سوالات متداول اطلاعات آزمون IELTS (بخش 2)

Reading  و  Listening

  1. اگر در listening تماما از حروف بزرگ استفاده کنم، برای reading هم باید همین کار را انجام دهم؟

خیر. برای هر قسمت از آزمون، شما تصمیم می گیرید که از حروف بزرگ یا کوچک استفاده کنید. این بدان معناست که می توانید تماما از حروف بزرگ برای listening و حروف کوچک برای reading استفاده کنید.

 

اطلاعات آزمون IELTS Reading

  1. مدت زمان آزمون reading آیلتس چقدر است؟

مدت زمان آزمون reading 1 ساعت است و مستقیماً بعد از آزمون listening شما می آید. زمان اضافی برای انتقال پاسخ های شما به برگه پاسخ داده نمی شود.

  1. reading چند بخش دارد؟

سه بخش reading هم برای آزمون academic و هم آزمون general training وجود دارد.

  1. آیا آزمون reading برای همه افراد شرکت کننده یکسان است؟

خیر، دو آزمون مختلف برای reading IELTS وجود دارد. یکی مقاله academic و یکی مقالهgeneral training. قبل از آزمون شما تصمیم می گیرید که در کدام آزمون آیلتس شرکت کنید و این روی مقاله های reading و writing شما تاثیر می گذارد. اگر نمی‌دانید کدام یک را امتحان می‌کنید، لطفاً برای کسب اطلاعات، صفحه IELTS British Council را ببینید.

  1. متن های reading برای مقاله آکادمیک به چه صورت هستند؟

هر قسمت از مقاله reading آکادمیک طولانی است. قسمت ها معمولاً از کتاب ها، مجلات و روزنامه ها گرفته می شوند (آنها متن های معتبر هستند). آنها اغلب می توانند حاوی زبان پیچیده، واژگان دانشگاهی و گاهی نمودارها، نقشه ها یا نوعی تصویر باشند.

  1. متن های reading برای مقاله general training به چه صورت هستند؟

مقاله reading GT دارای سه قسمت است که هر کدام دشوارتر از قبلی می شود. اولین مورد مربوط به زندگی روزمره انگلیسی است و می تواند اطلاعات واقعی در مورد یک دوره مدرسه یا نوعی از خدمات، مانند یک هتل باشد. مورد دوم بر مسائل کاری، مانند دوره های آموزشی در محل کار، منابع در محل کار، رویه های درخواست یا در مورد طرح های پرداخت تمرکز دارد. آخرین قسمت reading طولانی تر و سخت ترین است. این بخش بر اساس یک موضوع مورد علاقه عمومی است.

بیشتر بخوانید: تاثیر لهجه در نمره IELTS SPEAKING

  1. چند سوال وجود دارد؟

در مجموع 40 سوال برای آزمون reading شما وجود دارد.

  1. نمرات چگونه محاسبه می شود؟

به ازای هر پاسخ صحیح یک امتیاز می گیرید. برای پاسخ نادرست امتیاز از دست نمی دهید. مقالات آکادمیک و general training دارای امتیاز بندی متفاوتی هستند.

  1. آیا اگر پاسخ من اشتباه باشد یک امتیاز از دست می دهم؟

نه، برای پاسخ اشتباه امتیازی را از دست نمی دهید. بنابراین، هرگز در پاسخنامه خود جای خالی نگذارید – همیشه حدس بزنید.

  1. آیا وقت دارم جواب هایم را در پایان آزمون reading منتقل کنم؟

خیر، زمان اضافی برای انتقال پاسخ ها وجود ندارد. شما باید پاسخ های خود را مستقیماً در برگه پاسخنامه خود در طول 1 ساعت بنویسید.

  1. برای هر قسمت چه مدت باید صرف کنم؟

توصیه می شود برای هر قسمت 20 دقیقه وقت بگذارید. حواستان به ساعت باشد تا مطمئن شوید که زمان خود را به طور موثر مدیریت می کنید تا برای قسمت سوم وقت کمی برای خود باقی نگذاشته باشید.

مطمئن شوید که چشم خود را به ساعت نگاه دارید تا مطمئن شوید که زمان خود را به طور موثر مدیریت می کنید.

  1. چه نوع سوالاتی در reading IELTS دریافت خواهم کرد؟

انواع مختلفی از سوالات وجود دارد و شما باید همه آنها را تمرین کنید.

  1. آیا می توانم روی برگه سوالات reading بنویسم؟

بله می توانید. می توانید یادداشت برداری کنید، زیر کلمات خط بکشید و روی هر قسمتی از برگه سوال بنویسید. فقط برگه پاسخنامه شما تصحیح می شود. در واقع، یادداشت برداری بر روی برگه سوال بسیار مفید است و می تواند به شما در یافتن پاسخ ها کمک کند.

  1. آیا می توانم تمام پاسخ هایم را با حروف بزرگ در پاسخنامه خواندن بنویسم؟

بله می توانید. گاهی اوقات این ایده خوبی است زیرا خواندن نوشته های شما آسان تر خواهد بود.

  1. آیا می توانم از قلم هایلایتر استفاده کنم؟

خیر، نمی توانید. بنابراین بهتر است قبل از آزمون به استفاده از مداد برای برجسته کردن ایده ها و کلمات در خواندن متن عادت کنید.

  1. آیا از خودکار باید استفاده کنم یا مداد؟

برای تست reading و listening باید از مداد استفاده کنید. پس فراموش نکنید که یک پاک کن با خود ببرید. با این حال، برای writing می توانید خودکار یا مداد را انتخاب کنید.

  1. آیا spelling مهم است؟

بله مهم است. اگر املای پاسخ اشتباه باشد، هنگام تصحیح اشتباه محسوب می شود. پس به املای کلمات بلند آکادمیک دقت کنید.

  1. آیا می توانم برای سوالاتTrue False Not Given به جای True، T بنویسم؟

بله، میتوانید به جای کلمه True یک حرف بنویسید یا به جای کلمه Yes، Y بنویسید.

  1. چگونه می توانم مهارت های reading خود را بهبود بخشم؟

در اینجا چند نکته برای بهبود مهارت خواندن برای آیلتس آورده ایم. (1) مهارت های هر نوع سوال در reading را توسعه دهید. برای بهبود تکنیک خود هر روز فقط روی یک نوع سوال تمرکز کنید. (2) مهارت‌های تندخوانی خود را توسعه دهید. بخش‌ها طولانی و زمان محدود است، بنابراین باید سرعت خود را افزایش دهید. (3) توانایی خود را برای اسکن توسعه دهید. reading آیلتس برای درک همه چیز نیست، بلکه در مورد مکان یابی پاسخ است. (4) مقالات آکادمیک را در مورد موضوعات مختلف مطالعه کنید. اخبار bbc، new scientist، the economist و غیره را بخوانید. (5) تمرین. از درس‌های تمرینی برای بهبود تکنیک‌ها و مهارت‌های خود استفاده کنید (6) تست‌های تمرینی. تست‌های تمرینی را انجام دهید تا تمرکز خود را توسعه دهید، زمان‌بندی خود را آزمایش کنید و امتیاز گروه خود را بدانید. شما باید تست های تمرینی خود را از کتاب های آیلتس کمبریج 1-10 بگیرید زیرا آنها برگه های واقعی امتحان در گذشته هستند.

  1. آیا همه پاسخ ها به ترتیب هستند؟

خیر، فقط برخی از انواع سوالات دارای پاسخ هایی هستند که از ترتیب اطلاعات موجود در بخش پیروی می کنند. باید یاد بگیرید که کدام یک این کار را می کنند و کدام یک نمی کنند.

  1. چگونه می توانم امتیاز خود را برای سرفصل های منطبق بهبود بخشم؟

در مورد تطبیق عناوین مشکلات متعددی وجود دارد. ابتدا باید هدف اصلی پاراگراف یا بخش را شناسایی کنید. هدف اصلی می تواند جمله اول، وسط یا انتهای پاراگراف باشد. این کار توانایی شما را برای مشاهده تفاوت بین نقطه اصلی و نقاط پشتیبانی آزمایش می کند. ثانیاً، زمانی را صرف نگاه کردن دقیق‌تر به عناوین کنید. به معنای آنها فکر کنید، کلمات و سرفصل هایی را که به نظر شبیه به یکدیگر هستند، ترجمه کنید. ثالثاً، لازم نیست به ترتیب به سرفصل ها توجه کنید. توصیه می شود با عنوانی شروع کنید که از نظر محتوا به طور مشخص با بقیه متفاوت است زیرا پیدا کردن آن سریع‌تر و آسان‌تر خواهد بود. چهارم اینکه وقت را تلف نکنید، اگر نمی توانید عنوان را مطابقت دهید، به سرفصل بعدی بروید. عناوین اغلب بیش از آنچه واقعاً نیاز دارید وجود دارد. در نهایت، فقط سعی نکنید کلمات کلیدی را مطابقت دهید، بلکه سعی کنید معنی را مطابقت دهید. اگر عنوان می‌گوید ” A description of …”، پس باید به جای جستجوی کلمه ” description”، به دنبال پاراگرافی باشید که حاوی صفت‌ها و زبان توصیفی باشد. بنابراین، فقط کلمات کلیدی را مطابقت ندهید، سعی کنید نوع زبانی را که ممکن است در آن پاراگراف پیدا کنید، پیش بینی کنید.

  1. آیا می توانم بخش ها را به ترتیب متفاوتی انجام دهم؟

بله می توانید. شما یک ساعت برای آزمون reading وقت دارید و می توانید از آن یک ساعت به صورت دلخواه استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید قسمت سوم را ابتدا انجام دهید. می‌توانید سؤالات را نادیده بگیرید و بعداً به آنها مراجعه کنید.

  1. آیا باید پاسخ های خود را مستقیماً در پاسخنامه بنویسم؟

زمان اضافی برای انتقال پاسخ های شما در آزمون reading آیلتس وجود ندارد. در listening، شما زمان برای انتقال پاسخ های خود دارید اما در reading آیلتس این کار را نمی کنید. هنگامی که پاسخ های خود را یافتید، باید مستقیماً در برگه پاسخ نامه بنویسید.

بیشتر بخوانید: برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنیم؟

اطلاعات آزمون IELTS Writing

  1. تست writing چند بخش دارد؟

دو بخش دارد. writing task 1 برای آزمون آکادمیک به صورت یک گزارش و برای آزمون General Training به شکل نامه است. writing task 2 برای هر دو نوع آزمون به شکل essay می باشد.

  1. مدت زمان آزمونwriting آیلتس چقدر است؟

در کل 1 ساعت طول می کشد. شما باید 20 دقیقه را برای writing task 1 و 40 دقیقه را برای writing task 2 صرف کنید.

  1. برای task 1 و task 2 چند کلمه باید بنویسم؟

شما باید بیش از 150 کلمه برای task 1 و بیش از 250 کلمه برای task 2 بنویسید.

  1. تفاوت مقاله General Training paper و Academic Paper چیست؟

general training paper عمدتا برای افرادی است که می خواهند به یک کشور خارجی مهاجرت کنند. برای این مقاله، دانش آموزان باید یک نامه برای task 1 و یک essay برای task 2 بنویسند.

academic paper بیشتر برای برای پزشکان، پرستاران و یا افرادی است که می خواهند وارد کالج یا دانشگاه شوند. اکثر افراد این مقاله را امتحان می دهند. برای این مقاله، داوطلبان باید یک گزارش تحصیلی برای task 1 (بر اساس نمودار میله ای یا انواع دیگر نمودارها) و یک essay برای task 2 بنویسند.

  1. آیا می توانم کاغذ اضافی برای برنامه ریزی و یادداشت برداری داشته باشم؟

قبل از شروع نوشتن باید یادداشت بردارید و روی برگه سوال برنامه ریزی کنید. معمولاً برای برنامه ریزی کاغذ اضافی به شما نمی دهند.

  1. ابتدا باید writing task 1 را انجام دهم یا writing task 2؟

توصیه می شود که 20 دقیقه اول را صرف نوشتن task 1 کنید. با این حال، اگر دوست دارید می توانید با writing task 2 شروع کنید، این انتخاب شماست. هر کاری که برای شما بهتر است را انجام دهید.

  1. آیا باید در ابتدای پاراگراف فاصله بگذارم؟

خیر، انجام این کار ضروری نیست. بهتر است یک خط خالی بین پاراگراف های خود بگذارید تا به ممتحن کمک کنید تا پاراگراف ها را شناسایی کند.

  1. UK spelling یا US spelling؟

شما می توانید یا از املای بریتانیا استفاده کنید یا املای ایالات متحده، اما نمی توانید آنها را با هم ترکیب کنید. خودتان باید انتخاب کنید که از کدام یک استفاده خواهید کرد.

 

IELTS Writing Task 1

اطلاعات زیر در مورد Writing Task 1 است. برای یادگیری نکات مربوط به Task 1، با ما همراه باشید.

 

  1. Task 1 چند نوع است؟

انواع مختلفی برای مقاله آیلتس آکادمیک وجود دارد. در اینجا انواع اصلی عبارتند از: نمودارها، نقشه ها، نقشه های ساختمان، نمودار میله ای، نمودار خطی، نمودار دایره ای و جداول. همچنین امکان دریافت بیش از یک نوع در آزمون task 1 وجود دارد. با این حال برای مقاله GT، فقط باید یک نامه بنویسید.

  1. Writing Task 1 چقدر ارزش دارد؟

ارزش آن فقط یک سوم نمره شما برای writing آیلتس است  Task 2 دو برابر ارزش دارد.

  1. تفاوت بین مقاله آکادمیک و مقاله general training در task 1 چیست؟

در مقاله general training  باید یک نامه بنویسید در حالی که در مقاله آکادمیک باید یک گزارش بر اساس نمودار بنویسید.

  1. آیا general training task 1 مانند academic task 1 نمره گذاری می شود؟

خیر، بین نحوه نمره دهی هر یک از چهار معیار، تفاوت وجود دارد. Task Achievement، که 25٪ از نمره های شما را به خود اختصاص می دهد، در مقاله general  و مقاله academic  متفاوت ارزیابی می شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل LISTENING IELTS

  1. آیا در task 1 نمودار یا نامه خواهم داشت؟

در مقاله general training شما باید یک نامه بنویسید در حالی که در مقاله academic  باید یک گزارش بر اساس نمودار، جدول و غیره بنویسید.

  1. آیا می توانم بیش از 20 دقیقه برای نوشتن task 1 خود وقت بگذارم؟

شما باید در آزمون writing زمان خود را مدیریت کنید. با این حال، به شدت توصیه می شود که بیش از 20 دقیقه برای نوشتن وظیفه 1 وقت نگذارید.

  1. چگونه می توانم اطلاعات را در task 1 academic خود سازماندهی کنم؟

همیشه اطلاعات خود را برای task 1 در پاراگراف های زیر سازماندهی کنید:

  1. Introduction یا مقدمه
  2. Overview یا نمای کلی (ویژگی های کلیدی)
  3. Body Paragraph A (جزئیات دقیق به ترتیب منطقی)
  4. Body Paragraph B (جزئیات دقیق به ترتیب منطقی)

Task 1 مانند فرمولی است که شما آن را برای همه انواع task 1 اعمال می کنید. هرچه بیشتر به فرمول مسلط شوید، نوشتن گزارش Task 1 شما سریعتر خواهد بود. همچنین، هرچه بیشتر تمرین کنید و برای هر نوع Task 1 تکنیکی داشته باشید، سریعتر می نویسید.

  1. آیا برای Task 1 آکادمیک در هر body paragraph نیاز به مقایسه و تبیین داده ها دارم؟

خیر. دستورالعمل‌ها می‌گویند که در صورت لزوم، مقایسه و تبیین کنید. همیشه مناسب نیست که همه چیز را با هم مقایسه کنیم. در واقع، گاهی اوقات ممکن است باعث شود تا خواندن گزارش شما بسیار گیج کننده باشد. وقتی به نمودار نگاه می‌کنید و برای نوشتن برنامه‌ریزی می‌کنید، باید تصمیم بگیرید که آیا داده‌ها باید فقط گزارش شوند یا با هم مقایسه شوند.

  1. چگونه می توانم مقدمه Task 1 آکادمیک را بنویسم؟

مقدمه کاملا فرمولی است و می توان آن را یاد گرفت. شما به اطلاعات ارائه شده توسط IELTS نگاه می کنید و آن را تفسیر می کنید. شما همچنین باید تاریخ ها، کشورها و غیره را اضافه کنید که معمولاً کوتاه هستند و بیش از دو جمله نیستند. در اینجا یک نمونه مقدمه آورده شده است: ” The graph illustrates the number of people travelling abroad from the UK over a ten year period from 2000 to 2010.” همچنین می توانید اطلاعات مربوط به واحدها را نیز اضافه کنید: ” You can also add information about the units: “Units are measured in …”

  1. آیا باید نتیجه گیری بنویسم؟

خیر، برای نوشتن task 1 نیازی به نتیجه گیری ندارید.

  1. چگونه می توانم به writing task 1 خودم نمره بدهم؟

نمره دادن به نوشته خود آسان نیست. با این حال، پیروی از الزامات برای هر نمره به شما کمک می کند تا نمره خود را درک کنید. در اینجا به دو نکته اشاره می کنیم:

  1. اگر نمی توانید یک معلم آیلتس برای علامت گذاری writing خود پیدا کنید، از یک English native speaker استفاده کنید تا اشتباهات واژگان و گرامری شما را بررسی کند. اگر خطاهای مکرر دارید، پس می دانید که نمره باند 5 را دریافت خواهید کرد یا اگر در هر معیار لغات و دستور زبان خطاهای کم دارید، باند 7 را دریافت خواهید کرد. مطمئناً معیارهای دیگری برای نمره کل گروه وجود دارد، اما حداقل شما برای دو معیار از چهار معیار سطح خود را می دانید.
  2. نوشتن نمودارهایی را تمرین کنید که دارای مدل‌ هستند و سپس نوشته خود را با مدل مقایسه کنید.
  3. آیا ممتحن spelling من را بررسی می کند؟

بله، ممتحن به املای شما توجه خواهد کرد. این بخشی از معیار واژگان است. اگر اشتباهات املایی زیادی داشته باشید، در آن معیار نمره کمتری خواهید گرفت.

  1. آیا برای academic task 1 فقط دو ویژگی کلیدی را در نمای کلی خود قرار دهم؟

بستگی به نمودار دارد، برخی نمودارها بیش از دو ویژگی کلیدی دارند، بنابراین باید همه آنها را در نمای کلی بگنجانید. هیچ قانون ثابتی در مورد تعداد ویژگی های کلیدی وجود ندارد.

  1. چگونه می توانم پاراگراف های خود را در نامه GT سازماندهی کنم؟

ترتیب bullet points را دنبال کنید و آن را تغییر ندهید. همچنین یک opening line و closing line خواهید داشت.

  1. آیا می توانم اطلاعاتی را برای نامه خود در GT ایجاد کنم؟

بله، باید اطلاعاتی را که برای نوشتن نامه خود استفاده خواهید کرد، تصور کنید. اما میزان خلاقیت خود را کنترل کنید. اینها نامه های کاربردی هستند، نه نوشتن خلاقانه. برای داوطلبان آکادمیک، نمی‌توانید اطلاعات یا نظرات ساختگی را در گزارش‌های task 1 درج کنید.

  1. آیا لازم است نام خود را در انتهای نامه GT بنویسم؟

این به شما بستگی دارد. شما می توانید از نام خود یا هر نام دیگری استفاده کنید.

  1. آیا باید تاریخ و آدرس را در بالای نامه اضافه کنم؟

خیر، این یک نامه واقعی نیست. اولین کلمات شما برای مثال ” Dear Sir” یا ” Hi Dave” خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید