تفاوت بین ایران و استرالیا

نزدیک به حدود چند میلیارد انسان بر روی این کره خاکی در حال زندگی کردن هستند. این افراد از قومیت ها و مذهب های مختلفی هستند. بنابراین بین آن ها از جنبه های مختلف فرهنگی شاهد تفاوت هستیم. مخصوصا در زمینه تعاملات اجتماعی بین ایران و استرالیا تفاوت هایی وجود دارد. اگر قصد زندگی در این کشور را دارید برای دانستن سایر جزئیات مهم با ما همراه باشید:

تفاوت بین ایران و استرالیا

فرهنگ ایرانی در مقابل فرهنگ استرالیایی

بسیاری از ایرانیانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، استرالیا را برای زندگی انتخاب می کنند. بین این کشور زیبا و ایران نیز تفاوت هایی وجود دارد. دانستن آن ها به ما کمک می کند تا زودتر به زندگی در استرالیا عادت کنیم. در سایر کشورهای دنیا از جمله استرالیا بر خلاف ایران، پیتزا را همراه با سس کچاپ میل نمی کنند. از نظر این افراد پیتزا خود یک غذای کامل بوده و به طعم دهنده دیگری نیاز ندارد.

نحوه ایستادن در آسانسور نیز یکی دیگر از تفاوت هایی است که به چشم می خورد. استرالیایی ها بر خلاف ایرانی ها همگی رو به درب آسانسور می ایستند. اما در ایران این الگوی ایستادن رعایت نمی شود. یکی از فرهنگ های زیبایی که در ایران بر خلاف استرالیا وجود دارد مربوط به ایستادن به هنگام سلام کردن می شود. این ایستادن نشان دهنده ادای احترام به فرد مقابل است. هرچند در ایران سلام کردن به افراد غریبه بسیار عجیب است اما این رفتار در استرالیا کاملا رایج و قابل انتظار است. در ایران اگر فردی به بیماری مبتلا شود همه درصدد درمان آن برمی آیند‌‌ و داروهای خانگی را پیشنهاد می کنند. حال آن که در استرالیا اولویت نظر پزشک معالج است.

دیدگاهتان را بنویسید