نکات و ترفندهای برتر برای شرکت در آزمون IELTS

اگر زبان انگلیسی زبان مادری شما نیست و می خواهید در خارج از کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنید، باید در آزمون بین المللی زبان انگلیسی (IELTS) شرکت کنید. فرمت و قوانین آزمون آیلتس تا حدودی با آزمون‌های معمولی مدارس متفاوت است، بنابراین ما نکات و توصیه‌هایی را برای امتحان آیلتس آماده کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا برای آزمون کاملاً آماده شوید و نمره دلخواه خود را به دست آورید. اگر نمی خواهید با آماده نبودن نمره خود را از دست بدهید، چند دقیقه وقت بگذارید و نکات برتر برای داوطلبان آیلتس را بخوانید.

 

قبل از روز آزمون – چند نکته مفید IELTS

 

1. نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید

روی نقاط ضعف خود کار کنید تا مطمئن شوید که بر نمره کل شما تأثیر منفی نمی گذارد. به عنوان مثال، اگر در خواندن به زبان انگلیسی کندتر هستید، بیشتر روی تست reading تمرکز کنید تا تست های writing، listening و speaking.

 

2. study plan داشته باشید

قبل از شروع مطالعه برای آزمون آیلتس برنامه ریزی کنید و بر اساس نقاط قوت و ضعف خود یک برنامه مطالعه مناسب داشته باشید.

 

3. مطالب را مطالعه کنید

در صورت امکان در دوره آمادگی IELTS شرکت کنید. دوره های آمادگی، مطالب آیلتس و همچنین نکات و ترفندهایی را که باید بدانید در اختیار شما قرار می دهد. اگر به دوره های آمادگی IELTS دسترسی ندارید، می توانید به جای آن یک معلم خصوصی واجد شرایط استخدام کنید. یک معلم انگلیسی نیز به شما کمک می کند تا یک برنامه مطالعه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

4. تمرین کنید تا زمانی که احساس اطمینان کنید

تمرین اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. برای آزمون speaking، دوستی پیدا کنید تا با او صحبت کردن انگلیسی را تمرین کنید. در حین خواندن مجلات انگلیسی، متن های تست reading را تمرین کنید. هر شب به زبان انگلیسی فیلم تماشا کنید و اطراف خود را با اخبار و آهنگ های زبان انگلیسی محاصره کنید تا مهارت های listening خود را بهبود بخشید.

 

5. تحت فشار زمان تمرین کنید

درست مانند روز امتحان، خود را در یک بازه زمانی 2 ساعت و 45 دقیقه آزمایش کنید. این به شما کمک می کند تا بدانید چه حسی دارد که تست های reading، writing و listening را به طور متوالی انجام دهید. هرچه بیشتر تحت فشار زمان تمرین کنید، بهتر می توانید زمان خود را مدیریت کنید.

 

6. وب سایت رسمی IELTS را بررسی کنید

وب سایت رسمی IELTS بهترین منبع اطلاعات برای داوطلبان آیلتس است. می‌توانید قوانین و مقررات آزمون، فرمت آزمون را بخوانید و نکات و مطالب مفید امتحان آیلتس مانند کتاب‌ها، تست‌ها و فیلم‌ها را در وبسایت بیابید.

 

7. مکان امتحان را بررسی کنید

برای اینکه در روز امتحان به موقع حاضر شوید، مطمئن شوید که مرکز آزمون آیلتس دقیقاً کجاست و نحوه دسترسی به محل را پیدا کنید.

 

بیشتر بخوانید: نکات و ترفندهای برتر برای شرکت در آزمون IELTS

 

روز آزمون – چند نکته مفید IELTS

 

1. شب راحت بخوابید

اطمینان حاصل کنید که شب قبل از آزمون IELTS استراحت کافی داشته باشید. خستگی به طور مستقیم بر توانایی شما برای تمرکز تأثیر می گذارد.

 

2. صبحانه بخورید

قبل از امتحان یک غذای خوب بخورید. وقتی گرسنه نیستید قطعا مغز شما بهتر عمل می کند.

 

3. لباس راحت بپوشید

لباس مناسب بپوشید که حواس شما را از تمرکز بر امتحان منحرف نکند. لباس های خیلی تنگ نپوشید و این واقعیت را در نظر بگیرید که اتاق امتحان ممکن است سرد یا گرم باشد، بنابراین چند لایه لباس بپوشید.

 

4. یک نوشابه به سالن امتحان ببرید

شما مجاز به بردن یک بطری شفاف آب، مداد، پاک کن و پاسپورت به سالن امتحان هستید. اما به جای آب، می توانید یک بطری نوشابه نیز مصرف کنید تا هوشیاری و قند خون خود را بالا نگه دارید، زیرا حاوی کافئین و قند است.

 

5. به spelling و punctuation توجه کنید

املا و علائم نگارشی در کل آزمون IELTS بسیار مهم هستند و اگر املای پاسخ های شما نادرست باشد یا از علائم نگارشی اشتباه استفاده کنید، امتیاز از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید: چگونه در آزمون IELTS SPEAKING آرامش و اعتماد به نفس داشته باشیم؟

6. به حدود کلمات توجه کنید

به خاطر داشته باشید که اگر از حد مجاز کلمات فراتر بروید، نمره خود را از دست خواهید داد. بنابراین به جایی که پاسخ ها باید «سه کلمه بیشتر نباشد» توجه داشته باشید و همچنین writing tasks که باید 250 و 150 کلمه باشند.

 

نکاتی برای آزمون writing  IELTS

  •  در نوشتار خود از انگلیسی محاوره ای استفاده نکنید.
  •  ابتدا Task 2 را بنویسید، زیرا کمک بیشتری به نمره کل شما می کند.
  •  مطمئن شوید که دست خط شما خوانا و مرتب باشد.

 

نکاتی برای آزمون speaking IELTS

  •  قبل از پاسخ دادن به سوالات به دقت گوش دهید.
  •  اگر مطمئن نیستید که به چه چیزی پاسخ دهید، به این سوال پاسخ ندهید. می توانید از ممتحن بخواهید که سوال را برای شما تکرار یا روشن کند.
  •  اعتماد به نفس و آرامش داشته باشید و بهترین کار را انجام دهید.

 

نکاتی برای آزمون reading IELTS

  •  زمان زیادی را برای سوالاتی که نمی توانید پاسخی برای آنها پیدا کنید، صرف نکنید. به سؤال بعدی بروید و اگر در پایان فرصت دارید به آن سؤال بازگردید.
  •   قبل از خواندن هر متن، تمام سوالات را بخوانید و زیر کلمات کلیدی خط بکشید.

 

نکاتی برای آزمون listening IELTS

  • قبل از گوش دادن به موارد ضبط شده، سؤالات را روخوانی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که می توانید تاریخ ها را با فرمت صحیح بنویسید.
  • اگر در شنیدن صدای ضبط شده مشکلی دارید، دست خود را بالا ببرید و کمک بخواهید.
  •  در هر دو تلفظ انگلیسی و آمریکایی تمرین کنید، زیرا برخی از اعداد و کلمات متفاوت تلفظ می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید