چگونه در آزمون IELTS speaking آرامش و اعتماد به نفس داشته باشیم؟

عصبی شدن

 

یکی از بزرگترین مشکلات دانش آموزان در آزمون speaking این است که واقعا عصبی می شوند.

این طبیعی است.

شما به زبان دوم خود با یک native speaker صحبت می کنید که در سکوت شما را قضاوت می کند و آینده شما را تعیین می کند. باید هم عصبی باشید!

اما نباید این طور باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

هنگامی که عصبی هستید احتمالاً این کار را انجام خواهید داد: بیشتر تردید می کنید، اشتباهات ساده بیشتری مرتکب می شوید، واژگان ساده را فراموش می کنید و آهسته تر با intonation بدتری صحبت می کنید.

همه این موارد به نمره speaking شما آسیب می زند.

شما می توانید نمره خود را در speaking آیلتس با آرام بودن بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: نکات READING IELTS برای کسب نمره 9

 

در اینجا ایده برخی از بهترین داوطلبان را مشاهده می کنید. ببینید کدام یک بیشتر به کار شما می آید؟

Nguyen: «من معمولاً زیاد قهوه نمی‌نوشم، چای یا چیزی شیرین را ترجیح می‌دهم. اما وقتی در حال مطالعه هستم، قهوه می‌نوشم تا هوشیار باشم. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که قهوه حافظه کاری شما را سریعتر و حافظه بلند مدت شما را بهتر می کند. اگر درست قبل از آزمون قهوه بنوشید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و کلمات بیشتری را به خاطر خواهید آورد. این واقعاً به من کمک کرد تا در امتحان اسپیکینگ نمره 8 بگیرم.

Minh: «قبل از شرکت در آزمون IELTS (در ویتنام، اما احتمالاً در بیشتر کشورها مشابه است) ممکن است مجبور شوید بیرون از اتاق بنشینید و قبل از اتمام آزمون، منتظر بمانید. این فرصت خوبی برای آماده شدن است و روشی که من آماده کردم با شروع متنفر شدن از ممتحن بود! میدونم خنده داره! اما برای من کار کرد. تصور می کردم که او آزاردهنده ترین فرد است و نمی توانم او را تحمل کنم. وقتی برای آزمون رفتم اصلاً نترسیدم. خیلی مطمئن بودم (و همچنین نمره 8 گرفتم).

 

دیدگاهتان را بنویسید