آشنایی با اصطلاحات رایج مکالمات تلفنی انگلیسی

اصطلاحات رایج مکالمات تلفنی انگلیسی شامل موارد مختلفی است که به شما کمک می کند تا بتوانید مکالمه روان تری داشته باشید. استفاده از این نوع عبارات در مدل های مختلف با قاعده و ساختار خاص یا بدون آنها انجام می شود. در این پست با ما باشید تا نمونه هایی از جملات آماده برای مکالمات تلفنی انگلیسی را به شما معرفی کنیم.

مکالمات تلفنی در زبان انگلیسی

اصطلاحات رایج مکالمات تلفنی انگلیسی به شما کمک می کنند تا بتوانید در هنگام تعامل با دیگران از طریق تلفن همراه، پاسخ های آماده و به جا داشته باشید. امروزه غالب افراد در مکالمات خود از پشت تلفن اصطلاحات خاصی را به کار می برند. به عنوان مثال، عبارت هایی مانند “امری باشه”، “در خدمتیم”، “یا علی” و غیره از اصطلاحات رایجی هستند که در مکالمات تلفنی زبان فارسی به کار می روند. اما معادل این جملات در زبان انگلیسی چیست؟

برای آشنایی با مهم ترین اصطلاحات رایج مکالمات تلفنی انگلیسی، در ادامه به ذکر مثال ها و نکات مهمی می پردازیم. این جملات به شما کمک می کنند تا بتوانید بهتر از قبل با دوستان، همکاران و حتی مشتریان تان صحبت کنید و مکالمه روان و استانداردی را داشته باشید. ارتباط شما با دیگران آسان تر شده و اشتباهات گرامری یا لغوی باعث کج فهمی صحبت های شما نخواهد شد.

اصطلاحات رایج مکالمات تلفنی انگلیسی چیست؟

حال راجع به آموزش مکالمات تلفنی انگلیسی و اصطلاحات آن می توان گفت:

  • Thank you for calling the British hotel: از تماس شما با هتل بریتیش متشکریم. اگر قصد یک مقدمه چینی مودبانه با مشتریان و مخاطبان خود دارید، می توانید از این عبارت استفاده کنید که حالتی تجاری و محترمانه دارد.
  • This is Mike: من مایک هستم. در صورتی که قصد دارید تا خودتان را در یک تماس تلفنی معرفی نمایید، می توانید از این جمله استفاده کنید.
  • How may, can, could I help you?: چطور می تونم به شما کمک کنم؟ از رایج ترین اصطلاحاتی است که شما می توانید پس از سلام و احوال پرسی از مخاطب خود بپرسید. در این حالت شما به عنوان گیرنده تماس از این جمله استفاده می کنید.
  • I would like to make a reservation for Tuesday noon please: من قصد دارم (می خواهم) برای روز سه شنبه ظهر رزرو کنم لطفا. همانطور که در این جمله مشاهده می کنید، یک ساختار جمله به صورت درخواست محترمانه بیان شده است. شما به عنوان تماس گیرنده می توانید برای رزرو هتل ها از این نوع جمله استفاده کنید.
  • This is mary at the gold Smile Dental Clinic, calling to confirm your appointment for Friday evening: من ماری از کلینیک دندانپزشکی لبخند طلایی هستم که برای تایید وقت ویزیت برای جمعه عصر شما تماس گرفته ام. این مورد از اصطلاحات رایج مکالمات تلفنی انگلیسی برای کسانی که به عنوان یک منشی و یا تنظیم کننده زمان ملاقات فعالیت می کنند، مناسب است. شما می توانید از این ساختار جمله برای معرفی و درخواست تایید وقت ملاقات استفاده نمایید.

یادگیری این اصطلاحات و آموزش مکالمه تلفنی در زبان انگلیسی به صورت ساختاری، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید عبارت های خود راحت تر ایجاد کنید.

 

اصطلاحات تلفنی انگلیسی

دیگر موارد مهم در اصطلاحات رایج مکالمات تلفنی انگلیسی

از دیگر اصطلاحات رایج مکالمات تلفنی انگلیسی می توان گفت:

پاسخ گویی به تلفن همراه:

.Good morning, Good afternoon, Good evening

.German Mobile Services. (This is) Sara speaking

پرسش نام تماس گیرنده:

?Who’s calling, please

?Could I take your name, please

?Hello caller. Could (May) I have your name, please

معرفی فرد در تماس:

.Hello! This is Ahamd calling

.Hello, this is Raja Nerf from Star Movies

.My name is Kevin Hardy from German Mobile Services

درخواست کردن از فرد مقابل:

?Could (or May or Can) I speak to John, please

.I’d like to speak to John Franky, please

?Could you put me through to him, please

  … Could I speak to someone who

… I am just calling to say

اصطلاحات ارجاع تماس در مکالمه تلفنی انگلیسی:

.One moment, please

.I’m connecting you now

.Mr John? Thank you for holding. I’m just putting you through to Mr Joe

.Please hold on. I will get you through him

.Please, hold the line

.Just a second or moment, please

.Certainly, Mr Sam. I’ll just put you through

.Of course, Mr Bob. I’ll just see if he’s available

.I’ll put you through

.I’ll see if he is in or if Mr Kalim is available

.I’ll connect you

?Could you hold the line, please

اصطلاحات رایج مکالمات تلفنی انگلیسی برای گرفتن پیام:

.I am sorry, Mr San is out (or busy) at the moment

.If you’d like to give me your number, I’ll ask him to call you back

?Can I take a message

?Would you like to leave a message

?Can I give her a message

.I’ll tell Mr Will that you called

.I’ll ask him to call you

?Could you call again after 2 hours

.I will let him that know you called yesterday

?Can I ask who is calling

?Is there anyone else you would like to speak to

 

 

اصطلاحات رایج تلفنی انگلیسی

راهکارهای یادگیری اصطلاحات تلفنی

برخی از نکاتی که می توانند به شما در یادگیری بهتر اصطلاحات رایج مکالمات تلفنی انگلیسی کمک کنند را نیز در انتهای این مقاله مرور می کنیم که عبارتند از:

  • گسترش دایره واژگان و عبارات: بهتر است با مجموعه مقالاتی که در این وب سایت وجود دارند، دایره واژگان خود را افزایش دهید.
  • یادگیری اصطلاحات و عبارت ها: یکی از راه های حرفه ای تر شدن شما در یک زبان خارجی، آشنایی با اصطلاحات و تکه کلام‌های خاص است. این کار به خصوص در یادگیری اصطلاحات رایج مکالمات تلفنی انگلیسی بسیار موثر خواهد بود.
  • درس گرفتن از اشتباهات: به هیچ عنوان از اشتباهاتی که در زبان خارجی می کنید، نترسید. ممکن است در استفاده از این اصطلاحات برای چندین بار اول، دچار اشتباهاتی شوید که این طبیعی است. بهترین کار آن است که از این خطاها درس بگیرید و به خودتان اجازه دهید تا با تمرین و تکرار بیشتر، آن ها را صحیح تر بیان کنید.
  • یادداشت برداری: در یادگیری یک مطلب، سهم خواندن 10 درصد و نوشتن بیش از 50 درصد است. بنابراین بهتر است همواره برای درک کامل اصطلاحات زبان انگلیسی مکالمه تلفنی، به نگارش آنها اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید