انواع اسم در انگلیسی

در این مقاله قصد داریم انواع در انگلیسی را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که در زبان فارسی اسم ها از انواع مختلف می باشند، زبان انگلیسی نیز دسته بندی مخصوص به خود را از لحاظ معنایی و ساختاری برای اسم ها داراست.

همانطور که می دانید لغات در زبان انگلیسی می توانند در انواع اصلی و عمده اسم، صفت، قید و یا فعل قرار بگیرند. البته انواع دیگری از لغات نیز مانند حرف اضافه، ضمیر و … در انگلیسی وجود دارند. در این مقاله به تعریف اسم و شناخت انواع اسم در انگلیسی می پردازیم.

کلیک کنید: دوره های زبان آنلاین آرمانی 

اما اسم چیست؟ اسم­ها برای تعریف یک شی، فرد، مکان، ایده، زمان و …  در دنیای پیرامون ما به کار می­روند. اسم­ها رایج­ترین نوع کلمات در زبان انگلیسی هستند. انواع  اسم عبارتند از:

  • اسم ­های عام (Common nouns)
  1. اسم­های قابل شمارش (Countable nouns)
  2. اسم­های غیر قابل شمارش (Uncountable nouns)
  3. اسم­های مرکب (Compound nouns)
  4. اسم جمع (Collective noun)
  5. اسم ذات (Concrete noun)
  6. اسم انتزاعی (Abstract noun)
  • اسم­ های خاص (Proper nouns)

همانطور که مشخص است ما در زبان انگیسی دو دسته عمده از اسامی به نام های اسامی خاص و اسامی عام داریم. اسامی عام خود به 6 زیرگروه مختلف تقسیم می شوند.  در ادامه این مقاله این دو گروه از اسامی به همراه زیرگروه های اسامی عام را توضیح داده و برای آنها مثال می آوریم. در ادامه با ما همراه باشید.

اسم ­های عام (Common nouns)

یکی از انواع اسم در انگیسی اسامی عام می باشند. اسم­های عام به اسم­هایی گفته می­شود که به ایده­ای عام از یک مکان، شخص یا چیز اشاره دارد. مثال­هایی از این نوع اسم،girl, city, animal, friend, house, food etc می باشند. در جمله های زیر کلماتی که زیر آنها خط کشیده شده اسامی عام هستند.

I went to the park to see my friend.

من رفتم پارک که دوستم رو ببینم.

She ate her sandwich hastily.

او ساندویچش را با عجله خورد.

We brought him home by car.

ما او را با ماشین به خانه آوردیم.

اسم ­های خاص (Proper nouns)

اسامی خاص

دومین دسته اصلی از انواع اسم در انگلیسی اسامی خاص می باشند. اسم­های خاص برای اشاره کردن به شخص، مکان یا شیء خاصی به کار می رود. در انگلیسی، اسم­های خاص با حروف بزرگ شروع می­شوند مانند:

Mary, London, Monday, France, Ali

در مثال های زیر لغاتی که زیر آنها خط کشیده شده اسامی خاص هستند.

I went to McDonald with my friend.

من با دوستم رفتم مک دونالد.

We are going to raise money for Branson Charity.

ما قصد داریم برای خیریه برنسون پول جمع کنیم.

Let’s call Lucy to see where she is.

بیا به لوسی زنگ بزنیم ببینیم کجاست.

طبقه بندی اسم­ های عام

همانطور که پیش تر گفتیم، اسامی عام خود به 6 نوع مختلف تقسیم می شوند. در ادامه قصد داریم در مورد هر کدام از این 6 دسته توضیحاتی را با مثال ارائه دهیم تا مساله کاملا برای شما روشن شود. اولی دسته از اسامی عام اسامی قابل شمارش می باشند.

اسم ­های قابل شمارش (Countable nouns)

اولین مورد از انواع اسم درانگلیسی که زیر مجموعه اسامی عام قرار می گیرند اسامی قابل شمارش هستند. این اسم ها در واقع اسم­هایی هستند که می­توان آن­ها را شمرد. این اسم ها حالت مفرد و حالت جمع دارند و می­توانند با اعداد استفاده شوند. مثال­هایی از این اسم­ها:

Car, house, bike, eye, butterfly

در مثال های زیر لغات پر رنگ اسامی قابل شمارش هستند.

There are a lot of modern cars in this exhibition.

تعداد زیادی ماشین مدرن در این نمایشگاه وجود دارد.

He’s got two houses and a villa.

او دو خانه و یک ویلا دارد.

We have an apple tree in our yard.

ما یک درخت سیب در حیاط مان داریم.

اسم ­های غیر قابل شمارش (Uncountable nouns)

اسامی غیر قابل شمارش، اسم­هایی هستند که نمی­توان آن­ها را شمرد. مثال­هایی از این اسم­ها:

Water, milk, sugar, information

اسم ­های مرکب (Compound nouns)

یکی دیگر از انواع اسم در انگلیسی اسامی مرکب هستند. وقتی دو یا سه کلمه به هم می­پیوندند و اسمی معنادار را به وجود می آورند، به آن اسم مرکب گفته می­شود. اسم­های مرکب می­توانند به صورت یک کلمه­ی مستقل (haircut)، کلمه­هایی که با خط ربط به هم می­پیوندند (son-in-law) یا جدا از هم دیده شوند (bus stop). مثال­هایی از این اسامی:

Toothbrush, rainfall, credit card, etc

اما اسامی مرکب چگونه ساخته می شوند؟ اسامی مرکب در انواع و ترکیب های مختلفی ساخته می شوند. اسامی مرکب در زبان انگلیسی مانند ترکیب های وصفی یا اضافی در فارسی هستند. در ادامه نحوه ساخت انواع اسامی مرکب را با مثال معرفی می کنیم:

Noun + noun

Policeman, water tank, Bedroom

Noun + verb

Rainfall, breakfast, haircut

Verb + noun

Swimming pool, Breakfast, driving license

Adjective + noun

Full moon, greenhouse, Ice-cream

Noun + Adjective

Trunkful, truckload

Noun + preposition

Passer-by, love-in, hanger-on

Preposition + noun

Onlooker, overdue, online outside

Adverb + Verb

Output, intake

Verb + Adverb

Checkout, check-up, takeover

Noun + prepositional phrase

Mother-in-law, brother-in-law

اسم جمع (Collective noun)

یکی دیگر از انواع اسم در انگلیسی اسامی جمع می باشند. اسامی جمع که اشتباهات گرامری در مورد آنها زیاد بسیار زیاد و رایج است یکی دیگر از انواع اسم در انگلیسی می باشند. اسم جمع به کلمه­ای گفته می­شود که به جمعیتی اشاره دارد مانند:

Team, crew, herd, family

این اسامی می توانند با فعل مفرد یا جمع بکار روند.

Real Madrid is winning.

Real Madrid are winning.

رئال مادرید داره بازی رو می بره.

اسم ذات (Concrete noun)

یکی دیگر از انواع اسم در انگلیسی اسم ذات می باشد. این­ها اسم­هایی هستند که به طور فیزیکی وجود دارند و توسط یکی از حواس پنجگانه حس می­شوند. (دیده می­شوند، شنیده می­شوند، بوییده می­شوند، لمس شده و یا توسط حس چشایی چشیده می­شوند.) مانند: dog, tree, apple, water, sock, ball

اسم انتزاعی (Abstract noun)

اسامی انتزاهی از مهمترین انواع اسم در انگلیسی می باشند که اکثرا نشان دهنده احساس و گرایشات درونی انسان هاست و به طور مستقیم قابل اشاره نیستند. این­ها اسم هایی هستند که وجود خارجی ندارند و واقعی نیستند، به ایده ها، احساسات و مفهوم ها اشاره دارند که شما توسط حواس پنجگانه نمی توانید درک کنید. خیلی از اسم های انتزاعی غیر قابل شمارش هستند.

مانند: freedom, speed, time, love, bravery.

جمع بندی انواع اسم در انگلیسی

در این مقاله انواع اسم در انگلیسی را بررسی کردیم. دانستن انواع اسم ها و گرامر درست بکارگیری آنها می تواند ما را در بکارگیری صحیح آنها کمک کند. همچنین هنگامی که یک لغت را ریشه یابی و تحلیل می کنیم و قواعد تشکیل آن را می دانیم بهتر می توانیم آن را به یاد بیاوریم.

دوره های آنلاین زبان عمومی آرمانی سعی کرده خلاء تکنیکی در روش های تدریس اشتباه را با جایگزین کردن جدیدترین و پربازده ترین روش های تدریس آکسفورد و کمبریج پر کند. این دوره های آموزشی در عین حال که کاملا فشرده می باشند و در کوتاه ترین مدت بیشترین مطالب را به زبان آموز منتقل می کنند، کاملا انعطاف پذیر نیز می باشند. با استفاده از این روش ها زبان آموزان می توانند از یک تا هشت ساعت در روز را با توجه به ساعات خالی و برنامه تدریسی خود به یادگیری این دوره ها اختصاص دهند.

همچنین دوره های آنلاین آیلتس آرمانی یک پک کامل کمک آموزشی در مسیر موفقیت در آزمون آیلتس می باشد که با کیفیت عالی و قیمتی باورنکردنی می تواند یک مکمل عالی و یک تقویتی بسیار موثر برای داوطلبان آزمون آیلتس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید