، روزبه‌روز شرایط بهتری را برای زندگی آسان بشر فراهم کرده است، در این مورد به‌خصوص نیز جای نگرانی نیست؛ چراکه نرم‌افزارهای مختلفی در سال‌های اخیر طراحی و ارائه شده‌اند که می‌توانند؛ مانند یک مترجم همراه شما باشند؛ بنابراین با نصب آن‌ها روی تلفن همراهتان، دیگر نیازی به یادگیری زبان انگلیسی آن هم به‌صورت تخصصی نخواهید داشت؛ بنابراین اگر سایر شرایط لازم برای ثبت‌نام در لاتاری را دارید، فرصت را از دست ندهید و شانس خود را امتحان کنید.

 

 گرین کارت و تابعیت چه فرقی با یکدیگر دارند؟

گرین کارت و تابعیت چه فرقی با یکدیگر دارند؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، برندگان لاتاری می‌توانند گرین کارت دریافت کنند، اما این برگه سبز با تابعیت آمریکا یک رشته تفاوت‌هایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • گرین کارت دارای تاریخ انقضا است و زمانی مشخص دارد، اما در موضوع شهروندی، طبیعتاً هیچ محدودیت و زمان‌بندی وجود ندارد.
  • در دریافت تابعیت آمریکا شرایطی نظیر قسم‌خوردن و سوگندیادکردن وجود دارد، اما در گرین کارت چنین چیزی وجود ندارد.
  • افرادی که دارای تابعیت آمریکا هستند، حق شرکت در انتخابات و رای گیری دارند و از امتیازات حقوقی بالایی برخوردارند، اما این امتیازات برای صاحبان گرین کارت وجود ندارد.
  • افرادی که صاحب گرین کارت آمریکا هستند حتماً نیاز نیست در این کشور زندگی کنند. اما باید هر ۶ ماه یک‌بار در آمریکا حضور یابد؛ اما برای افرادی که تابعیت این کشور را دارند، محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

افرادی که گرین کارت دریافت می‌کنند، اگر به طور متوالی و مداوم به مدت ۵ سال در این کشور سکونت داشته باشند، برایشان تابعیت آمریکا در نظر گرفته می‌شود.

 

 شرایط سنی لاتاری چیست؟

یکی از سؤالات پرتکراری که معمولاً افراد برای ثبت‌نام لاتاری مطرح می‌کنند، شرایط سنی آن است. در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که ثبت‌نام در لاتاری هیچ شرط سنی خاصی ندارد، اما باتوجه‌به اینکه داشتن مدرک تحصیلی دیپلم از شرایط ثبت‌نام لاتاری است؛ بنابراین افراد با سن کم نمی‌توانند در این قرعه‌کشی شرکت کنند.

 

 شرط پایان خدمت سربازی برای لاتاری

اگر این سوال ذهن شما را به خود درگیر کرده است که آیا برای ثبت‌نام در لاتاری به کارت پایان خدمت نیاز داریم یا نه؟ باید بیان کنیم که شما در مرحله ثبت‌نام و پرکردن فرم‌ها با گزینه‌ای که به سربازی و وضعیت آن مربوط باشد، سروکار نخواهید داشت. اما پس از ثبت‌نام و برنده‌شدن، برای مهاجرت و خارج‌شدن از کشور و دریافت پاسپورت، باید کارت پایان خدمت ارائه کنید.

درصورتی‌که به هر دلیلی از سربازی معاف شده‌اید و کارت معافیت سربازی دارید، می‌توانید بدون نگرانی در لاتاری ثبت‌نام کرده و شانس خود را امتحان کنید. داشتن مدرک معافیت در مراحل ثبت‌نام و بعد از آن هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند.

شرط پاسپورت در ثبت‌نام لاتاری

داشتن پاسپورت معتبر درگذشته یکی از شرایط ثبت‌نام در لاتاری محسوب می‌شد و افرادی که شرایط لازم برای دریافت پاسپورت را نداشتند و یا تاریخ انقضای پاسپورتشان گذشته بود، نمی‌توانستند در لاتاری ثبت‌نام کنند. اما بر اساس یک سری اتفاقات، امسال این شرط برداشته شده است و برای ثبت‌نام در این قرعه‌کشی جذاب، محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: IELTS مبتنی بر کامپیوتر

 شرط تحصیلات برای ثبت‌نام در لاتاری

داشتن مدرک دیپلم ۱۲ساله، از مهم‌ترین شروط ثبت‌نام در لاتاری محسوب می‌شود. به این منظور که فرد متقاضی برای ثبت‌نام در لاتاری باید ۱۲ سال درس بخواند و مدرک دیپلم دریافت کرده باشد. درصورتی‌که از متقاضیان دریافت لاتاری هستید، بهتر است بدانید که در پر کردن فرم لاتاری تنها لازم است نوع مدرک خود را از میان موارد علامت بزنید و نیازی به جزئیات ریز یا عکس از ریزنمرات و مدرک تحصیلی نیست.

شما پس از برنده‌شدن در لاتاری و زمانی که به سفارت آمریکا مراجعه می‌کنید، باید مدارک هویتی و تحصیلی خود را به طور کامل ارائه دهید؛ بنابراین از نوشتن اطلاعات غلط در فرم ثبت‌نام صرف‌نظر کنید. همچنین این نکته را فراموش نکنید که هنگام تکمیل فرم ثبت‌نام لاتاری، باید آخرین مدرک تحصیلی خود را در نظر بگیرید. به این منظور که اگر تنها یک هفته مانده تا از مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شوید، زمان ثبت‌نام باید مدرک دیپلم را از میان گزینه‌ها انتخاب کنید.

برخلاف باور بسیاری از افراد، بالابودن سطح علمی متقاضیان و نوع مدرکی که ارائه می‌دهند، هیچ تأثیری بر برنده‌شدن آن‌ها در لاتاری ندارد و همه افراد با هر میزان سواد و تحصیلاتی که دارند، تنها از یک شانس برای برنده‌شدن در لاتاری برخوردار خواهند بود.

 

 شرایط عکس برای ثبت‌نام لاتاری

یکی از شایع‌ترین سؤالات و مشکلاتی که معمولاً برای ثبت‌نام در لاتاری افراد با آن مواجه می‌شوند، نوع عکس و نحوه بارگذاری آن است. بارگذاری عکس به شکل غلط، استفاده از عکس‌های قدیمی و نامناسب، می‌تواند موجب کنار گذاشته شدن شما از قرعه‌کشی شود. برای تهیه عکس لاتاری باید زاویه شما با دوربین به‌صورت مستقیم باشد. عکس باید به‌صورت مربعی گرفته شود و از طول ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ پیکسل برخوردار باشد.

رعایت یا عدم رعایت حجاب محدودیتی ندارد و هر شخص به‌تناسب اعتقادات، دین و مذهب خود می‌تواند عکسی با شرایط گفته شده تهیه کند. زمینه عکس باید سفید یا متمایل به سفید باشد. عکس باید بدون سمعک و عینک گرفته شود و نیازی نیست که گوش‌ها در آن دیده شوند. عکس لاتاری نباید به‌گونه‌ای باشد که موها روی صورت افتاده باشند و قسمتی از آن را بپوشانند.

عکس لاتاری را باید به‌صورت یک فایل دیجیتالی دریافت کنید و نیازی به چاپ‌کردن آن ندارید؛ بنابراین قبل از عکس‌گرفتن راجع به این موضوع صحبت کنید؛ چراکه برخی از عکاسی‌ها خدمات عکس لاتاری به مشتریان ارائه نمی‌کنند.

 

 شرایط عکس برای ثبت‌نام لاتاری

 سخن پایانی

یکی از روش‌های ساده و ارزان برای اخذ اقامت آمریکا، شرکت در قرعه‌کشی لاتاری است. شرکت در این قرعه‌کشی شرایط خاص و پیچیده‌ای ندارد و معمولاً همه افراد می‌توانند برای امتحان شانس خود در آن شرکت کنند. در این مقاله سعی کردیم تمام شرایط و ضوابط شرکت در لاتاری را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم و به اکثر پرسش‌هایی که در این حوزه مطرح می‌شوند پاسخ دهیم. درصورتی‌که قصد دارید در لاتاری ثبت‌نام کنید، حتماً شرایط آن را موردمطالعه قرار دهید تا با مشکلی مواجه نشوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید