هزینه اجاره خانه در کانادا

یکی از مشکلاتی که افراد هنگام مهاجرت به کانادا با آن مواجه می ‌شوند، این است که بتوانند خانه مناسب پیدا کرده و آن را اجاره کنند. زمانی که شما قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، اولین اقدامی که باید انجام دهید، این است که مشاور املاک مجرب را انتخاب کرده تا بتوانید آپارتمان یا خانه‌ای متناسب با شرایط خود را اجاره کنید. بعد از این مرحله می‌ توانید در مورد سکونت خود در این کشور اطمینان حاصل کرده و اقامت خود را در کشور کانادا به دست آورید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با نحوه اجازه خانه در کانادا و هزینه‌ های آن آشنا کنیم.

 

انواع اجاره خانه در کشور کانادا

نحوه اجاره خانه در کشور کانادا در دسته ‌های مختلف تقسیم ‌بندی می ‌شود که افراد با توجه به شرایط خود می ‌توانند بهترین روش را انتخاب نمایند. در نهایت شما باید روش مناسب را انتخاب کرده و از طریق آن خانه مورد نیاز خود را پیدا کنید. انواع اجاره خانه در کشور کانادا عبارت است از:

  • اجاره رسمی: در صورتی که شما قصد دارید خانه مورد نظر خود را به صورت رسمی اجاره کنید، می‌ توانید به مدت زمان یک سال از سوی یک املاکی برای اجاره یک نوع خانه اقدام کنید.
  • اجاره خصوصی: در صورتی که شما از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستید، می ‌توانید برای مدت زمان طولانی یا مدت زمانی خاص یک خانه متناسب با شرایط خود را به صورت خصوصی اجاره کنید.
  • اجاره کوتاه مدت: شما می ‌توانید بدون گزارش ‌های مالی و شغلی خود یک آپارتمان مناسب در کشور کانادا را برای مدت زمان کوتاه اجاره کنید. معمولا افرادی که دارای ویزای تحصیلی هستند، می‌ توانند بیشتر از این نوع اجاره خانه در کشور کانادا استفاده نمایند.

در نظر داشته باشید که اقامت و سکونت در کشور کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر، بسیار مقرون به‌ صرفه ‌تر است و نسبت به سایر کشورهای دیگر هزینه زندگی در این کشور بسیار متفاوت خواهد بود. بهتر است قبل از اینکه محل سکونت و خانه خود را در کشور کانادا انتخاب کنید، با مشاوران و کارشناسان مهاجرتی در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند و بهترین خانه را با توجه به شرایط شما در کشور کانادا پیشنهاد دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

مراحل اجاره خانه در کشور کانادا

شما برای مهاجرت به کشور کانادا نخست باید یک خانه مناسب را برای خود اجاره کنید و اولین قدم ها را برای سکونت در این کشور بردارید. در نظر داشته باشید که اجاره خانه در کشور کانادا مراحل خاص خود را دارد که این مراحل عبارت است از:

  • مراجعه به مشاور املاک: در صورتی که قصد دارید خانه مناسب خود کشور کانادا را انتخاب کنید، ابتدا باید به یک مشاور املاک مجرب مراجعه کنید. در این صورت مشاوران مربوطه می‌ توانند تمامی کارهای مربوط به اجاره خانه پر کشور کانادا را برای شما انجام دهند.
  • فرایند Credit Check: صاحب خانه‌ هایی که در کشور کانادا دارای خانه و آپارتمان هستند، برای اینکه از توانایی مستاجر خود اطمینان حاصل کنند، باید فرآیند Credit Check را انجام دهند.
  • پرداخت ودیعه خسارت: در صورتی که مستاجر و صاحب خانه به توافق رسیدند، باید مبلغی از سوی مستاجر برای سکونت در خانه به عنوان ودیعه خسارت پرداخت گردد. بعد از آن باید برای تنظیم اجاره نامه اقدام شود و مراحل آن طی شود.

 

نحوه اجاره خانه در کشور کانادا

کشور کانادا برای اجاره خانه مهاجران روش‌ های مختلفی را در نظر می ‌گیرد تا مهاجران بتوانند به راحتی نحوه سکونت خود در این کشور را انتخاب نمایند. شما می ‌توانید بر اساس این روش‌ ها اقدام کرده و در اسرع وقت خانه مورد نظر خود را در کشور کانادا را پیدا کنید. انواع روش ‌های اجاره خانه در کشور کانادا عبارت است از:

  • اجاره خانه از طریق Lease: در این روش مستاجران به صورت مستقیم خانه مورد نظر خود را از صاحبخانه یا نماینده ‌ای که تعیین کرده است، اجاره می ‌کند. در صورتی که هر نوع تغییرات و تعمیراتی در داخل خانه صورت گیرد، باید هزینه آن را پرداخت نمایید. در صورتی که قرارداد اجاره نامه بعد از مدت زمانی خاص دوباره تمدید شود، اجاره بهای آن با مبلغی ناچیز افزایش پیدا خواهد کرد. البته در این روش مستاجر با وجود هر نوع مشکل باید تا پایان قرارداد در خانه مورد نظر سکونت داشته باشد.
  • اجاره خانه از طریق Sublet: در این روش مستاجر باید خانه مورد نظر خود را برای مدت زمان کوتاه یعنی چند ماه از مستاجر قبلی اجاره نماید. خانه ‌هایی که به این روش اجاره داده می ‌شوند، آماده و به صورت مبل تحویل داده خواهند شد. به همین دلیل افرادی که قصد اقامت کوتاه مدت در کشور کانادا را دارند، این روش بهترین گزینه ممکن محسوب می ‌شود.
  • اجاره خانه از طریق Lease transfer: در این روش فردی در یک خانه مستاجر است، قبل از پایان قرارداد خود می‌ تواند آن را به شخص دیگری اجاره دهد.

قانون مربوط به اجاره خانه در کانادا

قانون مربوط به اجاره خانه در کانادا

کشور کانادا جزو کشورهایی است که برای تمامی کارهای خود در این کشور قوانین خاصی را وضع می‌ کند. به همین دلیل در زمینه اجاره خانه نیز قوانین خاصی وجود دارد که هر یک از افراد با توجه به شرایطی که دارند، باید برای اجاره خانه در کشور کانادا اقدام نمایند. برخی از قوانین اجاره خانه در کشور کانادا، عبارت است از:

  • معمولا خانه ‌ها را در کشور کانادا به صورت یک ساله اجاره می‌ دهند؛ اما شما می ‌توانید برای مدت‌ زمان کوتاه ‌تری یعنی چند ماهه هم قرارداد اجاره خانه را تنظیم کنید. بعد از پایان یک سال هر یک از مستاجرها می ‌توانند قرارداد خود را تمدید کنند.
  • افزایش اجاره‌ بها با توجه به استانی که برای سکونت خود انتخاب کرده ‌اید، متفاوت است. معمولاً در بعضی از استان‌ها دولت برای اجاره ‌بها هزینه مشخصی را تعیین می ‌کند و هر سال آن را تغییر می‌ دهند. برخی از استان ‌های دیگر هم سطح خاصی را برای اجاره بها در نظر ندارند و هر صاحب‌خانه‌ ای برای اجاره خانه خود هزینه معینی را تعیین می‌ کند.
  • اگر هر یک از افرادی که خانه ‌ای در کشور کانادا داشته باشند اجاره ‌بها خانه خود را افزایش دهند، باید از سوی شهرداری و فرمانداری تاییدیه دریافت نمایند.
  • در کشور کانادا افزایش اجاره ‌بها هر دوازده ماه یک بار صورت می‌ گیرد و هر یک از صاحب ‌خانه‌ها موظف هستند که ۹۰ روز قبل از افزایش اجاره ‌بها موضوع را به مستاجران اطلاع دهند.
  • کشور کانادا در هر یک از استان ‌های این کشور قوانین خاصی را برای مستاجران تعیین می‌ کند و شرایط در تمام مناطق برابر نیست.

بیشتر بخوانید: تفاوت ساعت ایران و کانادا

 

مدارک لازم برای اجاره خانه در کشور کانادا

اکثر صاحب‌ خانه‌ های کانادایی تنها چیزی که به آن اهمیت می ‌دهند، این است که مستاجر با فرهنگی را انتخاب کنند که اجاره بها را سر زمان پرداخت نمایند. به همین دلیل اجاره در این کشور به مدارک خاصی نیاز ندارد. تنها مدارکی که اغلب قبل از عقد قرارداد اجاره خانه برای مستاجران و مهاجران الزامی است، مربوط به نامه کارفرما همراه با اطلاعات حقوق و دستمزد آن، صورت حساب‌های بانکی، پس انداز لازم برای پرداخت اجاره و ارجاعاتی که توسط صاحب ‌خانه ‌های قبلی انجام شده است، می شود.

بیشتر خانه ‌ها و آپارتمان‌ هایی که در کشور کانادا اجاره داده می ‌شوند، به یک ضامن نیاز دارند. در صورتی که شما به عنوان یک فرد خارجی در کشور کانادا خانه ‌ای را اجاره کرده ‌اید، باید توجه داشته باشید که امکان دارد بعضی از آن ها از شما درخواست ضامن را داشته باشند. همچنین یک بررسی هم در زمینه مدارک هویتی شما انجام می ‌دهند تا بتوانند به شما اطمینان کنند و خانه خود را اجاره دهند.

توصیه می ‌شود که شما در ابتدا با تمامی قوانین اجاره خانه در کشور کانادا آشنایی داشته باشید؛ چرا که در هر یک از استان ‌ها و شهرهای این کشور قوانین جدیدی وجود دارد که با سایر مناطق دیگر متفاوت است. اجاره خانه در کشور کانادا به مدارک دیگری نیز نیاز دارد که برخی از آن ها عبارت است:

  • شناسه رسمی
  • مجوز صاحبخانه که مستاجر می ‌تواند یک کپی از آن را برای خود تهیه کند.
  • نامه مربوط به اشتغال فرد مستاجر
  • صورتحساب بانکی
  • محل کسب و کار یا سرمایه‌ ای که مستاجر دارد.

 

زمان مناسب برای اجاره خانه در کانادا

زمان مناسب برای اجاره خانه در کشور کانادا به شرایط شما بستگی دارد. قبل از اینکه برای اجاره خانه در کشور کانادا اقدام کنید، باید میزان بودجه خود را بررسی کنید. همچنین توجه داشته باشید که باید زمان مناسب را برای جابه جایی خود را انتخاب کنید. در این صورت با توجه به شرایطی که دارید، زمان مناسب برای مهاجرت شما به کشور کانادا متغیر خواهد بود. در صورتی که شما با تمامی شرایط مورد نظر خود آشنایی داشته باشید و فصل مناسب برای مهاجرت خود را انتخاب کنید، در این صورت می ‌توانید بهترین معامله را در کشور کانادا انجام دهید.

بازار املاک در کشور کانادا یک نوع چرخه فصلی دارد. در این چرخه شما می ‌توانید شانس خود برای پیدا کردن خانه مناسب با قیمت مقرون به صرفه را افزایش دهید. در صورتی که قصد اجاره بهترین خانه‌ ها را در کشور کانادا دارید، بهتر است که در ماه‌ های می و سپتامبر اقدام کنید. اما در صورتی که قصد دارید خانه ‌ای با قیمت مناسب را اجاره کنید، بهتر است در ماه ‌های اکتبر و آوریل اقدامات لازم را انجام دهید؛ زیرا در این ماه‌ ها هزینه ‌های اجاره بها کاهش می ‌یابد.

سایت ‌های مربوط به اجاره خانه در کانادا

سایت ‌های مربوط به اجاره خانه در کانادا

در صورتی که شما قصد دارید خانه مورد نظر خود را در کشور کانادا اجاره کنید، در ابتدا باید از طریق سایت ‌های مختلف اقدامات لازم انجام دهید. برخی از سایت‌ های معتبر در زمینه اجاره خانه در کشور کانادا عبارت است از:

  • سایت VIEW IT:

این سایت امکان جستجو انواع شرکت ‌های اجاره‌ ای، قیمت ‌ها، مکان‌ ها و غیره را به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می ‌دهد. بیشترین گزینه ‌هایی که این سایت برای اجاره در اختیار شما قرار می ‌دهد، همراه با عکس برای شما نشان داده می ‌شوند و امکان ذخیره اطلاعات و دریافت ایمیل را برای شما فراهم خواهد کرد.

  • سایت PADMAPPER:

یکی از سایت ‌های معتبری است که به شما کمک می‌ کند خانه مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن پیدا کنید. این سایت به شما این امکان را می ‌دهد که خانه مورد نظر خود را بر اساس شرایط خود و مکان مورد نظر اقامت خود پیدا نمایید.

  • سایت TORONTO RENTALS:

این سایت خانه ‌های اجاره ای را بر اساس میزان قیمت‌ ها، نوع ساختمان، تعداد اتاق، مبله و غیرمبله بودن آن برای به نمایش می‌ گذارد.

  • سایت BUNZ HOME ZONE:

BUNZ HOME ZONE یکی دیگر از سایت ‌های معتبر برای پیدا کردن خانه‌ های اجاره ‌ای است که محیطی بسیار مناسب برای پیدا کردن آپارتمان مناسب شما است. هنگامی که شما یک گزینه مناسب را پیدا کردید، می‌ توانید اعلان خود را برای صاحب خانه ارسال کنید.

  • سایت REALTORS:

در صورتی که شما می ‌خواهید خانه و آپارتمان مورد نظر خود را از طریق بنگاه ‌های معاملاتی انتخاب کنید، این سایت بهترین گزینه محسوب می ‌شود. در این سایت می ‌توانید جستجوی خود را با توجه به شرایط و امکانات خود انجام داده، و در نتیجه بهترین گزینه‌ ها را به شما نمایش می ‌دهد.

  • سایت RENT SEEKER:

از طریق این سایت شما می‌ توانید انواع آپارتمان، خانه و واحدهای مورد نظر خود را مشاهده کرده و بر اساس شرایط بهترین گزینه را انتخاب کنید. تمامی واحدهایی که در این سایت نشان داده می‌ شوند، همراه با عکس و جزئیات ارائه شده‌ اند.

  • سایت CONDOS.CO:

در صورتی که قصد دارید آپارتمان مناسب خود را در کشور کانادا اجاره کنید، این سایت بهترین گزینه است. این سایت این امکان را برای شما فراهم می‌ کند که با توجه به منطقه مورد نظر و بودجه مورد نیاز خود بهترین خانه را پیدا نمایید.

  • سایت 4RENT:

این سایت دارای لیست و نقشه ‌هایی است که امکان جستجوی واحدهای مختلف در قسمت‌ های مختلف کشور را فراهم می‌ کند.

 

قیمت های اجاره خانه در کانادا

یکی از مهمترین نگرانی‌ هایی که ممکن است شما هنگام مهاجرت به کشور کانادا با آن مواجه شوید، انتخاب محل سکونت و هزینه ‌های لازم برای اجاره خانه در این کشور است. بهتر است ابتدا با توجه به شرایط خود و بودجه ‌ای که در دسترس دارید، محاسباتی را انجام دهید و در نهایت بر اساس آن برای اجاره خانه در این کشور اقدام کنید. در کشور کانادا شهرهای پرجمعیت و مناسبی برای سکونت وجود دارد که در بین این شهرها، مونترال مقرون به صرفه ‌ترین اجاره بها را برای خانه‌ ها در نظر می‌ گیرد. اگر در خانه‌ هایی که به صورت مشترک هستند زندگی کنید، هزینه اجاره بهایتان کاهش پیدا می ‌کند.

قیمت های اجاره خانه در کانادا

برخی از شهرهای دیگر چون کبک و گاتینو هم برای اجاره دادن هزینه‌ های بسیار مناسب را در نظر می‌ گیرند. در نظر داشته باشید که شهر انتاریو بالاترین هزینه ‌ها را برای اجاره‌ بها را در نظر می‌ گیرد. همچنین هزینه اجاره‌ بها خانه و آپارتمان در شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچکتر بالاتر است. پس در صورتی که توان مالی بالایی ندارید، شهرهای کوچک را برای سکونت خود انتخاب نمایید.

امروزه کشور کانادا در زمینه اجاره خانه‌ ها با افزایش قیمت ها مواجه بوده است. البته توجه داشته باشید که نسبت به سایر کشورهای دیگر برای اجاره ‌بها قیمتی بسیار مناسب ‌تر را در نظر می ‌گیرد. شما می ‌توانید با همراهی مشاوران مهاجرتی بهترین خانه برای سکونت خود در این کشور را انتخاب کنید. ابتدا تحقیقات زیادی را در زمینه انواع اجازه انجام دهید تا بتوانید با توجه به بودجه و شرایط خود بهترین خانه برای سکونت خود انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: آیا وکیل مهاجرت خوب است؟

نکات مهم در زمینه اجاره خانه در کشور کانادا

هنگامی که شما قصد دارید در کشور کانادا خانه‌ ای را اجاره کنید، باید به نکات مهم در این زمینه توجه داشته باشید تا بتوانید بر اساس شرایط خود بهترین خانه ‌ها را پیدا کنید و با خیالی آسوده در این کشور ساکن شوید. البته در صورتی که شما با مشاوران و موسسات مهاجرتی در ارتباط باشید، این افراد نکات مهم را در اختیار شما قرار می ‌دهند. در نهایت می توانید بهترین تصمیم را در مورد سکونت خود در کشور کانادا بگیرید و با هیچ ‌گونه مشکلی در این کشور مواجه نشوید. برخی از نکات مهم در این زمینه عبارت است از:

  • توجه داشته باشید که شما نباید فقط به هزینه لازم برای اجاره بها دقت داشته باشید؛ چرا که علاوه بر هزینه اجاره‌ بها باید مبلغی را برای بیمه، خدمات قبض، اینترنت، پارکینگ و غیره نیز پرداخت کنید. پس شما ابتدا باید با توجه به بودجه خود برای انتخاب بهترین محل سکونت خود اقدام نمایید.
  • توصیه می ‌شود که ابتدا موقعیت مکانی و محیطی که قصد دارید در آن خانه‌ ای را اجاره کنید را تعیین نمایید. سپس بر اساس آن برای انتخاب بهترین نوع خانه اقدام نمایید.
  • در صورتی که شما وسیله نقلیه شخصی دارید، بهتر است آپارتمانی و خانه را انتخاب کنید که دارای پارکینگ است‌. در صورتی که این امکان را برای شما فراهم نیست، بهتر است آپارتمان یا خانه‌ هایی را انتخاب کنید که امکان دسترسی به وسایل نقلیه عمومی را دارند.
  • ممکن است دوست داشته باشید که خانه مورد نظر شما به مرکز شهر نزدیک باشد یا در حومه قرار داشته باشد، در نهایت باید بر اساس آن برای اجاره خانه مورد نیاز خود اقدام نمایید.
  • تا حد امکان خانه ‌ای را برای اجاره انتخاب کنید که به امکانات رفاهی و خدمات دسترسی داشته باشد. در این صورت در ماه‌ هایی از سال که رفت و آمد سخت است، دچار مشکل نخواهید شد.
  • تا حد امکان تمامی تحقیقات خود را انجام دهید تا بتوانید در محیطی خانه خود را اجاره کنید که امنیت آن بسیار بالا است.
  • قبل از اینکه خانه مورد نظر خود در کشور کانادا را اجاره کنید، در مورد قوانین حاکم در آن استان و شرایط مستاجران اطلاعات کافی کسب کنید تا بتوانید با شرایط لازم هماهنگ شده و با هیچ‌ گونه مشکلی در این کشور مواجه نشوید.
  • قبل از انتخاب خانه برای سکونت کشور کانادا، در زمینه قیمت هر یک از استان ‌ها اطلاعاتی کسب کنید؛ چرا که در هر استان و شهری قیمت مناسب برای خانه‌ ها در نظر گرفته شده است.

 

اقدامات لازم در زمینه اجاره خانه در کشور کانادا

امروزه افراد قبل از اینکه به کشور کانادا مهاجرت کنند، در مورد نحوه سکونت خود در این کشور با نگرانی‌ های زیادی مواجه می ‌شوند. البته طبیعی است؛ چرا که زندگی در کشورهای دیگر که با آن آشنایی ندارید، سختی و دشواری ‌های زیادی را به همراه دارد. پس بهتر است شما در این زمینه با شرکت ‌ها و موسسات مهاجرتی در ارتباط باشید؛ چرا که این افراد می ‌توانند به خوبی شما را راهنمایی کرده و بهترین انتخاب را برای شما فراهم نمایند.

البته توصیه می ‌شود که برای پیدا کردن موسسات و شرکت‌ های مهاجرتی خود تحقیقات لازم را انجام دهید. در این صورت می ‌توانید از افرادی که تجربه لازم را دارند سوالاتی را بپرسید تا شما را راهنمایی کنند. هر یک از مشاورانی که در این مراکز مشغول به کار هستند، اطلاعات بسیار بالایی در دست دارند که می ‌توانند به خوبی شما را راهنمایی کنند تا بتوانید بهترین خانه را برای سکونت خود در کشور کانادا انتخاب نمایید.

شما ابتدا باید اطلاعات و شرایط خود را در اختیار مشاوران قرار دهید. آن ها با توجه به شرایطی که دارید بهترین تصمیم گیری‌ ها را در اختیار شما قرار می ‌دهند. در نهایت شما می ‌توانید در بین گزینه‌ های انتخابی، بهترین راه را انتخاب کرده و برای سکونت خود در کشور کانادا بهترین خانه را اجاره نمایید. در این صورت شما می ‌توانید در کمترین زمان ممکن و با صرف هزینه ‌های کمتر محل سکونت خود در کشور کانادا را پیدا کنید.

اقدامات لازم در زمینه اجاره خانه در کشور کانادا

سخن پایانی

امروزه افراد زیادی کشور کانادا را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می ‌کنند. اما اولین مشکلی که با آن مواجه می‌ شوند، اجاره خانه در کشور کانادا است. توجه داشته باشید که امروزه هزینه ‌های اجاره بها در کشور کانادا نسبت به کشورهای دیگر مناسب ‌تر است. البته در نظر داشته باشید که در هر یک از استان ‌ها و شهرهای این کشور، هزینه و قوانین مربوط به اجاره‌ بها متفاوت است.

شما باید اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کنید تا بتوانید با توجه به شرایط و بودجه در دسترس خود، بهترین خانه را انتخاب کرده و برای اجاره آن اقدام نمایید. بهتر است که در این زمینه با مشاوران و شرکت ‌های مهاجرتی در ارتباط باشید. مشاوران می توانند شما را راهنمایی کرده تا با توجه به شرایط خود بهترین خانه را انتخاب کرده و در مورد تمامی قوانین مربوط به آن اطلاعاتی را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید