بهترین دانشگاه‌های استرالیا 2022

پس از بریتانیا و ایالات متحده، استرالیا سومین مقصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است که فهمیدن دلیل آن آسان است. استرالیا مهد بسیاری از دانشگاه‌های معتبر است که در رتبه‌بندی جهانی جایگاه برتری داشته و شناخته‌شده‌ هستند. دانشگاه‌های استرالیا گزینه‌های زیادی برای دستیابی به برخی از بهترین اساتید در اختیار شما قرار می‌دهند. بهترین دانشگاه‌های استرالیا به رشتۀ خاصی محدود نبوده و برای بیشتر رشته‌ها می‌توان دانشگاه‌های استرالیا را انتخاب کرد.

دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه آدلاید، دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه سیدنی، همگی سابقۀ درخشانی در فهرست‌های رتبه‌بندی دارند. اگر به‌دنبال بهترین دانشکده‌های حقوق، بازرگانی، پزشکی یا دانشکده‌های مهندسی با رتبۀ بالا برای ثبت‌نام در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری خود هستید، قطعاً رفتن به استرالیا گزینۀ نهایی شما خواهد بود.

شرایط پذیرش در بهترین دانشگاه‌های استرالیا با یکدیگر کمی متفاوت است، اما همۀ آن‌ها دارای چارچوب تعیین‌شده‌ای هستند. یکی از مدارک مشترک موردنیاز دانشگاه‌ها، مدرک زبان است. همۀ دانشگاه‌های استرالیا، مدرک آیلتس را برای مقاطع مختلف تأیید کرده‌اند. توصیۀ ما نیز به شما دریافت مدرک آیلتس است تا بتوانید برای دانشگاه‌های مختلف درخواست دهید. دورۀ آیلتس آکادمی زبان آرمانی، بهترین روش برای یادگیری سریع و آسان زبان انگلیسی است. برای تهیۀ این دوره، از بالای همین صفحه از قسمت دوره‌های آنلاین، دورۀ آیلتس را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

بهترین دانشگاه‌های استرالیا براساس رنکینگ

دانشگاه‌های استرالیا همیشه جزو دانشگاه‌های معتبر دنیا بوده و در رتبه‌بندی‌های سالانه، در رتبه‌های بالا بوده‌اند. این دانشگاه‌ها رشته‌های متنوعی را ارائه می‌دهند که برای دانشجویان رشته‌ها و مقاطع مختلف مناسب است. در ادامۀ این مطلب، با نگاهی به آخرین رتبه‌بندی ارائه‌شده، لیست دانشگاه‌های استرالیا براساس رنکینگ آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

دانشگاه ملی، از بهترین دانشگاه‌های استرالیا

این دانشگاه در کانبرا، پایتخت استرالیا واقع شده است. دانشگاه ملی استرالیا (ANU) یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا بوده که در سال 1946 توسط پارلمان استرالیا تأسیس شد. این دانشگاه به‌دلیل کارهای تحقیقاتی پیشرو و دوره‌هایش در زمینۀ سیاست و حقوق مشهور است. ANU بیش از 50 برنامۀ مقطع کارشناسی را در بیش از هفت کالج دانشگاهی ارائه می‌دهد. این دانشگاه مدارک لیسانس سه‌ساله، مدارک لیسانس چهارساله یا ممتاز یا مدرک پنج‌سالۀ دوگانه ارائه می‌دهد.

  • پردیس دانشگاه: دانشگاه ملی استرالیا، در اکتون واقع شده است که حومۀ آن درست در کنار بخش مرکزی کانبرا است. با بیش از ده هزار درخت در محوطۀ دانشگاه، دانشگاه ملی به‌خاطر محوطۀ پارک‌مانند خود در دنیا معروف است، بنابراین فضاهای بیرونی بسیار خوبی برای اوقات فراغت دارد.
  • زندگی دانشجویی: در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ استرالیا، کانبرا دارای جمعیتی حدود 400 هزار نفر است. به‌دلیل موقعیت برجستۀ دانشگاه در یک شهر کوچک، بیشتر دانشجویان در محوطۀ دانشگاه یا بسیار نزدیک به دانشگاه زندگی می‌کنند. بنابراین، زندگی اجتماعی آن‌ها حول پردیس می‌چرخد و دانشگاه ملی، یک جامعۀ دانشگاهی واقعاً قوی دارد.
  • شرایط ورود: دانشگاه ملی استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی، یک جدول صلاحیت‌های دانشجویی ایجاد کرده که نمرات ورودی مربوط به کشورهای مختلف را فهرست می‌کند. اگرچه این جدول برای دوره‌های سال 2017 است، اما احتمالاً این نمرات برای سال‌های بعد نیز مشابه باشد. نمرۀ کلی 6.5 آیلتس برای دانشجویان بین‌المللی مورد نیاز است. این دانشگاه همچنین سایر مدارک زبان انگلیسی مختص کشورهای مختلف را می‌پذیرد.
  • رتبۀ 17 در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان (QS) در سال 2022.
  • رشته‌های برتر، هنر و علوم انسانی، ریاضیات، مهندسی، علوم کامپیوتر و پزشکی بالینی است.
  • هزینۀ تحصیل 20 هزار دلار استرالیا.

دانشگاه ملبورن استرالیا

دانشگاه ملبورن استرالیا

دانشگاه ملبورن یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا بوده که در سال 1853 تأسیس شد و آن را به دومین دانشگاه قدیمی این کشور تبدیل کرد. این دانشگاه «مدل ملبورن» را ارائه می‌دهد – دانشجویان سال اول، مدرک کارشناسی گسترده‌ای را در رشته‌های کشاورزی، هنر، زیست‌پزشکی، بازرگانی، طراحی، محیط‌زیست، هنرهای زیبا، موسیقی، بهداشت، علوم یا مطالعات عمومی انتخاب می‌کنند و سپس در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات خود را تخصصی می‌کنند. این دانشگاه مدرک دوگانه ارائه نمی‌دهد، اما تحصیل در دوره‌های دورشته‌ای را در یک مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد.

  • پردیس: دانشگاه ملبورن دارای هفت پردیس در ویکتوریا است، اما پردیس اصلی در پارک ویل قرار دارد و کمتر از پنج دقیقه پیاده‌روی از مرکز ملبورن فاصله دارد. این پردیس دارای ساختمان‌های ثبت‌شده در میراث فرهنگی، پنج کتابخانه و طیف وسیعی از مواد غذایی است. محوطۀ دانشگاه نیز توسط کافه‌ها و رستوران‌ها در حومه‌های پارک ویل و کارلتون احاطه شده است.
  • زندگی دانشجویی: ملبورن بیش از چهار میلیون نفر جمعیت دارد و اغلب از این شهر به‌عنوان پایتخت فرهنگی استرالیا یاد می‌شود. این شهر به غذا و قهوه معروف است و می‌توانید بهترین غذاها و قهوه‌ها را در این شهر تهیه کنید. گزینه‌های اقامتی واقع در نزدیکی پارک ویل به‌دلیل نزدیکی آن‌ها به محوطۀ دانشگاه، مرکز شهر و برخی از جذاب‌ترین مناطق ملبورن، محبوب هستند. به‌علاوه، گزینه‌های بسیار خوبی برای اسکان دانشجویان در مجاورت دانشگاه وجود دارد.
  • شرایط ورود: دانشگاه ملبورن حداقل شرایط لازم برای ورود به هر دوره را براساس کشور برای متقاضیان بین‌المللی فهرست کرده است. این دانشگاه آزمون‌های تافل، آیلتس، آزمون انگلیسی پیرسون یا آزمون انگلیسی کمبریج را برای مدرک زبان انگلیسی می‌پذیرد. دانشجویان به نمرۀ آیلتس 6.5 نیاز دارند و سایر نیازمندی‌های دیگر برای پذیرش دانشجویان در سایت دانشگاه فهرست شده است.
  • در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان (QS) در سال 2022، این دانشگاه در رتبۀ 37 قرار گرفته است.
  • رشته‌های برتر شامل هنر، علوم انسانی، علوم کشاورزی، زیست‌شناسی، بیوشیمی و مهندسی شیمی است.
  • هزینۀ تحصیل در این دانشگاه نیز از 21590 تا 35544 دلار استرالیا متغیر است.

دانشگاه نیوساوت ولز رتبۀ سوم بهترین دانشگاه‌های استرالیا

دانشگاه نیوساوت ولز رتبۀ سوم بهترین دانشگاه‌های استرالیا

دانشگاه نیوساوت ولز (UNSW) یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های استرالیا است. UNSW در سال 1949 تأسیس شد و در ابتدا به‌عنوان یک دانشگاه متمرکز بر فناوری علمی شروع به کار کرد. این دانشگاه اکنون دارای ۹ دانشکدۀ مختلف است و بهترین دانشگاه در نیوساوت ولز است. UNSW مدرک کارشناسی واحد، مدرک دوگانه (دو یا چند رشته در یک برنامۀ مدرک) یا مدارک ترکیبی (دو مدرک در یک برنامه) ارائه می‌دهد. هشت دانشکده در مقطع کارشناسی در رشته‌های هنر و طراحی، هنر و علوم اجتماعی، محیط ساخته‌شده، تجارت، مهندسی، حقوق، پزشکی و علوم در این دانشگاه وجود دارد.

  • پردیس: پردیس اصلی UNSW در کنزینگتون، هفت کیلومتر دورتر از مرکز سیدنی و تنها دو کیلومتر با ساحل واقع شده است که دارای وسعت بالایی است.
  • زندگی دانشجویی: سیدنی شهری زیبا و ساحلی بوده که ساحل آن این شهر را خاص و متمایز کرده است. سیدنی به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر استرالیا، همیشه شلوغ است، بنابراین قطعاً در این‌جا دانشجویان با فضایی متفاوت با سایر شهرها روبه‌رو می‌شوند. کتابخانۀ اصلی و چمن‌زارها مکان‌های پرطرفداری در محوطۀ دانشگاه برای مطالعه یا صرفاً گفت‌وگو با دوستان هستند.
  • شرایط ورود: برای دانشجویان بین‌المللی، UNSW یک جدول ورودی بین‌المللی برای مقاطع مختلف دارد که نمرات ورودی و مدارک مورد نیاز را لیست کرده است. این دانشگاه چند آزمون برای اثبات مهارت زبان انگلیسی می‌پذیرد. به‌طور کلی، دانشجویانی که در UNSW درخواست می‌دهند، به نمرۀ کلی آیلتس 6.5 نیاز دارند.
  • رتبۀ 43 در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان (QS) در سال 2022.
  • رشته‌های برتر شامل هنر و علوم اجتماعی، مدیریت کسب‌وکار، معماری داخلی، پزشکی و سلامت و قانون و عدالت است.
  • هزینۀ تحصیل برابر 1160 دلار استرالیا به‌ازای هر سال است.

دانشگاه کوئینزلند استرالیا

 

دانشگاه کوئینزلند استرالیا

دانشگاه کوئینزلند یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا بوده که در سال 1909 تأسیس شد و این دانشگاه توانسته است در بین 50 دانشگاه برتر در رتبه‌بندی جهانی QS قرار گیرد. این دانشگاه در هشت دورۀ کارشناسی ساختار یافته است و دانشجویان می‌توانند از بین بیش از 50 رشته در مقطع کارشناسی انتخاب کنند. کوئینزلند استرالیا به‌دلیل برنامۀ حفاظت از تنوع زیستی توسط مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در رتبۀ اول جهان قرار دارد. همچنین به‌دلیل مطالعات زیست‌شناسی دریایی، آب شیرین و منابع آب شناخته‌شده است.

  • پردیس: دانشگاه کوئینزلند دارای سه پردیس اصلی است، اما پردیس اولیه در سواحل رودخانه بریزبن در حومۀ سنت لوسیا واقع شده است. پردیس به‌دلیل موقعیت مکانی زیبا و ساختمان‌های ماسه‌سنگی خود شناخته‌شده است.
  • شرایط ورود: دانشگاه کوئینزلند استرالیا اطلاعات مورد نیاز دوره را برای همۀ مقاطع، از جمله مدارک مورد نیاز بین‌المللی را در سایت دانشگاه ذکر کرده است. برای درخواست پذیرش تحصیلی استرالیا، باید حداقل نمرۀ آیلتس 6.5 را کسب کنید.
  • رتبۀ 47 در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان (QS) در سال 2022.
  • هزینۀ تحصیل برای برنامۀ تحصیلی سه دوره، 13180 دلار استرالیا است.
  • رشته‌های برتر دانشگاه شامل علوم کشاورزی، بیوتکنولوژی و میکروبیولوژی کاربردی، ایمونولوژی، فیزیک و علوم کامپیوتر است.

دانشگاه سیدنی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا

دانشگاه سیدنی یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های استرالیا است. این دانشگاه که در سال 1850 تأسیس شد، سابقه‌ای طولانی دارد و به‌خوبی شناخته‌شده است. دانشگاه سیدنی در آناتومی، فیزیولوژی، علوم دامپزشکی، پزشکی، معماری و زبان انگلیسی در استرالیا در رتبه‌بندی QS اول است. این دانشگاه از 9 دانشکدۀ هنر، بازرگانی، دندان‌پزشکی، مهندسی، علوم بهداشتی، پزشکی، پرستاری، داروسازی و علوم و سه دانشکدۀ معماری، موسیقی، حقوق تشکیل شده است. دانشجویان با بیش از 100 برنامه در مقاطع مختلف، انتخاب‌های زیادی برای تحصیل در این دانشگاه دارند.

  • پردیس: پردیس اصلی در حومۀ سیدنی کمپرداون و دارلینگتون، که تنها چهار کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارند، واقع شده است. این پردیس به‌خاطر ساختمان‌های خاص آن معروف است.
  • شرایط ورود: برای دانشجویان بین‌المللی، این دانشگاه دارای راهنمای ورود برای مقاطع مختلف است که تمام نمرات ورودی برای کشورهای مختلف را بررسی کرده است. نمرۀ استاندارد آیلتس این دانشگاه 6.5 است. سایر آزمون‌ها نیز پذیرفته می‌شوند و می‌توان با استفاده از جدول تبدیل آزمون زبان انگلیسی، نمرات را به معادل آیلتس آن‌ها تبدیل کرد.
  • رتبۀ 38 در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان (QS) در سال 2022.
  • رشته‌های برتر شامل مهندسی، مواد غذایی و فناوری، میکروبیولوژی، علوم کشاورزی و اپتیک است.
  • هزینۀ تحصیل نیز برابر 60 تا 103 هزار دلار استرالیا است.

دانشگاه موناش، یکی از برترین دانشگاه‌های استرالیا

دانشگاه سیدنی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا

دانشگاه موناش یک مؤسسۀ دولتی است که در سال 1958 شروع به کار کرد. این دانشگاه که در جنوب شرقی ایالت ویکتوریا قرار دارد، دارای پنج پردیس مختلف است. این دانشگاه که به یاد سر جان موناش، رهبر نظامی و مهندس استرالیایی نامگذاری شده است، دارای چندین دانشکده از جمله هنر، طراحی، معماری، حقوق، مهندسی، فناوری اطلاعات، پرستاری و علوم بهداشتی است.

این دانشگاه در رتبۀ 58 رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان QS در سال 2022 قرار دارد. برترین رشته‌های این دانشگاه شامل هنر، طراحی و معماری، مدیریت کسب‌و‌کار، مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی و ریاضیات است. برای دریافت پذیرش از این دانشگاه باید حداقل مدرک آیلتس با نمرۀ 6.5 را ارائه دهید. هزینۀ تحصیل در این دانشگاه از 31700 دلار استرالیا شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: پذیرش تحصیلی سوئیس

دانشگاه استرالیای غربی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا

دانشگاه استرالیای غربی با رتبۀ 78 در بهترین دانشگاه‌های جهان، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که پردیس اصلی آن در پرث واقع شده است. برخی از رشته‌های برتر این دانشگاه شامل علوم کشاورزی، هنر و علوم انسانی، شیمی، مهندسی عمران، پزشکی بالینی و علوم کامپیوتر است. دانشگاه استرالیای غربی، اولین دانشگاه از هفت دانشگاه استرالیا بوده که در فهرست 100 دانشگاه برتر قرار گرفته است، اما در سال 2022 به رتبه 78 سقوط کرد.

دانشگاه استرالیای غربی از نظر نسبت اعضای هیئت‌علمی خارجی و تعداد استنادات به‌ازای هر عضو هیئت‌علمی (معیار خروجی تحقیق) نسبت به سایر دانشگاه‌های استرالیا برتر است. این دانشگاه رتبۀ 90 دانشگاه‌های دنیا را دارد. بیش از 25 هزار دانشجو از جمله بیش از چهار هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه استرالیای غربی تحصیل می‌کنند. در راهنمای دانشگاه‌های خوب 2021، UWA پنج ستاره برای کیفیت تدریس، تقاضای دانشجو و نسبت دانشجو به استاد دریافت کرده است.

دانشگاه آدلاید استرالیا

دانشگاه آدلاید استرالیا

دانشگاه آدلاید در سال 1874 تأسیس شد و سومین مؤسسۀ قدیمی آموزش عالی در استرالیا است. این دانشگاه اکنون در رتبۀ 109 در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان قرار دارد. دانشگاه آدلاید از نظر شاخص دانشجویان بین‌المللی رتبۀ 44 را در جهان دارد و بیش از 7860 نفر از مجموع 21142 دانشجوی این مؤسسه از خارج از استرالیا آمده‌اند. این دانشجویان نمایندۀ بیش از 100 کشور مختلف هستند.

این دانشگاه دارای 360 دورۀ کارشناسی و 198 برنامۀ تحصیلات تکمیلی است. دانشگاه آدلاید به ارائۀ مدارک تحصیلی معتبر با تحقیقات و فناوری پیشرفته که تفکر انتقادی، حل مسئله، کار گروهی و ارتباطات را تقویت می‌کند، شناخته می‌شود.

دانشگاه فناوری سیدنی استرالیا

دانشگاه فناوری سیدنی استرالیا

دانشگاه فناوری سیدنی (UTS) که در رتبۀ 135 جهان قرار دارد، امسال هفت رتبه ارتقا یافته و جزو بهترین دانشگاه‌های استرالیا محسوب می‌شود. در دسته‌بندی دانشجویان بین‌المللی و استنادات به‌ازای هر استاد، این دانشگاه به ترتیب در رتبه‌های 67 و 78 قرار دارد. UTS در سال 1988 تأسیس شد و آن را به یکی از جدیدترین و معتبرترین دانشگاه‌های استرالیا تبدیل کرد. مأموریت آن توسعۀ دانش از طریق آموزش پژوهش‌محور، کار در مشارکت با صنعت، نیروی کار و جامعه است.

این دانشگاه دارای 184 رشتۀ کارشناسی و 124 رشتۀ تحصیلات تکمیلی است. رشته‌های برتر در این دانشگاه شامل هنر و علوم انسانی، ریاضیات، مهندسی، علوم کامپیوتر و پزشکی بالینی است. برای تحصیل در این دانشگاه باید مدرک آیلتس با نمرۀ 6.5 را ارائه دهید. هزینۀ تحصیل نیز بین 24701 تا 31756 دلار استرالیا است.

دانشگاه ولونگونگ

دانشگاه ولونگونگ در حال حاضر پس از رشد شانزده‌پله‌ای به رتبۀ 185 در دنیا و رتبۀ نهم استرالیا صعود کرده است. درمورد «استناد به‌ازای هر استاد»، این دانشگاه عملکرد قابل‌توجهی دارد و در مجموع رتبۀ 75 را به خود اختصاص داده است که نشان‌دهندۀ درجۀ بالای خروجی تحقیقاتی آن است. دانشگاه ولونگونگ در ابتدا در سال 1975 به لطف کمک‌های مالی تأسیس شد. از آن زمان، این مؤسسه با شهرهای اطراف خود برای توسعۀ منطقۀ ایلاوارا و رسیدگی به مشکلات اجتماعی در اقتصاد، محیط‌زیست، مسائل اجتماعی و پزشکی همکاری کرده است.

بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای رشته‌های مختلف

استرالیا دارای دانشگاه‌های بسیاری است که رشته‌های متعددی را تدریس می‌کنند. باوجود این، همۀ دانشگاه‌های استرالیا برای هر رشته‌ای مناسب نیست. در این‌جا با توجه به رتبه‌بندی جهانی در سال 2022 و براساس رشته، بهترین دانشگاه‌ها را لیست کرده‌ایم.

بهترین دانشگاه‌های پزشکی استرالیا

  • دانشگاه سیدنی؛
  • دانشگاه ملبورن؛
  • دانشگاه موناش؛
  • دانشگاه کوئینزلند؛
  • دانشگاه آدلاید؛
  • دانشگاه UNSW؛
  • دانشگاه غربی.

بهترین دانشگاه‌های فنی-مهندسی استرالیا

  • دانشگاه نیوسایت ولز؛
  • دانشگاه ملبورن؛
  • دانشگاه موناش؛
  • دانشگاه سیدنی؛
  • دانشگاه ملی استرالیا؛
  • دانشگاه کوئیلنزد؛
  • دانشگاه فناوری سیدنی؛
  • دانشگاه آدلاید.

بهترین دانشگاه‌های روانشناسی استرالیا

  • دانشگاه ملبورن؛
  • دانشگاه UNSW؛
  • دانشگاه سیدنی؛
  • دانشگاه کوئینزلند؛
  • دانشگاه ملی استرالیا؛
  • دانشگاه استرالیا غربی؛
  • دانشگاه کاتولیک؛
  • دانشگاه کرتین پرت.

بهترین دانشگاه‌های معماری استرالیا

  • دانشگاه ملبورن؛
  • دانشگاه سیدنی؛
  • دانشگاه RMIT؛
  • دانشگاه ولز جنوبی؛
  • دانشگاه کرتین.

لیست دانشگاه‌های کشاورزی استرالیا

  • دانشگاه سیدنی؛
  • دانشگاه ملبورن؛
  • دانشکده کشاورزی دانشگاه کرتین؛
  • دانشگاه کوئینزلند؛
  • دانشگاه آدلاید؛
  • دانشگاه وسترن استرالیا؛
  • دانشگاه نیواینگلند؛
  • دانشگاه تاسمانیا؛
  • دانشگاه تکنولوژی کرتین.

بیشتر بخوانید: بهترین دانشگاه های کانادا

چگونه از دانشگاه‌های استرالیا پذیرش بگیریم

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا با توجه به مدرک، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. مهم‌ترین مسئله برای دریافت پذیرش تحصیلی استرالیا ارائۀ رزومۀ قوی و مدارک موردنیاز است. تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری در استرالیا راحت‌تر است، زیرا می‌توان با ارائۀ رزومه‌ای قوی، پذیرش تحصیلی این کشور را دریافت کرد. تحصیل در دانشگاه‌های معتبر ایران و ارائۀ یک انگیزه‌نامه و پروپوزال مناسب، شانس شما را برای دریافت پذیرش افزایش می‌دهد.

مدرک زبان، مهم‌ترین مدرک برای دریافت پذیرش تحصیلی استرالیا است. همۀ دانشگاه‌های استرالیا، مدرک آیلتس را با حداقل نمرۀ 6.5 قبول می‌کنند. بهترین روش برای دریافت مدرک آیلتس در کوتاه‌ترین زمان، دوره‌های آنلاین آکادمی زبان آرمانی است که با یک برنامه‌ریزی مناسب، شما را به سمت دریافت مدرک هدایت می‌کند.

رنکینگ دانشگاه‌های استرالیا

نام دانشگاه رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز

(2023)

رتبه‌بندی دانشگاه جیائوتونگ شانگهای

(2022)

رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر

(2023)

رتبه‌بندی اخبار و گزارش جهانی ایالات متحده

(2021)

دانشگاه ملی استرالیا 62 79 30 64
دانشگاه سیدنی 54 60 41 27
دانشگاه ملبورن 34 32 33 25
دانشگاه نیو ساوت ولز 71 64 45 51
دانشگاه کوئینزلند 53 47 50 36
دانشگاه موناش 44 75 57 48
دانشگاه استرالیای غربی 131 99 90 79
دانشگاه آدلاید 88 101 109 73
دانشگاه صنعتی سیدنی 133 201 137 162
دانشگاه ولونگونگ 201 201 185 214
دانشگاه مک کواری 175 201 195 217
دانشگاه کارتین 201 201 193 174
دانشگاه فناوری کوئینزلند 201 201 222 197
دانشگاه نیوکاسل 201 301 192 252
دانشگاه غربی سیدنی 201 301 501 274
دانشگاه کاتولیک استرالیا 251 501 801 587
دانشگاه بوند 251 481
دانشگاه دیکین 251 201 266 238
دانشگاه گریفیث 251 201 300 217

 

کدام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اعتبار بیشتری دارد؟

انواع مختلفی از رتبه‌بندی دانشگاه‌ها وجود دارد که هرکدام با توجه به معیارهای مختلف، دانشگاه‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند. علی‌رغم این واقعیت که آن‌ها نتایج خود را به روش‌های متفاوت و از منابع مختلف به‌دست می‌آورند، همۀ رتبه‌بندی‌های اصلی به‌طور کلی درمورد نتایج دانشگاه‌های استرالیا یکسان هستند و بسیاری از آن‌ها در رتبه‌های نسبتاً بالایی قرار دارند.

علی‌رغم تفاوت‌های فراوان بین رتبه‌بندی‌های جهانی و روش‌های آن، دانشگاه‌های استرالیا به‌طور مداوم دربین مؤسسات برتر در سطح جهانی قرار می‌گیرند. رتبه‌بندی ARWU به اعتبار و شهرت تاریخی با درنظر گرفتن جوایز نوبل که احتمالاً 100 سال پیش برنده شده‌اند و به‌شدت بر تحقیقات در علوم طبیعی اهمیت می‌دهد توجه دارد. دانشگاه‌های برتر در این رتبه‌بندی تحت سلطۀ بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان هستند.

درحالی‌که رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز بینش بیشتری درمورد نحوۀ درک تدریس در دانشگاه ارائه می‌کند، اما تفسیر آن دشوار است. رتبه‌بندی QS می‌تواند نشان‌دهندۀ خوبی از درک یک دانشگاه باشد، اما در اندازه‌گیری تجربۀ دانشجویی تفاوت‌های ظریفی ندارد. بااین‌حال، رتبه‌بندی QS Employability می‌تواند چشم‌اندازی جایگزین با تمرکز بیشتر بر تجربیات و نتایج دانشجویان ارائه دهد.

اگر ایدۀ خوبی از موضوعی که می‌خواهید مطالعه کنید دارید، رتبه‌بندی موضوعی ممکن است نقطۀ شروع خوبی باشد. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را مطالعه کنید، یا می‌خواهید انعطاف‌پذیری داشته باشید یا در معرض جدیدترین تحقیقات چندرشته‌ای قرار بگیرید، می‌توانید به‌دنبال دانشگاه‌هایی با تعداد زیادی از موضوعات رتبه‌بندی‌شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید