نحوه برخورد با کلمات ناشناخته در IELTS

اگر قصد شرکت در آزمون IELTS را دارید، احتمالاً در حین آزمون با کلمات ناشناخته ای به خصوص در قسمت listening و reading مواجه خواهید شد. در واقع، شما نیازی به درک تک تک کلمات ندارید زیرا برخی از کلمات برای پاسخ دادن به سوالات مهم نیستند. اگر یک کلمه دارای اطلاعات غیر ضروری است، فقط آن را رد کنید و به خواندن یا گوش دادن ادامه دهید. اگر برای پاسخ دادن به سوالات باید کلمه را بفهمید، در اینجا چند نکته برای شما در مورد حدس زدن معنی کلمات ناشناخته در آیلتس وجود دارد!

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

استفاده از context

رایج ترین راه برای حدس زدن معنای یک کلمه استفاده از context است. یعنی می توانید از کلمات دیگر در همان جمله یا جملات دیگر در همان پاراگراف برای حدس زدن معنای یک کلمه ناآشنا استفاده کنید.

در آیلتس، کلمات مجهول معمولاً اصطلاحات آکادمیک هستند. در بیشتر موارد، می توانید توضیح اصطلاحات را در متن بیابید. بیایید به نمونه های زیر از آزمون های تمرینی آیلتس نگاه کنیم:

Example text 1: Discovered in the early 1800s and named ‘nicotianine,’ the oily essence now called nicotine is the main active ingredient of tobacco.

 

برای بسیاری از دانش آموزان، “nicotianine” کلمه ای است که آنها نمی دانند. با این حال، به راحتی می توان معنای این کلمه را از ” the main active ingredient of tobacco ” در این جمله دریافت کرد.

Example text 2: When it comes to humans, chronobiologists are interested in what is known as the circadian rhythm. This is the complete cycle our bodies are naturally geared to undergo within the passage of a twenty-four hour day. Aside from sleeping at night and waking during the day, each cycle involves many other factors, such as changes in blood pressure and body temperature.

با توجه به جمله دوم این پاراگراف می توانید معنای “circadian rhythm” را حدس بزنید. اگر درک جمله دوم برای شما سخت است، “sleeping at night and waking during the day” در جمله بعدی به شما می گوید که ریتم شبانه روزی چیست: “a daily activity cycle of living things”.

 

استفاده از دانش قبلی

گاهی اوقات، شما می توانید معنای یک کلمه را بر اساس تجربه زندگی و دانش خود حدس بزنید. به عنوان مثال:

Example text 1: The development of wind power at this time suffered not only from badly-designed equipment, but also from poor long-term planning, economic projections that were too optimistic, and the difficulty of finding suitable locations for the wind turbines.

 

برخی از دانش آموزان نمی دانند “wind turbine” در این متن چیست. از دانش رایج، ما می دانیم که نیروی باد از یک ماشین عظیم تولید می شود که نیاز به مکان فیزیکی مناسب دارد. بنابراین احتمالاً “wind turbine” نام آن ماشین است.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب انتخاب آزمون IELTS کامپیوتری

استفاده از Word Root، Prefix یا Suffix کلمه

این یک راه مفید دیگر برای حدس زدن معنای کلمه است. به عنوان مثال:

.Example text: Paper is also biodegradable, so it does not pose as much threat to the environment when it is discarded

 

فرض کنید کلمه ای که می خواهید حدس بزنید ” biodegradable” است. می‌توانیم این کلمه را به “bio-de-grad-able” تقسیم کنیم. پیشوند Bio به زندگی و طبیعت مربوط می شود. Grad از کلمه درجه می آید و degrade به معنای شکستن چیزی پیچیده به قطعات ساده است. پسوندable نشان دهنده صفت بودن کلمه است. بنابراین، یک حدس خوب برای این کلمه می تواند “capable of being naturally broken down into small parts” باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید