نکات IELTS speaking: و تصورات غلط

با وجود اطلاعات بسیار زیاد در مورد speaking آیلتس، تصورات نادرستی نیز وجود دارد. بیایید به برخی از نکات رایج که می توانید برای غلبه بر این تصورات نادرست استفاده کنید نگاه کنیم.

بیایید تصور کنیم که در یک اتاق آزمون speaking هستیم و گفتگو به این صورت ادامه می یابد:

Examiner: What do you like doing in your spare time?

Candidate: I take satisfaction in deciphering books due to the reason that I can attain aberrant intelligence from them.

Examiner: What do you usually read?

C: I derive pleasure from taking entrance into state-of-the-art virtual technology society where human beings can correlate everywhere

 

به عنوان یک معلم، نیازی نیست که به شما بگویم که این پاسخ ها چقدر غیرطبیعی هستند. در حالی که این مثال ممکن است کمی افراطی به نظر برسد، برخی از دانش‌آموزان واقعاً فکر می‌کنند که پاسخی بسیار پیچیده «سرشار از کلمات آکادمیک» در speaking آیلتس انتظار می‌رود.

متأسفانه مورد فوق یکی از تصورات غلط بسیار زیاد در مورد این مهارت است. این موضوع به این دلیل است که شرکت کنندگان در آزمون ممکن است با توقعات کاذب وارد آزمون شوند و در نتیجه خود را با عادت های بد آموزش دهند. بیایید ببینیم این باورهای غلط چیست، چرا وجود دارند و نکاتی در مورد speaking IELTS در اختیار شما قرار می دهیم که می توانید به عنوان معلم از آنها استفاده کنید.

 

3 تصور اشتباه رایج مکالمه در آزمون speaking IELTS چیست؟

1. شما باید از ” big words” استفاده کنید.

این شاید رایج ترین باور نادرست باشد. وقتی دانش‌آموزان من به آزمون آیلتس آکادمیک فکر می‌کنند، به‌طور خودکار تصور می‌کنند که همیشه باید از کلمات آکادمیک استفاده کنند. آنها ممکن است فکر کنند راز این است که “هرچه کلماتی که استفاده می کنند غریب تر، طولانی تر و پیچیده تر باشند، band score بالاتری دریافت می کنند”.

این نمی تواند دور از واقعیت باشد. همانطور که از مثال بالا می بینیم، استفاده از کلمات “رسمی” که به طور غیر طبیعی در پاسخ ها قرار داده شده اند می تواند منجر به سردرگمی کامل و پاسخ های نامفهوم شود. این به این دلیل است که، علی‌رغم دانستن معنی کلمات، دانش‌آموزان اغلب از نحوه استفاده از آنها بی‌اطلاع هستند. چیزهایی مانند سبک یا مفاهیم. در واقع، حتی به داوطلبین توصیه می شود که «آنها را با هم میکس کنند» تا تعادلی بین لغات رایج و کمتر رایج داشته باشند و کلمات جدید را در متن یاد بگیرند.

حقیقت: استفاده از ” big words” کسب امتیاز بالا را تضمین نمی کند، بلکه استفاده از کلمات به طور دقیق، انعطاف پذیر و مناسب، این کار را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: 20 نکته برتر آمادگی IELTS که هرگز نباید از دست بدهید.

2. باید لهجه انگلیسی یا آمریکایی داشته باشید.

خیلی خنده دار است که چگونه من به عنوان یک non-native speaker گول این موضوع را می خوردم. وقتی دانش آموز بودم به من یاد دادند که هم باید کلمات را درست تلفظ کنم و هم صدای آمریکایی یا انگلیسی را. اغلب، معلمان از تلفظnative  به عنوان معیاری برای ارزیابی دانش آموزان استفاده می کنند. جای تعجب نیست که چرا آنها فکر می کنند باید لهجه را نیز فرا بگیرند.

واقعیت این است که لهجه معیار ارزیابی نیست. اگرچه لهجه بخشی از تلفظ است، اما همه چیز نیست. ویژگی های تلفظ شامل موارد دیگری مانند لحن، استرس جمله و صداهای فردی است که اگر به درستی انجام شود، می تواند به دانش آموزان اجازه دهد تا به وضوح درک شوند. و درک آسان همان چیزی است که ممتحن به دنبال آن است.

حقیقت: هر لهجه ای تا زمانی که آزمون شوندگان قابل درک باشند قابل قبول است.

 

3. شما باید تمام حقیقت را بگویید.

برخی از دانش‌آموزان ممکن است با دیدن سؤال‌هایی مانند «Describe an overseas trip that you like » وحشت کنند، فقط به این دلیل که هرگز خارج از کشور نبوده‌اند. آنها در نهایت سکوت می کنند و بدون دلیل نمره خود را از دست می دهند.

آیلتس یک آزمون دروغ سنج نیست. این آزمون فقط مهارت زبان شما را ارزیابی می کند، بنابراین نیازی به صداقت کامل نیست. البته، من به افراد توصیه نمی‌کنم همیشه دروغ بگویند، اما آرامش بزرگی است دانستن اینکه میتوانید هنگام مواجهه با سوالات دشوار این کار را انجام دهید. گاهی اوقات، یک دروغ سفید کوچک ضرری ندارد، اما شما را از مکث و تردید غیرطبیعی نجات می دهد.

حقیقت: شما می توانید در آزمون speaking آیلتس چیزهایی را از خودتان درآورید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

 3 دلایل باور غلط در speaking IELTS

پس دانش آموزان این باورهای غلط را از کجا دریافت می کنند؟ با توجه به تجربه تدریس من، 3 چیز وجود دارد که باعث ایجاد این باور های آزمون speaking IELTS می شود:

 

1. اطلاعات بیش از حد آماده سازی برای آزمون

تعداد بیشمار اطلاعات آماده سازی برای آزمون موجود در اینترنت، چه رسمی و چه غیر رسمی، باعث سردرگمی بزرگی برای زبان آموزان می شود. آنها خود را در حال حرکت در دریایی از اطلاعات می یابند که ممکن است توصیه های متناقض یا نادرست را نشان دهد. انگیزه پشت جمع‌آوری منابع تا حد ممکن، ترس از دست دادن یک نکته یا ترفند برای تغییر جادویی امتیازتان است. این زمانی اتفاق می افتد که فکر می کنید میانبر وجود دارد.

متأسفانه اینطور نیست. هیچ نکته یا ترفندی نمی تواند جایگزین تمرین سنجیده و صرف زمان برای بهبود مهارت های زبانی شود. برای من، منبع اصلی همیشه یک ناشر قابل اعتماد است. من همیشه به دانش‌آموزانم می‌گویم: «یک جمع‌آورنده اطلاعات نباشید، یک یادگیرنده اختصاصی شوید».

 

2. سردرگمی از نمونه پاسخ های speaking

این هم به دلیل قبلی مربوط می شود. من مطمئن هستم که بسیاری از دانش آموزان در اینترنت پرسه می زنند و نمونه تست های speaking 8.0 یا 9.0 را تماشا می کنند. آیا همه آنها قابل اعتماد و مفید هستند؟

برخی ویدیوها که ادعا می‌کنند پاسخ‌های نمونه با نمره بالا هستند ممکن است گمراه‌کننده باشند زیرا 1) توسط یک ممتحن معتبر ارزیابی نمی‌شوند، 2) برای تحت تأثیر قرار دادن بینندگان با استفاده از big words برجسته شده‌اند، 3) دانش‌آموزان قادر به ارزیابی عملکرد خود نیستند.

باز هم توصیه من این است که قبل از ارائه مطالب به دانش آموزان خود، آنها را با دقت انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی بهبود IELTS LISTENING

3. ارزش قائل شدن بیش از حد برای لغات

چگونه به دانش آموزان بفهمانیم که اشتباه صحبت می کنند؟ ما به آنها می گوییم. ما به اشتباهات و نحوه اصلاح آنها اشاره می کنیم. با این حال، باید تعادل وجود داشته باشد.

اگر یک دانش آموز هر بار هر آنچه را که به زبان می آورد اصلاح شود چه احساسی خواهد داشت؟ مطمئناً اعتماد به نفس را افزایش نمی دهد. با گذشت زمان، فشار برای درست بودن ادای لغات، دانش آموزان را آزار می دهد. آنها تصور می کنند که صحبت در مورد چیزی بدون دانستن تمام لغات یک بن بست است.

 

آنچه معلمان می توانند برای کمک به دانش آموزان برای آمادگی در آزمون speaking IELTS انجام دهند

دانستن سوء تفاهم‌های دانش‌آموزان و همچنین دلایل پشت سر آنها به ما این امکان را می‌دهد که شرایط را درست کنیم و نکات دقیق speaking آیلتس را به آنها ارائه دهیم. در اینجا برخی از پیشنهادات من آمده است:

  • آنچه را که در آزمون speaking IELTS از معیارهای ارزیابی انتظار می رود به وضوح برای دانش آموزان توضیح دهید و به این نکته اشاره کنید که لغات تنها 25 درصد نمره را به خود اختصاص می دهند. همچنین لازم به ذکر است که حتی افراد native نیز هر از گاهی کلمات را فراموش می کنند، بنابراین تهیه استراتژی برای مقابله با چنین شرایطی مفید است.
  •  تاکید کنید که قابل درک بودن بسیار مهمتر از باهوش بودن است. بهتر است از کلماتی استفاده کنید که به خوبی می دانید، نه اینکه فقط به خاطر تحت تاثیر قرار دادن ممتحن در مورد یک چیز جدید ریسک کنید.
  • تمرین های گفتاری را برای تمرکز بر سایر اصول speaking مانند fluency ، coherence و pronunciation متنوع کنید. بر اساس تجربه شخصی من، معلمان ابتدا باید بیشتر بر روی تسلط در سطوح پایین تمرکز کنند تا اعتماد به نفس و عادات خوب صحبت کردن را ایجاد کنند، سپس بعداً به تمرینات دیگر بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید