بهترین مراکز ماک آیلتس

در این مقاله قصد داریم بهترین مراکز ماک آیلتس را به شما معرفی کنیم. امروزه بسیاری از دانشجویان به دلیل شرایط نامطلوب اجتماعی قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند. بزرگترین چالش هر دانشجو اخذ نمره مطلوب در آزمون آیلتس است. از آنجایی که خیلی از دانشجویان پایه انگلیسی ضعیفی دارند، کسب حتی یک نمره معمولی برای این آزمون نیز برای آنها بسیار سخت است.

البته از آنجایی که این دانشجویان سختی سال ها درس خواندن در مدرسه و دانشگاه را پشت سر گذاشته اند شاید تلاش برای کسب نمره دلخواه در آزمون آیلتس که در اکثر موارد کمتر از یکسال طول می کشد برای آنها چالشی سخت اما شدنی است.

در این مرحله که دانشجو قصد دارد در آزمون آیلتس شرکت کند می تواند او را یک داوطلب آیلتس نامید. بزرگترین مشکل این داوطلبان این است که ارزیابی درستی از میزان پیشرفت خود ندارند. آنها در واقع نمی دانند اگر در شرایط حال حاضر خود در آزمون آیلتس شرکت کنند چه نمره ای کسب خواهند کرد.

در اینجا آزمون ماک آیلتس به کمک این دسته از داوطلبان می آید. آزمون ماک در واقع یک شبیه سازی از آزمون اصلی آیلتس است. در ادامه این مقاله ابتدا با جزئیات بیشتری به توصیف آزمون ماک آیلتس می پردازیم و سپس بهترین مراکز ماک آیلتس را معرفی خواهیم کرد.

پیشنهاد ویژه: آموزش آنلاین آیلتس آرمانی با متدهای جدید و قیمت استثنایی

آزمون ماک آیلتس چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، آزمون ماک آیلتس یک آزمون شبیه سازی شده و بسیار شبیه به آزمون اصلی آیلتس می باشد که برای ارزیابی دقیق شرایط داوطلبان طراحی می شود. سوالات و سبک برگزاری این آزمون تا حد زیادی شبیه به آزمون اصلی می باشد. همچنین شرایط برگزاری این آزمون ها دقیقا مانند آزمون اصلی می باشد و این آزمون ها عمدتا در مراکزی برگزار می شود که خود برگزار کننده آزمون اصلی آیلتس نیز می باشند.

این مساله  باعث می شود شرکت در این آزمون یک ارزیابی دقیق از آزمون اصلی، نوع سوالات و نحوه برگزاری آزمون و همچنین سطح انگلیسی فعلی به داوطلبان بدهد. به خصوص اگر داوطلبان در همان مرکزی آزمون ماک بدهند که قصد دارند در آنجا در آزمون اصلی شرکت کنند، این می تواند کمک بزرگی به آنها بکند زیرا با جو سالن و کیفیت صندلی ها و هدست ها آشنا می شوند و در آزمون اصلی با آمادگی بیشتر و استرس کمتری سر امتحان حاضر می شوند. برای مثال موسسه سفیر یکی از موسساتی است که دوره های آموزش آیلتس و حتی آزمون ماک آیلتس برگزار می کند اما خود برگزار کننده آزمون اصلی آیلتس نیست.

ذکر این نکته در اینجا مهم است که اغلب دانشجویان به دلیل استرس شدید نمی توانند تمام آن چیزی که در دوران آماده سازی برای آن زحمت کشیده اند را در روز آزمون از خود نشان بدهند. لذا شرکت در حداقل دو یا سه آزمون ماک قبل از آزمون اصلی می تواند کمک بسیار عالی به داوطلبان برای کاهش سطح استرس باشد.

بهترین مراکز ماک آیلتس در تهران

بهترین مرکز ماک آیلتس - دوره آنلاین زبان آرمانی

پیه عقیده من شاید اگر بخواهیم بهترین مرکز آزمون ماک آیلتس را به شما معرفی کنیم می گوییم همان مرکزی که قصد دارید در آن در آزمون اصلی آیلتس شرکت کنید. زیرا به این روش می توانید با جو سالن و امکانات مرکز آشنا شوید. بنابراین مراکزی که در ادامه برای شرکت در آزمون آیلتس به شما معرفی می کنیم برای هر دو نوع آزمون یعنی آزمون اصلی و ماک پیشنهاد می شوند و اگر قصد دارید یکی از مراکز را برای آزمون اصلی انتخاب کنید سعی کنید در آزمون های ماک همان مرکز شرکت کنید.

اما شاید بهتر باشد قبل از معرفی این مراکز ابتدا ویژگی های یک آزمون استاندارد را بررسی کنیم. مهمترین ویژگی های یک آزمون استاندارد ماک آیلتس به قرار زیر است:

اولا سوالات آزمون ماک باید دقیقا همان کیفیت و حجم سوالات آیلتس را داشته باشد و کاملا استاندارد باشد. بهترین آزمون های ماک آنهایی هستند که سوالات آنها سوالات واقعی آزمون های قبلی آیلتس هستند. اگر سوالات آزمون ماک استاندارد نباشند نمی توانند ارزیابی دقیقی از مهارت های داوطلبان داشته باشند.

نکته دوم این است که بعد از آزمون مرکز برگزار کننده می بایست سوالات آزمون را به همراه جواب های تحلیلی در اختیار داوطلبان قرار دهد. اگر داوطلبان پس از آزمون سوالات و نحوه پاسخ دادن به آنها را تحلیل نکنند، اشتباهات خود را متوجه نخواهند شد و همان اشتباهات را در آزمون اصلی تکرار می کنند.

نکته سوم این است که آزمون گیرندگان و تصحیح کنندگان بخش های رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس اگر مدرک معتبر از IDP یا British Council هم ندارند حداقل با نحوه تصحیح و نمره دهی استاندارد آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند داوطلبان را به صورت واقعی تحلیل کنند و نمره ای به آنها بدهند که بسیار نزدیک به نمره اصلی آنها خواهد بود.

در ادامه با بهترین مراکز برگزار کننده ماک آیلتس با توجه به معیارهای ذکر شده تا اینجا با ما همراه باشید.

کلیک کنید: آموزش آنلاین زبان آرمانی  به صورت فشرده و انعطاف پذیر

بهترین مراکز برگزار کننده ماک آیلتس

موسسه ایرسافام

یکی از بهترین مراکز ماک آیلتس موسسه ایرسافام است. آموزشگاه ایرسافام یکی از آموزشگاه های باسابقه در زمینه آموزش و برگزاری آزمون های آزمایشی و اصلی آیلتس است. داوطلبان می توانند با شرکت در آزمون آزمایشی یا ماک در این آموزشگاه توانایی های خود را به صورت واقعی مورد ارزیابی قرار دهند تا بتوانند برنامه ریزی بهتری برای ادامه مسیر خود تا آزمون اصلی داشته باشند. در این آموزشگاه شرایط برگزاری آزمون تا حد زیادی شبیه به آزمون اصلی است.

از ویژگی های موسسه ایرسافام می توان به ارزیابی دقیق هر چهار مهارت زبانی، تحلیل مهارت ها در صورت خرید مشاوره تحلیلی، دریافت نتایج تنها پس از سه روز کاری و شبیه سازی شرایط آزمون به شکل واقعی اصلی اشاره کرد.

موسسه آفرینش

موسسه آفرینش در بین موسسات برگزار کننده آزمون ماک آیلتس دارای بزرگترین جامعه آماری است. البته به ادعای این موسسه، آنها بزرگترین جامعه آماری کل جهان را در اختیار دارند. موسسه آفرینش به عقیده خیلی از اساتید آیلتس، با تجربه ترین و منظم ترین مرکز برگزاری آزمون آزمایشی در کشور هستند که در 12 سال گذشته به طور مرتب حدود 480 آزمون ماک برگزار کرده اند.

آزمون های ماک موسسه آفرینش خیلی شبیه به آزمون اصلی بوده و باید ابتدا در شورای علمی آفرینیش مورد تایید واقع شود. منابع سوالات این موسسه به هیچ وجه تکراری نمی باشند. همچنین زمان اسپیکینگ این آزمون در موسسه آفرینش دلخواه است. برای رایتینگ نیز یک فایل تشریحی و تحلیلی اسکن شده تحویل داده می شود.

موسسه ایران – اروپا

یکی دیگر از بهترین مراکز ماک آیلتس، موسسه ایران اروپا می باشد. آزمون ماک این موسسه طوری طراحی شده که با دقت زیاد و رعایت تقریبا تمام جزئیات سعی شده شرایط و جو سالن هنگام برگزاری آزمون تا حد ممکن شبیه به آزمون اصلی باشد تا این شرایط برای داوطلبان به طور دقیق شبیه سازی شود.

در این موسسه از سوالات آزمون های قبلی آیلتس که خریداری شده استفاده می شود و موضوعات رایتینگ بروزرسانی می شوند. کیفیت سیستم صوتی عالی است و داوطلبان بعد از آزمون شفاهی به صورت آنی فیدبک خود را دریافت می کنند. برای بخش رایتینگ نیز، تحلیل به صورت حضوری صورت می گیرد و فایل صوتی تحلیل آزمون به داوطلب تحویل داده می شود.

موسسه آیلتس تهران

یکی دیگر از مراکز ماک آیلتس معتبر موسسه آیلتس تهران می باشد. در این موسسه تحلیل آزمون می تواند بسته به نیاز داوطلب به صورت تحلیلی ارائه شود. کارنامه آزمون در این موسسه پس از 5 روز به داوطلبان تحویل داده می شود و زمان آزمون مصاحبه نیز توسط داوطلب انتخاب می شود. همچنین اشتباهات داوطلبان در بخش رایتینگ به صورت تشریحی در کارنامه درج می شود و به صورت pdf ارسال خواهد شد.

موسسه عصر دین و دانش

آخرین مرکز ماک آیلتس که به شما معرفی می کنیم موسسه عصر دین و دانش است. این موسسه حدود 25 سال سابقه آموزشی دارد. آزمون اسپیکینگ و رایتینگ این موسسه در حضور داوطلب تصحیح و تحلیل می شود. هر داوطلب بین 40 تا 50 دقیقه می تواند به صورت اختصاصی از نظران متخصصین این موسسه بهره ببرد.

سوالات آزمون در این موسسه سوالات آزمون های خریداری شده قبلی آیلتس است و آزمون گیرندگان در بخش اسپیکینگ این آزمون همگی کاملا باتجربه بالا با جزئیات تحلیل و نمره دهی به صورت دقیق آشنا هستند.

جمع بندی بهترین مراکز ماک آیلتس در تهران

ماک آیلتس

در این مقاله در مورد آزمون ماک اطلاعات دقیقی را ارائه کردیم و بهترین موسسات برگزاری آزمون ماک را نیز به شما معرفی کردیم. توصیه ما این است که داوطلبان قبل از آزمون اصلی حتما و حداقل در دو آزمون ماک شرکت کنند تا تمام نقاط ضعف آنها مشخص شود.

سعی کنید اگر در آزمون ماک موسسه ای شرکت می کنید که تحلیل آزمون هزینه دارد، این هزینه را بپردازید و تحلیل کامل همه بخش های آزمون را دریافت کنید زیرا بدون تحلیل آزمون شما به اشتباهات خود پی نمی بردید. در این حالت شرکت در آزمون ماک به غیر از آشنایی با جو سالن و شرایط آزمون فایده دیگری برای شما نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید