بهترین ایالت های کانادا برای مهاجرت

کشور کانادا یکی از پیشرفته ترین و همچنین مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است. بسیاری از افراد جهان آرزوی تحصیل و یا کار و زندگی در این کشور را دارند. اما آیا می دانید این کشور از چند ایالت تشکیل شده است؟ کدام یک از ایالت ها برای زندگی شما شرایط بهتری دارد؟ زمانی که تصمیم به مهاجرت می گیرید، باید تمامی المان های موجود را بررسی کرده و بهترین انتخاب را برای آینده خود رقم بزنید. در این مقاله سعی کرده ایم مهم ترین مطالبی که برای مهاجرت به ایالت های کانادا لازم است، جمع آوری کنیم. با ما همراه باشید.

 

ایالت های کانادا

کانادا از لحاظ جغرافیایی به 5‌ بخش اصلی west coast, central, atlantic, prairies, north تقسیم شده است. پایتخت آن شهر اتاوا است که در حدود 36‌ میلیون نفر جمعیت داشته و متوسط طول عمر افراد را 81‌ سال اعلام کرده اند. این کشور واقع در بخش شمالی قاره آمریکای شمالی می باشد. اقیانوس آرام از غرب و اقیانوس اطلس از شرق و اقیانوس منجمد شمالی از شمال این کشور را احاطه کرده اند. کانادا از 10 استان و همچنین 3 سرزمین تشکیل می شود که عبارتند از :‌

  • آلبرتا
  • بریتیش کلمبیا
  • مانیتوبا
  • انتاریو
  • ساسکاچوان
  • کبک
  • نیوبرانزویک
  • نوا اسکوشیا
  • جزیره پرنس ادوارد
  • نیوفاندلند و لابرادور
  • یوکان
  • سرزمین های شمال غربی
  • نوناووت

با توجه به اینکه جمعیت زیادی از افراد به کانادا مهاجرت کرده اند، هر یک از ایالت های مختلف از فرهنگ متفاوتی تبعیت می کنند. جالب است بدانید از هر 5 تولد در کانادا یک نفر غیر کانادایی است. این موضوع نشان دهنده این است که بسیار از افراد از سراسر جهان خواهان این هستند که کودکانشان شهروندان کانادایی تلقی شوند. افرادی که قصد مهاجرت کاری، تحصیلی، پناهندگی و… را دارند،‌ بهتر است درباره شهر مقصد تحقیقاتی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: تفاوت ساعت ایران و کانادا

 

معرفی بهترین ایالت های کانادا برای مهاجرت

هر یک از ایالت های کانادا فرهنگ مخصوص و شرایط خاصی را برای مهاجرت دارند. برخی از ایالت ها را می توان گزینه بهتری برای مهاجرت در نظر گرفت. در این بخش به معرفی این ایالت ها می پردازیم:

  • استان آلبرتا

این ایالت در بین سه استان شمالی کشورکانادا، غربی ترین آن ها است. مرکز این ایالت، شهر ادمونتون و مهم ترین شهر آن کلگری می باشد. به دلیل اینکه منابع بزرگ نفتی در این ایالت قرار گرفته است، از این ایالت به نام استان انرژی هم در بین عموم یاد می شود. بدین ترتیب آلبرتا به دلیل موقعیت های شغلی بسیار زیادی که برای ساکنان دارد، نرخ بیکاری در این ایالت بسیار پایین است.

متوسط درآمد ساکنین این ایالت، نسبت به دیگر ایالت ها بیشتر است. 24 موسسه و 4 دانشگاه در آلبرتا با امکانات رفاهی بی نظیری وجود دارد که بسیار معروف هستند و از استانداردهای جهانی پیروی می کند. بدین ترتیب آلبرتا هم از نظر موقعیت شغلی، تحصیلی و امکانات رفاهی، برای خانواده و زندگی مجردی گزینه پیشتاز و بسیار عالی به شمار می رود.

 

استان آلبرتا

  • استان بریتیش کلمبیا

غربی ترین استان کانادا ایالت بریتیش کلمبیا است که در کنار اقیانوس آرام قرار دارد. آب و هوای این استان در ساحل جنوبی معتدل و بارانی است و هوای سرد تقریبا در آن جا ظاهر نمی شود. به همین علت مهاجرانی که تحمل هوای سرد را ندارند، می توانند این استان را برای سکونت انتخاب کنند. البته برخی از بخش های جنوبی بریتیش کلمبیا تابستان های مدیترانه ای و گرم دارند.

مهم ترین و سومین شهر پرجمعیت بریتیش کلمبیا، شهر ونکوور است که سالانه حدود 35000 گردشگر از آن بازدید می کنند. این استان رتبه دوم در زمینه تولید گاز و سومین تولید کننده برق آبی در سراسر کانادا است. درآمد جنگل داری و مخابرات در این استان بسیار خوب بوده است؛ به همین دلیل بریتیش کلمبیا توانسته است سرمایه گذاری های مدرن را در خود افزایش دهد. همچنین این استان در زمینه صادرات الوار چوب فعالیت پویایی دارد. دانشگاه های برجسته جهان از جمله بریتیش کلمبیا و دانشگاه ویکتوریا در این ایالت قرار گرفته اند.

  • استان ساسکاچوان

این ایالت در همسایگی ایالت آلبرتا و مانیتوبا قرار گرفته است و جزوی از آفتابی ترین استان های کانادا به شمار می رود. ساسکاچوان از وضعیت اقتصادی و رفاهی خوبی برخوردار است، به همین خاطر نرخ مهاجرت به این استان در حال افزایش است. این استان در تلاش است که مهاجران بیشتری را به خود جذب کرده و اقتصاد خود را از کشاورزی به سمت خدمات مالی هدایت کند. در حال حاضر جمعیت این ایالت 11 میلیون نفر بوده که حدود 35 درصد از این افراد روستا نشین هستند.

دریاچه مانیتور که یکی از زیباترین و در عین حال مشهورترین دریاچه های جهان است، در ساسکاچوان قرار دارد. شهرهای ساسکاتون رجینا و پرنس آلبرت از مهم ترین شهرهای ساسکاچوان به شمار می روند. شهر رجینا به عنوان پایتخت این ایالت فعالیت دارد. تحصیل در دانشگاه های ساسکاچوان یکی از مهم ترین راه هایی است که مهاجران می توانند به این ایالت مهاجرت کنند؛ چرا که تحصیل در این دانشگاه ها امتیاز بیشتری برای مهاجران از طریق روش کاری دارد.

  • استان مانیتوبا

مانیتوبا در بخش مرکزی کانادا قرار گرفته و شهر معروف وینپینگ مرکز آن است. این ایالت نیز با ایالت های دیگری نظیر ساسکاچوان و انتاریو مرز مشترکی دارند. دومین خلیج بزرگ دنیا یعنی خلیج هادسون دی، در ایالت مانیتوبا و بندر چرچیل که اروپا و آسیا را به یکدیگر متصل می کند، در این استان واقع شده اند. آب و هوای این استان بسیار سرد بوده و تقریبا در بیشتر روزها شاهد پوشش برف در سطح شهر هستیم.

مانیتوبا دومین شهر جوان کانادا بوده و از لحاظ اقتصادی ثبات زیادی را برای شهروندان خود فراهم کرده است. به دلیل اینکه این استان جوان است،‌ هزینه زندگی در آن بسیار پایین بوده و شرایط خوبی برای کسانی که قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را دارند، مهیا کرده است. بدین ترتیب شما می توانید از طریق سرمایه گذاری در مدت زمان کم به درمان خوب و عالی برسید؛ چرا که مانیتوبا از لحاظ راه اندازی کسب و کار یکی از مقرون به صرفه ترین استان های کانادا محسوب می شود.

استان مانیتوبا

  • استان انتاریو

انتاریو یکی از بزرگترین ایالت های کانادا است که در بخش مرکزی- شرقی این کشور قرار دارد. تورنتو مرکز این استان بوده و پایتخت کانادا یعنی شهر اتاوا نیز در این استان قرار گرفته است. انتاریو با ایالت هایی نظیر میشیگان، پنسیلوانیا، اوهایو، مینه سوتا و نیویورک شمالی مرز مشترک داشته و به صورت مستقیم با آن ها در ارتباط است.

آب و هوای قسمت شمالی انتاریو قطبی، در ناحیه مرکزی و شرقی، مرطوب قاره ای و در قسمت جنوبی، ملایم قاره ای است. قدیمی ترین شرکت ها و موسسات صنعتی کانادایی در این ایالت کار می کنند. انتاریو نیز مانند ایالت بریتیش کلمبیا مهاجران بسیار زیادی دارد. درآمد میانگین ساکنان این ایالت بسیار بالا بوده و به همین خاطر هزینه زندگی و مسکن نیز در مقایسه با سایر شهرها بسیار بالا است.

  • استان کبک

استان کبک، بزرگترین ایالت کانادا و تنها ایالت فرانسوی زبان است که قوانین جدا از سایر ایالت ها دارد. مرکز این استان کبک سیتی است که مجمع ملی کبک در آن حضور دارند. در سال های 1980 و 1995 طی یک همه پرسی، از مردم درباره جدا شدن خود از دولت کانادا نظرسنجی انجام شد. اما مردم این منطقه همچنان خواستند که بخش از دولت کانادا باشند و از آن جدا نشوند. کبک سیتی پایتخت سیاسی و اداری ایالت کبک است که حدود 800‌ هزار نفر در آن ساکن هستند.

استان کبک

در سال های اخیر، این استان از قدرت خود برای جذب مهاجران خارجی استفاده کرده است. مونترال به عنوان دومین شهر بزرگ کانادا توانسته است در این زمینه موفقیت های زیادی کسب کرده و مهاجران را برای زندگی و کار به خود جذب کند. در این شهر حدود 4 میلیون نفر ساکن هستند که بیش از نیمی از آن ها را مهاجران تشکیل می دهند. 30 درصد از کل جمعیت کبک افراد مهاجری هستند که برای تحصیل و یا کار به این ایالت سفر کرده اند. شرکت های بزرگ بین المللی و برخی از مهم ترین صنایع کانادا مانند هوا فضا و فناوری اطلاعات در این شهر قرار دارد.

ایالت کبک از سیستم آموزشی مقرون به صرفه ای برخوردار است. دروس مدارس ابتدایی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی آموزش داده می شود. دانش آموزان سال یازدهم پس از کسب دیپلم می توانند به صورت رایگان در برنامه های پیش دانشگاهی یا حرفه های مختلف شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین رشته برای مهاجرت به کانادا

کدام یک از ایالت های کانادا در پذیرش مهاجران سهم بیشتری دارد؟

آخرین آمارهای انجام شده نشان می دهد که سهم هر یک از استان های کانادا در زمینه پذیرش مهاجران به چه مقدار بوده است. در این قسمت طبق آمار رسمی این اطلاعات گزارش شده اند:

  • انتاریو با 98406 اقامت
  • کبک با 53199 اقامت
  • آلبرتا با 44091‌ اقامت
  • بریتیش کلمبیا با 35388‌ اقامت
  • مانیتوبا با 15679 اقامت
  • ساسکاچوان 14315‌ اقامت

در سال 2019‌ به ترتیب ایالت های انتاریو، کبک،‌ بریتیش کلمبیا، آلبرتا،‌ مانیتوبا،‌ ساسکاچوان بیشترین تعداد مهاجرانی که موفق به اخذ اقامت شده اند را در خود جای داده اند. ایالت هایی مانند نیوفاندلند و لابرادور برنامه های جدیدی برای جذب مهاجر و اعطای اقامت به آن ها دارد. همچنین استان انتاریو با افزایش 41 هزار نفری مهاجر در عرض یک سال نشان داده است که برنامه های بلند مدتی را در این زمینه دارد.

 

ارزان ترین شهر های کانادا به ترتیب کدام شهر ها هستند؟

در این قسمت ارزان ترین شهر (کبک) تا گرانترین شهر(تورنتو) به ترتیب شرح داده شده است. با در نظر گرفتن این اطلاعات می توانید بهترین استان و شهر را برای مهاجرت انتخاب کنید.

  1. ایالت کبک شهر کبک
  2. ایالت کبک شهر مونترال
  3. ایالت آلبرتا شهر ادمونتون
  4. ایالت انتاریو شهر همیلتون
  5. ایالت نیوفاندلند و لابرادور شهر سنت جان
  6. ایالت البرتا شهر کلگری
  7. ایالت بریتیش کلمبیا شهر ویکتوریا
  8. ایالت کلمبیا شهر ونکوور
  9. ایالت انتاریو شهر تورنتو

ارزان ترین شهر های کانادا

راحت ترین ایالت کانادا جهت مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی، یکی از بهترین روش های مهاجرت به کشور کانادا است. فرد متقاضی تحصیل در کانادا می بایست چند فاکتور مهم را برای افزایش بیشتر شانس خود رعایت کند،‌ تا بتواند در رشته و دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرد. المان هایی نظیر مدرک زبان، نمرات بالا و قابل قبول،‌ داشتن تمکن مالی و… جزوی از فاکتورهای مهم مهاجرت تحصیلی به شمار می آیند. مهم ترین شهری که برای تحصیل شرایط بسیار عالی داشته و نسبت به سایر استان های کانادا اخذ پذیرش راحت تری دارد،‌ شهر ونکوور واقع در استان بریتیش کلمبیا است.

در شهر ونکوور دانشگاه های تراز اولی مانند دانشگاه ونکوور، کالج تامسون ریور، دانشگاه ویکتوریا و… قرار دارند. افراد بسیاری از سراسر جهان خواهان اخذ پذیرش از این دانشگاه ها هستند. به همین خاطر، رقابت بسیار بالایی در این زمینه وجود دارد. اما افرادی در اولویت قرار می گیرند که نمره زبان بالاتری داشته و همچنین توصیه نامه و انگیزه نامه قوی تری از خود ارائه می دهند.

 

راحت ترین ایالت کانادا جهت مهاجرت کاری

راحت ترین استان کانادا برای مهاجرت از طریق کار، بحث بسیار مفصلی دارد؛ چرا که این کشور، ویزاهای کاری متعددی برای افراد مختلف از سراسر جهان صادر می کند. متقاضیان با توجه به شرایط موجود، از طریق ورکر فدرال، اکسپرس انتری و همچنین ویزای کاری استانی می توانند نسبت به اخذ ویزای کاری کانادا اقدام کنند. به طور کلی متقاضیان باید امتیازات لازم را کسب کنند تا بتوانند از این ویزا بهره مند شوند.

اگر شما نیز از جمله متقاضیان دریافت ویزای کاری کشور کانادا هستید، به شما توصیه می کنیم که از طریق اسکیل ورکر فدرال اقدام کنید؛ چرا که با این روش، شما اجازه کار در بخش های مختلف کشور به جز کبک، را خواهید داشت. هر شهری بسته به فعالیت اصلی خود، نیاز به افراد مختلف با توانایی های منحصر به فرد و خاصی دارد که کار انجام شده را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.

 

راحت ترین ایالت کانادا جهت مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

کسانی که قصد ایجاد یک کسب کار در کانادا را دارند، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بهترین روش برای آن ها است. این مسئله نیز بحث بسیار مفصلی دارد. اما به طور خلاصه راحت ترین ایالت برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، به نوع بیزینس هر فرد و همچنین مقدار سرمایه فرد بستگی دارد. در حال حاضر ایالت های بریتیش کلمبیا و انتاریو، جزوی از شهرهای پرطرفدار جهت سرمایه گذاری محسوب می شوند.

افراد متقاضی سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا با حداقل سرمایه 100 هزار دلار، و استان انتاریو با سرمایه ای در حدود  200‌هزار دلار، می توانند بیزینس مورد نظر خود را راه اندازی کنند. همچنین افراد متقاضی سرمایه گذاری در این استان ها می توانند با داشتن نمره زبان کم مانند ایلتس 5، داشتن حداقل مدرک دیپلم اما با سابقه کار مدیریتی نیز مورد تایید قرار بگیرند.

 

راحت ترین ایالت کانادا جهت مهاجرت از طریق ویزای افراد موفق

متقاضیان بسیاری از سراسر جهان، به دنبال دریافت ویزای افراد موفق هستند. در این زمینه افرادی که در زمینه هنری و یا ورزشی فعالیت درخشانی دارند، می توانند نسبت به دریافت این ویزا اقدام نمایند. این افراد قادر به انتخاب شهر مورد نظر خود برای مهاجرت هستند. اما با توجه به اینکه ایالت بریتیش کلمبیا و به خصوص شهر ونکوور از موقعیت مطلوبی برخوردار است، هنرمندان و افراد موفق بیشتری این شهر را انتخاب می کنند، تا از طریق آن به فعالیت کاری خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: کار جنرال در کانادا

راحت ترین ایالت کانادا برای اخذ اقامت از طریق تولد

با توجه به اینکه کشور کانادا از سیستم خاک برای اخذ اقامت و تابعیت استفاده می کند، هر فرزند متولد شده در خاک کانادا، مجاز به دریافت اقامت و تابعیت است. برای این منظور بهتر است درباره هزینه های تولد صحبت کنیم؛ چرا که قوانین اخذ تابعیت و اقامت برای متولدین در سراسر کانادا به صورت یکسان بوده و هیچ گونه تفاوتی بین قوانین ناحیه های مختلف، وجود ندارد. در مقابل هزینه های تولد و درمان در هر ایالت و هر ناحیه ممکن است کمی متفاوت باشد.

 

راحت ترین ایالت کانادا برای اخذ اقامت از طریق تولد

هر چقدر که شهر و یا ایالت مربوطه بزرگ تر و از لحاظ امکانات پیشرفته تر باشد، قطعا هزینه های درمان و تولد در آن منطقه بالاتر خواهد بود. هزینه های تولد کودکانی که پدر و مادر خارجی دارند، به صورت کامل بر عهده خانواده است و دولت هیچ کمکی از این بابت به آن ها نخواهد کرد. بر این اساس هزینه ای که باید برای بیمارستان و زایمان در نظر بگیرید، مبلغی در حدود 20 هزار دلار است.

 

راحت ترین ایالت کانادا برای مهاجرت از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از روش های غیر قانونی مهاجرت بوده و به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛؛ چرا که خطرات و دردسرهای جبران ناپذیری مانند غرق و مفقود شدن دارد. اما به هر حال، همیشه افرادی وجود دارند که مجبور به مهاجرت ناخواسته هستند و حاضرند خطرات آن را برای به دست آوردن دوباره امنیت خود، به جان بخرند. در این گونه مواقع کانادا پذیرای این دسته از افراد خواهد بود.

در این روش مهاجران به هیچ عنوان حق کار و یا تحصیل را ندارند و باید هویت آن ها به صورت دقیق بررسی شود. درصورت غلط بودن کوچکترین اطلاعات، سریعا از کانادا اخراج می شوند. این روش مهاجرت به هیچ عنوان توصیه نمی شود. بدین ترتیب بیان راحت ترین ایالت کانادا برای مهاجرت از طریق پناهندگی امر درستی نیست. بنابراین، بهتر است از سایر روش های مهاجرتی مانند تحصیل و یا کار اقدام نمایید.

 

مناطق ایرانی نشین کشور کانادا کجا است؟

طبق آمار های سال 2021، حدود 400‌ هزار ایرانی در کانادا به زندگی و کار مشغول هستند. شهرهایی مانند ونکوور، تورنتو، مونترال و کلگری بیشترین تعداد افراد ایرانی را در خود جای داده و از شهرهای محبوب این افراد به شمار می آید. جالب است بدانید، منطقه نورث تورنتو در انتاریو، جمعیتی ایرانی دارد. همچنین ایرانیان در حومه شمالی تورنتو مانند ریچموند هیل، تورن هیل،‌ مارکهام، وان و در برخی از قسمت های ونکوور مانند نورث ونکوور، وست ونکوور، برنابی و کوکیتلام زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

بهترین منطقه کانادا از نظر آب و هوا

آب و هوا یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در هنگام مهاجرت در نظر گرفته می شود. کشور کانادا از منطقه بسیار وسیعی تشکیل شده است و دارای تنوع آب و هوایی بسیار بالایی است. به طوری که بخشی از آن در همه زمان ها برفی و بخشی دیگر معتدل و مدیترانه ای است. اما به طور کلی، کشور کانادا از نظر جغرافیایی در ناحیه ای قرار گرفته است که بسیاری از مناطق آن در زمستان، هوای سرد و خشکی دارد. قطعا برای کسانی که در منطقه خشک و گرم زندگی می کنند، مهاجرت به مکان های سرد قابل تحمل نخواهد بود.

منظور از آب و هوای خوب، مناطقی است که آب و هوای معتدلی و روزهای آفتابی دارند. شهر ویکتوریا در بریتیش کلمبیا گرم ترین آب و هوا را نسبت به سایر مناطق کانادا داشته و برای ایرانیان گزینه مطلوبی به شمار می آید. البته شهرهای دیگری نظیر کوبورگ در انتاریو،‌ کلونا، ابوتسفورد و ویکتوریا در ایالت بریتیش کلمبیا، هالیفاکس در ایالت اسکوشیا و سنت کاترینز در استان انتاریو از جمله دیگر مناطق با آب و هوای مناسب است.

بهترین منطقه کانادا از نظر آب و هوا

سخن پایانی

زمانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، باید المان های مهمی را در این زمینه بررسی کنید. بیشتر ایالت های کانادا برای مهاجرت مناسب هستند، اما برخی از آن ها نیاز بیشتری به مهاجر داشته و اقدامات موثری در این زمینه انجام داده اند. هنگام مهاجرت تحصیلی، کاری و … سعی کنید بهترین ایالت های مهاجرپذیر کانادا را شناسایی کرده و از وضعیت کار، درآمد، رفاه اجتماعی و همچنین آب و هوای آن اطلاعات لازم را کسب کنید. با این کار شما می توانید آینده درخشانی را برای خود و خانواده فراهم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید