نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش

امروزه نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش، جهت دکترا و اپلای از طرف استاد دغدغه خیلی از افراد است .مطالعه نمونه ایمیل پذیرش برای استاد به شما این امکان را می دهد که نامه خوبی بنویسید و بتوانید نظر استاد راهنما را جلب کنید. در نتیجه وارد دانشگاه شده و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. یکی از موثرترین موارد پذیرش در دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی به خصوص در مقطع دکتری و درخواست کمک مالی با پذیرش سمت استادیار (TA)، معاونت پژوهشی (RA) و غیره، ارسال ایمیل به اساتید و پذیرش توسط آن ها است. در ادامه می خواهیم نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش را مورد بحث قرار دهیم.

نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش

نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش زمانی مورد نیاز است که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های خارج از کشور را دارید. بنابراین باید پروپوزال مورد نظر را برای استاد راهنما ارسال کنید و در صورت قبولی پروپوزال توسط استاد راهنما پذیرش تحصیلی یا اپلای بگیرید. بسیاری از افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند، باید با مراحل پذیرش تحصیلی دانشگاه آشنا شوند. یکی از مراحل این فرآیند دریافت ایمیل با پاسخ مثبت از اساتید خارجی است. قبل از ارسال ایمیل، می بایست لیستی از اساتید بر اساس دانشگاه ها و کالج های مختلف تهیه کنید.

دانستن نحوه ارسال ایمیل به اساتید در مورد پذیرش، به شما کمک می کند تا شانس بیشتری برای گرفتن نظر مساعد از یک استاد و پذیرش داشته باشید. نوشتن یک ایمیل راهی آسان و سریع برای ارسال سوالات و بیان مقاصد خود به اساتید بین المللی خواهد بود. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که ایمیل زدن به اساتید بین المللی آداب و رسوم خاص خود را دارد و برای پذیرش باید دستورالعمل ایمیل زدن به اساتید را رعایت کنید. در نامه، بهتر است بیشتر در مورد موضوعات تحقیقاتی مورد علاقه استاد صحبت کنید تا درباره خودتان. عنوان ایمیل به استاد برای پذیرش، نمونه متن ایمیل به زبان انگلیسی، نمونه ایمیل به استاد برای فرصت مطالعاتی، ایمیل یادآوری یا ریمایندر به استاد، نامه درخواست بودجه یا فاند از یک استاد و نمونه ایمیل مکاتبه به استاد از جمله مواردی است که شما برای اپلای نیاز دارید.

پیشنهاد ما :دوره آموزش آنلاین آیلتس IELTS

 

نحوه نگارش ایمیل به استاد برای پذیرش

ایمیل زدن به استاد برای درخواست یکی از مهم ترین مراحل برای پذیرش است. هنگام نوشتن ایمیل رسمی برای استاد نکات مهمی وجود دارد که در این قسمت به برخی از نکات کلیدی در مورد نوشتن ایمیل به استاد راهنما می پردازیم.

  1. نحوه سلام دادن به استاد برای درخواست پذیرش

هنگام نوشتن ایمیل رسمی، با عبارت استاد عزیز یا سلام شروع کنید. این عبارات در زبان انگلیسی Dear Professor  و Hello هستند. استفاده از کلمات و عباراتی که معنای سلام را بیان می کنند، توصیه نمی شود. به عنوان مثال، بسیاری از استادان HI را غیر رسمی می دانند.

  1. پاراگراف بندی ایمیل برای پذیرش

در پاراگراف اول، متقاضی باید خود را معرفی کند و مواردی را در ایمیل بنویسد که باعث جذب استاد می شود. پاراگراف دوم در مورد مطرح کردن موضوع اصلی ایمیل به استاد است. در پاراگراف آخر باید علاقه و تمایل خود را برای کار و همکاری با گروه تحقیقاتی استاد اعلام کند.

  1. نحوه نگارش عنوان و نام به استاد برای درخواست پذیرش

بعد از سلام باید عنوان و نام استاد را وارد کنید که یکی از مهمترین جنبه های احترام به استاد و جایگاه او به عنوان استاد است .اگر از طریق شخصی استاد راهنما را پیدا کرده اید، نام شخص معرف را ذکر کنید. شما باید دانشگاهی را که در آن تحصیل کرده اید و علایق تحقیقاتی خود را مشخص کنید. یا اگر معدل خوبی دارید، معدل (GPA ) خود را ذکر کرده و تز خود را توضیح دهید.

عنوان مهم ترین قسمت ایمیل و اولین چیزی است که گیرنده می بیند، بنابراین انتخاب موضوع یکی از مهم ترین نکاتی است که باید هنگام ایمیل زدن به استاد برای درخواست در نظر گرفت. کلمه کلیدی که باید در عنوان ذکر شود، عبارت Prospective Student (دانشجوی آینده) است. هدف از درج کلمه کلیدی در آدرس ایمیل این است که استاد ایمیل مربوط به دانشجوی آینده را می خواند و پاسخ می دهد. برای مثال عنوان زیر را وارد کنید:

Request for MS/PhD Supervision Spring 2023

درخواست استاد راهنما برای دوره کارشناسی ارشد و دکتری ترم بهار سال 2023

  1. معرفی کردن خودتان برای درخواست پذیرش

هنگام نوشتن ایمیل برای استاد راهنما جهت پذیرش، خود را در یک جمله معرفی کنید. شما می بایست نام و ملیت خود را به استاد بگویید. ساده ترین راه برای کمک به اساتید برای شناسایی شما، این است که به آن ها بگویید در چه کلاس هایی و چه درس هایی از او حضور داشته اید. شما باید دانشگاه محل تحصیل و علایق تحقیقاتی خود را ذکر کنید و همچنین توضیح دهید که چرا علاقه مند به همکاری با ایشان هستید.

معرفی کردن خودتان برای درخواست پذیرش

  1. درخواست واضح به استاد برای پذیرش

محتوای ایمیل شما باید به وضوح خواسته های شما را بیان کند. اگر سؤالی دارید، بطور مستقیم از مربی بپرسید. شما باید دایره لغات خود را به گونه ای انتخاب کنید که نشان دهنده علاقه شما به دانشگاه، دانشکده و دوره باشد. شما می بایست اعلام کنید که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه مذکور کار با هیئت علمی هستید.

  1. اشاره به تحقیقات استاد برای پذیرش

نکته دیگری که هنگام ارسال درخواست برای استاد باید مورد توجه قرار گیرد این است که ایمیل باید نشان دهد که شما شناخت کاملی از حوزه تحقیقاتی استاد و کارهایی که در این زمینه انجام می دهد دارید. شما باید سعی کنید علایق فنی و شخصی خود را فهرست کنید و آن ها را به حوزه های تحقیقاتی استاد مرتبط کنید. می توانید به مقالات پژوهشی یا کنفرانس های علمی خود مراجعه کنید.

در نامه ارسالی به استاد باید نشان دهید که نسبت به رشته تحصیلی استاد آگاهی کامل دارید. اکثر اساتید برای تعداد محدودی از پروژه های تحقیقاتی سرمایه گذاری می کنند و بودجه دریافت می کنند، پس باید به آن ها اشاره کنید. به علاوه  استناد به تحقیق استاد کافی نیست، باید تحقیقات انجام شده توسط آن استاد را در رزومه خود مرتبط کنید.

  1. صحیح بودن دستور زبان و علائم نگارشی برای پذیرش

اکثر اساتید دانشگاه به صحیح بودن اصول نگارش و گرامر به شدت مقید هستند، بنابراین در بررسی این موارد باید بسیار مراقب باشید. بسیاری از دانشجویان بدون رعایت دستور زبان و علائم نگارشی به خصوص گرامر و نقطه گذاری انگلیسی، به اساتید ایمیل می زنند. شما به دلیل اینکه با استاد خود رابطه رسمی دارید، می بایست ایمیل شما نیز منعکس کننده این موضوع باشد.

  1. تشکر از استاد در ارسال ایمیل برای پذیرش

در پایان ایمیل خود، از استاد به خاطر وقت گذاشتن برای خواندن ایمیل شما تشکر کنید. برای این کار از عبارات و جملات رسمی و مودبانه استفاده کنید. افزودن یک عبارت تشکر ساده مانند  Sincerely‌ یا  Thanks‌ به همراه نام خودتان در پایان ایمیل می تواند مفید باشد.

 

تشکر از استاد در ارسال ایمیل برای پذیرش

پیشنهاد ما :دوره آموزش زبان آرمانی 

رعایت چندین نکات مهم در ارسال ایمیل برای پذیرش

ایمیلی که برای استاد ارسال می کنید باید واضح باشد و با ایمیل زدن به دوستان یا اعضای خانواده متفاوت است. در اینجا چند نکته مهم در مورد نحوه ارسال ایمیل به استاد برای اپلای را بیان می کنیم که در نوشتن ایمیل به شما کمک می کنند.

  1. از نوشتن متن طولانی در ایمیل برای پذیرش خودداری کنید. بهتر است متن ایمیل شما در محدوده 200 تا 300 کلمه باشد.
  2. در ایمیل به استاد برای پذیرش از عباراتی مانند صبح بخیر، عصر بخیر و غیره استفاده نکنید.
  3. در روزهای کاری و ساعات کاری استاد ایمیل بزنید. اساتید بطور معمول در روزهای کاری و اول وقت در روز ایمیل خود را چک می کنند و یا پاسخ می دهند.
  4. می توانید از حالت پررنگ (بولد) یا زیرخط برای برجسته کردن بخش های کلیدی مطالعه یا پروژه ها در متن استفاده کنید.
  5. در نوشتن ایمیل استاد خود را با عنوان های MR، MS، MSC خطاب نکنید.
  6. بهتر است بدنه نامه را با فونت (Helvetica) و (Arial) و (Times New Roman) و سایز 12 مشکی بنویسید.
  7. استفاده از عبارات I hope you are having a great week ، I hope you are doing well، I hope this email finds you well ( امیدوارم هفته خوبی داشته باشید، امیدوارم حال شما خوب باشد، امیدوارم این ایمیل شما را خوب پیدا کند) می تواند بسیار موثر باشد
  8. اگر در عرض یک هفته ایمیلی از استاد دریافت نکردید، اشکالی ندارد که با احترام یک ایمیل پیگیری یا follow up ارسال کنید و درخواست پاسخ دهید. اگر پاسخی دریافت نکردید هرگز ایمیل دیگری ارسال نکنید و به دنبال استاد دیگری باشید.

نمونه ایمیل رسمی به استاد برای درخواست موضوع

نمونه ایمیل رسمی به استاد برای درخواست موضوع

Summary from an email to a UCSC professor

Subject: Potential research opportunities in undergraduate studies

Dear Dr. Professor

I am a (year, major) at (university) and I am writing to inquire about undergraduate research opportunities in your lab at the start of (time period). I am doing undergraduate research on (topic) and (name) in (program or class).  (Expression of interest in the subject).  I would like to continue a research path on (topic) and it will finally let me (career goal). I’m especially interested in work you’ve done before (outlining papers or speeches).

I have attached my CV and unofficial transcripts to this email

Sincerely (your name)

جناب آقای دکتر یا استاد یا پروفسور (نام استاد)

من (سال، رشته) در (دانشگاه) هستم و در مورد فرصت های کارشناسی در ابتدای آزمایشگاه شما (دوره زمانی) سوالی دارم. من مدرک کارشناسی را در (برنامه یا کلاس) (نام) در (موضوع) گذرانده ام  (به موضوع تحقیقات استاد ابراز علاقه کنید). من می خواهم به تحقیقات خود در مورد (موضوع) و (هدف شغلی) ادامه دهم. من به طور خاص به کار قبلی شما (پایان نامه یا سخنرانی) علاقه مند هستم.

من رزومه و ریز نمرات غیر رسمی خود را به این ایمیل پیوست کرده ام.

با تشکر از توجه شما ( نام خودتان را می نویسید)

 بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

ریماندر چیست؟

اگر ظرف چند روز پس از اولین ایمیل برای پذیرش پاسخی از استاد خود دریافت نکردید، به ایمیل قبلی خود ریپلای کنید. این بار ایمیلی با متن کوتاه تر از ایمیل قبلی برای استاد ارسال کنید. در متن ایمیل جدید اشاره کنید که چند روز پیش برای شما ایمیل زدم و پاسخی دریافت نکردم و بسیار به تحقیق شما علاقه مند هستم و پاسخ شما برای من مهم است. به گونه ای بنویسید که علاقه شدید به تحقیقات استاد دارید. به دو روش می توانید ایمیل ریماندر را ارسال کنید. در روش اول به استادهای مورد نظر ایمیل بزنید و بعد از یک ماه در صورت عدم پاسخگویی به استاد اول ریمیل ریماندر ارسال کنید. در روش دوم اگر پاسخی دریافت نکردید، 3-4 روز پس از ارسال ایمیل اول، اطلاعات را برای هر استادی ارسال کنید و ایمیل ریماندر بعدی می تواند بعد از 1 هفته یا 10 روز باشد.

 

درخواست کمک مالی (فاند) با ایمیل برای پذیرش

در اکثر دانشگاه ها، بسیاری از اساتید از قبل در حال گرفتن بورسیه تحصیلی یا فاند برای دانشجویان مقطع دکتری هستند. به همین دلیل، شما می بایست درخواست برای بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه در خارج از کشور را بطور غیر مستقیم در ایمیل به استادتان بیان کنید. برعکس شما باید در ایمیل علاقه خود را به تحقیقات استاد مربوطه، اشتغال و تحقیق در زمینه فعالیت استاد مورد نظر اعلام کنید. همچنین می توانید بطور غیر مستقیم در مورد وضعیت مالی دانشجویی و کمک هزینه ها و فاند تحصیلی از استاد خواهان اطلاعاتی باشید.

 

درخواست کمک مالی (فاند) با ایمیل برای پذیرش

 

سخن آخر

در این مقاله تا حد امکان اطلاعاتی در مورد نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش، نحوه نوشتن این ایمیل و مواردی که باید در نظر داشته باشیم، ارائه داده ایم. توصیه می کنیم ایمیل خود را طبق دستورالعمل و بر اساس ترجیحات خود بنویسید. ایمیل هنگام درخواست کمک هزینه، بودجه و نظارت تحقیقاتی برای اساتید مهم است.
نوشتن یک ایمیل خوب می تواند به شما کمک کند بیشتر از آنچه فکرش را می کنید در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری  قبول شوید. بنابراین، هنگام نوشتن و ارسال ایمیل، به نکات مهم در مورد نحوه نوشتن ایمیل برای استاد خود جهت پذیرش توجه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید