نوشتن رزومه لینکدین

لینکدین یک نوع شبکه اجتماعی بزرگ در اینترنت محسوب می شود که افراد شاغل می توانند برای پیشرفت کسب و کار خود از آن استفاده کنند. برای اینکه بتوانید از لینکدین استفاده کنید و از مزیت های آن بهره مند شوید، باید پروفایل و رزومه خود را در آن ایجاد کنید. برای آشنایی بیشتر با نحوه نوشتن رزومه در لینکدین و سایر اطلاعات مهم در این زمینه، با حضور گرمتان تا پایان مطلب ما را همراهی کنید:

 

لینکدین چیست؟

لینکدین یکی از شبکه های حرفه ای در زمینه مشاغل در اینترنت است که افراد در کل جهان قادر خواهند بود از آن برای جستجوی شغل مناسب خود، کارآموزی، برقراری ارتباط کاری و یادگیری مهارت های گوناگون استفاده کنند. لینکدین به دو صورت طریق وب سایت و از طریق اپلیکیشن قابل دسترسی است. پروفایل شما در این پلتفرم، می ‌تواند اطلاعات کامل شما در زمینه کسب و کار، مهارت و تحصیلات شما را نشان دهد.

در حالت کلی لینکدین مانند فیسبوک، اینستاگرام و غیره یک شبکه اجتماعی همگانی است که در اختیار مایکروسافت قرار دارد. اما توجه داشته باشید که برخلاف اغلب شبکه های اجتماعی لینکدین یک سایت برای برقراری ارتباط تجاری، اشتراک گذاری کسب و کارها، تشکیل رزومه و جستجوی کسب و کار مناسب است. با استفاده از امکاناتی که این پلتفرم در نوشتن رزومه دارد، به آسانی می توانید یک رزومه مناسب را طراحی کنید. هنگامی که شما اطلاعات خود را در پروفایل ذخیره می کنید، یک رزومه برای شما ساخته می شود.

یشتربخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

مراحل ایجاد حساب کاربری در لینکدین

ایجاد حساب کاربری و رزومه در لینکدین، یک روش مناسب برای ایجاد ارتباط تجاری و آشنایی با اشخاصی است که حساب کاربری دارند. در این صورت شما می توانید راحت ‌تر کسب و کار مورد نظر خود را پیدا کنید یا مهارت های خاصی را یاد بگیرید. مراحل ایجاد حساب کاربری در لینکدین، عبارت است از:

  • در مرحله اول به سایت اصلی لینکدین وارد شوید. در این صفحه تعدادی کادر برای شما ظاهر می‌ شوند که باید اطلاعاتی را در آن ها وارد نمایید.
  • در این قسمت بایستی اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. تمامی اطلاعات را باید با توجه به کادر هایی که در صفحه نمایش داده شده اند، در کادر مورد نظر قرار دهید. در این مرحله شما باید اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، ایمیل و رمز عبور را وارد نمایید.
  • در مرحله بعد باید روی گزینه Join Now کلیک کنید. بعد از آن یک منو برای شما باز می شود که لیستی از کشورهای مختلف در آن وجود دارد. شما باید کشور مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس بر روی گزینه next کلیک کنید.
  • در این قسمت از شما پرسیده خواهد شد که شما دانشجو هستید یا نه؟ که باید با گزینه Yes یا No اطلاعات را کامل کنید.
  • در مرحله بعدی باید نوع شغل یا شرکتی که در آن مشغول به کسب و کار هستید را وارد نمایید. شما باید از طریق دو کادر «Job Title» و «Company» اقدام کنید.
  • با توجه به حوزه کسب و کار شما ممکن است که لازم باشد تا اطلاعاتی را وارد نمایید. به همین دلیل در این مرحله باید کادر «Industry» را باز کنید.
  • در صورتی که به عنوان دانشجو حساب کاربری ایجاد کرده باشید، باید نوع دانشگاه، سال تحصیلی، سال ورود و فارغ التحصیلی را وارد نمایید. سپس روی گزینه next کلیک کنید.
  • در این مرحله تا پایان شما باید برای ساخت حساب کاربری، اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.

 

نکات مهم در مورد ساخت پروفایل در لینکدین

هنگامی که در لینکدین حساب کاربری خود را ایجاد کرده و اطلاعات خود را وارد می کنید تا پروفایل شخصی شما ایجاد شود، باید نکات مهم را مدنظر داشته باشید تا بتوانید از مزیت های بی شمار آن بهره مند شوید. برخی از نکات مهم در زمینه ساخت پروفایل در لینکدین، عبارت است از:

  • ایجاد پروفایل کامل و جذاب:

زمانی که یک حساب کاربری در لینکدین ایجاد و رزومه خود را وارد می کنید، باید اطلاعات آن کامل باشد. به یاد داشته باشید که تمامی اطلاعات کامل و قابل خواندن باشند و برای خوانندگان جذابیت داشته باشد. بعد از پایان رزومه، قادر خواهید بود که یک فایل کامل از اطلاعات خود را در اختیار شرکت ها قرار دهید.

  • برای پروفایل خود تصویر در نظر بگیرید:

یک نکته بسیار مهم این است که شما برای پروفایل لینکدین خود یک تصویر جذاب و مناسب را انتخاب نمایید؛ چرا که این حساب کاربری نشان دهنده حرفه و کسب و کار شما است، پس باید یک عکس مناسب مهارت و کسب و کار خود انتخاب کنید.

  • نمایه خود را عمومی کنید:

برای اینکه افراد بتوانند بدون هیچ گونه محدودیتی پروفایل شما را مشاهده کنند، باید نمایه خود را عمومی کنید. همچنین با استفاده از شخصی سازی پروفایل خود، می توانید آن را به راحتی در اختیار کارفرما قرار دهید.

  • توانایی های خود را خلاصه کنید:

در قسمت خلاصه در پروفایل لینکدین، خلاصه جزو امکانات مهمی است که می توانید توانایی های خود را در زمینه کسب و کار یا مهارت تعیین کنید.

  • عنوان را تعیین کنید:

هنگامی که یک شخص پروفایل شما را مشاهده کند، عنوان دقیق شما در قسمت بالایی صفحه قرار داده می شود. شما باید مهارت های مختلف خود را در زمینه کسب و کار در این قسمت ذکر کنید؛ چرا که باعث می‌ شود افراد توانایی ها و مهارت های شما را در زمینه ‌های مرتبط مشاهده کرده و به موفقیت بیشتری برسید.

  • مشخصات دقیق را ذکر کنید:

در صورتی که مشخصات شما دقیق تر باشد، بیشتر مورد توجه قرار می گیرید. در قسمت مشخصات، بیشتر روی حرفه ای از خود تمرکز داشته باشید که در آن مهارت بیشتری دارید؛ چرا که کارفرماها بیشتر یک مورد را بررسی می کنند.

  • تجربیات خود را یادداشت کنید:

شما در قسمت Experience، می توانید اطلاعات زیادی را در زمینه کسب و کار قبلی خود یادداشت کنید. شما می توانید در این قسمت مدارک مهمی را بارگذاری کنید. توجه داشته باشید که مشخصات را به طور کامل وارد کنید تا کارفرما در این زمینه بتواند به خوبی شما را انتخاب کند.

 

نکات مهم در مورد ساخت پروفایل در لینکدین

  • به درخواست های توصیه توجه نمایید:

بخش Recommendations مربوط به درخواست های توصیه از سوی افرادی است که قبلا با آن ها همکاری داشته اید. با استفاده از این کار شما شانس بیشتری دارید که از سوی کارفرمایان دیگر در زمینه ای از کسب و کار که مهارت دارید، پذیرفته شوید.

  • دستاوردهای خود را ذکر کنید:

در صورتی که روی پروژه های گوناگون فعالیت داشته ‌اید یا در نشریه ای کار کرده‌ اید، می توانید اطلاعات مربوط به آن را در رزومه خود وارد کنید.

  • برای شبکه سازی هدفمند عمل کنید:

در صورتی که سطح ارتباطات شما در کسب و کار خود بالاتر باشد، شانس بیشتری برای دعوت به کار پیدا می کنید. شما می توانید با افرادی که در زمینه مورد نظر شما کار می کنند، ارتباط برقرار کنید. توجه داشته باشید که ارتباط شما هدفمند باشد و با افرادی ارتباط برقرار کنید که به کسب و کار شما مربوط هستند.

 بیشتر بخوانید: هزینه اجاره خانه در کانادا

اهمیت نوشتن رزومه در لینکدین

امروزه در عصر فناوری و تکنولوژی قرار داریم، پس باید سعی کنید رزومه کاری خود را به صورت آنلاین نیز در اختیار داشته باشید. لینکدین بهترین رسانه اجتماعی برای ایجاد رزومه آنلاین است. نوشتن رزومه و ایجاد حساب کاربری در لینکدین برای افرادی که به دنبال کسب و کار مورد علاقه خود هستند که در زمینه خاص استخدام شوند اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از دلایل مهم برای نوشتن رزومه در لینکدین، عبارت است از:

  • شما می‌ توانید رزومه کاری خود را به صورت آنلاین در دست داشته باشید.
  • دسترسی به انواع کسب و کارهای مناسب شما راحت‌ تر خواهد شد.
  • در حوزه مهارتی خود، پیشنهاد شغلی زیادی را دریافت می‌ کنید.
  • شما می توانید با سایر همکاران خود در سراسر جهان یک شبکه ایجاد نمایید.
  • با استفاده از لینکدین شما نسبت به رقبای خود برتر خواهید بود.

 

استفاده از لینکدین چه مزیت هایی دارد؟

امروزه در دنیای تکنولوژی و فناوری هستیم که افراد از این طریق رزومه کاری خود را تهیه کرده و در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار می دهند. استفاده از لینکدین برای تهیه رزومه کاری، مزیت های بسیار زیادی دارد که برخی از آن ها عبارت است از:

  • توسعه کسب و کار و بازاریابی: شما در لینکدین می توانید انواع پست های مربوط به کسب و کار خود را بارگذاری کنید که به معروف شدن کسب و کار شما کمک می کند. در این صورت می توانید کسب و کار خود را توسعه داده یا برای محصولات خود بازاریابی کنید.
  • امکان ارتباط با اشخاص مختلف: یکی از مزیت های مهم استفاده از لینکدین، این است که شما قادر خواهید بود دوستان قدیمی خود را پیدا کرده و با آن ها در ارتباط باشید.
  • معروف شدن در حوزه کسب و کار: شما با توجه به تلاش هایی که در رزومه خود انجام می دهید، می توانید افرادی را در زمینه کسب و کار خود پیدا کنید یا سعی کنید که افراد شما را برای کسب و کار مورد علاقه شما پیدا کنند. در این صورت می توانید با اشخاص بیشتری همکاری داشته باشید و در زمینه خاص معروف شوید.
  • ارتباط برقرار کردن با افراد متخصص: در لینکدین گروه های متنوعی وجود دارند که هر کدام در زمینه های خاص مشغول به فعالیت هستند. در این صورت شما می ‌توانید گروهی را که در حوزه کاری شما متخصص هستند را پیدا کنید و با آن ها در ارتباط باشید.
  • پیدا کردن شغل مورد علاقه خود: یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای یافتن شغل مورد علاقه شما، لینکدین است. با استفاده از آن می توانید در کمترین زمان ممکن پروفایل مربوط به خود را تکمیل کرده و شغل مورد نیاز خود را پیدا کنید.
  • ارتباط با کسب و کارهای دیگر: در لینکدین شما می توانید با تمام شرکت ها و اشخاص دیگر که مرتبط به رزومه شما هستند، ارتباط برقرار کنید.

 

استفاده از لینکدین چه مزیت هایی دارد؟

ارسال رزومه برای درخواست شغل از کسب و کارهای مختلف

در صورتی که هنگام ساخت پروفایل خود در لینکدین گزینه LinkedIn Easy Apply را فعال نموده باشید، قادر خواهید بود شغل های مختلف را جستجو کرده و به راحتی بتوانید رزومه خود را به کارفرمای مورد نظر ارسال کنید. در این صورت شما باید برای ارسال رزومه به یک آگهی و درخواست شغل، مراحلی را طی کنید تا بتوانید رزومه خود را در اختیار کارفرمایان قرار دهید. در نهایت آن ها شما را با توجه به مهارت هایی که دارید در شغل مورد نظر خواهند پذیرفت یا ممکن است درخواست شما رد شود. مراحل ارسال رزومه برای درخواست شغل از کسب و کارهای مختلف، عبارت است از:

  • ابتدا عنوان شغل مورد علاقه خود را جستجو کرده تا بتوانید به کسب و کارهای مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. برای این کار شما می توانید اسم شرکت یا کسب و کار مورد علاقه خود را در کادر جستجو وارد کرده تا برای شما نتایج زیادی را نمایش دهد.
  • در این صورت فیلترهای زیادی در زیر کادر جستجو برای شما نمایش داده می شود و شما قادر خواهید بود نوع شغل، میزان حقوق، میزان تجربه و مهارت های لازم در آن زمینه شغلی را مشاهده کنید.
  • شما می توانید روی گزینه «Easy Apply» کلیک کرده تا فقط کسب و کارهایی که دارای ویژگی مورد نظر شما هستند، نمایش داده شوند.
  • در صورتی که قصد داشته باشه جزئیات بیشتری را در مورد مشاغل در دسترس پیدا کنید، می توانید روی عنوان شغل کلیک کرده و وارد جزئیات آن شوید.
  • هنگامی که روی گزینه مورد علاقه خود کلیک کنید، تمامی جزئیات چون نوع کار، الزامات، مکان، حقوق و اطلاعات مهم در زمینه کسب و کار برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • در مرحله بعد باید روی گزینه ایEasy Apply کلیک نمایید.
  • در مرحله بعد باید اطلاعات مانند نام، آدرس، ایمیل، شماره تماس و غیره را وارد نمایید. توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات را به طور دقیق و صحیح وارد نمایید.
  • در قسمت Resume روی گزینه Upload Resume کلیک نمایید.
  • در این قسمت می توانید رزومه خود را آپلود کنید. بعد از آپلود آن روی گزینه next کلیک نمایید.
  • دقت داشته باشید رزومه هایی که در یک آگهی آپلود می کنید، باید با فرمت doc، .docx و pdf باشند.
  • در قسمت بعد تمامی سوالات و اطلاعات لازم را به طور دقیق پر کنید و در نهایت درخواست خود را به کارفرما ارسال نمایید.
  • در مرحله آخر هنگامی که کارفرما یا فرد منتشر کننده آگهی رزومه شما را مورد مطالعه قرار داد، لینکدین یک اعلان برای شما ارسال می کند. در صورتی که کارفرما اطلاعات شما را مطالعه کرد به شما پاسخ داده می شود.

 بیشتر بخوانید: IELTS ارائه شده توسط کامپیوتر: مزایا و معایب

چگونه می توان با استفاده‎ از لینکدین کسب و کار مورد علاقه خود را پیدا کرد؟

زمانی که افراد قصد دارند یک فرد کارجو را استخدام کنند، ابتدا رزومه او را مطالعه می کنند. در لینکدین بررسی حساب کاربری جزو مراحل آخر استخدام شناخته می شود و در این زمینه به کارفرما کمک می شود تا در زمینه تجربه و مهارت های شما اطلاعات کامل را به دست آورد. کارفرما شما را به طور کامل ارزیابی می کند؛ به همین دلیل ساخت یک رزومه کامل و دقیق در لینکدین اهمیت بسیار زیادی دارد. این رزومه شانس شما را برای پذیرفتن در کسب و کارهای مورد علاقه تان را افزایش می دهد.

در صورتی که در نوشتن حساب کاربری خود در لینکدین عیب و نقصی وجود داشته باشد، کارفرما نمی تواند شما را به خوبی پیدا کند. به همین دلیل باید از نکات مهم در ساخت حساب کاربری خود استفاده کنید. قبل از اینکه حساب کاربری خود را ایجاد کنید، نمونه های زیادی را مورد مطالعه قرار دهید و بر اساس آن ها بهترین حساب کاربری را برای خود ایجاد کنید. در این صورت کارفرمایان به راحتی به شما دسترسی پیدا کرده و به شما پیشنهاد کاری می دهند.

 

چگونه می توان با استفاده‎ از لینکدین کسب و کار مورد علاقه خود را پیدا کرد؟

در لینکدین چگونه می توان نظر کارفرما را به خود جلب کرد؟

در صورتی که قصد دارید بازدید پروفایل خود را افزایش دهید و افراد زیادی بتوانند به حساب کاربری شما دسترسی داشته باشند، باید یک پروفایل مناسب و کامل برای خود ایجاد کرده باشید. شما باید پروفایل دقیق و جذاب را در لینکدین برای خود ایجاد کنید. در واقع شما باید خود را در لینکدین برند کنید. برای این منظور شما باید تمامی تجربه و مهارت هایی که در زمینه خاص دارید، را در پروفایل خود قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. هر چه اطلاعات شما دقیق تر و کامل تر باشد، کارفرمایان بیشتری به شما جذب شده و شانس شما برای استخدام شدن افزایش پیدا می کند.

 

کاربردهای متنوع لینکدین

شبکه و رسانه های اجتماعی روز به روز در زندگی مردم نقش مهم تر و پر رنگ تری پیدا می کنند. به همین دلیل امروزه افراد روزانه به میزان زیادی از انواع شبکه‌ های اجتماعی استفاده می‌ کنند. یکی از شبکه های اجتماعی که امروزه طرفداران آن افزایش پیدا کرده است، لینکدین است؛ چرا که با استفاده از آن افراد می توانند رزومه آنلاین خود را در اختیار کاربران قرار دهند و کسب و کار خود را مشهور کنند. این رسانه اجتماعی کاربردهای بسیار زیادی دارد؛ به همین دلیل کاربران آن روز به روز در حال افزایش است. برخی از کاربردهای مهم لینکدین عبارت است از:

  • ایجاد رزومه: در صورتی که قصد دارید بر اساس توانایی ‌های خود یک رزومه آنلاین تهیه کنید که در فضای آنلاین در دسترس شما و سایر کارفرمایان قرار بگیرد، می توانید از لینکدین استفاده کرده و پروفایل مناسب خود را ایجاد نمایید.
  • جستجوی انواع مشاغل: کاربران لینکدین می‌ توانند با توجه به توانایی هایی که دارند، انواع مشاغل مرتبط با خود را جستجو کرده و در میان گزینه های مختلف بهترین مورد آن را انتخاب کنند.
  • استخدام در مشاغل گوناگون: در صورتی که شما در یک حوزه خاص مهارت دارید و به تخصص بالایی رسیده اید، می توانید به عنوان یک برند خود را به کارفرمایان مختلف معرفی کرده و بتوانید در بهترین مشاغل استخدام شوید.
  • برندینگ: شما با استفاده از لینکدین می توانید برند و محصولات خود را مشهور کرده و بازاریابی های مختلف را برای آن انجام دهید.

 

لینکدین برای چه کسی مناسب است؟

لینکدین یک شبکه اجتماعی کاربردی است که برای برندهای شخصی و برای تمامی مشاغل بسیار مناسب است. تمامی مشاغل قادر هستند، افرادی که در زمینه کاری خاص تخصص دارند را در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ دردسری پیدا نمایند. تمامی افراد می ‌توانند یک حساب کاربری ایجاد کنند تا بتوانند با صاحبان کسب و کارهای مختلف در ارتباط باشند تا موقعیت شغلی زیاد در اختیار آن ها قرار گیرد.

همچنین شما می توانید خلاصه  ای از مهارت های خود را در حساب کاربری خود قرار دهید و یک رزومه آنلاین از خود در دست داشته باشد. بر اساس توانایی هایی که دارید، می توانید مشاغل مورد نیاز خود را پیدا نمایید. پس هیچ گونه نگرانی نداشته باشید؛ زیرا هر فردی و بدون هیچ گونه محدودیتی می ‌تواند در این پلتفرم حساب کاربری خود را ایجاد کند.

لینکدین برای چه کسی مناسب است؟

سخن پایانی

امروزه شاهد پیشرفت های بسیار زیادی در دنیا هستیم. تکنولوژی باعث شده است نسبت به گذشته پیدا کردن کسب و کارها بسیار راحت تر باشد. لینکدین یکی از شبکه‌ های اجتماعی بزرگ و حرفه ای است که این امکان را برای شما فراهم می ‌کند تا حساب کاربری مناسب خود را ایجاد کنید. در این صورت شما با توجه به توانایی ها و مهارت هایی که دارید، می توانید بهترین کسب و کار را پیدا کنید یا کسب و کار خود را به دیگران معرفی نمایید. استفاده از این رسانه اجتماعی مزیت های بسیار زیادی دارد که شما در صورت رعایت اصول مهم در زمینه ایجاد حساب کاربردی می توانید از مزیت های بی شمار آن بهره مند شوید. فقط کافی است که شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید و رزومه خود را در اختیار آن ها قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید