تو آلمان آیلتس لازمه؟

در چند سال اخیر باتوجه‌به افزایش موج پناه‌جویان در کشور آلمان، سیاست سخت‌گیرانه مهاجرتی اعمال شده است که مهاجرت به کشور را بیش‌ازپیش دشوار کرده است. شرایط تحصیل در آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی مناسب‌تر است و شما می‌توانید با هزینه کم در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید. یکی از شرایط پذیرش در بهترین دانشگاه‌های آلمان، ارائه مدرک زبان آیلتس است. با داشتن مدرک زبان آلمانی شما واجد شرایط تحصیل در آلمان به این زبان هستید و با مدرک زبان انگلیسی نیز می‌توانید در برنامه‌های زبان انگلیسی در آلمان شرکت کنید. اما آیا در آلمان آیلتس لازمه و کارایی دارد؟ مطالبی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم. همراه ما باشید:

 

آیا در دانشگاه‌های آلمان انگلیسی مورد قبول هست؟

آلمان یکی از محبوب‌ترین کشورهایی است که مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. بسیاری از مهاجران برای تحصیل به این کشور می‌آیند. تحصیل در آلمان مزایای زیادی دارد. یکی از مزایای آن اخذ ویزای تحصیلی آلمان به زبان انگلیسی است.

116 دانشگاه در آلمان وجود دارد که دوره‌های آن‌ها کاملاً به زبان انگلیسی است. از این تعداد 60 دانشگاه شهریه ندارند و رایگان هستند. البته برخی از این دانشگاه‌ها در سیستم دانشگاه خصوصی هستند و نیاز به پرداخت هزینه دارند. دانشجویانی که می‌خواهند در دانشگاه‌های آلمان به زبان انگلیسی تحصیل کنند، می‌توانند بدون داشتن دانش و تجربه به زبان آلمانی به تحصیل بپردازند. در عوض، آن‌ها باید سطح زبان انگلیسی خود را با اخذ گواهینامه‌های تافل یا آیلتس با نمرات مناسب نشان دهند.

برای شرکت در دوره کارشناسی متقاضی باید دارای مدرک دیپلم ۱۲ساله باشد. طول دوره لیسانس در آلمان باتوجه‌به رشته تحصیلی 3 یا 4 سال است. متقاضیان باید توجه داشته باشند که تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان فقط در دانشگاه‌های خصوصی امکان‌پذیر است و برای تحصیل رایگان در آلمان در دانشگاه‌های دولتی متقاضی باید به زبان آلمانی تحصیل کند. پس از اتمام دوره کارشناسی، متقاضی می‌تواند تصمیم به ثبت‌نام در مقطع کارشناسی ارشد و تکمیل تحصیلات تکمیلی و یا ورود به بازار کار بگیرد.

متقاضیان دارای مدرک لیسانس در مقطع کارشناسی ارشد ثبت‌نام کرده و در مقطع فوق‌لیسانس تحصیل خواهند کرد. طول دوره کارشناسی ارشد (فوق‌لیسانس) در کشور آلمان 1 تا 2 سال است و به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های خصوصی و برخی از دانشگاه‌های دولتی آلمان برای متقاضیانی که ترجیح می‌دهند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، در دسترس است. پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد می‌توانید شرایط ورود به بازار کار یا ورود به مقطع دکتری را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: برای ثبت‌نام در لاتاری زبان انگلیسی لازمه؟

 بهترین دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان آلمان

در زیر برخی از برترین دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان آلمان را به شما معرفی خواهیم کرد. بهترین دانشگاه‌های آلمان که دوره‌های انگلیسی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • دانشگاه موریخ دارای رتبه جهانی 62
  • دانشگاه هایدلبرگ دارای رتبه جهانی 64
  • دانشگاه هامبولت برلین دارای رتبه جهانی 121
  • دانشگاه فرایبورگ دارای رتبه جهانی 186
  • دانشگاه آخن دارای رتبه جهانی 144
  • دانشگاه توبینگن دارای رتبه جهانی 168

 آیا در دانشگاه‌های آلمان زبان انگلیسی مورد قبول هست یا خیر؟

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از دانشجویانی که از کشورهای خارجی به آلمان مهاجرت می‌کنند، تنها در دانشگاه‌های این کشور موفق به اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل زبان انگلیسی شده‌اند. بر اساس برنامه دولت آلمان، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک تعداد زبان‌آموزان انگلیسی در آلمان به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد.

 آیا در دانشگاه‌های آلمان زبان انگلیسی مورد قبول هست یا خیر؟

 

دولت این کشور سرمایه‌گذاری زیادی در دانشگاه‌های این کشور کرده است؛ بنابراین امروزه این دانشگاه‌ها پتانسیل یادگیری زبان انگلیسی را به تعداد زیاد دارند و اساتید و امکانات آن‌ها کاملاً با نیازهای دانشجویان بین‌المللی مطابقت دارد.

البته بیشتر برنامه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان به زبان رسمی کشورشان تدریس می‌شوند. اما فرصت‌های زیادی برای تحصیل به زبان انگلیسی برای رفع نیازهای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان می‌تواند مزایای مختلفی برای شما داشته باشد. اولین مزیت این است که شما می‌توانید از تمامی امکانات و خدماتی که در اختیار دانشجویان بومی و دانشجویانی که به زبان آلمانی در این کشور تحصیل می‌کنند، استفاده کنید و محدودیت خاصی برای شما وجود نخواهد داشت.

از دیگر مزایای مهم این است که به مدرک زبان آلمانی احتیاجی ندارید و فقط مدرک زبان انگلیسی در مقطع تافل و آیلتس به شما در اخذ ویزای آلمان کمک خواهد کرد. زمانی که قصد دارید در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنید، باید به‌خاطر داشته باشید که شهریه شما افزایش نخواهد یافت.

بیشتر بخوانید: سوالات متداول اطلاعات آزمون IELTS (بخش 3)

 برای اخذ پذیرش تحصیلی در دوره‌های زبان انگلیسی آلمان چه کنیم؟

برای اخذ پذیرش تحصیلی در دوره زبان انگلیسی، باید مدرک معتبر زبان انگلیسی از یک آزمون بین‌المللی ارائه دهید. به‌طورکلی گواهینامه انگلیسی دو سال بعد از تاریخ صدور آن اعتبار دارد. در کنار اعتبار آن، نمره نهایی و توانایی آزمون نیز بسیار مهم است. باتوجه‌به آزمون آیلتس، دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع لیسانس باید نمره 6 به بالا، دوره‌های کارشناسی ارشد نمره 6.5 به بالا و متقاضیان دوره دکتری باید نمره 7 به بالا را به این آزمون داشته باشند تا بتوانند به تحصیل در برترین دانشگاه‌های آلمان ادامه دهند.

اگر می‌خواهید به زبان رسمی کشور آلمان تحصیل کنید، سطح مهارت متقاضی باید حداقل B1 باشد. تست‌های معتبر برای این زبان DSH یا TestDaf هستند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند قبل از شروع تحصیل در کلاس‌های زبان آلمانی شرکت کنند.

 برای اخذ پذیرش تحصیلی در دوره‌های زبان انگلیسی آلمان چه کنیم؟

 کلام پایانی

هر دو مدرک آیلتس و مدرک تافل در سراسر جهان رسمی و معتبر هستند و دانشگاه و شرایط شما تعیین می‌کند که کدام یک را جهت تحصیل در این کشور انتخاب کنید. به عبارتی با کسب حداقل نمرات این دو آزمون که در سایت دانشگاه موردنظر خود اعلام شده است، امکان تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی را خواهید داشت. دانشگاه‌های بین‌المللی که در آلمان برنامه‌های زبان انگلیسی را ارائه می‌دهند از دانشجویان مدرکی می‌خواهند که سطح تسلط آن‌ها به زبان انگلیسی را نشان دهد. همان‌طور که می‌دانید، حدود 30 دانشگاه رایگان در آلمان وجود دارد که دوره‌های آموزشی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید