یادگیری صحیح لغت در انگلیسی و آیلتس

چگونه لغت یاد بگیریم؟ – تاریخ انتشار ویدئو: مرداد 98

[ultimate_icons align=”uavc-icons-center”][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][/ultimate_icons]

یادگیری صحیح لغت در انگلیسی و آیلتس

با ارائه ایمان مافی


یادگیری لغت به این آسونیا نیست.

خیلی ها فکر می کنند با داشتن یه دفتر لغت و حفظ کردن کلمات می تونند در این زمینه موفق بشن.

اما یادگیری اصولی لغت به این راحتی ها هم نیست.
این ویدیو رو تماشا کنید تا کاملا با نحوه صحیح لغت یادگرفتن آشنا بشین.

وقتی افراد در خصوص سطح زبان انگلیسی خود صحبت می کنند، اغلب معتقدند که دانش لغتی بالایی دارند. این عقیده در خصوص بسیاری از آن ها صحیح نیست؛ چرا که تنها یادگیری مفهوم و معنی فارسی لغات انگلیسی برای درک این کلمات کافی نیست. به این ترتیب دانش لغوی آن ها زیر سوال می رود. هر یک از این لغات زمانی در اسپیکینگ و رایتینگ به درد شما می خورند که اکتیو دارند. لغات در انگلیسی دسته بندی های مختلفی دارند.

 

دسته بندی انواع لغات در زبان انگلیسی

لغات به دو دسته پسیو و اکتیو تقسیم بندی می شوند. لغات پسیو کلماتی هستند که تنها معنی و مفهوم فارسی آن ها را می دانیم و چندان حضور ذهنی به آن ها نخواهیم داشت. لغات اکتیو اما بیشتر به کار شما می آیند. این لغات به ناخودآگاه ما اضافه شده اند. این لغات سطح زبان انگلیسی شما را تشکیل می دهند. آن ها به نوعی مانند زبان مادری ما به کار برده می شوند. برای یادگیری بهتر لغات در زبان انگلیسی باید حتما لغات پسیو را در ذهن خود از بین ببرید. یادگیری تعداد بالای لغات به صورت پسیو با معنی فارسی چندان کاربردی برای افزایش سطح زبان شما نخواهند داشت. از این رو باید لغات پسیو را با تمرینات مربوط به این حوزه به اکتیو تبدیل کنید.

یادگیری صحیح لغت در انگلیسی

نحوه تبدیل لغات پسیو به اکتیو

برای تبدیل کلمات پسیو به اکتیو باید از یک تمرین ساده و کاربردی استفاده کنید. در وهله اول به دنبال کلماتی که معنی آن ها را اصلا نمی دانید نروید. بهتر است تمرکز خود را بر روی کلماتی بگذارید که پیش تر آن ها را شنیده اید. زمانی یک لغت را بلدید که آن را مجددا در رایتینگ و اسپیکنیگ خود به کار ببرید. به این ترتیب کلمه مورد نظر کم کم تبدیل به اکتیو می شود. استفاده از کلمه پل بین پسیو و اکتیو محسوب می شود. پس توصیه می شود به جای استفاده از حجم بالای لغات و حفظ معنی آن ها به دنبال فریزهای آشنا و تمرین و تکرار آن ها در ساختار جملات باشید.

دیدگاهتان را بنویسید