شرایط استخدام پزشک در سوئد

شرایط استخدام پزشک در سوئد به چه صورت می باشد؟ این جزو یکی از سوالاتی به شمار می آید که امروزه ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. پزشکان برای اخذ اقامت در سوئد و استخدام در رشته پزشکی بایستی مراحل متعددی را پشت سر بگذارند. در نظر داشته باشید که شرایط مهاجرت پزشکان به سوئد با دیگر انواع مهاجرت ها تفاوت های زیادی دارد. در ادامه قصد داریم به صورت جامع، مبحث مهاجرت پزشکان به سوئد و شرایط استخدام پزشک در سوئد را مورد ارزیابی قرار دهیم. اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات جامع در رابطه با این موضوع هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

آشنایی با کشور سوئد و بررسی شرایط لازم برای مهاجرت پزشکان به سوئد

سوئد در منطقه‌ جغرافیایی اروپای شمال قرار دارد و جزو برترین کشورهای این منطقه به شمار می آید. به طور معمول سالانه افراد زیادی اقدام به اخذ اقامت این کشور می کنند و در آنجا به ادامه زندگی خود می پردازند. دلیل این موضوع نیز به دلیل کیفیت بالای زندگی، شرایط اقتصادی بسیار خوب، امنیت، شرایط رفاهی مناسب و… این کشور است. سوئد جزو کشورهای پر جمعیت جهان محسوب می شود، جمعیت این کشور حدود ۱۰ میلیون نفر است. به همین علت این کشور از نیروی پزشکی به طور گسترده ای استقبال می کند.

زبان این کشور سوئدی است. پزشکان برای اینکه بتوانند به این کشور مهاجرت کنند بایستی زبان سوئدی را یاد بگیرند. این مورد جزو یکی از شرایط استخدام پزشک در سوئد به حساب می آید. البته در نظر داشته باشید نیازی نیست افراد قبل از مهاجرت به سوئد، دانش زبان سوئدی را بیاموزند؛ زیرا امکان یادگیری زبان سوئدی در این کشور وجود دارد و افراد از این طریق می توانند به یادگیری زبان سوئدی بپردازند. توجه داشته باشید، سوئد برای استخدام و پذیرش پزشکان در این کشور شرایط خاصی را در نظر گرفته است.

با توجه به اینکه پزشکان به طور مستقیم با افراد ارتباط دارند، شرایط استخدام آن ها کمی دشوار است و سخت گیری های متعددی در این رابطه وجود دارد. البته در نظر داشته باشید میزان این نوع سخت گیری ها در کشورهای مختلف متفاوت است. پزشکان برای اینکه بتوانند مجوز کار این کشور را دریافت کنند، باید دوره های معادل سازی مدرک خود بگذرانند. پزشکان باید در آزمون های مربوطه شرکت نمایند تا بتوانند به عنوان پزشک متخصص در این کشور مشغول به فعالیت شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

پزشکان چگونه می توانند از طریق کار به سوئد مهاجرت کنند؟

مهاجرت از طریق کار یکی از بهترین روش های مهاجرت به سوئد محسوب می شود. مهاجرت از طریق کار هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم امکان پذیر است. روش مهاجرت کاری به صورت مستقیم بدین صورت است که افراد با دریافت پیشنهاد کاری از این کشور می توانند به آنجا مهاجرت کنند و شروع به فعالیت نمایند. البته در نظر داشته باشید که شرایط استخدام پزشک در سوئد به این صورت است که افراد بایستی مدارک تحصیلی و پزشکی خود را معادل سازی کنند، در غیر این صورت بیمارستان ها و مراکز درمانی نمی توانند آن ها را استخدام نمایند.

با توجه به این موضوعات می توان گفت اخذ اقامت در سوئد از طریق کار به صورت مستقیم امکان پذیر نیست. اما پزشکان می توانند به صورت غیر مستقیم ویزای کار در سوئد را دریافت کنند. به طور کلی اشخاص برای شروع فعالیت پزشکی در کشور سوئد باید پس از ورود به این کشور به معادل سازی مدرک خود بپردازند. دوره معادل سازی مدارک، در تمامی انواع ویزاها باید صورت گیرد. از دوره های معادل سازی ویزا می توان به دوره های کارآموزی، انواع دوره های سرمایه گذاری و همچنین دوره یادگیری زبان سوئدی اشاره نمود.

بی شک می توان گفت که دوره زبان سوئدی بهترین گزینه محسوب می شود. پزشکان با ورود به کشور سوئد بایستی دوره های زبان سوئدی را یاد بگیرند و مشغول به کارآموزی شوند. پس از گذراندن دوره کارآموزی، می توانند مشغول به فعالیت در کشور سوئد شوند. فرآیند پشت سر گذاشتن این دوره تقریبا یک سال به طول می انجامد. اگر اشخاص بتوانند قبل از مهاجرت به سوئد، زبان سوئدی را تا حدودی یاد بگیرند، روند پشت سر گذاشتن این دوره در مدت زمان کوتاه تری صورت خواهد گرفت.

پزشکان چگونه می توانند از طریق سرمایه گذاری به سوئد مهاجرت کنند؟

پزشکان چگونه می توانند از طریق سرمایه گذاری به سوئد مهاجرت کنند؟

از دیگر روش های مهاجرت پزشکان به سوئد می توان به روش سرمایه گذاری اشاره نمود. این روش در مقایسه با روش مهاجرت از طریق کار دارای طرفداران بیشتری است. پزشکان با سرمایه گذاری در کشور سوئد می توانند اقامت این کشور را دریافت نمایند. امروزه بسیاری از پزشکان این روش را به عنوان یک روش مناسب برای مهاجرت انتخاب می کنند. دلیل این موضوع هم به این خاطر است که در روش سرمایه گذاری، دردسرهای زیادی در رابطه با معادل سازی مدرک وجود ندارد.

سرمایه گذاری جزو یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت برای پزشکان به حساب می آید. روش های سرمایه گذاری در کشورهای مختلف، متفاوت است. از جمله روش های سرمایه گذاری در کشورهای مختلف می توان به خرید سهام، خرید ملک، ثبت شرکت و … اشاره نمود. اما سرمایه گذاری و دریافت اقامت کشور سوئد فقط و فقط از طریق ثبت شرکت امکان پذیر است. به طور معمول شرایط استخدام پزشک در سوئد از طریق این روش نسبتا آسان تر است.

شخص پزشک تنها با راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت می تواند از طریق سرمایه گذاری به کشور سوئد مهاجرت کند. این روش مناسب آن دسته از افرادی است که قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارند؛ زیرا از این طریق می توانند اقامت کشور سوئد را دریافت نمایند. در این روش افراد اجازه همکاری با اشخاص دیگر را ندارند و فقط باید روی شرکت خود تمرکز کنند و در آن مشغول به کار شوند. ضمنا طرح تجاری این افراد بایستی برای دولت سوئد، مورد تایید و قابل قبول باشد. همچنین برای مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری بایستی کلیه مواردی را که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم رعایت شوند.

  • افراد بایستی دارای مدرک زبان انگلیسی و سوئدی باشند.
  • خدمات مربوط به شرکت، تنها بایستی در کشور سوئد ارائه شود.
  • شخص پزشک بایستی اثبات کند که می تواند از پس مخارج زندگی خود و خانواده اش برآید. علاوه بر این باید ثابت کند که می تواند هزینه های مربوط به راه اندازی شرکت را تامین نماید. به عبارتی دیگر فرد باید دارای تمکن مالی باشد.
  • شخص پزشک بایستی مدرکی معتبر را بر مبنای داشتن ۵۰ درصد از سهام شرکت و یا بیشتر را ارائه کند.
  • فرد بایستی مدارکی را ارائه کند که ثابت کند در کشور سوئد بیمارانی تحت نظر خود دارد.
  • شخص پزشک باید مدارک مربوط به تخصص و سوابق کاری خود را ارائه کند.

در نظر داشته باشید که پزشک حتما بایستی دارای این شرایط باشد و بتواند این مدارک را ارائه نماید. در غیر این صورت نمی تواند از طریق سرمایه گذاری در کشور سوئد به اخذ اقامت بپردازد. حتی در صورت نداشتن هر یک از این مدارک، امکان مهاجرت پزشکان از طریق سرمایه گذاری وجود ندارد. یا اگر هم که امکان پذیر باشد مشکلات زیادی سر راه او قرار خواهد گرفت. پس رعایت موارد ذکر شده را می توان جزو موارد ضروری برای سرمایه گذاری در کشور سوئد دانست.

معادل سازی مدارک پزشکی دارای چه مراحلی است؟

معادل سازی مدارک پزشکی دارای چه مراحلی است؟

فرایند معادل سازی مدرک پزشکی جزو یکی از اصلی ترین بخش های شرایط استخدام پزشک در سوئد و مهاجرت به شمار می آید. روند معادل سازی مدرک پزشکی در مراحل مختلفی صورت می گیرد. در این بخش این مراحل را به ترتیب مورد بررسی قرار می دهیم.

  • ارزیابی مدارک

این مرحله جزو اولین و ابتدایی ترین مرحله معادل سازی مدرک پزشکی در سوئد به شمار می آید. در این مرحله نیازی نیست که شخص پزشک در کشور سوئد حضور داشته باشد. تنها کاری که متقاضی در این مرحله بایستی انجام دهد این است که مدارک تحصیلی خود را به بهداشت دانمارک ارسال نماید. ارزیابی این مدارک تقریبا ۶ تا ۸ ماه طول می‌ کشد. پس از ارزیابی، کشور سوئد مورد تایید بودن و یا نبودن مدارک تحصیلی را اعلام می کند.

  • آزمون زبان سوئدی

پس از مرحله ارزیابی مدارک تحصیلی، در مرحله دوم معادل سازی مدارک افراد بایستی به یادگیری دوره های زبان سوئدی بپردازند و پس از آن در آزمون های این دوره شرکت نمایند. در نظر داشته باشید که پشت سر گذاشتن این دوره ها در کشور سوئد نیز امکان پذیر است.

  • پشت سر گذاشتن دوره های دانشگاهی

پس از اینکه فرد متقاضی مرحله اول و مرحله آزمون زبان سوئدی را پشت سر گذاشت، باید در دانشگاه های سوئد یک ترم را پشت سر بگذارد. در این دوره تمامی قوانین و نظام پزشکی کشور سوئد به شخص پزشک آموزش داده می شود. هدف از ایجاد این دوره این است که پزشک از قوانین مربوط به حرفه خود مطلع شود.

  • پشت سر گذاشتن دوره کارآموزی

در این مرحله بایستی پزشک باید در یکی از مراکز درمانی و یا بیمارستان های کشور سوئد به عنوان پزشک فعالیت کند و مشغول به کار شود. پشت سر گذاشتن این دوره به طور معمول ۶ الی ۸ ماه طول می کشد. در نظر داشته باشید که در این دوره به او حقوق تعلق می گیرد. نکته ای که در رابطه با دوره کارآموزی وجود دارد این است که پزشک بلافاصله پس از یادگیری زبان سوئدی، می تواند در دوره کارآموزی فعالیت کند.

  • شرکت در آزمون نظام پزشکی کشور سوئد

متقاضیان پس از اینکه دوره های کارآموزی را پشت سر گذاشتند و زبان سوئدی را یاد گرفتند، بایستی مرحله آزمون نظام پزشکی را نیز بگذرانند. در این دوره یک امتحان کتبی و عملی از افراد گرفته می شود. هدف از برگزاری این آزمون، سنجش و ارزیابی آمادگی افراد برای شرکت در نظام پزشکی است. این مرحله جزو آخرین مرحله برای دریافت مدرک پزشکی است. پس از اینکه پزشک این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارد، مدرک پزشکی در کشور سوئد به او داده می شود. او با استفاده از این مدرک معتبر می تواند به عنوان پزشک فعالیت خود را در بیمارستان ها و مراکز درمانی آغاز کند. حتی می تواند مطب شخصی خود را نیز در این کشور افتتاح کند.

 بیشتر بخوانید: مهاجرت به سوئد از طریق کار

برای اخذ اقامت و پاسپورت کشور سوئد چه شرایطی لازم است؟

برای اخذ اقامت و پاسپورت کشور سوئد چه شرایطی لازم است؟

در رابطه با اخذ اقامت و پاسپورت کشور سوئد نیز یک سری قوانین و شرایط وضع شده است. پزشکانی که قصد مهاجرت به سوئد را دارند، بایستی ابتدا از شرایط استخدام پزشک در سوئد و شرایط اخذ پاسپورت مطلع شوند. در ابتدا اقامت پزشکان تا مدت ۵ سال به صورت موقت است. در مدت این ۵ سال شخص پزشک قادر است تا دوره های مربوط به یادگیری زبان سوئدی و آزمون های پزشکی را پشت سر بگذارد. پس از اینکه متقاضی در دوره های مربوطه قبولی کسب کند و مدت زمان ۵ سال اقامت موقت را بگذراند می تواند اقدام به اخذ اقامت دائم کشور سوئد نماید.

پزشک با فعالیت در زمینه پزشکی و دارا بودن اقامت دائم، می تواند با اقامت بدون توقف به مدت زمان ۵ سال جهت دریافت تابعیت کشور سوئد درخواست ارسال کند. داشتن تابعیت سوئد به این صورت است که افراد می توانند بدون نیاز به هیچ ویزای دیگری و به صورت کاملا آزادانه به کشورهای دلخواه خود سفر کنند.

 

شرایط اخذ ویزای خانواده و همراه در کشور سوئد

از دیگر موارد بسیار مهم در خصوص مهاجرت پزشکان به کشور سوئد و شرایط استخدام پزشک در سوئد می توان به دریافت ویزای همراه اشاره کرد. یکی از نکات مثبتی که در مهاجرت به کشور سوئد وجود دارد این است که این کشور امکان مهاجرت خانواده و همراه را همزمان با فرد پزشک فراهم آورده است. این کشور با توجه به قوانین و مقرراتی که در رابطه با احترام به خانواده ایجاد کرده است، خانواده ها را از یکدیگر جدا نمی کند.

به طور معمول امکان دریافت ویزای خانواده و همراه در تمامی انواع ویزاها نظیر ویزای کاری، ویزای سرمایه‌ گذاری و… وجود دارد. در تمامی مدت زمانی که شخص پزشک مشغول به طی کردن دوره های معادل سازی مدارک خود است، خانواده او که همسر و کودکانش هستند، می توانند در کنار او باشند. در نظر داشته باشید که در این مدت زمان تحصیل کودکان به صورت رایگان صورت خواهد گرفت. شخص پزشک برای دریافت ویزای همراه خانواده خود، بایستی تمکن مال خود را ثابت کند و هزینه ها و مخارج مربوط به زندگی خود و خانواده اش را در حسابی واریز کند.

 

پزشکان برای مهاجرت به سوئد بایستی چقدر هزینه کنند؟

پیش تر در مورد شرایط استخدام پزشک در سوئد و اینکه از طریق چه روش هایی پزشکان می توانند به کشور سوئد مهاجرت کنند، صحبت کردیم. اما مبحث اصلی که در رابطه با مهاجرت پزشکان به سوئد وجود دارد این است که چه مقدار هزینه ای برای مهاجرت مورد نیاز است؟ در نظر داشته باشید که هزینه مهاجرت ارتباط مستقیمی با روش مهاجرت دارد. همانطور که می دانید فرد پزشک بایستی دوره های معادل سازی مدرک خود را پشت سر بگذارد. مسلما پشت سر گذاشتن این دوره هزینه بر خواهد بود و فرد بایستی سرمایه لازم را برای طی کردن این دوره و زندگی در کشور سوئد داشته باشد.

مدنظر داشته باشید که مراحل معادل سازی مدرک همواره دشوار و زمان بر است. پس لازم است شخص پزشک در ابتدا سرمایه لازم را برای طی کردن این دوره ها تامین نماید و آن ها را در حساب بانکی خود قرار دهد. به طور معمول تحصیل در دوره های زبان سوئدی، ۱۸ ماه به طول می انجامد. پس لازم است فرد هزینه های مربوط به این دوره ها و زندگی در این مدت زمان در کشور سوئد را برآورد نماید و این سرمایه را تامین کند و پس از آن اقدام به مهاجرت نماید.

مزایای مهاجرت پزشکان به سوئد

مزایای مهاجرت پزشکان به سوئد

سوئد از جمله کشورهایی است که در سطح رفاهی و اقتصادی بسیار خوبی قرار دارد. به همین دلیل اکثر پزشکان به مهاجرت به این کشور می پردازند. پزشکان با مهاجرت به این کشور از این مزایای بسیار خوب برخوردار می شوند. در حال حاضر سوئد نیازمند نیرو و کادر پزشکی است و این یک فرصت خوب برای مهاجرت پزشکان به این کشور به شمار می آید. در نظر داشته باشید که کشور سوئد برای پذیرش و استخدام پزشکان شرایط مناسبی را ایجاد کرده است. این بدان معنا است که پزشکان در مهاجرت به این کشور زیاد دچار سردرگمی نخواهند شد. امروزه اغلب پزشکان و پرستاران، کشور سوئد را با توجه به شرایط و امکانات خوبی که دارد برای ادامه‌ کار خود انتخاب می کنند. در ادامه می توانید از دیگر مزایای مهاجرت پزشکان به کشور سوئد مطلع شوید.

  • یکی از این مزایای خوب این است که برای مهاجرت به کشور سوئد لازم نیست که مهاجران دارای مدرک زبان سوئدی باشند؛ زیرا امکان یادگیری زبان سوئدی با ورود به این کشور امکان پذیر است.
  • پزشکان می توانند همراه با خانواده خود به این کشور مهاجرت کند و حتی فرزندانشان نیز می توانند به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند. کشور سوئد با توجه به شرایط بسیار خوبی که ایجاد کرده است، فرزندان تا ۱۸ سالگی امکان تحصیل رایگان خواهند داشت. این نیز جزو یکی از بهترین مزایای مهاجرت به این کشور محسوب می شود.
  • کشور سوئد جزو یکی از کشورهایی است که امنیت سیاسی و اجتماعی بالایی دارد. به همین دلیل افراد می توانند با خیال راحت به اشتغال و ادامه زندگی خود در این کشور بپردازند.
  • در نظر داشته باشید که حقوق پزشکان در این کشور بسیار مناسب است.
  • علاوه بر این مورد نرخ تورم و بیکاری در این کشور بسیار پایین است. به طوری که افرادی کمی در این کشور دیده می شوند که دارای فعالیتی نباشد و یا بیکار باشند.
  • به طور کلی این کشور در سطح اقتصادی بسیار خوبی قرار دارد.
  • علاوه بر تمامی موارد گفته شده توجه داشته باشید که این کشور از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار است. وجود بیمارستان های خوب، مراکز آموزشی مناسب، دانشگاه ها و… سبب شده است که کشور سوئد به عنوان یک کشور مناسب برای مهاجرت و زندگی پزشکان و خانواده هایشان باشد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک

میزان درآمد پزشکان در کشور سوئد

در نظر داشته باشید که در رابطه با میزان درآمد پزشکان در کشور سوئد نمی توان اطلاعات زیادی را ارائه داد؛ زیرا همانطور که می دانید درآمد پزشکان مختلف با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال درآمد یک دکتر عمومی با یک دکتر جراح زیبایی یکسان نیست. در نظر داشته باشید که علاوه بر این مورد، عوامل دیگری نیز بر تعیین میزان درآمد پزشک ها موثر هستند. از این رو به طور دقیق نمی توان میزان درآمد یک شخص پزشک را در کشور سوئد تعیین کرد.

یکی از این عوامل تاثیر گذار مربوط به رشته تحصیلی شخص است. به عنوان مثال درآمد یک رادیولوژیست با یک روانشناس به هیچ عنوان یکسان نیست. تجربه و مهارت پزشک نیز از دیگر مواردی به حساب می آید که بر میزان درآمد پزشک تاثیر دارد. همچنین توجه داشته باشید که شهر و نوع محل کار نیز تاثیر زیادی بر میزان درآمد پزشک دارد. میزان درآمد یک پزشک در یک شهر بزرگ بیشتر از یک شهر کوچکتر خواهد بود. دلیل این موضوع هم به دلیل جمعیت آن شهر است. بنابراین می توان گفت که میزان درآمد پزشک در شهر های مختلف متغیر است.

میزان درآمد پزشکان در کشور سوئد

سخن پایانی

امروزه بسیاری از پزشکان به کشور سوئد مهاجرت می کنند و در این کشور به ادامه فعالیت خود در زمینه پزشکی می پردازند. مهاجرت پزشکان به کشور سوئد از طریق روش های مختلفی چون سرمایه گذاری و ویزای کاری امکان پذیر است. در نظر داشته باشید که شرایط استخدام پزشک در سوئد بر اساس روش انتخابی آن ها متفاوت است. پزشکان با مهاجرت به این کشور می توانند از مزایای بسیار خوبی چون زندگی با کیفیت، رفاه اجتماعی و اقتصادی برخوردار شوند. امیدواریم مطالبی را که در این مقاله ذکر نمودیم در افزایش اطلاعات شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید