دانشگاه ولونگونگ

یکی از معتبر ترین و بهترین دانشگاه های جهان که از محیط آموزشی و امکانات بی نظیری برخوردار است، دانشگاه ولونگونگ واقع در کشور استرالیا می باشد. این دانشگاه همواره در تلاش است که در زمینه های تحقیقاتی، خود را با چالش های بین المللی همراه کند. با این کار توانسته است راهکارهای بسیار موثری را در جهت پبشرفت علم به جهانیان معرفی کند. در این مقاله تمامی اطلاعات در حوزه تحصیل در دانشگاه ولونگونگ استرالیا آورده شده است. برای کسب آشنایی از نحوه تحصیل در این دانشگاه با ما همراه باشید.

 

بیشتر با دانشگاه ولونگونگ آشنا شوید

دانشگاه ولونگونگ در شهر ساحلی Wollongong واقع شده است و تقریبا یک ساعت با قطار سیدنی فاصله دارد. در این دانشگاه بیشتر از 3000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که حدود 12000 نفر آن ها جزوی از دانشجویان بین الملل با نژادها و رنگ پوست های متفاوت هستند. دانشگاه ولونگونگ با علامت اختصاری UOW  یک دانشگاه تحقیقاتی و دولتی واقع در ایالت نیو ساوت ولز است. این دانشگاه در سال 1961 در قالب کالج نیو ساوت ولز تاسیس و به طور رسمی در سال 1962 افتتاح شد. این کالج بعد از چند سال آموزش در سال 1975 به عنوان دانشگاه مستقل شروع به فعالیت کرد .

دانشگاه ولونگونگ از زمان تأسیس خود توانسته است بیش از 120 هزار مدرک به دانش آموختگان خود اعطا کند. همچنین میزبان دانشجویان بین المللی آن، از بیش از 140 کشور جهان است. کیفیت بالای آموزشی و رضایت دانشجویان موجب شده است تا این ولونگونگ به یک دانشگاه 5 ستاره تبدیل شود. این دانشگاه عضو انجمن دانشگاه های کامن ولث، انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق استرالیا و انجمن بین المللی دانشگاه ها است.

 

فعالیت دانشگاه ولونگونگ استرالیا

دانشگاه ولونگونگ یکی از بهترین دانشگاه های جهان واقع در استرالیا است. بر اساس رتبه بندی های جهانی QS  در سال 2022، این دانشگاه در رتبه 193 قرار دارد. این دانشگاه در حدود ۳ هزار دانشجو را در هر سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد تعلیم می دهد. از سراسر جهان بیش از 32 هزار دانشجو مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند، به همین دلیل این دانشگاه به یکی از بهترین دانشگاه های بین الملل جهان تبدیل شده است. این دانشگاه با شعار “برای اهدافت ایستادگی کن” تمامی افراد علاقه مند به علم و دانش را دعوت به تحصیل می‌ کند.

این دانشگاه در سه دوره پاییز بهار و تابستان برای پذیرش دانشجویان خارجی و استرالیایی آمادگی کامل دارد و تا ۶ هفته قبل از شروع ترم تمامی درخواست های متقاضیان را بررسی می کند. دانشگاه ولونگونگ دارای یک درگاه درخواست آنلاین رایگان است؛ به همین دلیل تمامی متقاضیان از سراسر جهان بدون هیچ هزینه ای می توانند درخواست خود را ثبت کنند. هزینه تحصیل در این دانشگاه در بین 60 هزار تا 150 هزار دلار و بسته به نوع مقطع تحصیلی لیسانس فوق لیسانس و دکترا می باشد. رضایت از اشتغال 90 درصدی دانش آموختگان، این مرکز علمی را به یکی از پیشروترین و همچنین مشهورترین دانشگاه های جهان تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین ایالت های کانادا برای مهاجرت

 

دانشکده های دانشگاه ولونگونگ استرالیا

این دانشگاه از 8 دانشکده بازرگانی، مهندسی و علوم اطلاعات، حقوق، علوم انسانی و هنر، علم پزشکی و سلامت و.. تشکیل شده است. در این بخش به معرفی هر یک از دانشکده های موجود در ولونگونگ پرداخته ایم.

  1. دانشکده مهندسی

دانشکده مهندسی ولنگونگ استرالیا با کسب رتبه 13 ملی و 185 کشوری توانسته است جزوی از دانشکده های برتر جهان باشد. این دانشکده شامل رشته های عمران، محیط زیست، مدیریت ارزیابی،‌ مکانیک، مکاترونیک، مدیریت، مهندسی کامپیوتر، الکترونیک و ارتباطات، مدیریت مهندسی، معدن است.

  1. دانشکده علوم سلامت

این دانشکده با کسب رتبه 22 ملی و 401-450 جهانی، به فعالیت پیشرو و بی نظیر خود با قدرت ادامه می دهد. دانشکده علوم سلامت در رشته های ایمنی کار، سلامت عمومی فعالیت می کند.

  1. دانشکده IT و ارتباطات

دانشکده IT با رتبه13  ملی و 185 جهانی، رشته هایی چون اطلاعات سلامت، علوم کامپیوتر، مدیریت IT را ارائه داده است.

  1. دانشکده علوم

این دانشکده با رتبه 19‌ ملی و 201-250‌ جهانی، در رشته های علوم، علوم قضایی،‌ شیمی دارویی، بیولوژی، زمین و محیط زیست،‌ بیوتکنولوژی، مدیریت و علوم، دانشجویانی با مهارت علمی بالایی تربیت می کند.

  1. دانشکده حقوق – قانون و سیاست اقیانوس ها

رشته هایی مانند سیاست ماهیگیری، سیاست دریایی و مطالعات دریایی در این دانشگاه آموزش داده می شود. این دانشکده با کسب رتبه ملی 15 و رتبه جهانی 151-200‌ به فعالیت خود ادامه می دهد.

  1. دانشکده روانشناسی

این دانشکده رشته روانشناسی بالینی را به دانش آموختگان خود آموزش می دهد. همچنین توانسته است رتبه های 11 ملی و 229 بین المللی را از آن خود کند.

  1. دانشکده مطالعات بین الملل

در این دانشکده رشته های مطالعات بین الملل و مطالعات بین الملل پیشرفته به متقاضیان تدریس می شود.

  1. دانشکده پزشکی و سلامت

دانشکده پزشکی دانشگاه ولونگونگ، با رتبه 22‌ ملی و 405-401 جهانی، اقدام به تربیت پزشکان ماهری در این زمینه می کند. همچنین دانشجویانی را در رشته های پزشکی، بهداشت محیط، پرستاری، سلامت دهان و دندان، روانشناسی بالینی، مدیریت و راهنمای سلامت، علوم مطالعات توانمندی و مراقبت از زوال عقل، تربیت می کند.

معیارهای پذیرش دانشگاه ولونگونگ

معیارهای پذیرش دانشگاه ولونگونگ

برای پذیرش در یک دوره دانشگاه ولونگونگ، باید حداقل یک یا چند مورد از شرایط زیر را داشته باشید. علاوه بر این شما باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید؛ چرا که تمامی کلاس ها به این زبان برگزار می شود. البته برخی از دوره ها نیز معیارهای انتخابی دیگری مانند آزمون یا مصاحبه دارند.

  • متقاضیان دارای تحصیلات متوسطه در دو سال گذشته
  • دانش آموزان سال 12 در استرالیا
  • اگر دانشجوی سال 12 استرالیایی 2022-2021 هستید، معمولاً بر اساس مدرک ATARیا مدرک بین المللی IB خود انتخاب خواهید شد.
  • اگر تحصیلات عالیه بعدی را انجام داده اید ( مثلاً گواهی IV، دیپلم یا مدرک لیسانس) ممکن است به جای ATAR، بر اساس این مدرک مورد ارزیابی قرار بگیرید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

رفت و آمد به دانشگاه ولونگونگ استرالیا

رفت و آمد به دانشگاه ولونگونگ از طریق اتوبوس، مترو، دوچرخه و در صورت امکان به صورت پیاده هم میسر است. یکی از اقدامات موثر این دانشگاه در جهت سهولت تردد دانشجویان، فراهم نمودن اتوبوس های شاتل است که در بین پردیس ها تردد می کنند. به طور کلی شهر ولونگونگ از سیستم حمل و نقل خوبی برخوردار است و نیازی به هیچ گونه نگرانی از بابت حمل و نقل نیست.

اگر به دنبال گزینه مقرون به صرفه در زمینه حمل و نقل هستید، استفاده از اتوبوس می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در شهر ولونگونگ بیش از 25 درصد دانشجویان و پرسنل، با اتوبوس رفت و آمد می کنند. با دریافت کارت اپال می توانید با هزینه بسیار کم، از اتوبوس مترو و حتی قایق استفاده کنید .طبق آمارهای انجام شده حمل و نقل در این شهر 103 دلار در ماه است. به افرادی که به طور مداوم از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، توصیه می شود با خرید کارت هوشمند و یا قابل شارژ اوپال هزینه های تردد خود را به کمترین مقدار ممکن برسانند. هزینه تردد با اتوبوس از طریق کارت اوپال بسته به تایم و مسافت سفر از 2.5 دلار تا 5 دلار در روز و مترو از  2.5 دلار تا 9 دلار در روز می ‌تواند متغیر باشد .

 

افتخارات دانشگاه ولونگونگ

دانشگاه بر اساس نظرسنجی های مختلفی با سایر دانشگاه ها و مراکز آموزشی جهان به رقابت پرداخته است.  در این قسمت برخی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه ولونگونگ آورده شده است:

  • کسب رتبه 196 در زمینه رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS سال 2022
  • کسب رتبه 250 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی توسط سازمان times higher education 2022
  • رتبه 13 بهترین دانشگاه جهان ای در استرالیا و نیوزیلند توسط US news 2021
  • دریافت چهاردهمین دانشگاه ملی توسط CWUR 2021

 

پردیس های دانشگاه ولونگونگ

موسسه آموزشی بیش از 10 پردیس دارد با توجه به محیط و آب و هوای مطلوب استرالیا تمامی این پردیس ها از مناظر شگفت انگیزی برخوردار هستند. پردیس های این دانشگاه جدا از شهر ولونگونگ در خلیج بیتمانز، بگا ، سیدنی و همچنین سایر مناطق قرار دارد. در این قسمت، دیگر پردیس های مهم ذکر شده اند:

  • پردیس Shoalhaven شامل آزمایشگاه کامپیوتری شبیه سازی پرستاری و دیگر تکنولوژی های به روز و پیشرفته است.
  • پردیس دبی شامل اتاق های الکترونیکی و فعالیت های دیگری مانند فوتبال، هاکی هوایی، تنیس روی میز و غیره برای دانشجویان است. امکان حمل و نقل عمومی از این پردیس به سادگی فراهم فراهم می باشد؛ چرا که این پردیس در قلب مرکز آموزشی دبی به نام پارک دانش قرار گرفته است.
  • پردیس LOFTUS  این پردیس دارای یک منطقه باربیکیو در فضای باز است همچنین ایستگاه های شارژ رایگان وای فای را برای دانشجویان ارائه می دهد.
  • پردیس های بین المللی دانشگاه ولونگونگ در مالزی، هنگ کنگ سنگاپور ویرگول امارات قرار گرفته اند.

 

پردیس های دانشگاه ولونگونگ

خوابگاه های دانشگاه ولونگونگ استرالیا

متقاضیانی که تمایل به درخواست خوابگاه از این موسسه آموزشی دارند، می ‌توانند در محوطه و یا خارج از حوزه دانشگاه درخواست خوابگاه دهند. دانشجویانی که از مناطق دیگری، به قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا سفر کرده ‌اند می توانند درخواست خود را برای زندگی در محوطه دانشگاه ثبت کرده و از مزایایی مانند زمانی خوابگاه در حدود 5 دقیقه و نزدیکی آن به ساحل و دانشکده ها و کلاس ها بهره مند شوند. استفاده از خوابگاه ها مزیت های دیگری هم دارد که در این بخش قصد داریم برخی از مهمترین آن ها را بازگو کنیم:

  • تمامی خوابگاه ها دارای وای فای پرسرعت برای دانشجویان است.
  • هر یک ازاقامتگاه ها به تفکیک دانشجویان مقطع شناسی کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم ‌بندی شده‌اند .
  • اتاق های تک نفره در واحدهای چهار تا پنج خوابه مشترک اتاق های دوبل مشترک، همچنین اتاق های دارای سالن پذیرایی، واحد های خانوادگی، آپارتمان های استودیویی و سایر موارد بوده و هزینه هر کدام متفاوت خواهد بود.
  • امکان اسکان گروهی به سادگی فراهم است.
  • در صورتی که متقاضی آن خواستار زندگی در خارج از محوطه دانشگاه باشند، می توانند با هماهنگ کننده خدمات مسکن و خدماتی که توسط دانشگاه برای کمک به دانشجویان ارائه می شود تماس حاصل کنند.
  • تمامی اقامتگاه ها در پردیس اصلی، مارکت ویو،بنگلای، پردیس شرق، کالج پیرونا، خانه فارغ التحصیلان و خانه بین المللی قرار دارد.
  • نرخ خوابگاه ها از 240 دلار در هفته شروع می ‌شود و اتاق های کاملاً مبله با تجهیزات کامل در اختیار دانشجویان قرار داده می شود.
  • پیش پرداختی در حدود 500 دلار نیز از دانشجویان بابت هزینه مسکونی گرفته می شود.

 

انواع بورسیه ها در دانشگاه ولونگونگ

دانشگاه ولونگونگ، تعداد محدودی از بورسیه ها را برای متقاضیانی که خواهان گذراندن دوره های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه هستند، فراهم کرده است. در این بخش هر یک از این بورسیه ها را برای شما شرح خواهیم داد.

  • IPRS:

این بورس شهریه دانشگاه و بیمه دانشجویی را تا پایان دوران تحصیل پرداخت می نماید و متعلق به تمامی رشته های تحقیقاتی است. آخرین مهلت ارسال مدارک 17 اکتبر می باشد. دقت کنید که بعد از آن هیچ گونه درخواستی پذیرفته نخواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش

  • UPA:

این بورس به طور سالانه موظف است   22.500دلار جهت هزینه های زندگی تا 3 سال دانشجویان دکترا و تا دو سال برای دانشجویان ارشد تحقیقاتی پرداخت نماید. البته دانشجویانی هم که بورس  IPRS را دریافت کرده ‌اند نیز می توانند شامل شوند. بورس یو UPA سالانه دو بار اهدا شده و آخرین مهلت ارسال مدارک 12 مارچ و 17 اکتبر است.

  • دانشکده مهندسی:

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی قصد ادامه تحصیل دارند، می‌ توانند به این دانشکده درخواست دهند. این بورسیه تنها به 10 نفر اهدا می شود. سالانه مبلغ ۳ هزار دلار کمک هزینه به دانشجویان پرداخت شده و علاوه بر این مبلغ 1000 دلار نیز برای هزینه سفر آن ها پرداخت می شود. یکی از مزیت های مهمی که این بورسیه را از سایر نمونه های موجود متمایز ساخته، این است که دانشجویان کار تخصصی برای تعطیلات تابستانی شان در نظر گرفته شده و ماهیانه 5 هزار دلار دستمزد دارند.

 

انواع بورسیه ها در دانشگاه ولونگونگ

  • ADS:

این بورسیه از طرف دولت استرالیا به دانش آموزانی که صلاحیت کافی دارند اهدا می شود  این بورسیه به شدت رقابتی است؛ چرا که هزینه هایی که در آن پرداخت می شود کامل هستند. این هزینه ها شامل موارد زیر می شود:

  • پرداخت شهریه کامل دانشگاه
  • هزینه کلاس زبان قبل از شروع تحصیل
  • هزینه های زندگی
  • رفت و آمد
  • سایر هزینه های جانبی

بررسی پرونده های موجود در بورسیه ADS  ممکن است حدود یک ماه به طول بیانجامد و متعلق به دوره های ارشد تحقیقاتی و تحصیلی و دکترا است.

  • ALA:

این نوع بورسیه متعلق به افراد بسیار خواص و یا نوابغ است که به دانش آن ها نیاز فراوانی حس می شود. این بورسیه نیز به شدت رقابتی است و هزینه هایی که طی آن پرداخت می شود عبارتند از:

  • پرداخت شهریه کامل دانشگاه
  • کلاس زبان
  • هزینه های زندگی
  • رفت و آمد
  • سایر هزینه ها

این بورسیه نیز مانند بورسیه ADS متعلق به دوره های ارشد تحقیقی و تحصیلی و همچنین دکترا است.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه ولونگوک استرالیا

زمانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا را دارید، باید مدارکی را در این جهت تهیه نموده و به صورت قانونی اقدام کنید. سعی کنید که در کمترین زمان ممکن، این اسناد را جمع آوری کرده و سریعا درخواست خود را ثبت کنید. در این صورت می توانید از مزایای تحصیل و کار در کشور پیشرو استرالیا بهره مند شوید. این مدارک عبارتند از:

  • تایید الکترونیکی پذیرش در کالج و یا دانشگاه
  • گذرنامه
  • عکس بیومتریک جدید
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی جهت تحصیل در استرالیا
  • اسناد مدنی
  • بیمه درمانی دانشجویی در خارج از کشور (OSCH)
  • تمکن مالی
  • بیانیه ورود موقت (GTE)
  • بیانیه رعایت قوانین کشور مقصد
  • سابقه کار و مدارک علمی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی

 

شهریه دانشگاه ولونگونگ استرالیا

شهریه تحصیل در این دانشگاه، برای دانشجویان بومی و بین المللی بسیار متفاوت است. همچنین مبلغ شهریه رشته ها نسبت به یکدیگر متفاوت است. به همین خاطر نمی توان شهریه ثابتی برای این دانشگاه عنوان کرد. در ادامه چند نمونه از شهریه های مختلف دانشگاه ولونگونگ آورده شده است:

کارشناسی اجرا و تئاتر 13296 دلار در هر ترم
کارشناسی اقتصاد و دارایی 15120‌ دلار
کارشناسی بهداشت و تربیت بدنی 13834 دلار
کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی 15696 دلار
کارشناسی ارشد بهداشت عمومی 14856 دلار
کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی 16296 دلار

 

شهریه دانشگاه ولونگونگ استرالیا

هزینه های زندگی در شهر ولونگونگ استرالیا

یکی از الزامات مهاجرت تحصیلی، پیش بینی هزینه های زندگی در شهر و کشور مقصد است. هزینه های زندگی در شهر ولونگونگ استرالیا در مقایسه با تهران، 114.82 درصد گرانتر و اجاره مسکن به طور متوسط 214.23 درصد بیشتر پرداخت می شود. در جدول زیر برخی از نیازهای ضروری شهروندان استرالیا و قیمت آن ها بر حسب دلار استرالیا را قرار داده ایم.

اجاره آپارتمان تک خوابه خارج از شهر 2533.33 دلار استرالیا
اجاره آپارتمان تک خوابه داخل شهر 3166.67 دلار استرالیا
کارت حمل و نقل ماهانه 72.15 دلار استرالیا
یک کیلوگرم برنج سفید 2.38 دلار استرالیا
12‌ عدد تخم مرغ 5.06 دلار استرالیا
یک کیلوگرم پیاز 2.78 دلار استرالیا
یک کیلوگرم فیله مرغ 11.83 دلار استرالیا

 

بیشتر بخوانید: بهبود نمره reading آیلتس

 

 امکانات رفاهی دانشگاه ولونگونگ

این دانشگاه امکانات رفاهی منحصر به فردی را برای آرامش و نشاط دانشجویان فراهم کرده است. از جمله امکانات بی نظیر این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتابخانه: در کتابخانه این دانشگاه بیش از 450 هزار کتاب الکترونیکی، 90000 مجله الکترونیکی و 260 پایگاه داده وجود دارد.
  • باشگاه های ورزشی: ورزشکاران حرفه‌ ای و آماتور می توانند از امکاناتی نظیر استخر آبگرم 50 متری، مدرسه شنا به همراه دو باشگاه ورزشی پیشرفته به همراه تجهیزات لایف فیتنس و همچنین قدرت چکشی در دو مکان مناسب، بهره ببرند.
  • خدمات مدیریت و فناوری اطلاعات یا :IT این ارگان تمامی خدمات اینترنتی و تکنولوژی مربوط به دانشجویان و اساتید را انجام می دهد.
  • خوابگاه
  • خدمات پاسخگویی و مشاوره: افرادی در دانشگاه حضور دارند که در تمامی ساعات شبانه روز آماده خدمت رسانی به دانشجویان و اساتید بوده و در حل مشکلات آن ها می کوشند.

 

مدرک زبان مورد تایید دانشگاه ولونگونگ

دوره های آموزشی دانشگاه ولونگونگ استرالیا بر اساس زبان انگلیسی برگزار می شود. بنابراین تمامی متقاضیان موظف به کسب مدارک زبان انگلیسی هستند. البته در دانشگاه نیز امکان تحصیل در دوره های زبان را برای دانشجویان خاصی فراهم کرده است .جدول زیر حداقل نمرات مورد تایید دانشگاه ولونگونگ آورده شده است که معادل با نمره ۵ آزمون آیلتس هستند. برای افزایش شانس خود در اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه ولونگونگ به شما پیشنهاد می کنیم که برای درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی، آیلتس 6 و برای مقطع کارشناسی ارشد، آیلتس 6.5 را کسب کنید. علاوه بر این آزمون کمبریج CAE و  CPE با نمره 16 مورد تایید این دانشگاه می باشد، با این تفاوت که این نمره معادل با نمره 5.5‌ آیلتس است.

عنوان حداقل نمره کل Reading writing listening Speaking
آزمون تافل IBT 40 14 14 12 12
آزمون PTE 42 42 42 36 36

 

 

سخن پایانی

دانشگاه ولونگونگ واقع در استرالیا، توانسته است در لیست بهترین دانشگاه های معتبر جهان قرار بگیرد. به طوری که مورد تایید کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا و سایر کشورهای جهان است. شما باید قبلا از تاریخ مشخص شده برای اپلای، تمامی مدارک ذکر شده را تهیه کنید. همچنین شرایط و هزینه های زندگی را به طور کامل بررسی کرده و سپس تصمیمات خود را در این زمینه بگیرید. ضمنا اگر توانایی پرداخت هزینه های موجود را ندارید، می توانید از بورسیه هایی که این دانشگاه ارائه داده است، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید