ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا چیست؟ چگونه برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنم؟ برای ویزای کانادا از کجا باید درخواست داد؟ اینها سوالاتی هستند که هنگام اقدام به مهاجرت از ذهن شما می گذرند. اخیرا، کانادا به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری در جهان برای ارائه ویزا به گردشگران، از جمله گردشگران ایرانی تبدیل شده است. این کشور دومین کشور بزرگ دنیا است و شرایط زندگی در این کشور بسیار ایده آل است. در این ادامه قصد داریم صفر تا صد ویزای توریستی کانادا را به شما معرفی کنیم و به شما در تصمیم گیری برای اخذ ویزای توریستی کانادا کمک کنیم. پس با ما باشید:

 

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای توریستی کانادا برای گردشگری، تفریح ​​یا دیدار دوستان یا خانواده اعطا می شود. اخیرا با توجه به جاذبه های گردشگری فراوان کانادا و شرایط عالی ویزای توریستی این کشور، تقاضای متقاضیان ایرانی برای سفر به کانادا چند برابر شده است. این افراد برای گردشگری، دیدار با اقوام و دوستان، شرکت در کنفرانس ها، کنگره ها و یا دوره های تحصیلی کوتاه مدت مهاجرت می کنند. ویزای توریستی کانادا (Visitor Visa )، نوعی ویزای غیر مهاجرتی کانادا یا ویزای اقامت موقت (TRV) است و برای افرادی صادر می شود که برای گردشگری به کانادا می آیند. اهداف این افراد دیدار از خانواده و دوستانشان یا شرکت در کنفرانس ها و دوره های تحصیلی کوتاه مدت است. اصطلاح توریست از نظر سازمان مهاجرت کانادا به شخصی اطلاق می شود که شهروند کانادا نیست، اما از نظر قانونی اجازه دارد برای سپری کردن تعطیلات، ملاقات با اعضای خانواده یا تجارت وارد این کشور شود.

 

ویزای توریستی کانادا چند ماهه است؟

اداره مهاجرت کانادا مدت اعتبار ویزای توریستی برای ویزای یک بار ورود ۶ ماهه و ویزای چندبار ورود آمریکا را ۱۰ سال اعلام کرد. اما صرف نظر از زمان اعلام شده، ویزای توریستی تا پایان اعتبار پاسپورت معتبر است. اکثر دارندگان ویزا باید هر 6 ماه یک بار کانادا را ترک کنند. افرادی که دارنده ویزای سینگل هستند، می بایست پس از خروج از کانادا مجدد برای دریافت ویزا اقدام کنند. ویزای کانادا در پاسپورت هر فرد به صورت لیبل حک شده است. مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا بسته به نوع ویزا متفاوت است. در حال حاضر، اداره مهاجرت کانادا برای ویزای توریستی، خانوادگی و تجاری، به شرط معتبر بودن پاسپورت متقاضی، درخواست صادر می کند. این ویزا برای چند بار ورود است و دارنده ویزا می تواند با هر بار ورود حداکثر 6 ماه را در کانادا سپری کند.

 

 اهمیت تمکن مالی جهت دریافت ویزای توریستی کانادا

گواهی تمکن مالی یا ساپورت مالی ویزای توریستی کانادا در تایید و حتی رد درخواست ویزای توریستی کانادا بسیار موثر است. میزان بودجه ویزای توریستی کانادا با توجه به سابقه سفر و اسناد ملکی متقاضی تعیین می شود. لازم به ذکر است که اثبات تمکن مالی، فقط یکی از راه های اخذ ویزای توریستی کانادا می باشد. شما در ابتدا می بایست ثابت کنید منابع مالی لازم برای بازدید از کانادا را دارید. اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می توانید توانایی مالی برای دریافت ویزای توریستی کانادا را اثبات کنید؟ ساده ترین راه این است که نشان دهید بدهی زیادی ندارید و خودتان صاحب شغل و منزل هستید. ارائه تاییدنامه تمکن مالی به قدری مهم است که می تواند تصمیم افسر کنسولگری را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. در واقع با ارسال این نامه به دفتر تایید می کنید که از عهده هزینه ها بر می آیید و با مشکلی مواجه نخواهید شد.

انواع ویزای توریستی کانادا

انواع ویزای توریستی کانادا

برای اخذ ویزای توریستی کانادا می بایست ابتدا نوع ویزای درخواستی را بشناسید و با توجه به شرایط خود یکی از ویزاها را انتخاب کنید. ویزای توریستی به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم.

  1. ویزای یک بار ورود به کانادا (ویزای Single )

ویزای یک بار ورود یا سینگل (Single Entry ) به دارندگان این نوع ویزا تنها یک بار اجازه ورود به کانادا را می دهد. هنگامی که دارنده ویزا کانادا را ترک می کند، باید دوباره برای دریافت ویزای توریستی کانادا برای ورود مجدد به کشور، درخواست دهد. البته در این مورد یک استثنا وجود دارد که گردشگران می توانند کانادا را ترک کنند و به ایالات متحده آمریکا یا سنت پترزبورگ بروند. تنها در این صورت است که می توانند از ویزای سینگل برای ورود مجدد استفاده کنند.

  1. ویزای چندبار ورود به کانادا ( ویزای Multiple )

ویزای چندبار ورود کانادا (Multiple Entry ) که ویزای 5 ساله کانادا یا ویزای مولتی کانادا نیز نامیده می شود، نوعی ویزای توریستی است که امکان سفر نامحدود به کانادا را تا زمان انقضای ویزا فراهم می کند. این افراد می توانند هر بار تا شش ماه در کانادا بمانند. این ویزا در واقع 10 سال اعتبار دارد. اما برای پاسپورت ایرانی به دلیل مدت اعتبار پاسپورت ایرانی (حداکثر 5 سال) می باشد.

  1. سوپر ویزای کانادا (Super Visa )

اگر پدر یا مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ شما مقیم دائم کانادا هستند، می توانید از سوپر ویزای کانادا استفاده کنید. اما دقت کنید که درآمد سالانه فرد مذکور حداقل 24 هزار دلار باشد. اعتبار سوپر ویزای کانادا 10 سال است و دارندگان این ویزا در هر بار ورود به کانادا می توانند تا 2 سال در این کشور بمانند. از آنجایی که پاسپورت ایرانی ۵ سال اعتبار دارد، اعتبار ده ساله سوپر ویزای کانادا برای همان پاسپورت ۵ ساله ایرانی، قابل استفاده است.

 

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا شرایطی است که توسط سفارت کانادا تعیین شده است. در صورتی که شما شرایط ویزای توریستی کانادا را نداشته باشید، درخواست شما ریجکت ( رد) می شود. این شرایط عبارتند از:

  • تعهد دادن برای ترک کشور کانادا بعد از بازدید جاذبه های گردشگری کانادا
  • اعمال شما امنیت ملی کانادا را تهدید نکرده و خطری برای آن کشور ندارد.
  • دارا بودن پاسپورت معتبر
  • برنامه ریزی برای مدت زمان اقامت محدود و خاص در کانادا
  • در مدت حضور در کانادا دنبال کار و استخدام نباشید.
  • داشتن سلامت کامل جسمانی و روحی
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری
  • انجام برخی آزمایشات پزشکی مانند ایدز، هپاتیت و سل و غیره
  • دارا بودن منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت هزینه های اقامت در کانادا
  • اطاعت از قوانین کانادا در مدت حضور در آن کشور

 

مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی کانادا

مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی کانادا

یکی از گام های مهم جهت اخذ ویزای توریستی کانادا تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز است که در موارد زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • پاسپورت یا گذرنامه معتبر قدیم و جدید با داشتن حداقل 6 ماه اعتبار
  • یک یا دو قطعه عکس 5*3 یا 5*4 جدید و زمینه سفید
  • ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی، سند ازدواج، سند ملکی، مدارک شغلی و بیمه نامه کاری، ترجمه اجاره نامه ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان درصورت همراهی با والدین
  • ترجمه رسمی پرینت حساب یا گواهی بانک با قید مبلغ سودبانکی
  • ارائه دعوتنامه از طرف فرد یا سازمانی که از شما دعوت کرده است.
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • فرم تکمیل شده اطلاعات شخصی متقاضیان به طور جداگانه
  • ارائه تاییدنامه تمکن مالی به زبان انگلیسی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت و اقامت در هتل
  • نامه که در آن هدف از سفر قید شده باشد.
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • مراحل مربوط به انگشت نگاری در سفارت کانادا
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • مدارک پزشکی برای تایید سلامت جسمانی متقاضی
  • ارائه سابقه بیمه تامین اجتماعی
  • اخذ رضایت نامه کتبی والدین جهت خروج فرزندان زیر 18 سال

 

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

به طور کلی برای اخذ ویزای توریتی کانادا می بایست مراحلی را طی کرد که شامل جمع آوری مدارک، پرکردن فرم ها و در نهایت پرداخت هزینه ها و ارائه فرم ها و مدارک لازم می شود. که در ادامه به توضیحاتی درباره آن ها می دهیم.

مرحله اول: نحوه ارائه درخواست ویزای توریستی کانادا

شما به دو روش می توانید برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام کنید:

  • ارائه درخواست به صورت آنلاین

وارد سایت کانادا شوید و اکانت بسازید. فرم های مربوطه را تکمیل کرده و سعی کنید همه فیلدها را دقیق بنویسید. سپس هزینه های لازم را به صورت آنلاین پرداخت و برگه پرداخت را دریافت کنید. اکنون یک ماه وقت دارید تا به صورت حضوری به یکی از شعبه های سفارت کانادا در ایران مراجعه کنید و مرحله انگشت نگاری را انجام دهید. در حال حاضر به دلیل تعطیل شدن سفارت کانادا در تهران می توانید به یکی از دفاتر سه کشور ترکیه ( استانبول و آنکارا)، دبی ( ابوظبی و دبی) و ارمنستان ( شهر ایروان) مراجعه کنید.

  • ارائه درخواست روی کاغذ

در سامانه حضوری، متقاضی با مراجعه به دفتر وزارت امور خارجه، اسناد ترجمه شده را تهیه و فرم های مربوطه را پر کرده و انگشت نگاری می کند و به کشور خود باز می گردد. آدرس ایمیل ارائه شده هنگام تکمیل کردن فرم درخواست، پل ارتباطی بین متقاضی و سفارت خواهد بود. مورد دیگر اینکه برای سیستم حضوری باید پول نقد را در بانک پرداخت کنید و رسید را به سفارت تحویل دهید.

مرحله دوم: تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز

شاید مهم ترین و حساس ترین مرحله برای اخذ ویزای توریستی کانادا، انتخاب و جمع آوری مدارک باشد؛ زیرا افسر پرونده صرفا مدارک تهیه شده توسط متقاضی را ملاک قبول یا رد پرونده می داند. هیچ مصاحبه ای با متقاضی برای دریافت ویزای کانادا انجام نمی شود. بنابراین، دقت در تدارک مدارک نقش مهمی در تشکیل پرونده دارد.

مرحله سوم: پرداخت هزینه های مربوطه

هزینه های مربوط به درخواست ویزا و انگشت نگاری را در صورت ثبت نام اینترنتی ویزای کانادا، باید با کارت اعتباری پرداخت کنید. در صورت ثبت نام حضوری، باید قبل از ثبت نام، هزینه را پرداخت و فیش واریز را با سایر اسناد و مدارک ارائه دهید.

مرحله چهارم: مراجعه حضوری به مراکز درخواست ویزا

در نهایت باید درخواست خود را برای ویزای مسافرتی ثبت کنید. برای این کار باید تمامی مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا را به یکی از مراکز VAC ارسال کنید. (VAC امارات و ترکیه نزدیک ترین مراکز به ایران هستند).

پیکاب پاسپورت ویزای توریستی

مرحله پنجم: پیکاب پاسپورت ویزای توریستی

پس از مرحله انگشت نگاری، اگر ویزای توریستی کانادا برای شما صادر شده است، باید پاسپورت خود را از یکی از دفاتر VAC تحویل بگیرید. ظرف 3 تا 5 روز ویزای شما به پاسپورت شما اضافه می گردد..

 

دلیل رد شدن ویزای توریستی کانادا

اصلاح فنی رد ویزا، رد درخواست ویزای انفرادی متقاضی است که برای رسیدن به تمام اهداف و برنامه های خود مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد می کند. اتلاف وقت و هزینه های بالای پولی و غیر پولی، متقاضی ویزا را متقاعد می کند که بدون تجربه و کمک تخصصی برای ویزای توریستی کانادا اقدام نکند. دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا را در فهرست زیر بیان می کنیم.

  • ممکن است دلایل برای سفر قانع کننده و کافی نباشد.
  • متقاضی سابقه سفر مناسبی نداشته است.
  • ضعف در تاریخچه سفر
  • مشخص نبودن هدف سفر یا عدم وجود دعوت نامه معتبر
  • داشتن اقوام و فامیل زیاد در کانادا و عدم روابط خویشاوندی در کشور مبدا
  • متناسب نبودن زمان پیشنهادی جهت اقامت در کانادا با اهداف مورد نظر
  • کافی نبودن مدارک مالی و املاک و مستغلات
  • ایجاد هر گونه تردید و شبهه برای بازگشت متقاضی به کشور مبدا بعد از اتمام ویزا
  • نداشتن وضعیت شغلی مناسب در کشور مبدا
  • نامنظم بودن مدارک
  • داشتن سابقه سوء پیشینه
  • ارائه اطلاعات نادرست به افسر پرونده

 

رفع رد شدن ویزای توریستی کانادا

اگر ویزای شما رد شود، نامه ریجکتی دریافت خواهید کرد که در آن دلیل امتناع ذکر شده است. اولین کاری که باید انجام دهید بررسی دلایل و پر کردن مدارک است. شما می توانید از تاریخی که درخواست ویزای خود را رد کرده اید، مجدد درخواست دهید. پس از بررسی دقیق نامه، دلیل رد شدن را پیدا کنید. در صورتی که موضوع تمکن مالی و ضمانت بازگشت است و مسافر توانایی مالی خوبی برای اخذ ویزای کانادا دارد، باید نامه کامل و رسمی با توضیح بیشتر در مورد توانایی مالی خود به سفارت کانادا ارسال کند. اما در صورت این که توان مالی کافی ندارد، در صورت امکان بهتر است منتظر یک فرصت مناسب تر باشد.

هزینه ویزای توریستی

هزینه ویزای توریستی

برای اخذ ویزای کانادا جدا از هزینه های شخصی مانند هزینه وکالت و ترجمه و  غیره مبلغی مانند هزینه بررسی پرونده و انگشت نگاری باید به دولت کانادا پرداخت شود. این مبلغ به نوع ویزا بستگی دارد. در صورت درخواست آنلاین، متقاضی باید مبلغ فوق را پس از بارگذاری کلیه مدارک خود و با استفاده از کارت های بانکی مانند مسترکارت یا ویزا کارت از طریق درگاه تعیین شده پرداخت نماید. لطفا توجه داشته باشید که تا زمانی که این هزینه پرداخت نشود، اثر انگشت (اطلاعات بیومتریک یا انگشت نگاری) صادر نخواهد شد. توصیه می کنیم مراحل اخذ ویزای کانادا را به یک وکیل یا یک متخصص با تجربه بسپارید. این کار تضمین می کند که پرونده شما به دلیل اشتباهات کوچک رد نخواهد شد.

 

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

زمان پاسخگویی ویزای توریستی کانادا پس از انجام مراحل انگشت نگاری و عکاسی از ویزای توریستی کانادا محاسبه می شود. سفارت کانادا چارچوب زمانی خاصی را برای بررسی پرونده درخواست ویزای شما اعلام نکرده است. اما شما می توانید مدت زمان تقریبی پروسه ویزای خود را بسته به کشور محل تولد خود محاسبه کنید. از آنجایی که هر پرونده شرایط متفاوتی برای متقاضی دارد، مدت زمان رسیدگی به پرونده نیز متفاوت است. نوع کار متقاضی، هدف از مهاجرت به کانادا و سن متقاضی از جمله مهم ترین عواملی است که بر مدت زمان بررسی پرونده شما تاثیر می گذارد. متقاضیانی که نمی توانند مدت طولانی برای صدور ویزا صبر کنند، می توانند وقت سفارت کانادا را بگیرند که سریعتر خواهد بود، اما هزینه بیشتری دارد.

 

پیگیری درخواست ویزای توریستی کانادا

جهت پیگیری درخواست ویزای توریستی کانادا، بسته به روش ثبت درخواست و امکان ردیابی ویزا 2 نوع روش ارتباطی وجود دارد. اگر شخصا و به صورت حضوری ثبت نام کرده اید، باید ایمیلی را که هنگام ثبت درخواست وارد کرده اید را بررسی کنید تا هنگام دریافت ایمیل از سفارت کانادا به شما اطلاع داده شود. اما اگر به صورت آنلاین برای ویزای کانادا اقدام کرده اید، حساب کاربری خود را بررسی و کد رهگیری را وارد کنید. از این طریق مرتب می توانید وضعیت درخواست خود را بررسی نمایید.

 

چه کسانی می توانند ویزای توریستی کانادا بگیرند؟

ویزای کانادا برای اهداف مختلفی مانند دیدار با خانواده و دوستان، شرکت در رویدادهایی مانند کنفرانس ها، سمینارها یا نمایشگاه ها، بازدید از جاذبه های گردشگری کانادا به ویژه آبشار نیاگارا و بررسی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری در یک استان خاص صادر می شود. علاوه بر این، ویزای توریستی کانادا این فرصت را برای افراد ایجاد می کند تا بتوانند در دوره های آموزشی مرتبط با کسب و کار خود (در صورتی که کمتر از شش ماه باشد) شرکت کنند. در نهایت گواهی معتبر برای تقویت رزومه خود و ارتقای شغل خود در کشور مبدا دریافت کنند. مهارت‌ها، دانش و تجربه فرصت‌ هایی برای دریافت پیشنهاد شغلی است. همچنین فرصت ‌هایی برای یافتن سازمان ‌ها یا معلمانی که فرصت‌ های تحصیلی را فراهم می‌ کنند، می باشد. آن ها می توانند  فرصت‌ هایی برای بررسی شرایط کسب ‌و کار و  برای خرید یا سرمایه ‌گذاری به دست آورند.

 

هزینه های مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا

در طی مراحل دریافت ویزای توریستی، فرد متقاضی می بایست هزینه هایی را پرداخت کند که عبارتند از:

  1. هزینه جهت استخدام مشاور

تعرفه خاصی برای تهیه و ارسال دعوتنامه و هزینه های ویزای چندبار ورورد به کانادا وجود ندارد. هزینه استخدام مشاور ویزای کانادا بسته به تخصص، تجربه و خدمات مورد نیاز متقاضی متفاوت است.

  1. هزینه جهت بررسی پرونده ویزای توریستی کانادا

درخواست ویزای توریستی کانادا و انجام بیومتریک یا اثر انگشت خود شامل هزینه هایی هستند. البته افراد زیر 14 سال یا بالای 79 سال نیازی به انگشت نگاری ندارند. علاوه بر این، افرادی که قبلا به دلیل نداشتن اثر انگشت از دریافت ویزای کانادا رد شده اند، باید هزینه درخواست دولتی یا مرحله دوم را مجددا پرداخت کنند. هزینه باید با کارت اعتباری (مستر کارت یا ویزا) پرداخت شود و تحت هیچ شرایطی قابل استرداد نیست.

  1. هزینه سفر جهت انگشت نگاری

از آنجایی که در ایران به دلیل بسته شدن سفارت کانادا امکان انجام انگشت نگاری وجود ندارد، باید در یکی از مراکز VAC در کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان، امارات، گرجستان، آذربایجان، تاجیکستان  انگشت نگاری انجام شود.

  1. هزینه پیکاپ ویزای توریستی

در صورت موافقت افسر با درخواست ویزای توریستی کانادا، پاسپورت باید ظرف مدت یک ماه به سفارت کانادا در آنکارا ترکیه ارائه شود تا ویزای کانادا را پیوست کند. شما می توانید به صورت حضوری برای این کار اقدام کنید یا با پرداخت هزینه به یک آژانس مسافرتی معتبر به نام پیکاپ، ویزا استفاده کنید.

  1. هزینه سفر به کانادا

اگر شما یکی از خوش شانس هایی هستید که برای ویزای توریستی کانادا تایید شده اید، وقت آن رسیده که چمدان های خود را ببندید و برای سفر به کانادا آماده شوید. البته قبل از سفر، مهم است که با مشاور یا وکیل خود در مورد فرم اظهارنامه گمرکی که باید در هواپیما تکمیل کنید و اینکه چه اقداماتی برای ورود به کانادا ممنوع یا محدود هستند، مشورت کنید تا در بدو ورود دچار مشکل نشوید.

 

مکان های گردشگری کانادا

مکان های گردشگری کانادا

سفر به هر شهر یا کشوری بدون رفتن به جاذبه های گردشگری آن مکان صفایی ندارد. کشور کانادا یکی از کشورهایی است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و توریست ها را به سمت خود جلب می کند. آبشار نیاگارا که یکی از معروف ‌ترین مکان ‌های طبیعی در کانادا به حساب می ‌آید، از ۳ آبشار نعل اسبی، آبشار آمریکایی و آبشار حجاب عروس ساخته شده است. برج CN که یکی از بلندترین ساختمان های ساخت بشر است، به نمادی از کانادا تبدیل شده است. پارک ملی بنف در قلب کوه های راکی ​​با شکوه واقع شده است. در این پارک می توانید دریاچه های فیروزه ای، قله های برفی و یخچال های طبیعی را ببینید و از مناظر آن ها لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید