آموزش لغات انگلیسی رایجی که به صورت اشتباه تلفظ می شوند

 تلفظ صحیح – تاریخ انتشار ویدئو: خرداد 98

[ultimate_icons align=”uavc-icons-center”][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][single_icon icon=”Defaults-star” icon_size=”20″ icon_margin=”5″ icon_color=”#22a0d6″][/ultimate_icons]

لغت هایی که اشتباه تلفظ می شوند

با ارائه ایمان مافی

در زبان انگلیسی یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت است، تلفظ درست کلمات می باشد. بسیاری از افراد در آموزش زبان انگلیسی نسبت به تلفظ لغات دقت زیادی به خرج نمی دهند و به تلفظ صحیح واژه ها توجه نمی کنند. ما در ادامه سعی داریم تا تلفظ درست بعضی از لغات را به شما آموزش دهیم. انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

آموزش لغات انگلیسی رایجی که به صورت اشتباه تلفظ می شوند

لغات انگلیسی را درست تلفظ کنید

برخی لغات در زبان انگلیسی به صورت اشتباه تلفظ می شوند. بهتر است این لغات و تلفظ درست آن ها را بشناسید که عبارتند از:

  • یکی از کلماتی که بسیاری از افراد در تلفظ آن دچار اشتباه می ‌شوند و در مکالمات خود آن را به صورت غلط تلفظ می کنند، کلمه ( Professor) به معنای استاد دانشگاه است. تلفظ غلط رایج این کلمه که بسیاری از افراد آن را در مکالمات روزمره خود به کار می برند، پِرافِسِر است. در صورتی که تلفظ صحیح آن که شما باید آن را به کار ببرید، پِرُفَسِر می باشد.

 

  • کلمه پرکاربرد دیگری که اکثر افراد در مکالمات خود آن را به صورت اشتباه به کار می برند، کلمه (atmosfer) به معنای جو است. بسیاری از افراد این کلمه را به صورت اَتماسفیِر تلفظ می کنند، در صورتی که کاملاً اشتباه است و تلفظ درست آن به صورت اتمُسفیِر می باشد.
  • عبارت دیگری که باید تلفظ درست و اشتباه آن را از یکدیگر تشخیص دهید کلمه ( manager) به معنای مدیر است که تلفظ اشتباه آن به صورت مَنِیجِر و تلفظ صحیح آن به صورت مَنِجِر می باشد.
  • لغت دیگری که باید تلفظ صحیح آن را به خاطر بسپارید کلمه (damage) به معنای آسیب است. تلفظ صحیح این واژه دَمِج و تلفظ غلط آن که بسیاری از افراد در مکالمات خود آن را به کار می برند، دَمِیج است.
  • در آخر کلمه ای که بسیار در زندگی روزمره خود آن را به کار می بریم تلفظ برنامه اینستاگرام (Instagram) است. تلفظ انگلیسی و صحیح آن به صورت اینِستِگرَم می باشد اما تلفظ رایج آن در میان عموم، به صورت اینِستاگِرام است. می توان این لغت را به صورت تلفظ رایج آن یعنی همان اینستاگرام تلفظ کرد.

دیدگاهتان را بنویسید