نکات برگزاری آزمون آیلتس


Warning: Undefined array key 0 in /www/wwwroot/blog.armanienglish.com/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-permalinks.php on line 255

Warning: Undefined array key 1 in /www/wwwroot/blog.armanienglish.com/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-permalinks.php on line 256

Warning: Undefined array key 2 in /www/wwwroot/blog.armanienglish.com/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-permalinks.php on line 257

آزمون IELTS ارائه شده توسط کامپیوتر دقیقاً از همان فرمت و زمان بندی آزمون آیلتس مبتنی بر کاغذ پیروی می کند. نکات برگذاری آزمون آیلتس که ممکن است بکارتان بیایید را در این مقاله جمع آوری کرده ایم.

نکات برگزاری آزمون آیلتس

اندازه متن و رنگ پس زمینه را تنظیم کنید

یکی از نکات برگذاری آزمون آیلتس سفارشی کردن سیستم است. با تغییر اندازه متن و رنگ پس زمینه چشمان خود را راحت کنید. شما قرار است برای مدت طولانی به صفحه نمایش خود نگاه کنید. این کار می تواند فشار روی چشم ها را کاهش دهد و تمرکز را آسان‌تر کند.

 

پیشنهاد : آموزش آنلاین آیلتس 

 

از عملکرد  highlighter استفاده کنید

مزیت بزرگ IELTS مبتنی بر کامپیوتر این است که می‌توانید بخش‌هایی از متن را هایلایت کنید تا به شما کمک کند روی جایی که فکر می‌کنید پاسخ است تمرکز کنید یا اینکه بعداً به کدام بخش ممکن است نیاز داشته باشید مراجعه کنید. به سادگی روی متنی که نیاز به هایلایت دارید کلیک راست کرده و highlight را انتخاب کنید.

 

چک کردن هدفون از مهم ترین نکات برگذاری آزمون آیلتس

به محض اینکه یک ست هدفون دریافت کردید، آن را بر روی گوش خود قرار دهید. البته، شما به آنها برای تست listening نیاز خواهید داشت که معمولا اولین تست است. اما اگر همچنان آن را روی گوش خود نگهدارید، هر گونه صدای مزاحم که از سایر داوطلبان می آید را مسدود می کنند.

حضور در اتاقی پر از داوطلبانی که با عصبانیت روی کیبورد تایپ می‌کنند می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی پر سر و صدا و حواس‌پرت‌کن باشد که قطعا آن چیزی نیست که شما نیاز دارید! گذاشتن هدفون بر روی گوش‌هایتان می‌تواند به شما کمک کند تا در دنیای کوچک متمرکز خود بنشینید و در طول آزمون آرام بمانید.

 

از میانبر  CTRL و F استفاده نکنید

متأسفانه، شما نمی توانید از این روش برای “پیدا کردن” کلمات خاص در متون استفاده کنید. از آنجاییکه این امر به داوطلبان آزمون مبتنی بر کامپیوتر گزینه‌ای می‌دهد که کاربران مبتنی بر کاغذ آن‌ها را ندارند، بنابراین نمی‌توان آن را مجاز دانست و گفته می‌شود قابلیت هایلایت کردن در کامپیوتر مجاز است، اما در واقع نمی‌توانید از highlighter در آزمون کاغذی آیلتس استفاده کنیدکه به نظر من عجیب است.

در عین حال، copy و paste در تست‌های listening و reading هم کار نمی‌کند، اما در تست writing کار می‌کند که هنگام ویرایش کار شما مفید است.

 

از مداد و کاغذی که به شما داده شده است استفاده کنید

شما هنوز می توانید با استفاده از مداد و کاغذ در حین انجام آزمون یادداشت برداری کنید و من توصیه می‌کنم ابتدا مقاله خود را روی کاغذ برنامه‌ریزی کنید زیرا به نظر می‌رسد این کار برنامه‌ریزی سریع‌تر و واضح‌تری را ممکن می‌کند. با این حال، کاغذی که به شما داده می‌شود بعد از هر بخش از آزمون مثل reading، writing و listening، با کاغذ دیگری تعویض خواهد شد. این بدان معنی است که شما نمی‌توانید یادداشت برداری کرده و آنها را برای بعد در آزمون نگه دارید.

 

مدیدریت زمان از طلایی ترین نکات برگذاری آزمون آیلتس

در صورت آمادگی می‌توانید در بخش listening آزمون زودتر به جلو بروید. بنابراین، اگر در listening خوب هستید و همه سؤالات را تمام می‌کنید و نیازی به بررسی چیزی ندارید، می توانید زودتر به سؤالات بعدی بروید.

آنگاه می‌توانید آن سؤال‌ها را بخوانید و پیش‌بینی کنید که چه پاسخ‌هایی ممکن است وجود داشته باشد تا زمانی که آن بخش از صدا پخش می‌شود «فوق العاده آماده» باشید.

علاوه بر این، می‌توانید در هر زمان به عقب برگردید و هر پاسخی را در آن بخش از آزمون بررسی کنید. اما شما نمی توانید از بخش writing به بخش reading برگردید هرچند فقط در همان بخش می‌توانید این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: شرطی نوع دوم در انگلیسی

 

مهم ترین نکات برگذاری آزمون آیلتس داشتن مدیریت زمان است

یکی از نکات برگذاری آزمون آیلتس مدیریت زمان است. با توجه به این واقعیت که شما می توانید جملات خود را در کامپیوتر خیلی سریعتر از آزمون مبتنی بر کاغذ ویرایش و بازنویسی کنید، تجربه دانش آموزان من نشان می دهد که 3 تا 5 دقیقه زمان کلی برای بخش essay این آزمون به دست خواهید آورد.

و زمانی که شما معمولا صرف شمردن تعداد کلماتی که نوشته‌اید می‌کنید محسوب نمی‌شود چون کامپیوتر نیز این کار را برای شما انجام می‌دهد.

من پیشنهاد می‌کنم این زمان «اضافی» را با دقت بیشتری صرف برنامه‌ریزی essay خود کنید تا مرتکب هیچ یک از اشتباهات معمولی مانند خارج شدن از موضوع نشوید.

هر زمان اضافی در پایان باید صرف بررسی کار شما شود. به یاد داشته باشید، با بازگشت به عقب و تصحیح اشتباهات تایپی و گرامری و نقطه گذاری، می توانید نمره نهایی خود را در چند دقیقه آخر افزایش دهید!

 

برای دریافت ثانیه ها روی ساعت کلیک کنید

در حین انجام IELTS مبتنی بر کامپیوتر، ساعتی خواهید داشت که زمان شما را معکوس می‌شمرد. توجه داشته باشید که در آخرین لحظه این عدد ناپدید می شود و به شما 60 ثانیه شمارش معکوس نمی دهد مگر اینکه روی زمان کلیک کنید، در این صورت می توانید شمارش معکوس 60 ثانیه را دریافت کنید.

 

ریسک نکنید که هیچ تغییری را برای آخر باقی بگذارید

باید هشدار داده شود که کامپیوتر شما بلافاصله آن بخش را در پایان شمارش معکوس قطع می‌کند. برخلاف آزمون مبتنی بر کاغذ که ممکن است بتوانید قبل از پایین گذاشتن مداد خود، یک یا دو ثانیه بیشتر زمان بدست آورید، هیچ شانسی برای انجام این کار در IELTS مبتنی بر کامپیوتر وجود ندارد. بنابراین تغییرات خود را زودتر انجام دهید!

 

در  listening و  readingبا حروف بزرگ ننویسید

هنگام انجام IELTS مبتنی بر کاغذ، برخی از معلمان توصیه می‌کنند که پاسخ‌های آزمون listening و reading خود را با حروف بزرگ بنویسید تا دست‌خط شما واضح باشد که ایده بدی نیست. با این حال، در آیلتس مبتنی بر کامپیوتر، دست خط مشکلی ایجاد نمی کند، بنابراین مناسب‌تر است تا با استفاده از حروف بزرگ و کوچک تایپ کنید.

اگر مطمئن نیستید که کدام حروف باید بزرگ یا کوچک باشند، اغلب می‌توانید نحوه حروف بزرگ آن کلمات را در قسمت‌های reading یا سؤالات کپی کنید.

 

 essay خود را با حروف بزرگ ننویسید

بر طبق قوانین IELTS، اشتباهات با حروف بزرگ، به عنوان مشکلات punctuation طبقه بندی می شوند و بنابراین اگر همه را با حروف بزرگ بنویسید به نمره گرامر شما آسیب می‌رساند. در واقع افراد native، هرگز یا به ندرت، یک مقاله را با حروف بزرگ می نویسند و بنابراین شما نیز نباید این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: چک لیست آزمون های IELTS کامپیوتری

گوش دادن و تایپ کردن را تمرین کنید

ممکن است همانطور که در IELTS مبتنی بر کاغذ نیاز دارید به گوش دادن و نوشتن با مداد عادت کنید، اما گوش دادن و تایپ کردن به طور قابل توجهی متفاوت است، به خصوص اگر تایپیست خوبی نباشید.

مشکل این است که شما نه تنها باید گوش کنید، بلکه باید به کیبورد نگاه کرده و احتمالاً کلیدهایی را برای فشار دادن جستجو کنید، در حالی که هنگام نوشتن بر روی کاغذ، چیزی برای جستجو وجود ندارد. نوشتن یک فرآیند خودکارتر است، بنابراین گرفتار این تفاوت نشوید.  از قبل تمرین داشته باشید و اگر این کار برای شما خیلی سخت است، آزمون IELTS مبتنی بر کاغذ را انتخاب کنید.

 

یکی دیگر از نکات برگذاری آزمون آیلتس آمادگی برای هر نوع سوال است

خوب، در واقع نوع سؤالات دقیقاً مشابه آیلتس مبتنی بر کاغذ است، اما نحوه پاسخ دادن شما متفاوت و ساده‌تر است. به عنوان مثال، به جای اینکه مجبور باشید TRUE / FALSE / NOT GIVEN بنویسید، به سادگی روی گزینه انتخابی خود از یک لیست کلیک کنید.

به طور مشابه، برای تطبیق انواع سوال سرفصل، تنها کاری که باید انجام دهید این است که عنوان بالای پاراگراف را بکشید و رها کنید. سوالات تطبیق اطلاعات به شکل شبکه ای هستند و شما به سادگی کادرها را علامت می زنید تا اطلاعات را با پاراگراف ها مطابقت دهید.

 

از کلید  Tab برای ادامه کار استفاده کنید

اگرچه نمی‌توانید از سؤالات reading به سؤالات writing رد شوید، می‌توانید سؤالات همان بخش را با سرعتی که دوست دارید با استفاده از کلید Tab رد کنید.

هرچند بدیهی به نظر می‌رسد، اما می‌دانم که داوطلبان نمی‌توانند این موضوع را حل کنند و از دست دادن زمان برای یافتن چگونگی پیمایش در سؤالات آنها را تحت فشار قرار خواهد داد. اما شما مثل آنها نخواهید بود!

 

از  Shift و Tab برای پرش به عقب استفاده کنید

بررسی پاسخ های شما در IELTS کلیدی است و بنابراین استفاده از این میانبر صفحه کلید، انجام این کار را برای شما آسان می کند.

 

به پیمایش در مقالات طولانی عادت کنید

امروزه، بسیاری از مردم عادت کرده‌اند که پست‌ها و تصاویر رسانه‌های اجتماعی را ورق بزنند، بدون اینکه متوقف شوند تا واقعاً روی چیزی برای مدت طولانی تمرکز کنند یا یک موضوع دشوار از یک مقاله طولانی روی صفحه کامپیوتر را بدست آورند.

منتظر نمانید تا آزمون CD IELTS این کار را انجام دهد. در غیر این صورت ممکن است بیش از آنچه که باید باشد، چالش برانگیز و خسته کننده شود. به یاد داشته باشید، کار کردن به زبان دوم خسته‌کننده‌تر از زبان خودتان است. بنابراین این چیزی است که یا باید به آن عادت کنید یا اینکه در روز امتحان به خطر بیفتید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

یکی دیگر از نکات برگذاری آزمون آیلتس آشنایی با انواع صفحه کلید محلی است

در سرتاسر جهان تغییرات جزئی در محل قرار دادن کلیدهای خاص وجود دارد. بسیار آزاردهنده خواهد بود که پشت کامپیوتر خود بنشینید و متوجه شوید که با مکان برخی از کلیدها آشنا نیستید. تصور کنید که آزمون listening ناگهان چقدر دشوارتر می شود.

بنابراین، خصوصا اگر قرار است برای شرکت در آزمون به کشور دیگری سفر ‌کنید، با مرکز آزمون تماس گرفته و از آنها بپرسید که از چه سبک صفحه‌کلیدی استفاده می‌کنند.

 

از CTRL  و C/V  استفاده کنید

این میانبرهای صفحه کلید در این قسمت از آزمون کار می کنند و می توانند برای ویرایش کار شما بسیار مفید باشند. چه بخواهید جمله‌ای را به جای دیگری منتقل کنید یا فقط یک کلمه را کپی و جایگذاری کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید، تمام ثانیه‌های ارزشمندی که ذخیره می‌کنید می‌توانند بعداً برای بررسی کارتان استفاده شوند.

 

چگونه برای IELTS مبتنی برکامپیوتر آماده شویم

برای مقایسه آیلتس مبتنی بر کامپیوتر، مطمئن شوید که در آزمون کامپیوتری نمونه IDP شرکت کرده اید تا با نحوه سوالات و بخش ها و نحوه پاسخ به انواع سوالات در طرح کامپیوتر آشنا شوید. همچنین باید گوش دادن و تایپ را همزمان تمرین کنید.

در اینجا می توانید به آزمون عملی دسترسی داشته باشید:

IDP practise test, British Council practise test, or Cambridge English practise test.

و البته شما هنوز هم باید آماده استراتژی های آزمون به روش های معمول باشید، ممکن است بخواهید راهنمای IELTS writing task 2 من، راهنمایwriting  آیلتس آکادمیک را در این مرحله بخوانید.

 

آیا IELTS مبتنی بر کامپیوتر آسان است؟

اگر در تایپ کردن روی صفحه کلید مهارت داشته باشید و بتوانید همزمان گوش دهید و تایپ کنید، IELTS ارائه شده توسط کامپیوتر آسانتر از آیلتس مبتنی بر کاغذ است. مزیت اصلی این است که در بخش writing می توانید کار خود را بسیار راحت تر از زمانی که کار خود را می نوشتید ویرایش کنید و در نتیجه در زمان شما صرفه جویی می شود.

منبع:

https://ieltsfreeway.com/computer-delivered-ielts-16-tips-from-test-takers

دیدگاهتان را بنویسید