مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل

با توجه به اینکه کشور انگلستان نظام آموزشی بسیار مناسبی در سطح بین المللی دارد، پس سالانه متقاضیان بسیار زیادی را برای ادامه تحصیل جذب می ‌کند. در کشور انگلستان ۲۰۹ دانشگاه وجود دارد که جزو دانشگاه‌ های معتبر در جهان محسوب می ‌شوند. سالانه افراد زیادی به عنوان دانشجویان بین المللی به این کشور مهاجرت کرده و به ادامه تحصیل خود در این کشور مشغول می‌ شوند. با توجه به اینکه در کشور انگلستان دانشگاه‌ های معتبر زیادی چون آکسفورد وجود دارد و زبان رسمی آن ها زبان انگلیسی است، پس بهترین گزینه ممکن محسوب می ‌شود. در صورتی که شما نیز قصد ادامه تحصیل در کشور انگلستان را دارید، در ادامه مطلب ما را دنبال کنید تا شما را با نکات مهم در این زمینه آشنا کنیم.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا تحصیلی انگلستان

یکی از نکات بسیار مهم که متقاضیان ادامه تحصیل در کشور انگلستان باید به آن توجه داشته باشند، مدارکی است که هنگام دریافت ویزا از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در صورتی که مدارک خود را آماده نکرده باشید، ممکن است درخواست شما رد و دچار مشکل شوید. مدارک تحصیلی مناسب برای دانشجویان و دانش آموزان با یکدیگر فرق دارد، پس شما باید ابتدا مدارک لازم خود را آماده کرده تا امتیاز لازم را کسب کنید. توجه داشته باشید که داشتن مدرک زبان برای دانش آموزان الزامی نیست. در صورتی که فرد از تمکن مالی بالا برخوردار باشد با ارائه نامه CAS می ‌تواند شانس خود را برای دریافت ویزا کشور انگلستان افزایش دهد. برخی دیگر از مدارکی که برای دریافت ویزا کشور انگلستان لازم است، عبارتند از:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • نامه پذیرش از دانشگاه ‌ها و مدارس کشور انگلستان
  • اثر انگشت شخص متقاضی
  • پرداخت هزینه‌ های مربوط به درخواست ویزا
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • تعیین محل سکونت خود در کشور انگلستان
  • آماده کردن عکس مناسب برای پاسپورت
  • پر کردن فرم درخواست ویزا

یکی از نکات بسیار مهمی که متقاضیان ادامه تحصیل در کشور انگلستان باید به آن توجه داشته باشند، این است که باید در مصاحبه نمره قبولی را کسب کند. هر چند که برای دانش آموزان مدرک زبان الزامی نیست؛ اما توجه داشته باشید که برخورداری از توانایی زبان در سطح پایه برای دانش آموزان لازم است. چرا که باید توانایی مکالمه را داشته باشند تا بتوانند در مصاحبه نمره قبولی را کسب کنند.

 بیشتر بخوانید: آیا وکیل مهاجرت خوب است؟

 

نحوه دریافت ویزا تحصیلی انگلستان

یکی از سوالاتی که ممکن است هنگام دریافت ویزا تحصیلی برای مهاجرت به کشور انگلستان با آن مواجه شوید، این است که چگونه باید ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید. شما ابتدا باید مدارک خود را به طور کامل آماده کنید و هر گونه نقصی که در مدارکتان وجود دارد را بر طرف نمایید تا درخواست شما برای ویزای تحصیلی را رد نکنند. در مرحله اول شما باید برای اخذ پذیرش از دانشگاه یا موسسه که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، یک نامه دریافت نمایید. بعد از اینکه نامه پذیرش خود از موسسه یا دانشگاه مورد نظر خود دریافت کردید، باید تأییدیه پذیرش خود را دریافت نمایید؛ چرا که در زمینه دریافت ویزای تحصیلی به آن نیاز خواهید داشت.

بعد از اینکه پذیرش خود را دریافت کردید، باید درخواست ویزای تحصیلی خود را به صورت کاملا آنلاین ثبت نمایید. شما می ‌توانید از طریق سایت سفارت انگلیس برای ثبت درخواست ویزای خود اقدام کنید. شما باید در این سایت ابتدا اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و هزینه ‌ای که برای درخواست ویزا لازم است را به صورت اینترنتی برای سفارت پرداخت نمایید.

در مرحله بعدی پس از اینکه درخواست شما ثبت شد، باید اثر انگشت خود و تصویر مناسب را به مرکز مورد نظر ارسال نمایید. هنگامی که شما تمامی مدارک خود را با توجه به درخواست سفارت کامل کرده باشید، پذیرش شما قبول شده و برای مصاحبه به سفارت انگلیس دعوت می شوید. بعد از مصاحبه شما باید منتظر دریافت پاسخ از جانب سفارت انگلیس باشید. در صورتی که سفارت شما را تایید کرد، می ‌توانید ویزای خود را دریافت کرده و برای اقامت در کشور انگلستان اقدام کنید.

 

نحوه دریافت ویزا تحصیلی انگلستان

شرایط مهاجرت به کشور انگلیس از راه تحصیل

کشور انگلیس جزو کشورهای معروفی است که از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارد. به همین دلیل سالانه دانش آموزان و دانشجویان بین المللی بسیار زیادی را از کشورهای مختلف جهان به خود جذب می‌ کند. تدریس در کشور انگلستان به زبان انگلیسی صورت می ‌گیرد؛ به همین دلیل باید توانایی کامل در زمینه زبان انگلیسی را داشته باشید. همچنین هنگام تحصیل در دانشگاه‌ های کشور انگلستان، حین تحصیل دوره‌ هایی برای دانشجویان و دانش‌ آموزان در نظر گرفته می ‌شود، در این صورت بعد از تحصیل شرایط بسیار مناسبی برای کار دانشجویان بین ‌المللی فراهم خواهد شد.

کشور انگلستان جزو کشورهایی است که کیفیت زندگی در آن بسیار بالا است؛ به همین دلیل در بین دانشجویان بین المللی به یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت تبدیل شده است. با توجه به اینکه در چند سال اخیر کشور انگلستان از اتحادیه اروپا جدا شده است؛ به همین دلیل به نیروی کار و دانشجویان بسیار زیادی نیاز دارد تا بتواند نیروی کار مورد نیاز کشور خود را تامین کند. افرادی که برای ادامه تحصیل کشور انگلستان را انتخاب می ‌کنند، می ‌توانند ویزای خود را به راحتی دریافت کرده و اقامت موقت و دائم خود در این کشور را به دست آورند.

دولت انگلستان برای تمامی دانشجویان این امکان را فراهم می ‌کند که بتوانند حین تحصیل به کسب درآمد هم بپردازند. همچنین توجه داشته باشید که کشور انگلستان برای تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌ های خود شهریه را در نظر گرفته است. البته میزان شهریه با توجه به نوع دانشگاه و رشته ‌‌ای که شما در کشور انگلستان انتخاب می‌ کنید، متفاوت خواهد بود.

 

شرایط سنی جهت دریافت ویزای تحصیلی در کشور انگلستان

امروزه بعضی از کشورها برای پذیرش دانشجویان بین ‌المللی در کشور خود، شرایط سنی خاص را در نظر می‌ گیرند. اما توجه داشته باشید که انگلستان برای پذیرش دانشجویان بین ‌المللی در دانشگاه‌ های خود، این قانون را در نظر نگرفته است. اما تعدادی از نکات بسیار مهم وجود دارد که شما برای ادامه تحصیل در این کشور باید به آن توجه داشته باشید. در صورتی که قصد دارید در مدارس انگلستان مشغول به تحصیل باشید، سن شما باید زیر ۱۸ سال باشد.

اما در مورد دانشگاه‌ های این کشور، این قوانین متفاوت است. در حالت کلی می‌ توان گفت که محدودیت خاصی برای افراد در زمینه سنی وجود ندارد. اما بهتر است که محدودیت ‌های سنی خود در مقاطع مختلف را رعایت کنید و شانس خود را برای پذیرش در هر یک از مقاطع تحصیلی در کشور انگلستان افزایش دهید. توجه داشته باشید که برای پذیرش در مقطع کارشناسی، افراد باید دارای سن ۲۰ و ۲۱ سال و در کارشناسی ارشد افراد با ۲۵ سال را پذیرش می ‌کنند. در زمینه مقطع دکتری نیز هیچ‌ گونه محدودیتی وجود ندارد و هر کسی می ‌تواند در این مقطع پذیرفته شود.

 

مهاجرت به انگلستان در مقطع مدارس

در صورتی که شما تمایل دارید فرزندتان در یک سیستم آموزشی بسیار مناسب با کیفیت بالا تحصیل کند، بهترین گزینه مهاجرت به کشور انگلستان از راه تحصیل است. سیستم آموزشی کشور انگلستان برای افرادی که در سنین ۱۳ تا ۱۸ سال قرار دارند، طراحی شده است. این کشور برای افرادی که در سنین ۵ تا ۱۸ سال قرار دارند، تحصیل را اجباری اعلام کرده است.

مقطع پیش دبستانی در کشور انگلستان مربوط به سنین ۳ تا ۵ سال است و دبستان نیز کودکان با سن ۵ تا ۱۱ سال را می پذیرد. مقطع دبیرستان هم برای افرادی که در سنین ۱۱ تا ۱۶ سالگی هستند، در نظر گرفته شده است. بعد از پایان دوره دبیرستان، دوره دو ساله با عنوان A-LEVEL در نظر گرفته شده است که دانشجویان برای ورود به دانشگاه باید آن را بگذرانند.

در صورتی که فرزند شما در مدارس کشور انگلستان به تحصیل مشغول باشد، می ‌تواند ویزای توریستی را دریافت کند؛ اما ویزای کار یا تحصیل به این افراد تعلق نمی گیرد. به همین دلیل اقامت والدین را به همراه نخواهد داشت. توجه داشته باشید که شانس پذیرش فرزندان شما در کشور انگلستان برای ادامه تحصیل بسیار بالا است. در این زمینه کودکان شما بدون اینکه از مدرک زبان برخوردار باشند، می ‌توانند ویزای تحصیلی خود در کشور انگلستان را دریافت کنند؛ چرا که برای افرادی که در سن زیر ۱۸ سال قرار دارند، برخورداری از مدرک زبان الزامی نیست. توجه داشته باشید که برای مدارس دولتی و خصوصی شهریه‌ هایی در نظر گرفته می‌ شود. اما بدون شک شهریه مدارس خصوصی از دولتی بالاتر است.

 

مهاجرت به انگلستان در مقطع مدارس 

مهاجرت به انگلستان با تحصیل در مقطع کارشناسی

کشور انگلستان جزو کشورهایی است که دانشگاه ‌های معتبر بسیار زیادی را در خود جای داده است. به همین دلیل اکثر دانشگاه ‌های آن ها جزو دانشگاه‌ های معتبر جهان محسوب می ‌شوند. در این صورت امکان تحصیل برای دانشجویان بین‌ المللی در مقطع کارشناسی وجود دارد. در صورتی که شما قصد دارید به عنوان دانشجوی بین ‌المللی در مقطع کارشناسی در کشور انگلستان به تحصیل مشغول باشید، باید مدرک دیپلم معتبر را دریافت کنید و نمره زبان آیلتس شما ۶ باشد.

البته در نظر داشته باشید زمانی که شما نیز موفق نشدید نمره مورد نیاز زبان آیلتس را دریافت کنید، می‌ توانید تحصیل خود در کشور انگلستان شروع کرده و بعد از اینکه زبان شما تقویت شد، دوباره در این آزمون زبان شرکت کنید و مدرک معتبر خود را دریافت نمایید.

معمولا مقطع کارشناسی سه سال زمان نیاز دارد؛ اما در برخی از رشته‌ ها به چهار سال زمان نیاز خواهد داشت. توجه داشته باشید که هنگام مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، شما باید خانواده خود را همراه خود به این کشور بیاورید. یکی از نکاتی که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی است. برای این مقطع ۱۰ تا ۳۸ هزار پوند در سال در نظر گرفته می ‌شود. اما شما هنگام ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی کشور انگلستان می‌ توانید حین تحصیل به کار هم مشغول باشید. در این صورت هنگام کسب درآمد لازم نیست شهریه ‌ای را برای دانشگاه پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید:

مهاجرت تحصیلی به انگلیس با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

شما می ‌توانید با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و برای ادامه تحصیل خود به کشور انگلستان مهاجرت کنید. کشور انگلستان جزو کشورهایی است که برای مقطع کارشناسی خود یک سال زمان در نظر گرفته است. به همین دلیل در زمان دانشجویان هنگام تحصیل نیز صرفه جویی می ‌شود. شما هنگامی که قصد داشته باشید در مقطع کارشناسی ارشد کشور انگلستان مشغول به تحصیل باشید، باید نمره آیلتس ۶.۵ و مدرک کارشناسی معتبر را داشته باشید.

شما باید یکی از دو راه معمول در این حوزه را طی کنید. در روش اول شما می‌ توانید آموزش محور را انتخاب نمایید و در کلاس ‌های درس حاضر باشید. یکی از گزینه‌ های دیگر که برای شما فراهم است، این است که می ‌توانید روش پژوهش محور را انتخاب کنید و از طریق مشاوره با استاد خود در ارتباط باشید و به انجام پژوهش های خود بپردازید.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور انگلستان معمولاً ۱۴ تا ۲۱ هزار پوند در نظر گرفته شده است. مقطع کارشناسی ارشد در کشور انگلستان به دو گروه پیوسته و ناپیوسته دسته بندی می‌شود. کارشناسی ارشد پیوسته برای افرادی مناسب است که مقطع کارشناسی خود را در کشور انگلستان طی کرده‌اند. تحصیل در این مقطع به سه سال زمان نیاز دارد. همچنین کارشناسی ارشد ناپیوسته برای افرادی مناسب است که در کشورهای دیگر ادامه تحصیل داده‌اند، سپس به کشور انگلستان مهاجرت کرده اند. توجه داشته باشید که رشته‌هابی همچون ریاضی در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین‌المللی ارائه داده می‌شود.

 بیشتر بخوانید: مهاجرت قبل از سن قانونی ممکن است؟

 

مهاجرت تحصیلی به انگلستان در مقطع دکترا

در صورتی که شما قصد داشته باشید در مقطع دکتری در کشور انگلستان به ادامه تحصیل مشغول باشید، باید نمرات شما در مقطع کارشناسی ارشد بسیار بالا باشد. همچنین نمره زبان آیلتس شما حداقل باید ۶.۵ باشد. علاوه بر این موارد شما باید یک توصیه ‌نامه را از سوی اساتید پیشین خود دریافت کنید و هنگام تحویل مدارک مورد نیاز، این توصیه‌ نامه را نیز به سفارت انگلیس ارائه دهید.

در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری کشور انگلستان را دارید، ابتدا باید درخواست خود را به دانشگاه مورد نظر در کشور انگلیس، ارسال کنید. در این زمینه شما به یک استاد مشاور نیاز دارید که از زمان درخواست پذیرش تا پایان پروژه شما را راهنمایی ‌کند. مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری در کشور انگلستان، به نوع رشته دانشگاهی شما بستگی دارد که معمولا سه سال زمان برای آن در نظر گرفته شده است. هزینه‌ ای نیز برای تحصیل در مقطع دکتری در نظر گرفته شده است که فرد متقاضی باید سالانه آن را پرداخت نماید. توجه داشته باشید که بعد از ادامه تحصیل در مقطع دکتری، می ‌توانید به کسب و کار در این کشور مشغول شده و اقامت دائم خود در کشور انگلستان را به دست آورید.

 

مهاجرت تحصیلی به انگلستان در مقطع دکترا

انواع ویزا تحصیلی برای متقاضیان ادامه تحصیل در کشور انگلستان

کشور انگلستان جزو برترین کشورهایی است که مزیت‌های بسیار زیادی را برای دانشجویان و دانش‌آموزان خود فراهم می‌کند. معمولا سالانه افراد زیادی متقاضی ادامه تحصیل در این کشور هستند. توجه داشته باشید که ویزای تحصیلی برای متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود که عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی دانش آموزان:

متقاضیانی که سن آن ها ۴ تا ۱۷ سال است، می توانند برای تحصیل در انگلستان از طریق این نوع ویزا برای ادامه تحصیل در کشور انگلستان درخواست خود را ثبت کنند. در صورتی که از طریق ویزای تحصیلی دانش آموزان درخواست خود را ثبت کنید، باید نامه رضایت والدین یا سرپرست خود را به همراه داشته باشید. شما با استفاده از این ویزا می‌ توانید در مدارس غیردولتی انگلستان مشغول تحصیل شوید. در این صورت دانش آموزان قادر نخواهند بود در مدارس دولتی مشغول به تحصیل شوند.

در صورتی که قصد دارید از این ویزا استفاده کنید، سه ماه قبل از ورود به انگلستان باید این ویزا را دریافت کرده باشید. بعد از دریافت ویزا، شما می ‌توانید یک ماه زودتر وارد کشور انگلستان شوید. بعد از اینکه تحصیل شما به پایان رسید، چهار ماه فرصت دارید تا در کشور انگلستان بمانید. دانش ‌آموزانی که سن آن ها زیر ۱۶ سال است، قادر هستند که حداکثر شش سال در انگلیس به تحصیل مشغول باشند.

‌دانشجویانی که سن آن ها بین ۱۶ تا ۱۸ سال است، حداکثر می ‌توانند ۳ سال در انگلستان تحصیل کرده و ویزای خود را دریافت کنند. شما می توانید ویزای دانش آموزی را تمدید کنید، همچنین این قابلیت برای شما وجود دارد که آن را به ویزاهای دیگر نیز تبدیل نمایید. دانش آموزانی که دارای این مدل ویزا هستند، قادر خواهند بود که علاوه بر تحصیل، ۱۰ ساعت در هفته به کار نیز به مشغول شوند. دانش آموزانی که این ویزا را دریافت می‌ کنند، باید به زمینه زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند تا شانس آن ها برای پذیرش و قبول درخواست ویزا افزایش پیدا کند.

 

ویزای تحصیلی دانش آموزان

 

  • ویزای تحصیلی دانشجویان:

شرایط عمومی که برای ویزای تحصیلی دانشجویان در نظر گرفته شده است مانند ویزای دانش‌آموزی خواهد بود. تنها تفاوتی که دارد، این است که سن فرد متقاضی باید بالای ۱۸ سال باشد. دانشجویان می توانند زمان تحصیل در کشور انگلستان، اعضای خانواده خود را نیز با خود به انگلستان ببرند. همچنین محدودیتی برای کسب و کار آن ها در این کشور در نظر گرفته نشده است. دانشجویانی که با استفاده از ویزای تحصیلی دانشجویان در کشور انگلستان مشغول به تحصیل باشند، باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند تا بتوانند پذیرش خود در این کشور را دریافت کنند.

  • ویزای تحصیلی کوتاه مدت:

ویزای تحصیلی کوتاه مدت ویژه افرادی است که قصد دارند به صورت کوتاه مدت در انگلستان مشغول به تحصیل باشند. افرادی که در دوره‌ های زبان انگلیسی و مهارت ‌آموزی شرکت می کنند، بهترین گزینه برای آن ها دریافت ویزای تحصیلی کوتاه مدت است. همچنین دانشجویانی که تحقیقات علمی در انگلستان انجام می ‌دهند، می‌ توانند ویزا کوتاه مدت را دریافت نمایند. مدت زمان این ویزا با توجه به میزان دوره تحصیلی متغیر است. در صورتی که زمان دوره مورد نظر تعیین نشده باشد، برای این ویزا ۶ ماه مهلت در نظر می‌ گیرند.

هنگامی که شما این ویزا را دریافت کرده باشید، می ‌توانید ۳۰ روز بیشتر از زمان ویزای خود در کشور انگلستان حضور داشته باشید. هنگامی که شما دارای ویزا کوتاه مدت گلستان هستید، نمی ‌توانید در مدارس مشغول تحصیل باشید یا اینکه به کسب و کار در این کشور مشغول شوید. همچنین دقت داشته باشید که ویزای تحصیلی کوتاه مدت، قابلیت تمدید ندارد و حداکثر مدت زمان شما برای اقامت در این کشور شش ماه خواهد بود. افرادی که از ویزا کوتاه مدت انگلستان استفاده می کنند، باید سه ماه قبل از ورود خود به کشور انگلستان برای دریافت آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

هزینه ‌های تحصیل در کشور انگلستان

هزینه تحصیل در کشور انگلستان با توجه به نوع مقطع تحصیلی، رشته و محل تحصیل شما با یکدیگر فرق دارد. اگر قصد دارید به طور متوسط هزینه ‌های تحصیل در انگلستان را تعیین کنید، باید موارد بسیار زیادی را مد نظر داشته باشید؛ چرا که هزینه ‌های تحصیل در این کشور به عوامل متعددی وابسته است.

شهریه مربوط به دانشگاه‌ ها و مدارس جزو هزینه ‌هایی محسوب می ‌شوند که از اهمیت بالایی برخوردار هستند‌. امروزه برای تحصیل در دوره کارشناسی ۱۱ تا ۴۳ هزار پوند را برای شهریه در نظر می ‌گیرند. البته در رشته‌ هایی که مربوط به رشته پزشکی هستند، میزان شهریه افزایش می ‌یابد. سبک زندگی شما در کشور انگلستان مهم ترین موضوعی است که تاثیر بسیار زیادی در میزان هزینه ‌های مورد نیاز تحصیل در این کشور دارد.

 

هزینه ‌های تحصیل در کشور انگلستان

سخن پایانی

کشور انگلستان جزو کشورهایی است که فرصت ‌های ویژه ‌ای را برای دانشجویان بین ‌المللی خود در نظر می ‌گیرد. به همین دلیل سالانه افراد زیادی به قصد تحصیل در انگلستان، به این کشور مهاجرت می ‌کنند. در نظر داشته باشید که این کشور شرایط ویژه‌ ای را برای متقاضیان در نظر نمی ‌گیرد و شما به آسانی می ‌توانید پذیرش خود را در بهترین دانشگاه ‌های این کشور را دریافت کنید. البته توصیه می‌ شود که در این مسیر با یک موسسه و شرکت مهاجرتی در ارتباط باشید تا بتوانید مراحل مهاجرت را در کمترین زمان و با اطمینان بیشتر به پایان برسانید.