پذیرش تحصیلی آلمان

در صورت دریافت پذیرش تحصیلی آلمان برای دانشگاه­ های دولتی، هزینه آن برای برخی دانشجویان بین ­المللی رایگان است. تحصیل در آلمان، رشته­ های متعددی را شامل می­شود که نحوه پذیرش آن­ها در دانشگاه­ های مختلف با یکدیگر متفاوت است. با این وجود همه آن­ها روند مشابهی دارند که در ادامه  توسط زبان آرمانی بررسی شده است.

مهم­ترین مدرک برای تحصیل رایگان در آلمان، علاوه بر رزومه قوی، مدرک زبان و به ویژه آیلتس است که توسط بیشتر دانشگاه­ها پذیرفته می­شود. تهیه این مدرک به ویژه برای دانشجویانی که می­خواهند در زمان کوتاهی روند مهاجرت را طی کنند، کمی دشوار است. لذا بهترین روش، استفاده از دوره­ های آنلاین است. مرکز زبان آرمانی، دوره­ های آنلاین آیلتس را در اختیار دانشجویان قرار داده که سریع­ترین روش برای یادگیری زبان است. کافیست از بالای سایت روی دوره­های آنلاین کلیک کنید تا با نحوه تهیه آن آشنا شوید.

اخذ پذیرش تحصیلی آلمان

روند دریافت پذیرش تحصیلی آلمان برای یک دانشجوی بین المللی شامل 8 مرحله ساده است. پس نیازی نیست که برای دریافت پذیرش آلمان هزینه زیادی پرداخت کنید. شما می­توانید پذیرش مستقیم دانشگاه آلمان را طی این 8 مرحله، به ترتیب دنبال کنید:

  1. یک برنامه مطالعاتی و دانشگاه را انتخاب کنید
  2. تمام نیازمندی ­ها و مدارک را فراهم کنید.
  3. زبان آلمانی یا انگلیسی را یاد بگیرید.
  4. منابع مالی را فراهم کنید.
  5. برای پذیرش اقدام کنید.
  6. ویزای دانشجویی آلمان را دریافت کنید.
  7. محل اقامت خود را مشخص کنید.

شرایط پذیرش دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

برنامه ­های متنوع، دوره­ های کارشناسی ارشد متعدد که به زبان انگلیسی تدریس می­شوند، هزینه مقرون به صرفه تحصیل، تأکید بیشتر بر تجربه عملی دانشجویان و چشم اندازهای عالی آینده از ویژگی­ های تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان است. با این حال، تصمیم گیری برای درخواست مدرک کارشناسی ارشد در آلمان، آسان است. اما برای بسیاری از دانشجویان بین ­المللی که هیچ دانش قبلی در مورد سیستم آموزشی آلمان ندارند، ارائه درخواست برای دوره کارشناسی ارشد، ممکن است کمی دشوار باشد.

یک دانشگاه و برنامه مناسب پیدا کنید

هنگام تصمیم­ گیری برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان، ابتدا باید اهداف آتی دانشگاهی و شغلی خود را شناسایی کنید. سپس باید با انتخاب دانشگاه و برنامه کارشناسی ارشد که کاملاً با آن خواسته ها مطابقت دارد، پیش بروید. از آنجایی که تعداد زیادی دانشگاه و برنامه ­های کارشناسی ارشد موجود است، باید قبل از انتخاب، تحقیق کنید. با در نظر گرفتن برخی از ویژگی­ های مهم مانند واحدهای تحصیلی، محل دانشگاه، هزینه ­های تحصیل و غیره شروع کنید.

ساختار و واحدهای مطالعاتی این دوره ­ها به صورت رایگان برای دانشجویان ورودی قابل دسترسی است، بنابراین شما می­توانید اولویت­های تحصیلی خود را با برنامه­ های آنها، مقایسه کنید. هنگام انتخاب دانشگاه و برنامه کارشناسی ارشد، پیشنهاد می­کنیم دو مورد نوع دانشگاه و مکان آن و محتوای دوره را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: مهندسی برق در کانادا

 

نیازمندی­ها را فراهم کنید

اکنون که هدف خود را تعیین کرده­اید، زمان آن رسیده است که بدانید برای رسیدن به آن به چه چیزی نیاز دارید. سپس شما باید نیازمندی ­های دوره مورد نظر خود را بررسی کنید. به طور معمول، دانشگاه­ های آلمان دسترسی به این اطلاعات را از وب سایت رسمی خود ارائه می دهند. این نیازمندی ­ها شامل مدارک مختلف تحصیلی، رزومه، مدرک زبان و مدارک هویتی خود و/یا همسرتان است.

مهارت و مدرک زبان

دانشگاه­های آلمان دانشجویانی را می پذیرند که چه در زبان انگلیسی و چه در زبان آلمانی دانش قوی برای برقراری ارتباط و درک آنچه در کلاس­ها تدریس می شود، دارند. برخلاف دوره ­های کارشناسی، در مقطع کارشناسی ارشد، دوره­های زیادی به زبان انگلیسی به صورت جزئی یا کامل تدریس می­شود. برای اثبات مهارت زبان خود، باید یک آزمون استاندارد زبان را، قبل از درخواست خود انجام دهید.

سطح مهارت زبان مورد نیاز برای درخواست مدرک کارشناسی ارشد در آلمان، بسته به دانشگاه انتخابی، دوره انتخابی و آزمونی که شرکت کرده‌اید، متفاوت است. اگر می­خواهید در علوم اجتماعی تحصیل کنید، باید دانش کاملی از زبان داشته باشید. از طرف دیگر، در علوم طبیعی، شما بیشتر با جلسات آزمایشگاهی و تکالیف ریاضی سروکار دارید که نیاز به سطح بالایی از زبان، ندارید.

درخواست خود را ارسال کنید

پس از اینکه تمام مدارک مورد نیاز را جمع ­آوری کرده و صحت آن را بررسی کردید، وقت آن است که درخواست خود را ارسال کنید. شما می­توانید برای مدرک کارشناسی ارشد در آلمان از طریق اینترنت، با استفاده از بستر درخواست آنلاین درخواست دهید.

اکثر دانشگاه ­های آلمان از یک پلتفرم متقابل به نام UniAssist.de استفاده می­کنند. در آنجا می­توانید یک حساب شخصی ایجاد کرده، دوره کارشناسی ارشد مورد علاقه خود را انتخاب و اسناد برنامه اسکن شده را بارگذاری کنید. توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه‌ها پلتفرم درخواست آنلاین خود را اجرا می‌کنند و فقط درخواست‌هایی را که به آن ارسال می‌شود، دریافت می‌کنند. شما می توانید در وب سایت دانشگاه به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

ارائه تمکن مالی برای تحصیل در آلمان

بر اساس برآوردهای دولت آلمان، یک دانشجوی خارجی که در آلمان تحصیل می­کند باید حداقل 934 یورو در ماه یا 11208 یورو در سال در حساب بانکی خود داشته باشد، تا بتواند هزینه ­های خود را در آلمان پوشش دهد. اگر نتوانید این تمکن مالی را ارائه دهید، اجازه دریافت ویزای دانشجویی و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان را نخواهید داشت. حتی در صورتی که بورسیه تحصیلی دریافت کنید، حداقل باید هزینه 4 ماه زندگی را داشته باشید تا بتوانید کار مناسب پیدا کرده و یا بورسیه دریافت کنید.

ویزای دانشجویی خود را دریافت کنید

گام نهایی برای یک درخواست موفق برای مدرک کارشناسی ارشد در آلمان، دریافت ویزا پس از تایید پذیرش است. پس از انجام تمام مراحل بالا، باید به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه کرده تا مراحل دریافت ویزای دانشجویی را آغاز کنید. توجه داشته باشید که تمکن مالی مورد نیاز، یکی از الزامات درخواست ویزای دانشجویی است. زمان بندی نیز در این مرحله مهم است؛ زیرا زمان مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی شما ممکن است از مهلت ثبت نام و شروع دوره کارشناسی ارشد فراتر رود.

پذیرش تحصیلی آلمان برای کارشناسی ارشد - دوره آنلاین زبان آرمانی

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی آلمان برای کارشناسی ارشد

مهمترین مدرکی که برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان مورد نیاز است ، مدرک کارشناسی معتبر است. لازم نیست مدرک لیسانس آلمانی باشد، اما باید توسط دانشگاه ­های آلمان به رسمیت شناخته شود. مدارک و نیازمندی­های ضروری دیگر شامل موارد زیر است:

  • گواهی و ریزنمرات تحصیل در مقطع کارشناسی.
  • جزئیات و مدارک تحصیلات متوسطه شما
  • مصاحبه – دانشگاه­های آلمان ممکن است درخواست شما و تجربه شما را در یک مصاحبه با شما در میان بگذارند. مصاحبه ممکن است رسمی باشد، به خصوص در دانشگاه های بسیار رقابتی با مکان­های محدود، یا از طریق پلتفرم­های کنفرانس مانند Skype انجام شود.
  • آزمون‌های ورودی اضافی – این مورد بیشتر در دانشگاه‌های رقابتی اتفاق می‌افتد، که ممکن است از شما خواسته شود که یک آزمون ورودی اضافی را بگذرانید. همچنین، مدارس کسب‌و‌کار و دوره­های MBA ممکن است به نمره خاصی از آزمون­های شناخته شده مانند GMAT یا GRE نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با پذیرش تحصیلی اتریش در 2022

 

مدرک زبان برای تحصیل در آلمان برای کارشناسی ارشد

اگر می­خواهید در دانشگاه­های آلمانی تحصیل کنید، مدرک زبان یک الزام است. نکته خوب این است که دانشگاه ­های آلمان دوره­های زیادی را ارائه می­دهند که به زبان انگلیسی تدریس می­شوند، در این صورت زبان آلمانی الزامی نیست.

برنامه­های زبان انگلیسی نیازی به آزمون یا مدرک زبان آلمانی ندارند. اما باید در آزمون­های زبان انگلیسی مانند تافل، آیلتس، PTE شرکت کنید. اگر تحصیلات خود در مقطع کارشناسی را به زبان انگلیسی به پایان رسانده ­اید، دیگر نیازی به شرکت در آزمون­های زبان انگلیسی ندارید.

برای ثبت نام در دوره­هایی که به زبان آلمانی هستند باید مدرک زبان آلمانی را دریافت کنید. این مدارک عبارتند از TestDaf  و DSH. اگر به محض ورود به آلمان به یادگیری زبان در دوره های آموزشی اقدام کرده یا دوره زبان آلمانی را در مراحل اولیه کارشناسی ارشد خود ادامه دهید، نمره کمتر نیز پذیرفته خواهد شد.

هزینه پذیرش تحصیلی آلمان برای کارشناسی ارشد

هزینه­های کارشناسی ارشد در دانشگاه ­های آلمان به پیوسته ویا ناپیوسته بودن تحصیل شما بستگی دارد. در دوره کارشناسی ارشد پیوسته شما فقط باید هزینه­ های ترم را بپردازید، که حدود 100 تا 200 یورو است. این هزینه شامل پرداخت برای ثبت نام، تأییدیه، مدیریت و بلیط نیمسال (Semesterticket)، یک بلیط حمل و نقل عمومی ماهانه، می­باشد.

هزینه­ های تحصیل برای تحصیلات ناپیوسته در مقطع کارشناسی ارشد بسته به برنامه و دانشگاه انتخابی، متغیر است. مطالعات ناپیوسته همچنین شامل دانشجویانی می­شود که تحصیلات لیسانس خود را در خارج از آلمان به پایان رسانده­اند. هزینه­ های مطالعات ناپیوسته ممکن است از حدود 6000 یورو به بالا در هر ترم شروع شود، به‌ویژه برای دانشگاه‌های خصوصی، قیمت‌های بالاتری لازم است.

مهلت درخواست برای کارشناسی ارشد در آلمان

مهلت های درخواست یا ددلاین در دانشگاه­ها متفاوت است، اما بطور کلی دو دوره برای پذیرش تحصیلی آلمان در نظر گرفته می‌شود:

  • برای ترم سپتامبر: قبل از 15 ژانویه درخواست دهید.
  • برای شروع تحصیل در ترم زمستان: درخواست خود را قبل از 15 جولای ارسال کنید.

دریافت پذیرش تحصیلی آلمان برای دکتری

مدارک دکتری در آلمان برای همه دانشجویان بین­المللی آزاد است. بنابراین، واجد شرایط بودن شما کاملاً به پیشینه تحصیلی شما، بستگی دارد. دانشگاه­ های آلمان، جزء بهترین دانشگاه های جهان بوده و فقط بهترین دانشجویان را می­پذیرند. برای دستیابی به این هدف، مدارک تحصیلی شما باید مطابق با استانداردهای بهینه مورد نیاز باشد. اگر مدارک تحصیلی شما در آلمان به رسمیت شناخته شده باشد، واجد شرایط درخواست دکتری هستید. برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید، مهم است که بدانید دو نوع مدرک دکتری در آلمان وجود دارد:

مدارک دکتری انفرادی

در دوره دکتری فردی (Individual PhD Degree)، شما یک پروژه تحقیقاتی را با کمک یک استاد خصوصی (Doktorvater/Doktomutter) انجام خواهید داد. اگرچه استاد راهنمای شما در طول روند تحقیقات همراه شماست، اما این برنامه تحصیلی برای شما این امکان را فراهم می‌سازد که خودتان روی پایان­نامه خود کار کنید. توجه داشته باشید که مدارک دکتری فردی در آلمان می­تواند توسط دانشگاه ­های معتبر و شرکت­های دارای مجوز فعال در بخش صنعتی ارائه شود.

برای یافتن چنین مدرکی، باید کمی تحقیق کنید تا ببینید آیا دانشگاه­هایی در آلمان وجود دارند که مدرک دکتری را در رشته مورد علاقه شما ارائه دهند یا خیر. علاوه بر آن، دانشگاه ­ها می­توانند به عنوان منبع اصلی اطلاعات برای یافتن مدارک دکتری توسط شرکت­های صنعتی مورد استفاده قرار گیرند.

مدارک دکتری ساختاریافته

در مدارک دکتری ساختاریافته، گروه کوچکی از دانشجویان دکتری در یک پروژه دکتری مشترک با یک رهبر فعالیت می­کنند. این تیم توسط گروهی از متخصصان در آن موضوع خاص نظارت می­شود، که وظیفه آنها راهنمایی، مشاوره و ارزیابی پیشرفت دانشجویان دکتری در هر مرحله است. این برنامه­ های دکتری در آلمان به زبان انگلیسی آموزش داده می­شوند و 3 تا 5 سال تحصیلات تمام وقت به طول می­انجامد.

مدارک و نیازمندی­ها برای دوره دکتری

شرایط ورود به مقطع دکتری برای دانشجویان در آلمان به دلیل عوامل متعددی از جمله تحصیلات قبلی، ملیت، دانشگاه و دوره انتخابی، متفاوت است. دانشجویان باید مدارک زیر را برای درخواست مدرک دکتری در آلمان ارسال کنند:

  • مدرک کارشناسی ارشد که در آلمان به رسمیت شناخته شده است
  • مدرک زبان معتبر
  • رزومه و CV
  • توصیه نامه
  • تجربه شغلی مرتبط

توجه داشته باشید که مدارک تحصیلی شما ابتدا باید در دانشگاه یا موسسه­ای که می­خواهید ثبت نام کنید، پذیرفته شود. اگر پس از ارزیابی مشخص شود که مدرک کارشناسی ارشد شما، واجد شرایط تحصیل در مقطع دکتری در آلمان نیست، این شانس وجود دارد که با گذراندن یک دوره مقدماتی سریع برای آموزش مهارت­ها و دانش، در دوره دکتری معمولی پذیرفته شوید.

اکثر دوره­های دکتری در آلمان به زبان انگلیسی تدریس می­شوند. با این حال، شما باید یک مدرک مهارت زبان انگلیسی، معمولا تافل یا آیلتس ارائه دهید. از آنجایی که زبان مورد استفاده در این سطح آکادمیک پیشرفته است، باید هدف شما کسب نمره بالا باشد، در غیر این صورت ممکن است دانشگاه موردنظر، درخواست شما را رد کند.

چگونه اپلای کنیم؟

پس از اینکه دوره دکتری خود را پیدا کردید و تمام مدارک مورد نیاز تکمیل شد، زمان ارسال درخواست است. به خاطر داشته باشید که جزئیات روند درخواست ممکن است برای دانشگاه­ها متفاوت باشد. معمولاً، پس از اینکه یک استاد برای پذیرش تحصیلی آلمان در دکتری پیدا کردید، کمیته­ای برای پذیرش نهایی در مورد اینکه آیا مشخصات علمی شما دقیقاً با برنامه­های دکتری آنها مطابقت دارد یا خیر، تصمیم می­گیرند. کمیته برای ارزیابی اینکه آیا شما کاندید مناسبی هستید یا خیر، به مدارک زیر نیاز دارد:

  • کپی­های تایید شده از مدارک تحصیلی شما
  • نظر استاد در مورد شایستگی­های شما
  • اثبات مهارت زبان
  • رزومه قوی

توجه داشته باشید که درخواست برای پذیرش تحصیلی آلمان را می­توان با اسکن اسناد خود به فرمت PDF یا JPG به صورت آنلاین انجام داد. علاوه بر این، کمیته ممکن است علاقه مند به انجام مصاحبه با شما از طریق اسکایپ باشد. اساساً، این مصاحبه حاوی سؤالاتی در مورد تحصیلات کارشناسی ارشد شما و ارتباط آن با دوره دکتری است، که می خواهید در آن شرکت کنید.

بیشتر بخوانید: 25 نکته ضروری برای listening آیلتس

 

هزینه تحصیل دکتری در آلمان

هزینه دریافت مدرک دکتری در آلمان برای دانشجویان شامل هزینه­های تحصیل و زندگی است. اگرچه از سال 2017 در برخی از ایالت های آلمان شهریه دانشگاه در نظر گرفته شده است، این تغییر بر دانشجویان دکتری بین­المللی تأثیری ندارد. با این حال، همه دانشجویان بین المللی که به دنبال مدرک دکتری در آلمان هستند، حداقل برای طول استاندارد دوره دکتری که معمولاً 3 سال تحصیل تمام وقت است، هیچ شهریه­ای پرداخت نمی­کنند. توجه داشته باشید که اگر تکمیل مطالعات دکتری شما بیش از 3 سال طول بکشد، ممکن است شامل پرداخت هزینه شوید.

هزینه زندگی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ممچون تحصیل در اتریش کاملاً مناسب است. از سال 2022 ،برای تامین هزینه­ های زندگی خود در آلمان به حدود 934 یورو در ماه (حدود 906 دلار آمریکا) یا 11208 یورو در سال (حدود 10876 دلار آمریکا) نیاز دارید. قیمت غذا، اقامت، لباس و سرگرمی اساساً با میانگین اتحادیه اروپا مطابقت دارد. اجاره ماهیانه شما بزرگترین هزینه شما در آلمان است.

ویزای دانشجویی آلمان

به محض اینکه موفق به اخذ پذیرش تحصیلی آلمان برای دکتری یا ارشد شدید، باید به سفارت آلمان بروید و روند درخواست ویزای دانشجویی را آغاز کنید. در زیر لیستی از مدارکی که باید برای ویزای دانشجویی آلمان ارسال کنید آورده شده است:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی به درستی تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر (با اعتبار تا دوره تحصیل یا بیشتر توصیه می شود)
  • عکس استاندارد و جدید
  • مدرک پذیرش استاد راهنما برای نظارت بر کار پایان­نامه دکتری شما
  • مدرک بیمه درمانی
  • مدرکی مبنی بر پوشش مالی کافی برای دوره معین تحصیلات دکتری یا ارشد
  • گواهی های تحصیلی (کلیه آموزش های رسمی و غیر رسمی)
  • اثبات مهارت کافی زبان آلمانی و/یا انگلیسی

نکته مهم: برای به حداکثر رساندن شانس خود برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان، باید از یک حساب مسدود شده به عنوان اثبات منابع مالی استفاده کنید. حساب مسدود شده نوع خاصی از حساب بانکی است، تا ثابت کند که سرمایه کافی برای یکسال زندگی در آلمان را دارید. از سال 2022، نیاز به حداقل 934 یورو در ماه برای تامین هزینه ­های زندگی به عنوان یک خارجی در آلمان را دارید. بنابراین، قبل از درخواست ویزای کارآموزی آلمان، باید مجموعاً 11208 یورو در حساب بانکی خود داشته باشید.

ویزای دانشجویی آلمان - دوره آنلاین زبان آرمانی

بورسیه تحصیلی در آلمان برای دانشجویان

هزینه­های زندگی در آلمان حدود 900 یورو در ماه تخمین زده شده است. از آنجایی که تامین این مبلغ می­تواند برای دانشجویان یک چالش باشد، برنامه­ هایی وجود دارد که به دانشجویان این فرصت را می­دهد تا برای حمایت مالی در قالب بورسیه، درخواست دهند.  در اینجا لیستی از بورسیه های برجسته در آلمان برای دانشجویان بین المللی ذکر شده است:

برنامه­های بورسیه DAAD

DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst) یا سرویس تبادل آکادمیک آلمان یک سازمان مشترک از موسسات آموزش عالی آلمان می‌باشد، که مسئول ارتقای روابط بین‌المللی دانشگاهی است. بورسیه­ های تحصیلی DAAD به دانشجویانی اعطا می­شود که می­خواهند در یک دوره تحصیلی تمام وقت مدرک تحصیلی دریافت کنند. متقاضیان باید مدرک کارشناسی خود را حداکثر در 6 سال گذشته تکمیل کرده باشند و حداقل 2 سال سابقه کار ثابت داشته باشند. مبلغ کمک هزینه بورسیه DAAD برای دانشجویان کارشناسی ارشد 850 یورو در ماه و برای دانشجویان دکتری 1200 یورو در ماه است.

بورسیه های بنیاد هاینریش بل در آلمان

بنیاد Heinrich Böll تقریباً 1200 بورسیه تحصیلی در سال به دانشجویان، فارغ التحصیلان و دانشجویان دکتری از همه رشته­ها و ملیت­ها اعطا می­کند. این دانشجویان باید مدرک خود را در دانشگاه ­های دولتی معتبر در آلمان دنبال کنند.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در تحصیلات کارشناسی ارشد، علاوه بر کمک هزینه­ های فردی، 850 یورو در ماه دریافت خواهند کرد. از سوی دیگر، دانشجویان دکتری که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می آیند، 1200 یورو در ماه، علاوه بر 100 یورو کمک هزینه­ های فردی (به استثنای هزینه های تحصیل) دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

برنامه بورسیه ملی DeutschlandStipendium

در این بورسیه، بنیادها یا افراد با مبلغ 150 یورو در ماه از دانشجویان حمایت می‌کند در حالی که دولت فدرال 150 یورو دیگر به این مبلغ اضافه می­کند. این بورسیه توسط دانشگاه ­ها اعطا می­شود، به این معنی که متقاضیان ملزم به رعایت الزامات موسسات فردی هستند.

بورسیه تحصیلی Konrad-Adenauer-Stiftung در آلمان

دانشجویان کارشناسی ارشد به مدت 2  سال ماهانه 850 یورو دریافت خواهند کرد. داوطلبان دکتری و کسانی که برای مقاصد تحقیقاتی به آلمان می­آیند، به مدت 3 سال ماهانه 1100 یورو دریافت می­کنند. هزینه تحصیل تا سقف 500 یورو در هر ترم قابل بازپرداخت است (فقط دروس مربوط به پروژه تحصیلی/دکتری).

پذیرش تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان

اگر نتوانسته اید به هر دلیلی مدرک زبان را دریافت کنید، بهترین گزینه این است که دانشگاه آلمانی را انتخاب کنید که بدون مدرک زبان نیز به شما پذیرش می­دهند. در صورتی که شرایط زیر را فراهم کنید می­توانید بدون مدرک زبان در آلمان تحصیل کنید.

  • دانشگاه یک “گواهی زبان / مدرک آموزشی (MOI)” را درخواست می­کند که باید از دانشگاهی که در آن تحصیل کردید، دریافت کنید.
  • در صورتی که مقطع لیسانس را به صورت انگلیسی تحصیل کرده­اید، نیازی به ارائه مدرک نیست.
  • اگر مدرک کارشناسی یا ارشد ادبیات انگلیسی دارید، نیازی به ارائه مدرک زبان نیست.
  • برخی از دانشگاه­ها یک مصاحبه تصویری برای بررسی مهارت زبان انگلیسی متقاضی انجام می­دهند.

سخن آخر

برای دریافت پذیرش تحصیلی آلمان برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ملزم به رعایت نکات مختلف و ارائه مدارک کامل از جمله مدرک زبان می‌باشید. بهترین روش برای دریافت مدرک آیلتس با هزینه و زمان کم، شرکت در دوره­های آنلاین است. دوره­های آنلاین آیلتس مرکز زبان آرمانی، این امکان را به شما می­دهد که علاوه بر یادگیری سریع زبان، از وبینارهای دوره­ای مخصوص کاربران نیز، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید