برای کار در کانادا چقدر زبان لازم است؟

اولین سوال و مشکلی که افراد متقاضی مهاجرت به کانادا با آن مواجه می‌شوند، این است که چه نوع مدرک زبانی برای مهاجرت و اقامت در این کشور لازم است. کشور کانادا جزو کشورهای پیشرفته محسوب می شود و کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی در آن فوق ‌العاده بالا است. همچنین تمامی دانشگاه هایی که در این کشور وجود دارند، از سطح بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل سالانه افراد زیادی این کشور را برای ادامه تحصیل و کسب و کار خود انتخاب می‌ کنند. شرط بسیار مهم برای مهاجرت به این کشور این است که باید به زبان انگلیسی آشنایی و تسلط داشته باشید. در صورتی که قصد دارید بدانید که برای کار و مهاجرت به کشور کانادا تا چه اندازه به زبان نیاز دارید، در ادامه مطلب با حضور گرمتان ما را دنبال کنید.

 

مدرک زبان معتبر برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان کانادا

در صورتی که قصد دارید به کشور کانادا مهاجرت کنید، نخست باید با مدرک زبان مورد تایید این کشور آشنایی داشته باشید. دقت داشته باشید که مدارک زبان بسیار زیادی برای پذیرش دانشجویان کشور کانادا وجود دارند که برخی از آن ها از ارزش بالاتری برخوردار هستند. در صورتی که قصد دارید در دانشگاه‌ های انگلیسی زبان کانادا تحصیل کنید، برخی از مدارک زبان برای شما معتبر هستند. این مدارک عبارتند از:

  • مدرک آیلتس برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان کانادا:

یکی از معتبرترین آزمون‌ هایی که افراد هنگام مهاجرت به کشور کانادا به عنوان حداقل مدرک مورد نیاز خود باید داشته باشند، آزمون آیلتس است. این آزمون به دو گروه آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال دسته بندی می ‌شوند. اما آیلتس آکادمیک یکی از مهم ‌ترین مدارکی است که شما برای پذیرش در تمامی دانشگاه‌ های کشور کانادا به آن نیاز دارید. آزمون آیلتس آکادمیک در چهار قسمت listening، speaking، writing و reading دسته بندی می‌ شود و به هر کدام از این قسمت ها امتیازات خاصی تعلق می ‌گیرد. در صورتی که قصد دارید در این آزمون شرکت کنید، باید گذرنامه یا کارت ملی خود را در سایت مربوطه آپلود کنید.

  • مدرک تافل برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان کانادا:

یکی از مدارک دیگری که برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است، آزمون تافل است. نمره این آزمون در بازه صفر تا ۱۲۰ قرار دارد. در صورتی که قصد دارید در کشور کانادا به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف مشغول باشید، مدرک تافل حداقل مدرک زبانی است که در رشته‌ های مختلف نیاز دارید. بیشتر دانشگاه‌ هایی که در کشور کانادا وجود دارند، حداقل نمره ‌ای که برای پذیرش در نظر می‌ گیرند، نمره ۸۶ تا ۱۰۰ است.

  • مدرک PTE برای تحصیل در دانشگاه ‌های انگلیسی زبان کانادا:

آزمون PTE جزو آزمون ‌هایی است که برای ارزیابی مهارت و تسلط شما به زبان انگلیسی برگزار می ‌شود. این آزمون از طریق سازمان Pearson english language test برگزار می گردد. نمره ‌ای که در این آزمون به شما تعلق می ‌گیرد، در بیشتر دانشگاه‌ های جهان و همچنین دانشگاه ‌های کشور کانادا بسیار معتبر است. نمره این آزمون در بازه ۱۰ تا ۹۰ قرار دارد.

  • آزمون CELPIP GENERAL برای تحصیل در دانشگاه‌ های انگلیسی زبان کانادا:

آزمون CELPIP GENERAL برای سنجش مهارت‌ های زبان انگلیسی دانشجویان متقاضی برای مهاجرت به کانادا طراحی شده است. در این آزمون توانایی های شما را برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی بررسی می‌ کنند. همچنین در آزمون جنرال CELPIP مهارت‌ های مختلف شما مانند مهارت‌ های  شنیداری، نگارشی، درک مطلب و گفتاری را مورد سنجش قرار می ‌دهند.

 

مدرک زبان معتبر برای تحصیل در دانشگاه‌های فرانسوی زبان کانادا

اگر دقت کرده باشید مردمان کشور کانادا به زبان انگلیسی و فرانسه تسلط دارند و این دو زبان جزو زبان ‌های متداول در کشور کانادا محسوب می ‌شود که با آن ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌ کنند. به همین دلیل بعضی از دانشگاه‌ هایی که در کشور کانادا قرار دارند، در مقاطع تحصیلی گوناگون زبان  فرانسوی را برای ارائه دروس مختلف در نظر می‌ گیرند. در این صورت شما به عنوان یک دانشجو بین المللی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ ها، باید مدرک زبان فرانسوی نیز داشته باشید که در دانشگاه‌ های این کشور تایید شده باشد. معمولاً دو مدرک معتبر در زمینه زبان فرانسوی برای کشور کانادا وجود دارد که عبارت است از:

  • مدرک TEST D’ÉVALUATION DE FRANÇAIS برای تحصیل در دانشگاه‌ های فرانسوی زبان کانادا:

این آزمون برای سنجش زبان فرانسوی دانشجویانی که علاقه‌ مند به ادامه تحصیل در دانشگاه ‌های کشور کانادا هستند، انجام می‌ شود. در این آزمون توانایی ‌های زبان فرانسوی شما در ۷ قسمت مختلف را بررسی می ‌کنند و نمره آن را از سطح صفر تا ۱۰۰ در ۶ بخش تقسیم بندی می ‌کنند. سطح صفر مربوط به تسلط در مهارت های پایه و سطح ۶ مربوط به تسلط کامل به زبان فرانسوی است. نتیجه آزمونی که به دست می‌ آید، دارای اعتبار دو ساله هم خواهد بود.

  • مدرک TEST DE CONNAISSANCE DU FRANÇAIS برای تحصیل در دانشگاه ‌های فرانسوی زبان کانادا:

یکی از مدارک دیگری که دانشگاه ‌های فرانسوی زبان در کشور کانادا آن را تعیین می ‌کنند، آزمون TCF است. این آزمون برای ارزیابی زبان فرانسوی دانشجویان بین المللی مورد استفاده قرار می ‌گیرد و بازه نمره آن در ۱۰۰ تا ۶۹۹ قرار دارد که آن را پیچ دسته تقسیم بندی می‌ کنند. هر یک از این سطوح با توجه به برنامه‌ هایی که فرد متقاضی برای مهاجرت به کشور کانادا در نظر دارد با یکدیگر فرق دارند.

 

چرا مدرک معتبر زبان فرانسه برای مهاجرت کاری به کانادا

چرا مدرک معتبر زبان فرانسه برای مهاجرت کاری به کانادا لازم است؟

بعضی از شهرهای کشور کانادا، با زبان رسمی فرانسوی با یکدیگر ارتباط برقرار می ‌کنند. بنابراین آشنایی با زبان فرانسوی برای شما لازم است تا بتوانید با آسان ترین شکل ممکن با مردمان این کشور در ارتباط باشید. در صورتی که مقصد شما یکی از شهرهایی است که به زبان فرانسوی تسلط دارند، توصیه می‌ شود که در دوره ‌های مدرک زبان فرانسوی شرکت نمایید تا بتوانید مدارک معتبر و مورد نیاز خود را در زمینه زبان فرانسوی برای مهاجرت به کشور کانادا دریافت کنید. یکی از مهم‌ ترین مدارک زبانی که در زمینه زبان فرانسوی معتبر است، تف است.

آزمون TEF برای سنجش مهارت زبان فرانسوی مورد استفاده قرار می‌ گیرد که اولین بار در سال ۱۹۸۸ در پاریس ایجاد شد. در اتحادیه اروپا این آزمون ۶ سطح گوناگون دارد، اما در کشور کانادا این آزمون ۱۲ سطح مختلف را به خود اختصاص می ‌دهد. در صورتی که قصد دارید به کشور کانادا مهاجرت کنید و به کسب و کار خود در این کشور مشغول باشید، به دست آوردن حداقل نمره لازم در این آزمون برای شما ضروری است.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک

 

نمره آیلتس برای مهاجرت کاری به کشور کانادا

آزمون آیلتس جزو معتبرترین آزمون ‌هایی است که در زمینه زبان انگلیسی در سراسر دنیا شناخته شده است. در حالت کلی این آزمون بریتانیایی است و یک آزمون برای اندازه گیری مهارت‌ های افراد در زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. شرکت در آزمون آیلتس و اخذ نمره قبولی در این آزمون، جزو مواردی است که برای مهاجرت کاری به کانادا بسیار مهم و ضروری است. در صورتی که شما در آزمون آیلتس قبول شوید و مدرک معتبر خود را دریافت کنید، شانس شما برای پذیرش کاری در کشور کانادا افزایش پیدا می‌ کند.

زمانی که مدارک مورد نیاز خود را برای دریافت اقامت و مهاجرت کاری به کشور کانادا ارسال می‌ کنید، باید مدرک آیلتس خود را همراه با مدارک خود ارسال نمایید. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که حداقل نمره مورد نیاز برای این آزمون چقدر است؟ توجه داشته باشید که نمره قبولی با توجه به برنامه‌ای که شما برای مهاجرت به این کشور انتخاب می ‌کنید، متغیر است. شما قبل از مهاجرت باید با روش ‌های مهاجرتی مختلف و آزمون‌ های مورد نیاز آشنایی داشته باشید تا بتوانید نمره قبولی مورد نیاز خود را تعیین کنید.

 

نمره تافل برای مهاجرت کاری به کشور کانادا

آزمون تافل جزو آزمون ‌های بین المللی برای اندازه‌ گیری توانایی شما در زبان انگلیسی است که از طریق اداره مهاجرت کانادا برای مهاجرت مورد تایید نخواهد بود. اما برخی از دانشگاه‌ های کشور کانادا برای پذیرش دانشجوهای خود، این آزمون را مد نظر دارند. قبل از اینکه به کشور کانادا مهاجرت کنید، در ابتدا باید با نوع مهاجرت و برنامه‌ های خود آشنایی داشته باشید تا بدانید که به مدرک تافل نیاز دارید یا نه.

نمره لازم برای این آزمون در بازه صفر تا ۱۲۰ قرار دارد. در صورتی که قصد دارید در دانشگاه‌ های مختلف کانادا پذیرش داشته باشید، باید بدانید نمره قبولی این آزمون برای هر یک از دانشگاه‌ ها متغیر است. در حالت کلی مدرک این آزمون جزو مدارک زبان انگلیسی است که کشور کانادا آن را تایید می ‌کند.

 

حداقل مدرک زبان لازم برای مهاجرت به کشور کانادا در مقطع لیسانس

ادامه تحصیل در دوره ۳ تا ۴ ساله کارشناسی در کشور کانادا به مدرک زبان معتبر نیاز دارد. همچنین علاوه بر این مدت زمان شما باید مدرک دیپلم معتبر ۱۲ ساله هم به همراه خود داشته باشید. کمترین نمره زبان برای پذیرش در دانشگاه‌ های مختلف کانادا در مقطع کارشناسی، مربوط به آیلتس آکادمیک است که باید در بازه ۶ تا ۶.۵ قرار داشته باشد. با توجه به دانشگاهی که شما انتخاب می ‌کنید، ممکن است که نمره ‌های در نظر گرفته شده برای این آزمون متغیر باشد. البته این امکان برای شما وجود دارد که شما پذیرش خود را مشروط به طی کردن دوره‌ های زبان بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه در مقطع کارشناسی دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: آیا وکیل مهاجرت خوب است؟

حداقل مدرک زبان لازم برای مهاجرت به کشور کانادا در مقطع فوق لیسانس

دوره کارشناسی ارشد کشور کانادا، جزو دوره‌ های دوساله است که نمره زبان مورد نیاز برای این مقطع آیلتس ۶.۵ است. در کشور کانادا این امکان برای مهاجران بین المللی وجود دارد که بعد از طی کردن دوره کارشناسی بتواند در دوره های یکساله POST GRADUATE شرکت کنند‌ در این صورت می ‌توانند به دوره‌ های یکساله برای ورود به بازار کار این کشور وارد شوند.

به یاد داشته باشید که شما برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا، با توجه به دانشگاه و رشته ‌هایی که انتخاب می‌ کنید، نمره و مدرک ‌های تحصیلی متغیر هستند. شما قبل از اینکه به این کشور مهاجرت کنید، در ابتدا باید در مورد مدارک و نمره قبولی در زمینه زبان اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانی بر اساس آن عمل کنید.

 

حداقل مدرک زبان لازم برای مهاجرت به کشور کانادا در مقطع دکترا

ادامه تحصیل و مهاجرت به کشور کانادا در دوره دکترا با سایر مقاطع تحصیلی دیگر در این کشور تفاوت هایی دارد. در صورتی که قصد ادامه تحصیل و مهاجرت در دوره دکترا را دارید، باید مدرک زبان معتبر در زمینه نمره آیلتس ۷ را داشته باشید. مدت زمان لازم برای دوره های تحصیلی دکترا در کشور کانادا سه تا چهار سال در نظر گرفته شده است.

البته توجه داشته باشید که در برخی از رشته‌ هایی که در کشور کانادا در مقطع دکترا وجود دارند، ممکن است که شش سال را هم برای این مقطع در نظر بگیرند. برخورداری از مدرک زبان معتبر و تسلط کافی به زبان انگلیسی، برای شما در این مقطع برای برقراری ارتباط با دانشگاه، استاد و غیره از اقداماتی است که برای تحصیل در دانشگاه ‌های کشور کانادا نیاز دارید.

 

نحوه اخذ مدرک زبان پس از ورود به کشور کانادا

در صورتی که شما قصد دارید به کشور کانادا مهاجرت کنید اما مدرک زبان معتبر ندارید، می‌ توانید برای پذیرش خود برای شرکت در دوره های زبان انگلیسی و فرانسوی در کشور کانادا، در قدم اول به تحصیل در این دوره‌ ها مشغول باشید. سپس در صورتی که امتیاز لازم را به دست آوردید، برای دریافت پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان و فرانسه زبان کشور کانادا اقدام کنید. به همین دلیل به این مورد پذیرش ها، پذیرش مشروط گفته می ‌شود.

در این صورت شما می‌ توانید بدون داشتن مدرک زبان معتبر، برای تحصیل و کار در کشور کانادا پذیرش دریافت کنید. در این مواقع شما باید با موسسات مشاوره‌ ای در حوزه شرکت در دوره‌ های زبان مشورت داشته باشید تا بهترین پیشنهادات و دوره‌ ها را به شما معرفی کنند. هزینه شرکت در این دوره‌ ها نیز مقرون به صرفه است و شما با پرداخت هزینه‌ های مناسب می ‌توانید مدرک زبان خود را دریافت کنید و در ادامه برای کسب و کار در کشور کانادا اقدام نمایید.

 

مهاجرت از چه روش ‌هایی به کشور کانادا نیازمند مدرک زبان معتبر هستند؟

ممکن است برای شما نیز سوال پیش بیاید که مهاجرت به چه روش ‌هایی به کشور کانادا نیازمند برخورداری از مدارک زبان معتبر است؟ به همین دلیل بهتر است که شما در این زمینه اطلاعات کافی را به دست بیاورید که بتوانید روش مناسب برای مهاجرت خود تعیین کرده و با توجه به آن مدرک زبان معتبر را دریافت کنید. برخی از روش ‌هایی که برای مهاجرت به کشور کانادا به مدرک معتبر زمان نیاز دارند، عبارت است از:

  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال
  • برنامه نیروی کار ماهر اسکیل ترید
  • مهاجرت استارت آپی
  • مهاجرت به روش آتلانتیک
  • مهاجرت به روش خوداشتغالی
  • مهاجرت از طریق تحصیل

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

مهاجرت به کانادا توسط برنامه نیروی کار ماهر فدرال

در صورتی که قصد دارید برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال اقدام کنید، شما باید با توجه به سیستم امتیاز بندی این کشور حداقل امتیاز ۶۷ را به دست آورید. حداکثر امتیاز لازم نیز در این سیستم ۱۰۰ در نظر گرفته شده است که با توجه به عوامل مختلف آن را مورد ارزیابی قرار می ‌دهند.

شما با توجه به عوامل مختلف مانند تحصیلات، تجربه کاری، توانایی در زبان، سن، وضعیت استخدام و غیره می‌ توانید امتیاز لازم در سیستم مورد نظر را کسب کنید. بیشترین امتیازی که شما هنگام برخورداری از سطح زبان بالا می‌ توانید دریافت کنید، ۲۸ است و برای رسیدن به این سطح شما باید در زبان انگلیسی به سطح حرفه ‌ای رسیده باشید. همچنین زبان فرانسوی شما نیز باید در حد متوسط قرار داشته باشد.

 

مهاجرت به کانادا توسط برنامه نیروی کار ماهر اسکیل ترید

برنامه نیروی کار ماهر اسکیل ترید، جزو روش ‌های مناسب مهاجرت به کشور کانادا است که امتیاز بندی خاصی برای آن در نظر گرفته شده است. با توجه به آخرین قوانین و شرایطی که در کشور کانادا وجود دارد، شما با برخورداری از سطح زبان فرانسوی حرفه ‌ای می ‌توانید ۵۰ امتیاز را اخذ کنید. حداقل نمره 7 NCLC برای افراد متخصص مراجعه به کشور کانادا، تضمین کننده موفقیت آن ها در این مسیر است.

علاوه بر این موارد، تسلط به زبان فرانسوی باعث می‌ شود که حداقل امتیاز لازم را دریافت کنید. بعد از بررسی الزامات زبان فرانسوی، نوبت بررسی زبان انگلیسی خواهد رسید که با دریافت CLB 4 یا کمتر از آن، شما می ‌توانید ۲۵ امتیاز را به خود اختصاص دهید. در صورتی که قصد دارید شانس خود را برای پذیرش افزایش دهید، باید CLB 5 را دریافت نمایید.

 

مهاجرت به کانادا توسط ویزای استارت آپی

مهاجرت به کشور کانادا، توسط ویزای استارت آپی، جزو روش ‌هایی است که اکثر افراد برای مهاجرت خود آن را انتخاب می‌ کنند. در صورتی که شما نیز قصد دارید برای مهاجرت کاری خود به کشور کانادا از این روش اقدام کنید، باید توجه داشته باشید که یکی از موارد ضروری در این زمینه تسلط مناسب به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی است.

دولت کانادا برای افرادی که قصد دارند از این روش به کشور آن ها مهاجرت کنند،  شرایط و قانونی را در نظر گرفته است. در این زمینه مهاجرت به کشور کانادا توسط ویزای استارت آپ، شما باید حداقل به سطح CLB 5 رسیده باشید.

بیشتر بخوانید: شرطی نوع دوم در انگلیسی

 

مهاجرت به کانادا به روش آتلانتیک

در صورتی که قصد دارید برای مهاجرت به کشور کانادا از روش آتلانتیک استفاده کنید، باید توانایی و مهارت‌ های خاصی نیز داشته باشید. شما باید به فکر اقامت در مکان های مختلف مانند نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند، لابرادور و یا جزیره پرنس ادوارد نیز باشید. در این زمینه باید توجه داشته باشید که بر اساس کسب و کاری که در نظر دارید، باید مدارک مختلفی را آماده کنید و آن ها را ارائه دهید.

اشخاصی که در حوزه فعالیت ایشان در NOC، 0، A و یا B قرار دارند مدرک زبان آن ها باید معادل با CLB 5 باشد.

 

مهاجرت به کشور کانادا از طریق تحصیل

در صورتی که قصد دارید برای مهاجرت به کشور کانادا روش مهاجرت تحصیلی را انتخاب کنید، شما باید با توجه به منطقه ای که در آن قصد تحصیل دارید، به تسلط کافی در زبان انگلیسی و فرانسوی برسید. همچنین شما باید حداقل نمره آیلتس را دریافت نمایید.

حداقل نمره ‌ای که در آزمون آیلتس نیاز دارید، نمره ۶ است. این امتیاز برای شما زمانی مورد قبول واقع می ‌شود که در مهارت های ۴ گانه امتیاز ۵.۵ را دریافت کرده باشید. هر چه امتیازات شما در این زمینه بیشتر باشد، شانس شما برای پذیرش در این کشور بیشتر خواهد بود.

مهاجرت به کانادا توسط برنامه نیروی کار ماهر

سخن پایانی

کشور کانادا جزو پیشرفته ‌ترین کشورهای دنیا محسوب می ‌شود که سالانه افراد زیادی برای مهاجرت کاری این کشور را انتخاب می‌ کنند. توجه داشته باشید که در این کشور دروس مختلف به زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس می شوند و مردمان آن، با این دو زبان با یکدیگر ارتباط برقرار می ‌کنند. با توجه به اینکه متقاضیان برای ادامه تحصیل در این کشور بسیار زیاد هستند، یکی از شرایطی که شانس شما را برای پذیرش در دانشگاه‌ های این کشور افزایش می ‌دهد، داشتن مدرک زبان معتبری است که در کشور کانادا آن را تایید کرده باشند. توجه داشته باشید امکان پذیرش برای شما در کشور کانادا به صورت مشروط هم وجود دارد. در صورتی که قصد دارید به کشور کانادا مهاجرت کاری داشته باشید، در ابتدا باید روش‌ ها و برنامه‌ های مد نظر خود را انتخاب کرده و با توجه به روش انتخابی خود مدارک لازم را تهیه کنید. همچنین در زمینه زبان و مدارک مورد نیاز خود اطلاعاتی را به دست آورید. در نهایت می ‌توانید شانس خود را برای پذیرش در کشور کانادا افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید