سوالات متداول اطلاعات آزمون IELTS (بخش 1)

این صفحه شامل سوالات متداول و اطلاعات آزمون آیلتس می باشد. در زیر به بیش از 100 سوال در مورد آزمون آیلتس، نتایج، listening، reading، writing و speaking پاسخ داده شده است. اگر می خواهید اطلاعاتی در مورد آزمون آیلتس به دست بیاورید، به مطالب زیر توجه کنید. تمام اطلاعات برای سال 2023 به روز شده است.

 

اطلاعات آزمون IELTS

  1. IELTS به چه معناست؟

آیلتس مخفف: International English Language Testing System می باشد. این بدان معناست که در مورد انگلیسی بین المللی است، نه فقط انگلیسی بریتانیایی.

2-چند مهارت در آزمون آیلتس تست می شود؟

چهار مهارت مورد آزمایش قرار می گیرد: listening، reading، writing و speaking.

  1. IDP یا British Council کدام بهتر است؟

این صفحه را برای راهنمایی و مشاوره در مورد محل برگزاری آزمون ببینید: IDP یا BC؟

  1. IELTS UKVI چیست؟

برای اطلاعات در مورد آیلتس UKVI به این صفحه مراجعه کنید:

http://takeielts.britishcouncil.org/ielts-ukvi

5-آیا آزمون IELTS ، American English را می پذیرد؟

بله، این کار را می کند. این یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است. ‌ در آزمون speaking، اکثر ممتحنان با لهجه انگلیسی یا استرالیایی صحبت می کنند و شما می توانید لهجه ترکیبی داشته باشید. با این حال، برای spelling در آزمون writing، باید املای ایالات متحده یا بریتانیا را انتخاب کنید – نمی توانید آنها را با هم ترکیب کنید.

  1. کدام مهارت ها را در همان روز انجام می دهم؟

آزمون های listening، reading و writing در یک روز گرفته می شوند. آزمون speaking را می توان قبل، بعد یا در همان روز با سایر مهارت ها انجام داد.

  1. آیا بین آزمون reading و writing فاصله وجود دارد؟

خیر، بین آزمون listening، reading و writing وقفه ای وجود ندارد. همه آنها با هم گرفته شده و در مجموع 2 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد. بنابراین، قبل از دادن آزمون، به خوبی غذا خورده و مایعات مصرف کنید.

  1. آیا می توانم از خودکار در آزمون IELTS استفاده کنم؟

برای آزمون writing IELTS می توانید از خودکار یا مداد استفاده کنید. اما برای تست listening و reading باید از مداد استفاده کنید (فراموش نکنید پاک کن همراه خود ببرید).

  1. چند بار می توانم در آزمون IELTS شرکت کنم؟

می توانید هر چند بار که می خواهید شرکت کنید. هیچ محدودیتی وجود ندارد. همچنین هیچ محدودیت زمانی برای انتظار بین تست ها نیز وجود ندارد.

  1. آیا می توانم در آزمون IELTS از ساعت استفاده کنم؟

نه، نمی توانید. در هیچ یک از آزمون های آیلتس، حتی آزمون speaking ، نمی توانید از ساعت استفاده کنید. یک ساعت روی دیوار قرار دارد تا بتوانید زمان را بررسی کنید.

  1. اگر من کوررنگ باشم چه اتفاقی می افتد؟

شما باید قبل از امتحان با مرکز آزمون آیلتس خود تماس بگیرید تا به آنها اطلاع دهید. آنها هر صفحه رنگی یا تصویری را در آزمون برای شما تطبیق می دهند.

  1. General Training IELTS – چه تفاوت هایی وجود دارد؟

آزمون GT IELTS فقط در reading و writing task 1 متفاوت است. با این حال، انواع سؤالات آزمون reading مانند آزمون آکادمیک است. Writing Task 2 نیز مشابه است اما با سوالات کمی ساده تر. حتی معیارهای علامت گذاری برای Task 2 یکسان است، بنابراین می توانید از تمام درس های WT2 ما در سایت بهره مند شوید. همه دانش آموزان (GT و آکادمیک) در آزمون speaking و listening یکسان شرکت می کنند. در بخش های زیر نکات بیشتری در مورد آزمون GT مشاهده خواهید کرد.

  1. آیا می توانم IELTS را به صورت آنلاین در خانه شرکت کنم؟

در سال 2022، آیلتس شروع به ارائه یک آزمون کامل آیلتس به صورت آنلاین کرد. شما می توانید آن را در خانه خود یا در یک مرکز تست انجام دهید

  1. آزمون IELTS آنلاین چه مزایایی دارد؟

نتایج در 3-6 روز در دسترس خواهد بود. همچنین، شما می توانید آزمون خود را در خانه انجام دهید که فضای آرام تری به شما می دهد.

  1. در صورت شرکت در IELTS آنلاین، آیا تست های writing و speaking توسط کامپیوتر تصحیح می شود؟

بخش speaking و writing آیلتس همیشه توسط یک ممتحن آیلتس آموزش دیده تصحیح می شود.

  1. آیا آزمون آنلاین IELTS با آزمونی که در مرکز IELTS شرکت می کنید متفاوت است؟

خیر. محتویات، قالب، سطح و نمره گذاری همه یکسان هستند. این دقیقا همان امتحانی است که همه شرکت می کنند.

  1. چگونه می توانم در آزمون speaking آنلاین شرکت کنم؟

این کار از طریق تماس تصویری با یک ممتحن انجام می شود. بنابراین، مطمئن شوید که میکروفون لپ تاپ شما کار می کند و میزان صدا به درستی تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: 8 گام به سمت نمره 8: IELTS WRITING TASK 2

 

تغییرات آزمون IELTS

آزمون آیلتس در طول سال ها تنها تغییرات جزئی بسیار کمی داشته است. زیر را ببینید:

 

  1. در کتاب قدیمی آزمون IELTS کمبریج، خواهید دید که آزمون listening دارای یک نمونه پاسخ در ابتدای فایل صوتی است که دیگر پخش نمی شود.
  2. آزمون آیلتس اکنون می تواند بر روی کامپیوتر و همچنین در صورت تمایل در منزل انجام شود. این گزینه ها ممکن است هنوز در همه مراکز آزمون موجود نباشد، بنابراین با مرکز آزمون محلی خود بررسی کنید که چه گزینه هایی وجود دارد. همه آزمون های کامل آیلتس دارای فرمت، سطح و نمره یکسان هستند – هیچ تمایزی به جز موارد ذکر شده در این صفحه وجود ندارد.
  3. در آزمون کاغذی، ترتیب بخش ها عبارتند از: Listening، Reading و سپس Writing بدون فاصله بین بخش ها. با این حال، اشاره شده است که ممکن است ترتیب بخش ها با آزمون کامپیوتر در برخی از مراکز متفاوت باشد، بنابراین لطفاً قبل از شرکت در آزمون، این موضوع را با مرکز آزمون خود بررسی کنید.
  4. اگر تست را روی کامپیوتر انجام دهید، زمان تست listening کمی متفاوت است. به جای 10 دقیقه برای انتقال پاسخ ها به برگه پاسخ مانند آزمون کاغذی، فقط 2 دقیقه برای بررسی پاسخ های خود خواهید داشت زیرا پاسخ های شما از قبل در کامپیوتر هستند و فقط نیاز به بررسی دارند.

 

اطلاعات نتایج آزمون

  1. نمره آیلتس چگونه است؟ از کجا می توانم از نمرات گروه مطلع شوم؟

این صفحه را ببینید: IELTS Band Scored Explained

  1. چه مدت طول می کشد تا نتایج آزمون من برسد؟

نتایج شما 13 روز پس از انجام آزمون برای شما ارسال می شود. دریافت نتایج از طریق پیامک یا آنلاین در برخی از مراکز آزمون امکان پذیر است. برای اطلاع از این موضوع با آنها تماس بگیرید. با این حال، مواقعی وجود دارد که نتایج بیش از 13 روز به تأخیر می افتد – به سؤال شماره 5 را مشاهده کنید.

  1. نتایج آیلتس من تا چه زمانی معتبر است؟

نتایج آیلتس شما به مدت 2 سال معتبر است.

  1. آیا می توانم درخواست بررسی مجدد نتیجه آزمون بدهم؟

بله می توانید. اما برای انجام این کار باید هزینه پرداخت کنید، برای اطلاع از هزینه با مرکز آزمون محلی خود تماس بگیرید. اگر نتایج شما تغییر کند و امتیاز شما افزایش یابد، وجه دریافتی خود را مسترد خواهید کرد. شما 6 هفته پس از شرکت در آزمون فرصت دارید تا به آزمون خود اعتراض کنید. آزمون شما توسط یک ممتحن دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. حدود 6 تا 8 هفته طول می کشد تا نتیجه درخواست شما به دستتان برسد. در غیر این صورت، می توانید دوباره در آزمون خود شرکت کنید.

  1. اگر دو بار آزمون IELTS بدهم از کدام نتیجه می توانم استفاده کنم؟

تا هنگامی که نتیجه آزمون شما هنوز اعتبار دارد (یعنی تا زمانی که بیش از دو سال سن نداشته باشد) می توانید از آزمونی استفاده کنید که در آن بیشترین امتیاز را کسب کرده اید.

 

اطلاعات آزمون IELTS Listening

  1. چند بخش وجود دارد؟

در آزمون listening آیلتس 4 بخش وجود دارد. بخش 1 و 2 بر اساس موقعیت های اجتماعی است در حالی که بخش های 3 و 4 آکادمیک هستند.

  1. آیا همه در یک آزمون شرکت می کنند یا آزمون GT و Academic Listening جداگانه وجود دارد؟

برای همه فقط یک تست listening وجود دارد. همان آزمون، همان نمره دهی. داوطلبان GT & Academic در همان آزمون listening و همان آزمون speaking شرکت می کنند.

  1. چند سوال وجود دارد؟

در مجموع 40 سوال در آزمون listening وجود دارد. 10 سوال در هر بخش. به ازای هر سوالی که به درستی پاسخ دهید یک امتیاز می گیرید.

  1. مدت زمان آزمون listening چقدر است؟

آزمون listening IELTS 40 دقیقه طول می کشد. شما ابتدا به فایل صوتی گوش می دهید وسپس به مدت 30 دقیقه به سوالات پاسخ خواهید داد. پس از آن 10 دقیقه فرصت دارید تا پاسخ های خود را به پاسخ نامه منتقل کنید. با این حال، برای آزمون کامپیوتری، فقط 2 دقیقه فرصت دارید تا پاسخ های خود را بررسی کنید.

  1. چند بار می توانم به فایل صوتی گوش دهم؟

شما فقط یک بار فرصت گوش دادن به فایل صوتی را دارید. بنابراین مطمئن شوید که سؤالات را به خوبی آماده کرده اید و بر گوش دادن به کلمات کلیدی و نقل قول ها تمرکز دارید.

  1. پاسخ نامه listening چیست؟

پس از پایان listening، زمان خواهید داشت تا پاسخ های خود را به برگه پاسخ منتقل کنید. 10 دقیقه زمان اضافی برای انتقال پاسخ خود به برگه پاسخنامه خواهید داشت. قبل از شرکت در آزمون باید استفاده از پاسخنامه را در خانه تمرین کنید.

  1. چگونه می توانم نمره listening خود را محاسبه کنم؟

در اینجا لیستی از امتیازات برای امتیازات گروه 6-8 آمده است (برای همه نمرات به صفحه امتیازات گروه مراجعه کنید)

  • نمره باند 6 = 23 پاسخ صحیح از 40
  • نمره باند 7 = 30 پاسخ صحیح از 40
  • نمره باند 8 = 35 پاسخ صحیح از 40
  1. آیا اگر پاسخ من اشتباه باشد یک امتیاز از دست می دهم؟

خیر، برای پاسخ اشتباه امتیازی را از دست نمی دهید. بنابراین، هرگز جای خالی را در برگه پاسخ خود نگذارید. همیشه حدس بزنید. اگر پاسخ شما اشتباه بود، فقط به این معنی است که امتیازی کسب نمی کنید. هیچ امتیاز منفی در آیلتس وجود ندارد.

  1. آیا پاسخ ها به ترتیب هستند؟

بله. پاسخ ها به ترتیب سؤالات است. این بدان معناست که پاسخ سؤال 1 قبل از پاسخ سؤال 2 و غیره خواهد آمد. با این حال، گزینه های چند گزینه ای به ترتیب ظاهر نمی شوند. به عنوان مثال، گزینه A ممکن است بعد از گزینه C بیاید.

  1. آیا قبل از شروع listening وقت خواهم داشت که سؤالات را بخوانم؟

بله. فایل صوتی به شما اطلاع می‌دهد که چند سوال در پیش است و به شما فرصت می‌دهد تا آنها را بخوانید. به وب سایت BC IELTS مراجعه کنید و یک آزمون رایگان بدهید . به این ترتیب شما به مدت زمان آماده سازی سوالات عادت خواهید کرد. شما باید روی مهارت های تندخوانی خود کار کنید.

  1. آیا می توانم روی برگه سوالات شنیداری بنویسم؟

بله می توانید. می توانید یادداشت برداری کنید، زیر کلمات خط بکشید و روی هر قسمتی از برگه سوال بنویسید. فقط برگه پاسخنامه شما تصحیح می شود. در واقع، یادداشت برداری بر روی برگه سوال بسیار مفید است و می تواند به شما در یافتن پاسخ ها کمک کند. برای آزمون کامپیوتری، می‌توانید کلمات را روی صفحه هایلایت کنید.

  1. آیا می توانم کاغذ اضافی برای یادداشت برداری داشته باشم؟

خیر. هنگام گوش دادن باید از برگه سوال برای نوشتن استفاده کنید.

  1. آیا رونوشت را مشاهده خواهم کرد؟

خیر. شما نمی توانید. شما صدا را بدون متن خواهید شنید.

  1. آیا حروف بزرگ مهم هستند؟

خیر حروف بزرگ مهم نیستند و بر امتیاز شما تأثیر نمی گذارند. توصیه به استفاده از حروف بزرگ به این دلیل بود که در آزمون کاغذی، نوشتن با حروف بزرگ کار را برای فرد علامت‌گذاری آسان‌تر می‌کند. برخی از داوطلبین دستخط بسیار بدی دارند، بنابراین پاسخ‌ها در reading و listening بهتر است با حروف بزرگ نوشته شوند. برای آزمون مبتنی بر کامپیوتر، این یک مشکل محسوب نمی شود.

  1. آیا باید از خودکار یا مداد استفاده کنم؟

برای تست listening و reading باید از مداد استفاده کنید. پس فراموش نکنید که یک پاک کن با خود ببرید. با این حال، برای نوشتن می توانید یا خودکار یا مداد را انتخاب کنید.

  1. آیا سؤالات به ترتیب می آیند؟

بله. سوالات listening به ترتیب ارائه می شوند.

  1. در سوالات چند گزینه ای می توانم کلمه بنویسم یا جواب ها باید حروف باشد؟

بسیار مهم است که اگر دستورالعمل ها از شما می خواهند حرفی را انتخاب کنید، پاسخ شما باید یک حرف باشد نه کلمه. دستورالعمل ها را با دقت بخوانید تا امتیاز از دست ندهید.

  1. چگونه می توانم listening چند گزینه ای خود را بهبود بخشم؟

برای دریافت نکات و تمرین سوالات چند گزینه ای در listening، به سایت ما مراجعه کنید.

  1. در آزمون listening چه لهجه هایی وجود خواهد داشت؟

آیلتس یک آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی است، بنابراین ممکن است لهجه‌های مختلف را در فایل صوتی بشنوید. قبل از امتحان باید گوش دادن به لهجه های مختلف را تمرین کنید.

  1. آیا spelling مهم است؟

بله مهم است. اگر املای پاسخ اشتباه باشد، پاسخ غلط محسوب می شود.

  1. چگونه می توانم listening خود را بهبود بخشم؟

شما می توانید با انجام تمرینات listening آیلتس پیشرفت کنید و می توانید با گوش دادن به طیف وسیعی از لهجه ها و موضوعات پیشرفت کنید. با جستجو در اینترنت پیوندهایی به اخبار بی بی سی و سایر سایت های مفید برای گوش دادن خواهید دید. اما به یاد داشته باشید که این سایت‌ها توانایی listening شما را بهبود می‌بخشند، اما همچنان باید روی مهارت‌های listening آزمون آیلتس خود کار کنید تا اطلاعات خاص و پاسخ به سؤالات را گوش دهید.

بیشتر بخوانید: دانشگاه آلمانی با تدریس به زبان انگلیسی

 

  1. چگونه می توانم بخش 4 آزمون listening را بهبود بخشم؟

1) بخش 4 یک سخنرانی است که به این معنی است که ساختار یافته خواهد بود. اطلاعات از یک الگوی معمولی پیروی می کنند که باید سعی کنید از آن پیروی کنید. گوینده از نقطه ای به نقطه دیگر حرکت خواهد کرد. سؤالات خود را بررسی کنید تا دریابید که شامل نکته جدید یا مثال و غیره هستند. ترتیب اطلاعات را در سؤالات مشاهده کنید. 2) شما باید در آماده سازی سوالات برای بخش 4 سرعت بیشتری داشته باشید. باید بتوانید تمام سوالات را در زمان مشخص شده بخوانید و آماده کنید. این مهارتی است که باید تمرین کنید. فوراً زیر کلمات کلیدی خط بکشید چون این کار به شما کمک می کند اطلاعاتی را که در راه است دنبال کنید. برای پیشرفت باید بارها و بارها این مهارت را تمرین کنید. همیشه زیر کلماتی خط یا دایره بکشید که به شما کمک می کند جایگاه خود را در listening پیدا کنید. 3) همیشه به بیش از یک سوال در یک زمان توجه کنید. اگر به سؤال 34 گوش می دهید، پس باید به سؤال 35 نیز توجه داشته باشید. ” keep your eye on”، یعنی این که ذهن خود را برای کلمات کلیدی سؤال(های) بعدی باز نگه دارید. 4) برخی از کلمات کلیدی تکرار خواهند شد، اما این بدان معنا نیست که سایر کلمات کلیدی دیگر هم تکرار خواهند شد. شما باید یاد بگیرید که تشخیص دهید کدام کلمات کلیدی مفید هستند و کدام یک مفید نیستند. هر کلمه ای که قابل تفسیر نباشد برای یافتن جایگاه خود در گفتگو مفید خواهد بود. بنابراین، کلمات آکادمیک، نام ها، تاریخ ها و غیره همه مفید هستند و می توانند به شما کمک کنند. 5) به نشانه های راهنما گوش دهید. اینها کلماتی هستند که نشان می دهند چه زمانی گوینده اطلاعات را تکرار می کند، چه زمانی گوینده در حال حرکت به نقطه دیگری از صحبت است یا اینکه صرفا مثال ها و جزئیات را ارائه می دهد. نشانه های راهنما شبیه به اتصال دستگاه ها هستند ” Another point to consider is… ” یا ” if we look at the aspect of… “. به این کلمات دقت کنید.

  1. two words and/or number” به چه معناست؟

یعنی می توانید دو کلمه را با یک عدد بنویسید (مثلاً ” 26 local men”) یا فقط می توانید یک عدد داشته باشید. شما همچنین می توانید یک کلمه با یک عدد داشته باشید. اما شما نمی توانید بیش از دو کلمه با یک عدد داشته باشید.

  1. آیا باید از “the” یا “a” در پاسخ خود استفاده کنم؟

اگر در حال تکمیل یک جمله هستید، هنگام پر کردن پاسخ باید مطمئن شوید که جمله از نظر گرامری صحیح است. این بدان معناست که ممکن است لازم باشد از حروف تعریف (a/the) استفاده کنید. با این حال، اگر فقط یادداشت ها، فرم ها را می نویسید یا یک جدول، نمودار یا فلوچارت را تکمیل می کنید، نیازی نیست به گرامر فکر کنید.

  1. چگونه می توانم زمان را بنویسم؟ ( 9am یا 9:00am یا9:30am ؟)

IELTS همه فرم های زمان کتبی را می پذیرد: ( 9AM, 9am,9:00AM, 9:00am )

  1. چگونه می توانم تاریخ بنویسم؟ 25th march , 25 march ؟

آیلتس هر دو را می پذیرد. اما هرگز کلمه “of” را نمی نویسیم.

  1. اگر سؤالات نیاز به دو حرف دارند، چگونه پاسخ را بنویسم: 11.AD/ 12.AD یا 11.A/12.D ؟

اگر دو سوال وجود دارد و شما باید فقط دو حرف را انتخاب کنید، باید برای هر پاسخ یک حرف بنویسید. اگر بنویسید 11.AD و 12.AD پس چهار حرف نوشته اید. وقتی فقط دو حرف می نویسید، یکی برای هر سوال، می توانید آنها را به هر ترتیبی بنویسید.

  1. اگر به جای North Road بنویسم Northroad جواب درست است؟

خیر، اشتباه است. اگر پاسخ شامل دو کلمه جداگانه باشد، باید آنها را جداگانه نوشت. با این کار املای اسم های مرکب تست می شود.

  1. آیا می توانم برای پاسخ های خود از پرانتز استفاده کنم، به عنوان مثال، school(s)؟

خیر، شما نمی توانید. داوطلبان آیلتس باید فقط یک پاسخ را انتخاب کنند. آنها نمی توانند از پرانتز در پاسخ های خود استفاده کنند.

  1. آیا می توانم به جای کلمه six، “6” بنویسم؟

بله. از آنجایی که spelling نمره دارد، بهتر است اعداد را به صورت رقم بنویسید. دستورالعمل ها همیشه این اجازه را می دهند.

  1. آیا باید پاسخ های خود را برای آزمون listening کامپیوتری در کامپیوتر تایپ کنم؟

بستگی دارد. برخی از سؤالات از شما می خواهند که پاسخی را تایپ کنید، برخی از شما می خواهند روی یک گزینه کلیک کنید، برخی نیز از شما می خواهند کلمه ای را بکشید. هر سوال متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید