کالج ها و دانشگاه های کانادایی که نمره IELTS آکادمیک 6 یا کمتر را می پذیرند

از 10 آگوست 2023، نمره کلی IELTS آکادمیک 6 بلیط شما برای تحصیل در کانادا است، به خصوص اگر از یک کشور SDS هستید. بررسی کنید که با این امتیاز برای کدام کالج ها و دانشگاه ها می توانید اپلای کنید.

آیا قصد شرکت در آزمون زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا را دارید؟ از 10 آگوست 2023، اکنون می‌توانید برای Student Direct Stream (SDS) با نمره کلی 6 در آیلتس آکادمیک بدون نیاز به حداقل امتیاز برای گروه‌های مختلف درخواست دهید. در حالی که موسسات آکادمیک شرایط نمره متفاوتی دارند، کالج ها و دانشگاه های کانادایی بسیاری وجود دارند که نمره آیلتس آکادمیک 6.0 یا کمتر را می پذیرند. بررسی کنید که کدام یک برای شما مناسب تر هستند و بهترین فرصت را برای تحصیل در کانادا برای شما فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

چه نوع کالج ها و دانشگاه هایی برای متقاضیان SDS در دسترس است؟

جهت اپلای برای کالج یا دانشگاه کانادا، به نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) نیاز دارید. اگر شما نیز از یک کشور SDS هستید، می‌توانید واجد شرایط درخواست برای این مؤسسات از طریق جریان سریعی باشید که اکثر درخواست‌ها را ظرف ۲۰ روز کاری پردازش می‌کند.

 

کالج ها و دانشگاه های SDS که نمره کلی IELTS 6 را قبول می کنند

با نمره کلی آیلتس آکادمیک 6، نه تنها شرکت کنندگان در آزمون واجد شرایط SDS هستند، بلکه بسیاری از کالج ها و دانشگاه های مورد تایید SDS در حال حاضر این نمره را می پذیرند. در زیر فهرستی از موسسات و دوره‌های مورد تایید SDS است که نمره کمتر از 6 را در Speaking، Reading، Writing و Listening می‌پذیرند.

 

حداقل نمره IELTS مورد نیاز سطح تحصیلی موسسه
6.0 Undergraduate Southern Alberta Institute of Technology (SAIT)
5.5 Postgraduate St. Clair College
6.0 Undergraduate Alexander College
6.0 Undergraduate Coast Mountain College
6.0 Undergraduate Farleigh Dickinson University, Vancouver Campus
5.5 Undergraduate Royal Roads University
5.0 Undergraduate Carleton University
6.0 Undergraduate Sault College
6.0 Undergraduate University of Lethbridge
6.0 Undergraduate Fleming College
6.0 Undergraduate North Island College
6.0 Postgraduate
6.0 Undergraduate Fanshawe College
6.0 Undergraduate Loyalist College

 

* اطلاعات فوق از 25 آگوست 2023 صحیح است. برای اطلاع از آخرین به روز رسانی ها، لطفاً مستقیماً با موسسه تماس بگیرید.

از آنجایی که نمرات IELTS آکادمیک به مدت دو سال از تاریخ شرکت در آزمون معتبر است، می توانید برای اطمینان از پذیرش، از نمره آزمون قدیمی خود قبل از انقضای آن در دانشگاهی که نمره شما را بعد از 10 آگوست 2023 می پذیرد استفاده کنید.

سناریو: Jaspreet از نمره قدیمی IELTS Academic خود برای ورود به دانشگاه رویایی خود استفاده می کند

Jaspreet در آزمون IELTS آکادمیک در 1 سپتامبر 2021 شرکت کرد تا بتواند حداقل امتیاز را برای درخواست در مرکز آموزش اجرایی دانشگاه Windsor کسب کند. او توانست نمره 5.5 در Listening و Reading و 6.5 را در Writing و Speaking کسب کند. علیرغم دریافت 5.5 در Listening و Reading که کمتر از نمره مورد نیاز قبلی 6.0 در همه بخشها است، او می تواند از نمره آزمون IELTS خود قبل از انقضای آن در 31 آگوست برای درخواست SDS و پذیرش در دوره مورد نظر خود پس از 10 آگوست 2023 استفاده کند. زیرا امتیاز band score او 6.0 است، به علاوه او حداقل امتیاز باند مورد نیاز مرکز آموزش اجرایی دانشگاه Windsor را دارد (جدول بالا را ببینید).

 

آیا شرایط نمره IELTS بر اساس دوره ها و سطح مدرک در کالج های SDS تغییر می کند؟

بله، شرایط نمره IELTS ممکن است بر اساس دوره ها و سطوح مدرک در کالج های SDS در کانادا متفاوت باشد. در حالی که نمره کلی آیلتس آکادمیک 6.0 تنها شرط لازم برای متقاضیان SDS پس از 10 آگوست 2023 است، دوره های آموزشی خاص یا برنامه های تحصیلی ممکن است دارای شرایط بالاتر یا پایین تری باشند. مهم است که الزامات خاص را با کالج یا دانشگاه مورد علاقه خود و برنامه ای که می خواهید دنبال کنید بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: دانشگاه آلمانی با تدریس به زبان انگلیسی

متقاضیان SDS با نمره 6.0 IELTS آکادمیک از 10 آگوست برای چه دوره ای می توانند اقدام کنند؟

در حالی که کالج ها و دانشگاه های ذکر شده در بالا نمره کلی آیلتس آکادمیک 6.0 را می پذیرند، مهم است که توجه داشته باشید که دوره های مختلف در یک موسسات ممکن است بسته به نحوه طراحی این برنامه ها دارای شرایط امتیاز ورودی آیلتس متفاوتی باشند.

برای توضیح بهتر این موضوع، به مثال زیر نگاه می کنیم.

سناریو: Hesham حداقل نمره مورد نیاز آیلتس را ندارد اما همچنان موفق می شود وارد دانشگاه رویایی خود شود.

Hesham در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کرد تا بتواند نمره 6.5 مورد نیاز برای پذیرش عمومی در دانشگاه Calgary را کسب کند. او در Listening، Reading و Speaking امتیاز 4.5 و در Writing امتیاز 5.0 را به دست آورد. اگرچه او نتوانست نمره مورد نظر را کسب کند، اما با این حال موفق شد وارد برنامه زبان انگلیسی دانشگاه شود که نیاز به نمره پایین تری داشت (جدول بالا را ببینید).

در پایان، دستیابی به نمره کلی گروه آیلتس آکادمیک 6.0 می تواند اولین گام بزرگ برای دانشجویان بین المللی باشد تا اهداف تحصیلی خود را در خارج از کشور در کانادا دنبال کنند. چندین کالج و دانشگاه کانادایی وجود دارند که نمرات 6.0 یا کمتر را می پذیرند. زمانی را برای تحقیق و یافتن موسسه مناسب برای شکل دادن به آینده خود و دستیابی به رویاهای تحصیلی و شغلی خود اختصاص دهید. سفر خود را آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید