انواع سوالات IELTS Writing Task 1

آزمون writing آیلتس به 2 بخش task 1 و task 2 تقسیم می شود. در مورد task 1، task 1 آکادمیک و task 1 جنرال، هر دو با هم متفاوت هستند. IELTS writing task 1 آکادمیک مربوط به نوشتن ورودی است که به معنای این است که باید هر آنچه از نکات به دست می آورید را در حد حداقل 150 کلمه توضیح دهید. در حالی که در مورد task 1 جنرال، شما باید یک درخواست یا نامه بنویسید.

task 2  مربوط به essay است که در آن باید یک essay را در 250 کلمه بنویسید.

کل مدت زمان writing آیلتس 60 دقیقه است. شما باید 20 دقیقه برای task 1  صرف کنید زیرا فقط 3 نمره باند برای task 1 وجود دارد در حالی که 6 نمره باند برای task 2 در نظر گرفته شده است. بنابراین، 40 دقیقه دیگر خود را به task 2 اختصاص دهید. این مقاله به انواع writing task 1 IELTS می پردازد که به شما کمک می کند تا ایده دقیقی در مورد انواع سوالات در writing task 1 آیلتس ارائه دهید. همچنین برای داشتن اطلاعات دقیق در مورد فرآیند ارزیابی، مقاله معیارهای ارزیابی IELTS writing را نیز مطالعه کنید.

 

IELTS writing task 1 academic

سوالات IELTS Writing که با آنها روبرو می شوید انواع مختلفی دارند. نکاتی در آزمون داده می شود. شما فقط باید نکات داده شده را درک کرده و پاسخ کاملی را که توسط ممتحن مورد نیاز است ارائه دهید. در واقع، ممتحن سطح درک و ضریب هوشی شما را ارزیابی می کند که چقدر خوب تمام این نکات را توضیح می دهید.

سوالات زیر در writing task 1 آیلتس آکادمیک وجود دارد:

  • Graph
  • Bar chart
  • Pie chart
  • Table
  • Map
  • Diagram

 

خلاصه: انواع سوالات IELTS Writing Task 1

آزمون رایتینگ IELTS Task 1 و Task 2 با هم تفاوت دارند و task 1 academic و task 1 general نیز از نظر نوع سوال متفاوت هستند. Task 1 در مورد انواع سؤالات مربوط به charts  یا Graphs در حداقل 150 کلمه است در حالی که Task 2 به نوشتن یک essay 250 کلمه ای اشاره دارد.

Task 1 general شامل عبارتی برای نوشتن یک نامه بر حسب انواع موقعیت های مطرح شده در بیانیه سوال است. در حالی که IELTS writing task 1 academic شامل سؤالات مربوط به charts، graphs یا process diagrams با یک عبارت برای توصیف با محدودیت حداقل 150 کلمه است. در این تست می توانید با pie charts، graphs، bar charts، tables، maps یا diagrams روبرو شوید. نمونه chartهای IELTS برای writing task 1 در این مقاله آورده شده است تا شما را بیشتر در مورد این کار آگاه کند. یک نمونه برای writing task 1 آیلتس جنرال نیز در این مقاله آورده شده است تا شما را با انواع سوال و ماهیت سوال آشنا کند. تمرین نمونه های writing task 1 آیلتس برای اینکه شما را در writing ماهر کند و همچنین در آزمون writing task 1 آیلتس نمره باندهای خوبی کسب کنید بسیار مفید است.

نکات و ترفندهای ارائه شده در مقاله به شما کمک می کند که چگونه در زمان writing task 1  صرفه جویی کرده و چگونه کل تست writing task 1 را مدیریت کنید. در مجموع، نمونه های مربوط به writing task 1 آیلتس و یک بحث مختصر در مورد انواع سوالات در writing task 1 آیلتس برای داوطلبانIELTS  بسیار مفید است.

نمونه های writing task 1 آیلتس در این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید همه چیز writing task 1 آیلتس آکادمیک و نمونه پاسخ ها را در بازه زمانی دقیق درک کنید. نمونه سوالات writing task 1 آیلتس و chartهای آن ها به شما کمک می کند تا ساختار و ماهیت آزمون را بشناسید.

 

بیشتر بخوایند : معرفی ۵ اپلیکیشن برای یادگیری زبان انگلیسی

 

Graph

در این نوع سوال، شما با یک graph به همراه یک عبارت در مورد آن پاراگراف روبرو خواهید شد. در این نمودار، نوع خاصی از اطلاعات به منظور ارائه اطلاعات به طور خلاصه آورده شده است. این graph می تواند در هر نوع موضوعی مانند انواع مختلف نمودار گزارش از سازمان های مختلف مانند UNICEF، سازمان ملل متحد، سازمان جهانی بهداشت، صندوق بین المللی پول، G20، SAARC یا FATF و غیره، نمودار بورس اوراق بهادار، نمودارهای کامپیوتری یا انواع مختلف نمودارهای محاسباتی ریاضی باشد.

graph ارائه شده در آزمون، نکات برجسته را ارائه می دهد، شما باید این نکات اصلی را در آزمون به تفصیل بیان کنید. تمام ویژگی‌ها، ایده‌های اصلی، مقایسه‌ها و غیره باید به وضوح توضیح داده شوند. محدودیت تعداد کلمه ذکر شده در بیانیه، باید در پاسخ رعایت شود.

 

در زیر یک graph به عنوان نمونه آورده شده است تا به شما نشان دهد که چه نوع graph هایی در تست IELTS writing وجود دارد:

 

The graph below shows the average monthly change in the prices of three metals during 2014. Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant. Write at least 150 words.

چه نوع graph هایی در تست IELTS writing وجود دارد

این نمونه ای از IELTS writing task 1 line graph است.

 

Bar chart

مانند graph، انواع سوال در bar chart یکسان است، فقط ساختار و ماهیت آن در مقایسه با graph متفاوت است، اما محتوای هر دو نوع یکسان است. در bar chart، اطلاعاتی به شما داده می شود که باید هر آنچه که از بیانیه متوجه شده اید را توضیح دهید.

 

در زیر یک bar chart به عنوان نمونه برای آشنایی شما با نمودار میله ای آورده شده است:

 

 

The chart shows the average number of hours each day that Chinese, American, Turkish and Brazilian tourists spent doing leisure activities while on holiday in Greece in August 2019. Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where it is relevant. Write at least 150 words.

 

Bar chart

Pie chart

pie chart همچنین یکی از انواع سوالات است که بیشتر در آزمون IELTS writing task 1 آکادمیک ارائه می شود تا گزارشی را به گونه ای تهیه کند که تمام نکات اصلی و اطلاعات خاص ارائه شود.

pie chart ها بیشتر موضوعات مربوط به طبیعت را پوشش می دهند. مانند هر تحقیق علمی با نمودار مربوط به طبیعت، یا هر نمودار دیگری که مربوط به منظومه شمسی، زمین، اثر گلخانه ای، گرم شدن کره زمین، لایه اوزون یا موارد دیگر است.

یک عبارت در آزمون داده می شود و شما باید از بیانیه پیروی کنید و همه نکات را طبق دستور توضیح دهید و همیشه در حد تعیین شده باقی بمانید. در زیر یک نمونه سوال pie chart آورده شده است.

The pie charts below compare the proportion of energy capacity in gigawatts (GW) in 2015 with the predictions for 2040. Summarize the information by selecting and reporting the main features, and make comparisons where relevant. Write at least 150 words.

 

Pie chart

 

Table

در سوالات نوع table، با جدولی مواجه می شوید که حاوی اطلاعاتی درباره یک موضوع است که می تواند گزارش، تحلیل، مقایسه یا چیز دیگری باشد. شما باید تمام حقایق ارائه شده در جدول را با روشی واضح و مختصر توصیف کنید تا همه جوانب به راحتی قابل درک باشند. محدودیت کلمات را به خاطر داشته باشید و همیشه از بیانیه ارائه شده با table پیروی کنید تا دقیقاً به شما بگوید چه کاری باید انجام دهید.

نمونه سوال table در زیر آورده شده است:

 

The tables below show people’s reasons for giving up smoking, and when they intend to give up. Summarize the information by selecting and reporting the main features, and make comparisons where relevant. Write at least 150 words.

Table

Table

Map

این هم یکی از انواع سوالاتی است که می توانید در تست IELTS writing task 1 academic با آن مواجه شوید. در این نوع سوال، نقشه ای به شما داده می شود و باید بیانیه را شرح دهید. شما میمکن است با نقشه هر مکانی که در آن اطلاعات خاصی داده شده است روبرو شوید. شما باید تمام اطلاعات واقعی را مطابق دستورالعمل ها و بیانیه سوال ارائه دهید.

 

The maps show Pacific Railway Station in 1998 and now. Summarize the information by selecting and reporting the main features, and make comparisons where relevant. Write at least 150 words.

 

Map

Map

Diagram

گاهی اوقات، شما می توانید با یک نمودار مرتبط با موضوعات مختلف روبرو شوید. اغلب، تعدادی از کاندیداها با نموداری از هر عمل پردازشی روبرو هستند، اما این بدان معنا نیست که شما نیز می توانید همان را دریافت کنید. داوطلبان در آزمون خود می توانند با انواع مختلف diagram های دیگر روبرو شوند. بنابراین، باید توصیه کنم که خود را از همه جهات برای تست آماده کنید تا نمره باندهای مورد نظر در آزمون را بدست آورید.

 

You should spend about 20 minutes on this task. The diagrams below show a structure that is used to generate electricity from wave power. Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant. Write at least 150 words.

Diagram

 

IELTS writing task1 general

این تست بخشی از آیلتس جنرال است. در این تست IELTS writing task 1 general training به نوشتن نامه از نظر درخواست، شکایت، پیشنهاد یا توضیح وضعیت و غیره اشاره دارد. محدودیت کلمات برای writing task 1 general آیلتس حداقل 150 کلمه است.

صرف زمان برای چنین کاری 20 دقیقه است، اما به این معنی نیست که دقیقاً 20 دقیقه صرف کنید. مجموع مدت زمان تست IELTS writing حدود 60 دقیقه است که در آن شما باید هر دو کار را انجام دهید – task 1 و task 2. task 2 طولانی است و نمره باندهای بیشتری نسبت به task 1 دارد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که 20 دقیقه را برای task 1 اختصاص دهید.

توانایی هایی که توسط ممتحنین در task  writing مورد ارزیابی قرار می گیرند عبارتند از:

  • نحوه مشارکت کاندیداها در روابط
  • کاندیداها چقدر خوب اطلاعات واقعی را ارائه می دهند.
  • چگونه وضعیت انواع مختلف را با هم مقایسه می کنند.
  • چگونه آنها نیازها، خواسته ها و درخواست ها را توضیح می دهند.
  • چگونه دیدگاه ها، شکایات یا نظرات خود را در مورد موقعیت خاص توضیح می دهند.

 

نمونه کار IELTS writing task 1 general

نمونه زیر جهت آشنایی شما با آزمون IELTS writing task 1 جنرال آورده شده است:

You are looking for a part time job. Write a letter to company. In your letter: introduce yourself explain which type of job do you like tell him about your experience and skills which you have Begin your letter as follow: Dear Sir/Madam _________

 

 

نکاتی برای انواع سوال IELTS writing task 1

  • همیشه حواستان به ساعت باشد، زیرا شما فقط یک ساعت فرصت دارید تا وظایف writing task 1 و task 2 آیلتس را انجام دهید.
  • دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنید
  • سعی کنید در حد مشخص شده کلمات باقی بمانید و از مرز کلمات عبور نکنید.
  • 20 دقیقه را برای task 1 اختصاص دهید.
  • 40 دقیقه را برای task 2 صرف کنید.
  • فراموش نکنید که زمانی را برای خواندن اثباتی اختصاص دهید.
  • ممکن است با انواع مختلفی از diagram ها در آزمون روبرو شوید، بنابراین انواع charts یا diagrams را تمرین کنید.

 

 

 کلام آخر

writing task 1 آیلتس ساده تر از writing task 2 آیلتس است. هر دو تست Task 1 آکادمیک و Task 1 جنرال در مورد انواع سوال متفاوت هستند. Task 1 شامل سوالاتی است که در آنها انواع مختلف ارقام و حقایق مربوط به شکل برای توصیف داده شده است.

انواع مختلفی از سوالات در Task 1 مانند graphs، pie charts، diagrams، table یا maps وجود دارد. در این نوع سوالات، باید کل عبارت را مطابق شکل ارائه شده در آزمون توضیح دهید. در حالی که در مورد IELTS writing task 2 باید طبق عبارتی که در آزمون داده شده است نامه بنویسید.

نمونه سوالات متعدد در task 1 آکادمیک و task 1 جنرال برای اطلاع شما از ماهیت و ساختار آزمون ارائه شده است و نکات و ترفندها به کسب باندهای خوب در writing task 1 آیلتس کمک زیادی خواهد کرد.

 

 

منبع:

1- IELTS Writing Task 1 Question Types

دیدگاهتان را بنویسید