انواع لهجه‌های انگلیسی

اکثر زبان‌های مختلفی که در سرتاسر دنیا وجود دارند، دارای لهجه‌های مختلف و گوناگونی هستند. به طور مثال در کشور ایران لهجه مردم جنوب با مردمی که در قسمت شمال زندگی می‌کنند، کاملاً متفاوت است، زبان انگلیسی نیز به این شکل است. این زبان دارای لهجه‌های گوناگون متفاوتی مانند انگلیسی، کانادایی، نیوزلندی، بریتانیایی، انگلیسی آمریکایی و غیره است. هر یک از این لهجه‌هایی که نام بردیم خود به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. به طور مثال لهجه انگلیسی بریتانیایی دارای لهجه‌های مختلف دیگری مانند لندنی، آکسفوردی و غیره است. زبان انگلیسی به‌عنوان یکی از زبان‌های بین‌المللی و دومین زبان رایج در سراسر دنیا محسوب می‌شود و طبق آمارهای به‌دست‌آمده بیشتر از ۶۰ کشور در کل دنیا در حال حاضر به این زبان صحبت می‌کنند. در ادامه قصد داریم شما را انواع لهجه‌های انگلیسی آشنا کنیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آموزش آنلاین آیلتس آرمانی در کنار برنامه درسی هوشمند آرمانی مهارتهای مختلف آیلتس (Writing، Speaking، Reading و Listening) را پوشش می دهند. تمام مهارتهای لازم با صدها تمرین و دهها تکلیف در دوره ها موجود هستند و شما را از مطالعه هر منبع اضافی بی نیاز می‌کند.

 انواع لهجه‌های انگلیسی در دنیا

منظور از لهجه‌های متفاوت، همان گویش زبان انگلیسی است. معمولاً بیشتر افراد فقط لهجه بریتیش و امریکن را می‌شناسند و این در حالی است که هر یک از افراد و کسانی که در بخش‌های مختلف و گوناگون کشور انگلیسی زبان زندگی می‌کنند، هر یک از کلمات را با لهجه خاص خود ادا می‌کنند. به همین دلیل نیز لهجه‌های مختلف و گوناگونی از انگلیسی در سراسر دنیا به وجود آمده است.

لهجه‌های مهمی که زبان‌شناسان به صورت کامل آن ها را شناسایی کرده‌اند، شامل گویش‌های جزایر بریتانیا، لهجه‌های آمریکای شمالی و لهجه‌های استرالیایی می‌شوند. لهجه‌های انگلیسی بسیار زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که ما در ادامه سعی می‌کنیم برخی از آنها را به طور کامل در اختیار شما قرار دهیم.

 لهجه بریتیش

یکی از بهترین و محبوب‌ترین لهجه‌های موجود در زبان انگلیسی، لهجه بریتیش یا همان بریتانیایی است که البته در برخی مواقع تشخیص درست آن توسط زبان‌آموزان مبتدی کمی سخت می‌شود. لهجه بریتیش پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و با توجه به اینکه تلفظ بعضی از کلمات آن کمی سخت و دشوار است، موجب شده تا برخی از افراد هنگام صحبت و درک این کلمات با مشکل مواجه شوند. معمولاً از لهجه بریتانیایی در بسیاری از برنامه‌های مختلف تلویزیونی که محبوبیت زیادی نیز دارند، استفاده می‌شود. لهجه بریتیش نیز دارای انواع گوناگونی است که شامل Received Pronunciation، لهجه کاکنی و لهجه Yorkshire می‌شود.

 انگلیسی آمریکایی

در ایالات متحده جمعیت بسیار زیادی، یعنی بیشتر از ۳۰۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند و بیش از سایر کشورهای موجود در سراسر جهان دارای خانه‌های انگلیسی زبان است. اگر سری به نقشه بزنید، قطعاً با وسعت بسیار زیاد جغرافیایی آمریکا روبرو می‌شوید و می‌توانید به این نتیجه برسید که آمریکا دارای وسعت بسیار بیشتری نسبت به کل بریتانیا است. علاوه بر این مورد لهجه‌های گسترده بسیار زیادی نیز دارد.

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین و در عین حال شناخته شده‌ترین لهجه‌های مربوط به زبان انگلیسی، همان لهجه نیویورکی است. قطعاً اگر به سراغ فیلم و سریال‌های خارجی بروید، به‌خوبی متوجه این موضوع می‌شوید. افرادی که با این لهجه صحبت می‌کنند در بسیاری از مواقع لغات مربوطه را به‌صورت کشیده تلفظ می‌کنند.

اما به سراغ لهجه انگلیسی آمریکایی جنوبی می‌رویم که مهم‌ترین و خاص‌ترین مورد در این رابطه سرعت صحبت کردن به این لهجه است. افرادی که به این لهجه صحبت می‌کنند، دارای ریتم آرام‌تر و آهسته‌تری هستند و اولویت تمام افراد روی کشیدن مصوت‌ها است.

 

 انگلیسی استرالیایی انگلیسی استرالیایی

حدوداً ۲۰ میلیون نفر استرالیایی به لهجه انگلیسی استرالیایی صحبت می‌کنند و در حال حاضر نیز از آن به‌عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین نسخه‌های زبان انگلیسی نام برده می‌شود؛ چرا که افراد بسیار زیادی در کشورهای مختلفی مانند چین و کره جنوبی جهت پشت سر گذاشتن تحصیلات خود به استرالیا سفر می‌کنند.

زبان عامیانه مردم استرالیا فوق‌العاده خاص و منحصربه‌فرد تلقی می‌شود؛ چرا که تمام افراد این کشور علاقه خاصی به خلاصه کردن صحبت‌ها و مطالب دارند. البته این مورد به‌عنوان یکی از عجیب‌ترین موارد در رابطه با زبان انگلیسی استرالیایی است.

یکی از راه‌های مهم و فوق‌العاده پرسرعتی که با استفاده از آن می‌توان کلمات موجود در زبان انگلیسی استرالیایی را تلفظ کرد، مورد استفاده قرار دادن برخی از صداهای مصوت از نوع بلند است؛ چرا که برخی از کلمات موجود فقط به این زبان اختصاص دارد و در هیچ جای دیگری نمی‌توانید با آن مواجه شوید.

 انگلیسی نیوزلند

معمولاً این لهجه به نام لهجه کیوی یا Kiwi شناخته می‌شود و البته از آن به‌عنوان یکی از خنثی ترین نسخه‌های موجود در بین لهجه‌های انگلیسی نام می‌برند. با در نظر گرفتن اینکه با نوع گویش بریتیش انگلیش دارای تفاوت و تمایز فوق‌العاده زیادی است، شاید زمان شنیدن آن متوجه شوید که مانند انگلیسی استرالیایی شنیده می‌شود، اما تقریباً دارای چندین تفاوت است.

اما در حالت کلی زبان انگلیسی نیوزلندی نیز مانند مردم همسایه خود یعنی استرالیا دارای عبارت‌های فوق‌العاده زیادی است که شاید در خارج از قاره اقیانوسیه به هیچ عنوان آن را نشنیده باشید و با آن مواجه نشوید.

 انگلیسی آفریقای جنوبی

شاید این زبان برترین زبان آفریقای جنوبی نباشد، اما بسیاری از افراد و انگلیسی‌زبانانی که در حال حاضر در این کشور زندگی می‌کنند و در مناطق شهری مانند کیپ تاون حضور دارند، با این لهجه با یکدیگر به گفتگو می‌پردازند. در انگلیسی آفریقای جنوبی برخی از عبارات انگلیسی را علی‌الخصوص آن دسته عباراتی که به زمان مربوط می‌شود، در برخی مواقع خاص و ویژه به کار می‌برند.

 انگلیسی کارائیب

انگلیسی کارائیب با توجه به موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد و نزدیک بودن آن به نیروگاه‌های استعماری سابق، به‌صورت زیادی تحت‌تأثیر برخی زبان‌ها مانند اسپانیایی، فرانسوی، هلندی و پرتغالی قرار گرفته است. به همین دلیل نیز لهجه‌های خاصی در این زمینه به وجود آمده است که قطعاً هنگام نوشتار می‌توانید شاهد آن باشید.

اگر بخواهیم از لحاظ تلفظ به انگلیسی کارائیب بپردازیم، باید بیان کنیم که هنگام صحبت کردن دارای یک لحن اغراق‌آمیز هستند. علاوه بر این مورد برخی کلمات موجود ممکن است با توجه به نحوه بیان افراد دارای معانی متعدد و ویژه‌ای باشد.

 انگلیسی نیجریه

نیجریه به دلیل تنوع زبانی غنی، لهجه انگلیسی متمایزی نسبت به دیگر لهجه‌های موجود دارد. لهجه نیجریه به‌شدت تحت‌تأثیر دیگر زبان‌های بومی مختلف قرار گرفته است و به همین دلیل نیز الگوهای تلفظ متفاوتی دارد و این موضوع شاید در دیگر مناطق مختلف کشور نیز متفاوت باشد.

 انگلیسی نیجریه

جمع‌بندی

زبان انگلیسی نیز مانند زبان فارسی در کشورهای مختلف انواع لهجه‌های گوناگون دارد. پس زمانی که بتوانید کاملاً واضح و درست صحبت کنید، لهجه در درجه دوم قرار می‌گیرد. اما شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که کدام یک از لهجه‌های انگلیسی می‌تواند بهتر از دیگری باشد. در پاسخ باید بیان کنیم در هیچ کجای دنیا هیچ لهجه‌ای بهتر از دیگری نیست و فقط و فقط نشان دهنده این است که هر یک از افراد اهل کجا هستند و در کجا قرار دارند. لهجه این موضوع را به تمام افراد یادآوری می‌کند که زبان به عنوان یک موجود زنده دائماً تغییر می‌کند. یکی از بهترین و مناسب‌ترین راهکارهایی که شما می‌توانید با استفاده از آن به انواع مختلفی از لهجه‌های انگلیسی مسلط شوید، دیدن فیلم‌ها و سریال‌های مربوطه است.

دیدگاهتان را بنویسید