11 روش تشکر کردن به زبان انگلیسی

در این مطلب می خواهیم به مجموعه‌ای در مورد روش‌های مختلف بیان تشکر و چندین روش تشکر کردن به زبان انگلیسی به زبان انگلیسی بپردازیم تا به گسترش دایره لغات شما کمک کنیم و بدانید در موقعیت های مختلف چگونه تشکر کنید. عباراتی برای ابراز قدردانی و تشکر. ما این مطلب را با برخی از موارد ابتدایی که احتمالاً قبلاً با آنها آشنا شده اید شروع می کنیم، بنابراین شروع کنید تا در هر موقعیت خاص بتوانید یاد بگیرید چگونه از طرف مقابلتان قدردانی و تشکر کنید. در بخش بعدی چندین روش برای ابراز تشکر از دوستان را ارائه خواهیم داد.

دوره آموزش آنلاین آیلتس آرمانی 

چندین روش تشکر کردن به زبان انگلیسی

بسیار خوب، بیایید به عبارات “متشکرم” بپردازیم.

“متشکرم برایTHANKS FOR… / THANK YOU FOR

ابتدا ما “Thanks for / Thank you for…” اصلی خود را داریم و بعد از آنها یک اسم با شکل ING فعل آمده است. مثلا:

Thank you for the gift.

Thank you for helping me.

Thanks for everything.

Thanks for stopping by.

به خاطر هدیه از شما متشکرم.

با تشکر از شما برای اینکه به من کمک کردید..

برای همه چیز ممنونم.

ممنون که به من سر زدید

پیشنهاد ما:رایج ترین اصطلاحات انگلیسی در مورد پرسیدن آدرس

THANKS A LOT.
THANK YOU SO/VERY MUCH.”
( خیلی ممنونم)

اگر می‌خواهید تأکید بیشتری برای نشان دادن قدردانی خود داشته باشید ، بگویید“Thanks a lot” «خیلی متشکرم» یا «خیلی ممنونم»Thank you so much” یا «بسیار متشکرم» “Thank you very much.” توجه داشته باشید که ما می توانیم بگوییم “خیلی متشکرم” اما هرگز نمی گوییم “خیلی از شما متشکرم”.

 

تشکر کردن به زبان انگلیسی

 

THANKS A MILLION!” یک میلیون بار متشکرم

یک میلیون بار تشکر روشی پرشورتر برای ابراز قدردانی است. می‌توانید این را زمانی بگویید که  بسیار هیجان‌زده هستید، یا زمانی که آن شخص واقعاً کار فوق‌العاده‌ای برای شما انجام داده است، مانند: «به من بلیط رایگان برای جام جهانی می‌دهی؟ یک بار میلیون متشکرم!»

You’re giving me free tickets to the World Cup? Thanks a million!”

THANKS IN ADVANCE.” “پیشاپیش متشکرم.”

ما معمولاً از این عبارت به صورت نوشتاری استفاده می‌کنیم، زمانی که از کسی می‌خواهیم کاری را برای ما انجام دهد و پیش از موعد از او برای انجام آن تشکر می‌کنیم. اگر از یک همکار بخواهم که برای من تحقیق کند، می گویم “پیشاپیش متشکرم” تا از کاری که برای من انجام خواهد داد تشکر کنم. این اصطلاح برای خاتمه دادن به ایمیل و یا پیام های درخواستی نیز بکار می رود.

 

“I REALLY APPRECIATE IT.واقعا قدردان هستم


واقعا سپاسگزارمI’M REALLY GRATEFUL.”

از این عبارات برای بیان احساس خود استفاده کنید. شما همچنین می توانید دلیل خاصی را مانند این موارد داشته و به اینگونه تشکر کنید.

” واقعا بخاطر صبر شما قدردانی می کنم.”

” از زمانی که برای شرح مطلب می گذارید سپاسگزارم.”

” از دوستی با شما سپاسگزارم.”

“I really appreciate your patience.”

“I really appreciate your taking the time to explain things.”

“I’m really grateful for your friendship.”

“THAT’S VERY KIND OF YOU.” خیلی لطف کردید

این نوع اصطلاح را زمانی می‌توانیم بیان کنیم که شخصی کاری سخاوتمندانه برایمان انجام می‌دهد یا کاری که سبب شده است ما حس خوبی را دریافت کنیم.  مثلا اگر مریض بودم و کسی به من پیشنهاد می‌داد که برایم شام درست کند، می‌گفتم: « خیلی لطف داری».

“IT MEANT A LOT TO ME.”

این اصطلاح زمانی استفاده می شود که فردی کاری بسیار مهم برایمان انجام داده که از لحاظ احساسی تحت تاثیر قرار گرفته ایم. مثلا از عشق خود جدا شده و دوست صمیمی ما در این مورد پس از جدایی کمکمان می کند تا حال روحیمان بهبود پیدا کند.

I CAN’T THANK YOU ENOUGH.”

این اصطلاح زمانی کاربرد دارد که فردی یک کار بسیار مهم برایمان انجام داده است و هر وقت او را می بینیم می خواهیم بارها و بارها از او تشکر کنیم. آنقدر انجام آن کار دارای اهمیت بوده است که هر چه تشکر کنیم باز کافی نیست. مثلا  تشکر برای نجات جان یک انسان و یا برای نجات جان یک حیوان…

کلمات نمی توانند بیان کنند/ توصیف کنند که چقدر سپاسگزارم.» WORDS CAN’T EXPRESS/DESCRIBE HOW THANKFUL I AM.”

وقتی می خواهید عمیق تر تشکر خود را ابراز کنید وچندین روش تشکر کردن به زبان انگلیسی این عبارت عالی به نظر می رسد، مثلا در هنگام مرگ یکی از نزدیکانتان دوست شما بسیار همراه و حمایت گر شما بوده است و می خواهید به شکل دیگر و عمیق تری از او تشکر کنید.

 

بیان تشکر از دوستان به زبان انگلیسی

بیان تشکر از دوستان به زبان انگلیسی

  1. متشکرم که کسی هستید که همیشه می توانم به او تکیه کنم. Thanks for being the one I can always rely on.

این پیام ساده و در عین حال ظریف است. دوستان گاهی نزدیک شما هستند اما شما آنها را نمی بینید. اگر دوستان شما افرادی هستند که همیشه می توانید به آنها اعتماد کنید، این پیام عالی است.

  1.  قلبم غرق سپاس است. My heart is overwhelmed with gratitude

قدردانی چیزی است که به راحتی نمی توان آن را با کلمات بیان کرد. با این حال، این پیام به نشان دادن احساس واقعی سپاسگزاری و تشکر نزدیک است.

  1. تو بهترین دوستی هستی که میتونم داشته باشم. از اینکه به من وفادار هستید متشکرم: You’re the best friend I could ever have. Thanks for sticking by me.

دوستان خوب زندگی را آسان تر می کنند. آنها بدون توجه به موقعیت به شما کمک می کنند و این کمک را به شما می کنند تا بدانید که هرگز تنها نیستید. دوستان خوب واقعاً یک نعمت هستند و این یادداشت سپاسگزاری عالی برای ارسال به آنهاست.

  1. تو لایق یک میلیون تشکر وآغوش باز من هستی: You deserve a million thanks

 And all the hugs I can give.

گاهی اوقات یک کلمه تشکر ساده کافی نیست. گاهی دلت میخواهد یک میلیون بار یک نفر را در آغوش بگیری که بیشتر از همه دوستش داری.

  1. تو بهترین اتفاقی هستی که برای من افتاده است. متشکرم. You are the best thing that ever happened to me. Thank you.

اگر در مورد یکی از دوستانتان چنین احساسی دارید این پیام را ارسال کنید.

  1. من هرگز نمی توانم محبت شما را جبران کنم. با تشکر از شما. I’ll never be able to repay you for your kindness. Thank you for being my friend.
  2. شما یکی از معدود افرادی در زندگی من هستید که به من کمک کرده اید تا به آنچه امروز هستم تبدیل شوم. بابت آن تشکر می کنم. You are one of the few people in my life who has helped make me into what I am today. Thank you for that.

دوستان ما یک فرصت منحصر به فرد برای ایفای نقش مهمی در شکل دادن به زندگی ما دارند. به همین دلیل است که دوستان خوب چنین نعمتی هستند. این پیام کوتاه را برای دوستان خود ارسال کنید و به آنها اطلاع دهید که چقدر در زندگی شما تأثیر گذاشته اند.

  1. تو کارهای زیادی برای من انجام دادی. متشکرم! You have done so much for me. Thank you!

دوستان کسانی هستند که کارهای ساده محبت آمیز انجام می دهند و هرگز در ازای آن چیزی نمی خواهند. این نوع دوستان نادر هستند. اگر چنین دوستی دارید به دوست خود پیام دهید تا از او اینگونه تشکر کنید.

  1. نمی دانم اگر تو نبودی امروز کجا بودم. ممنون که در کنارم هستی

I don’t know where I would be today if it weren’t for you. Thank you for staying by my side.

  1. زندگی من با وجود شما بهتر شده است، با تشکر از شما.

You have made my life so much better because of your friendship. Thank you for being my friend.

  1. تشکر کردن از کسی که لیاقتش خیلی بیشتر از کلمات است سخت است. امیدوارم بتوانم حتی بخشی از دوستی که به من دادی را جبران کنم.

It’s hard saying thanks to a person who deserves so much more than mere words. I hope I can repay even a part of the friendship you have given me.

دیدگاهتان را بنویسید