تفاوت ساعت ایران و کانادا

دانستن تفاوت ساعت ایران و کانادا برای کسانی که قصد سفر یا مهاجرت به این کشورها را دارند الزامی است. تفاوت زمان ایران و کانادا و به طور کلی اختلاف زمانی در کشورها و مناطق مختلف به این دلیل است که زمین در یک دایره کامل یعنی 360 درجه هر 24 ساعت یکبار می چرخد. کانادا یکی از کشورهایی است که به عنوان یک کشور چند زمانه شناخته می شود. با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه، شما می توانید فصول مختلف روز و شب را در شهرهای مختلف تجربه کنید. اگر قصد مهاجرت به کانادا و شهر تورنتو را دارید، احتمالا یکی از مهم ترین دغدغه های شما از نظر کاری و ارتباطی، محاسبه لحظه ای این اختلاف زمانی با ایران و تهران خواهد بود. در ادامه مطالبی درباره تفاوت ساعت ایران و کانادا بیان خواهیم کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع در ادامه همراه ما باشید:

 

بررسی تفاوت ساعت ایران و کانادا

زمان کانادا از شهری به شهر دیگر متفاوت است. در واقع زمین هر 60 دقیقه 15 درجه می چرخد. دانشمندان از این اطلاعات برای تقسیم جهان به 24 منطقه زمانی استفاده کردند که هر منطقه برابر با 15 درجه طول جغرافیایی است. تفاوت ساعت ایران و کانادا در این است که ساعت ایران 8 ساعت و 30 دقیقه از اتاوا در کانادا جلوتر است.

شهر تورنتو در استان شرقی کانادا قرار دارد و مانند اکثر شهرهای ایران، زمستان‌ها کوتاه‌تر، روزهای گرم سال طاقت‌ فرساتر و دمای هوا بالاتر است .اختلاف ساعت ایران و کانادا  یکی از مقاصد اصلی مهاجرت ایرانیان به کانادا است. بنابراین، دانستن تفاوت ساعت بین کانادا و ایران می تواند مهم باشد؛ زیرا زمانی که شما در حال حرکتید و از اقوام خود دور هستید، از طریق تماس صوتی یا تصویری با اقوام خود ارتباط برقرار می کنید و دانستن ساعت مهم است. اختلاف زمانی ایران و کانادا در سه شهر بزرگ ونکوور، تورنتو و مونترال که مقاصد گردشگری هستند، بیشتر است.

 

تفاوت ساعت ایران و کانادا تورنتو

از آنجایی که تورنتو در منطقه زمانی سوم کانادا قرار دارد و به مونترال و اتاوا نزدیک است، زمان تورنتو هشت ساعت و 30 دقیقه با زمان ایران متفاوت است. برای مثال اگر در تورنتو ساعت 9 صبح باشد، در تهران ساعت 17 خواهد بود. زمان تورنتو با ساعت نمایش داده شده در صفحه اول مطابقت دارد. برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به کانادا و زندگی در شهر زیبای تورنتو را دارند، دانستن اوقات شرعی در تورنتو کانادا و زمان کنونی تورنتو مهم است.

تورنتو یکی از محبوب ترین شهرهای کانادا در استان انتاریو است. حدود 6.2 میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند. این شهر در شرق کانادا قرار دارد و مانند بسیاری از شهرهای ایران، زمستان ‌های آن کوتاه ‌تر است. سی و سه دقیقه قبل از ظهر در تهران، یا ساعت دوازده صبح همان روز در تورنتو، بر اساس منطقه زمانی و ساعت تابستانی متفاوت است. در اواسط سال و در سی ام شهریور هر سال این تغییر در ایران اجرا می شود. طلوع آفتاب در تورنتو ساعت 06:59، غروب آفتاب ساعت 18:02، ظهر خورشیدی 12:31 و مدت روز 11 ساعت و 3 دقیقه است. زمان محلی فعلی تورنتو 31 دقیقه جلوتر از زمان ظاهری خورشیدی است.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

تفاوت ساعت ایران و ونکوور

ساعت کانادا در ونکوور مهم است؛ زیرا اختلاف ساعت آن با ایران حدود 12 ساعت است. بنابراین اگر در محاسبه اختلاف ساعت ایران و ونکوور کانادا اشتباه کنید برنامه های مهاجرتی شما به کلی خراب می شود. زمان ایران ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه جلوتر از زمان ونکوور است. برای مثال اگر الان در ونکوور ساعت 9 صبح است، در تهران ساعت 20:30 است. شهر ونکوور کانادا یکی از پیشرفته ترین و زیباترین مناطق این کشور است که سالانه مهاجران زیادی از ایران و سایر کشورها به آن مهاجرت می کنند.

کانادا بزرگترین منطقه جغرافیایی در آمریکای شمالی است و پس از روسیه دومین کشور بزرگ جهان به حساب می آید. وسعت کانادا باعث تفاوت در زمان طلوع و غروب خورشید می شود و در نتیجه می توانید تفاوت ساعت قابل توجهی را در ونکوور نسبت به شهرهای دیگر متوجه شوید. زمان در ونکوور نیز در مقایسه با سایر شهرهای کبک و انتاریو بسیار متفاوت است. مقدار اختلاف حدود سه ساعت است و این نشان دهنده مساحت کانادا و فاصله شهر در غرب و شرق است .در مورد زمان ونکوور و زمان طلوع و غروب خورشید، درست است که تفاوت زمانی قابل توجهی با شهر ایران وجود دارد، اما شما می توانید برنامه خود را در طول سال به خوبی مدیریت کنید. طلوع آفتاب در شهر ونکوور کانادا 07:02، غروب آفتاب: 17:49، ظهر: 12:25 بعد از ظهر و مدت روز: 10 ساعت و 46 دقیقه است. اکنون وقت محلی در ونکوور 25 دقیقه جلوتر از از زمان خورشیدی است.

 

تفاوت ساعت ایران و ونکوور

تفاوت ساعت ایران و کانادا مونترال

مونترال کانادا 8:30 ساعت عقب تر از ایران است. درک تفاوت زمانی بین دو منطقه بسیار مهم است؛ زیرا گاهی اوقات اختلاف زمانی آنقدر زیاد است که برقراری ارتباط مشکل می شود. مونترال دومین شهر پرجمعیت کانادا است، این شهر در استان کبک واقع شده است. شهر کبک در سال 1642 با نام Ville Marie تأسیس شد. کبک بزرگترین استان کانادا و پرجمعیت ترین استان کانادا پس از انتاریو است. مرکز این شهر جزیره مونترال است که توسط چندین جزیره کوچک پیرامونی احاطه شده است.

تفاوت زمانی بین زمان گرینویچ مونترال (GMT) و زمان جهانی (UTC) -4 ساعت است. اگر در مونترال هستید، بهترین زمان برای برقراری ارتباط بین ساعت 9 صبح تا 9:30 صبح برای یک کنفرانس تلفنی یا جلسه است. در تهران این ساعات کاری عادی بین 17:30 تا 18 خواهد بود. طلوع خورشید در شهر مونترال کانادا 06:38، غروب آفتاب،17:37، ظهر  12:07 و طول روز 10 ساعت و 59 دقیقه است. اکنون وقت محلی در مونترال ،7 دقیقه جلوتر از از زمان خورشیدی است.

 

تفاوت ساعت ایران و کبک کانادا

کبک یکی از سیزده استان کانادا است. این استان از نظر مساحت و دومین استان کانادا از نظر جمعیت است. بیشتر جمعیت این استان در مناطق شهری در کنار رودخانه سنت لارنس زندگی می کنند .زبان رسمی کبک فرانسوی است. اقتصاد کبک توسط یک بخش خدمات بزرگ و یک بخش صنعتی متنوع پشتیبانی می شود. صادرات این منطقه بر اساس صنایع عمده ای مانند هوانوردی، برق آبی، معدن، داروسازی، آلومینیوم، چوب و کاغذ است.

اختلاف ساعت کبک با زمان گرینویچ (GMT) و مقیاس زمانی بین‌المللی (UTC) -4 ساعت است. در کبک، مانند سایر شهرهای کانادا، ساعت تابستانی (DST) در دومین یکشنبه ماه مارس و اولین یکشنبه نوامبر هر سال اجرا می شود. زمان کبک هنگام برنامه ریزی تماس بین کبک و تهران 8:30 ساعت از تهران عقب است. باید در نظر داشته باشید که شهرهای کانادا در مناطق زمانی مختلف قرار دارند و تفاوت زمانی بسیار زیاد است. طلوع آفتاب در استان کبک ساعت 06:03 دقیقه، غروب آفتاب: 17:26 دقیقه، ظهر: 11:58دقیقه و  طول روز: 10 ساعت و 56 دقیقه است.  به وقت محلی فعلی کبک 2 دقیقه از زمان خورشیدی عقب تر است. اگر به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا برای تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستید، یکی از مواردی که در انتخاب دانشگاه باید به آن توجه کنید تفاوت زمانی شهر محل دانشگاه با ایران است.

 

تفاوت ساعت ایران و انتاریو

تفاوت ساعت ایران و انتاریو

محبوب ترین مقصد کانادا برای تازه واردان، انتاریو با بیش از 1365000 نفر پرجمعیت ترین استان این کشور است. این استان از نظر مساحت دومین استان بزرگ کانادا است. پرجمعیت ترین استان کانادا انتاریو است. شهرهای مهمی مانند تورنتو و اتاوا در این منطقه قرار دارند که یکی از مراکز مهم مهاجرت تحصیلی و کار برای ایرانیان است. اختلاف ساعت ایران با انتاریو 8 ساعت و نیم است. زمان در انتاریو، کانادا بر جلسات برگزار شده در آن استان و سایر استان های کانادا یا ایران تأثیر می گذارد. زمان اقامت در انتاریو، کانادا برای مهاجران تحصیلی یا خانواده هایی که می خواهند با فرزندان خود ارتباط برقرار کنند نیز مهم است.

انتاریو علاوه بر اینکه مرکز اقتصادی کانادا است، به خاطر تنوع طبیعی خود از جمله جنگل های وسیع، پارک های زیبای استانی، 4 مورد از 5 دریاچه بزرگ و آبشار نیاگارا نیز شناخته شده است. به همین دلیل اکثر مهاجرین کانادا در شهر انتاریو سکونت دارند. اگر در تهران زندگی می کنید و می خواهید با یکی از دوستان خود در انتاریو تماس بگیرید، می توانید از ساعت 18:30 تا 10:30 صبح به وقت خود با آن ها تماس بگیرید. تفاوت ساعت بین انتاریو و ایران موضوع مهمی است و در برنامه ریزی برای فعالیت های مشترک بین ایران یا شهرهای ایران مانند تهران و این استان باید تفاوت ساعت را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: بهترین ایالت های کانادا برای مهاجرت

تفاوت ساعت ایران و استان منیتوبا کانادا

استان منیتوبا (Manitoba) به شهر چرچیل معروف است و پایتخت آن وینیپگ است. این استان در قسمت شمالی کانادا واقع شده و یک منطقه قطبی است. این استان که در شمال کانادا واقع شده است، حدود 9 ساعت و نیم با ایران فاصله دارد. طلوع آفتاب در استان منیتوبای کانادا ساعت  07:25 دقیقه، غروب آفتاب: 17:57 دقیقه و ظهر 12:41 دقیقه است. طول روز در این استان کانادا  10 ساعت و 32 دقیقه است. زمان محلی منیتبا 41 دقیقه جلوتر از زمان ظاهری خورشیدی است.

 

تفاوت ساعت ایران و وینیپگ کانادا

تجارت در وینیپگ بسیار متفاوت است. فعالیت های اصلی آن شامل فرآوری مواد غذایی، امور مالی، مخابرات، چاپ و تولید پارچه، تجهیزات حمل و نقل، محصولات فناورانه و هوافضا است. این شهر مرکز و بزرگترین شهر استان منیتوبا کانادا است. دریاچه ای در مجاورت این شهر قرار دارد و دلیل نام گذاری آن نیز همین دریاچه است. این منطقه قبل از ورود غربی ها مرکز تجارت بومیان بوده است. فرانسوی ها اولین قلعه را در این مکان در سال 1738 ساختند.  ساعت وینیپگ در منطقه زمانی مرکزی کانادا است. ساعت تابستانی در وینیپگ مانند بسیاری از شهرهای کانادا، در دومین یکشنبه ماه مارس یک ساعت به جلو می رود و در اولین یکشنبه ماه نوامبر دوباره برمی گردد. اختلاف ساعت وینیپگ با زمان گرینویچ (GMT) و زمان جهانی (UTC) -5 ساعت است. اگر در تهران هستید و می خواهید با وینیپگ تماس بگیرید یا قرار ملاقات بگذارید، باید خارج از ساعات کاری کار کنید؛ زیرا ساعات اداری اغلب به دلیل اختلاف ساعت با هم مطابقت ندارند.

 

تفاوت ساعت ایران و بریتیش کلمبیا

تفاوت ساعت ایران و بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا از نظر موقعیت جغرافیایی و موقعیت در کانادا در غربی ترین نقطه این کشور واقع شده و یکی از ایالت هایی است که بیشترین تضاد را با ایران در کانادا دارد. اختلاف ساعت تهران با این ایالت حدود یازده ساعت و نیم است. دانستن این دوران در سفر یا ارتباط با کانادایی ها بسیار مهم و موثر است. ویکتوریا و ونکوور مهمترین شهرهای این استان هستند که مقصد بسیاری از ایرانیان نیز می باشند. ونکوور شهری توسعه یافته است و یکی از بزرگترین صاحبان بنادر کشتیرانی به شمار می رود و از نظر اقتصادی قطب اصلی در کانادا است. شاید این یکی از دلایلی باشد که آن را شهری گران می دانند. طلوع آفتاب در بریتیش کلمبیا کانادا ساعت  07:15 دقیقه، غروب آفتاب: 17:51دقیقه، ظهر  12:33 دقیقه و طول روز: 10 ساعت و 36 دقیقه است. اکنون وقت محلی در بریتیش کلمبیا، 33 دقیقه جلوتر از زمان کنونی خورشیدی است.

 

کاربرد مناطق زمانی برای تفاوت ساعت

زمین به دو قسمت مساوی افقی و عمودی تقسیم می شود. تقسیم عمودی کره زمین توسط نصف النهار اول انجام می شود که از قطب شمال تا قطب جنوب کشیده شده و زمین را به دو نیمکره شرقی و غربی مساوی تقسیم می کند. برخی از کشورها مانند کانادا به دلیل وسعت سرزمینی دارای چندین منطقه زمانی هستند و به دلیل اختلاف زمانی در داخل کشور نمی توان از یک زمان برای همه شهرها و استان ها استفاده کرد. در ایران از یک ساعت در سراسر کشور استفاده می شود و ایران فقط یک منطقه زمانی دارد.

جالب است بدانید که شش منطقه زمانی در کانادا وجود دارد، به این معنی که زمان در این مناطق متفاوت است. شش منطقه زمانی از شرق به غرب عبارتند از منطقه زمانی نیوفاندلند، منطقه زمانی اقیانوس اطلس، منطقه زمانی شرقی، منطقه زمانی مرکزی، منطقه زمانی کوهستانی و منطقه زمانی اقیانوس آرام. زمان در یک بخش از کشور ممکن است بسته به طول جغرافیایی، فاصله مناطق مختلف کشور از نصف النهار اصلی و غیره با قسمت دیگر متفاوت باشد. در این حالت کشور را یک کشور چند زمانی می نامند و کانادا یکی از آن کشورهاست.

 

تفاوت تغییر ساعت کانادا و ایران

کانادا به دلیل وسعت زیاد و موقعیت جغرافیایی، ساعت رسمی واحدی ندارد، بنابراین نمی توان به تفاوت زمانی مشخصی بین ایران و کانادا فکر کرد. در کانادا تغییرات ساعت طبق دستورالعمل شهرداری انجام می شود، اما برخی از شهرهای کانادا بر حسب نیازهای خود ساعت را تغییر نمی دهند. شهرهایی مانند یوکان، ساسکاچوان، شرق کبک مانند بلان سابلون، جزیره ساوتهمپتون و بخش هایی از استان کبک ساعت خود را تغییر نمی دهند. بیشتر بریتیش کلمبیا از ساعت تابستانی استفاده می کند، به جز مناطقی مانند چتوند (Chetwynd)، Creston (کرستون)، Dawson Creek (داوسون کریک) و Fort Nelson  (فورت نلسون). کانادا دومین کشور بزرگ جهان است، بنابراین تجربه طلوع و غروب خورشید در سراسر کانادا مستلزم مکان هایی با فصل های مختلف است.

 

تاریخچه تغییر ساعت در کانادا

تاریخچه تغییر ساعت در کانادا

اولین ایده برای تغییر ساعت در دوران مدرن توسط جورج ورنون هادسون در سال 1895 ارائه شد و در طول جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار گرفت. اولین تغییر ساعت در سال 1908 در کانادا انجام شد. برخی از گروه های مذهبی رادیکال معتقد بودند که تغییر ساعت بهینه سازی اراده خداوند است. اما در سال 1915، در کنفرانسی اسقف اعظم کلیسای جامع کبک متقاعد شد که اینطور نیست و ساعت یک اختراع انسانی است. او ادعا کرد ساعت نقض طبیعت و نظم جهانی محسوب نمی شود.

وزارت بهداشت آمریکا در آمار رسمی خود در سال 2019 تأیید کرد که پس از تغییر ساعت تابستانی، تعداد خودکشی ها و مراجعه به مشاوران روانپزشکی به دلیل افسردگی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. هدف از تغییر ساعت صرفه جویی در زغال سنگ و انرژی مورد نیاز کارخانه ها در آن زمان بود. بدیهی است که از آن زمان همه چیز بسیار تغییر کرده است، اما کانادایی ها همچنان از سنت سالانه چرخش ساعت خود به جلو یا عقب پیروی می کنند و فکر می کنند این تغییر برای آن ها خوب است. ساعت تابستانی (DST) در حال تغییر است . در اکثر کشورها به این ساعت، ساعت تابستانی می گویند. گفته می شود که آن ها زمان را در مناطق زمانی تغییر می دهند و باعث می شود روز در عصر طولانی تر و در صبح کوتاه تر شود.

بیشتر بخوانید: کار جنرال در کانادا

تاثیر تفاوت ساعت ایران و کانادا در مهاجرت

یکی از بزرگترین مشکلات افرادی که به کشوری دور از محل زندگی خود مانند کانادا مهاجرت می کنند، عادت کردن به اختلاف ساعت کانادا است. با توجه به اختلاف ساعت شدید بین ایران و کانادا، زمانی که یک فرد برای کار کردن نیاز به سطح انرژی بالایی دارد، بدن به خواب و استراحت نیاز دارد، در نتیجه راندمان کار کاهش می یابد. بهترین توصیه برای افرادی که به کشورهای دیگر خصوصا کانادا مهاجرت کرده اند و با اختلاف ساعت ایران و کانادا مشکل دارند، این است که قبل از مهاجرت به کانادا ساعت خواب خود را به طور منظم تغییر دهند.

با توجه به اختلاف ساعت حداقل 8 ساعته بین ایران و کانادا، اکثر مهاجران این کشور در ابتدای سفر دچار کم خوابی می شوند. به همین دلیل تفاوت ساعت ایران و کانادا در روزهای اوایل مهاجرت مشکلات متعددی ایجاد می کند. با توجه به تفاوت ایران و کانادا، بسیاری از مردم تصور می کنند که تاثیر اصلی این تفاوت شرایط زندگی و روزهای اولیه مهاجرت است. این مشکل ابعاد وسیعی دارد و اقدامات پیش از سفر نیز به آن بستگی دارد. برای این منظور کسانی که قصد مهاجرت به کانادا برای تسریع در روند مهاجرت را دارند باید ابتدا از اختلاف زمانی این دو کشور مطلع شده باشند. سپس فعالیت ها را بر اساس این اختلاف زمانی برنامه ریزی کنید.

 

تاثیر تفاوت ساعت ایران و کانادا در شغل مهاجرین

افرادی که برای کار کردن به کانادا مهاجرت می کنند باید از همان ابتدا وارد مشاغل تعیین شده خود شوند. البته اولین برخورد کارمند با کارفرما  و تجربه کاری قبلی تاثیر زیادی روی کارفرما دارد. اختلاف ساعت ایران و کانادا می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند زود خوابیدن، احساس خستگی و خواب آلودگی در حین کار، عدم توجه و حواس پرتی و غیره شود. این مشکلات خود می تواند باعث کاهش راندمان کاری افراد مهاجر به کانادا شود. به همین دلیل توصیه می شود افرادی که برای کار به کانادا می آیند، چند روز قبل از تاریخ شروع به کار به کانادا بروند و در آنجا زندگی کنند. این کار باعث می شود افراد با اختلاف ساعت دو کشور کمی آشنا شوند. عادی سازی اختلاف زمانی برای بدن تا حدودی مشکلات ناشی از این تفاوت زمان را کاهش می دهد. در صورت بروز آمادگی فیزیکی کافی، این مشکل کاملا برطرف می شود و کار با بهترین کیفیت آغاز می شود.

 

تاثیر تفاوت ساعت ایران و کانادا در شغل مهاجرین

سخن پایانی

ما در مقاله تفاوت ساعت ایران و کانادا نهایت تلاش خود را کردیم تا  اطلاعات کاملی در مورد زمان و ساعت تفاوت ساعت ایران با استان ها و شهرهای مشهور و بزرگ کانادا به شما ارائه دهیم. دانستن تفاوت زمانی بین دو منطقه بسیار مهم است و به برقراری ارتباط در زمان مناسب کمک می کند. همانطور که خواندید ساعت ایران با شهرهای مختلف کانادا تفاوت دارد. همانطور که گفتیم تفاوت ساعت ایران و کانادا در روزهای اول مهاجرت شرایط زندگی را برای مهاجرین سخت می کند. اما به مرور زمان و عادت کردن به این اختلاف مشکل حل شده و زندگی عادی می شود. مزایای زندگی در کانادا بسیار زیاد است و این کشور همچنان بهترین مقصد برای مهاجران است.

دیدگاهتان را بنویسید