ایده پردازی در رایتینگ تسک 2 آیلتس

یکی از بزرگترین مشکلات داوطلبان آیلتس ایده پردازی در رایتینگ تسک 2 آیلتس است. رایتینگ تسک 2 آیلتس یک مقاله در مورد موضوعات مختلف و بیشتر موضوعات اجتماعی است که از داوطلب خواسته می شود 250 کلمه در پاسخ به سوال بنویسند. موضوعات برای برخی افراد که در کشورهایی با فرهنگ های مختلف بزرگ شده اند به قدری غیر معمول و جدید است که آنها واقعا هیچ ایده ای برای پاسخ به سوال ندارند. بارها از زبان آموزانم شنیده ام که مشکل آنها این نیست که نمی توانند جملات انگلیسی با گرامر و لغات صحیح بنویسند بلکه مشکل این است که حتی اگر بخواهند جواب سوال را به فارسی هم بنویسند نمی توانند زیرا ایده ای ندارند.

کلیک کنید: آموزش آنلاین زبان آرمانی

این مشکل اغلب باعث می شود داوطلبان در مورد موضوعاتی که اصلا ارتباطی با منظور سوال ندارد بنویسند که در این صورت نمره Task achievement خود را از دست می دهند زیرا جواب آنها مربوط به سوال نیست. خیلی از افراد نیز در دادن جواب عجله می کنند و پس از نوشتن نیمی از رایتینگ خود تازه متوجه می شوند ایده ای برای ادامه متن و نتیجه گیری ندارند و این در حالی است که زمان را نیز از دست داده اند. اما چگونه می توانیم به این مشکل غلبه کنیم؟ چگونه می توانیم به راحتی ایده های مناسب برای طرح ساختار نوشته خود را پیدا کنیم و با موضوع بندی پاراگراف ها شروع به نوشتن کنیم؟

در این مقاله 7 تا مهمترین روش های ایده پردازی در رایتینگ تسک 2 آیلتس را معرفی می کنیم:

  1. آشنایی با موضوعات پرتکرار (Common Topic Familiarization)
  2. طوفان فکری (Brainstorming)
  3. نقشه ی ذهنی (Mind Mapping)
  4. تکنیک 5 سوالی (5 Questions Method)
  5. تکنیک نظرات شخصی (Personal Opinion Method)
  6. تکنیک مهندسی معکوس
  7. مطالعه کتاب و مقاله انگلیسی

در ادامه به ارائه توضیحاتی مختصر در مورد هریک از این روش ها می پردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ایده پردازی آیلتسآشنایی با موضوعات پرتکرار

یکی از راه های ایده پردازی در ریتینگ تسک 2 آیتلتس آشنایی با موضوعات پرتکرار است. اگر برای موضوعات پرتکرار آیلتس از قبل تمرین کرده و ایده های مناسب را پیدا کرده باشید از دو جنبه قادر خواهید بود رایتینگ بهتری را بنویسید. جنبه اول این است که به دلیل اینکه این موضوعات پرتکرار هستند به احتمال زیاد یکی از همان موضوعات را در قسمت تسک 2 خود خواهید داشت که به طبع در این صورت به راحتی می توانید رایتینگ خود را بنویسد. اما جنبه دوم از فایده این کار این است که هنگامی که شما برای موضوعات پرتکرار آیتلتس به دنبال ایده می گردید در واقع در حال یک ورزش ذهنی و تمرین ایده پردازی هستید که این خود می تواند کمک بزرگی به شما باشد که در حتی در صورتی که موضوع سوال همانی نباشد که شما تمرین کرده اید ولی بتوانید در دهن خود ایده های مناسب آن را بسازید.

پیشنهاد ویژه: آموزش آنلاین آیلتس آرمانی 

طوفان فکری

یکی از تکنیک هایی که نه فقط در مورد ایده پردازی در رایتینگ تسک 2 آیلتس، برای ایده پردازی در هر موضوعی مثل کسب و کارها بسیار شناخته شده است تکنیک طوفان فکری است. طوفان فکری به این معنی است که شما بدون اینکه به این مساله فکر کنید که ایده شما چقدر کاربردی و منطقی است فقط ایده های ذهنی خود را یادداشت می کنید. در این حالت لازم نیست تمام ایده را یادداشت کنید. شما فقط کلمات کلیدی مربوط به ایده خود را می نویسید و در آخر با انجام حذف و اضافه، ایده های خوب را انتخاب و آنها را بسط می دهید.

نقشه ی ذهنی

در انجام این نقشه، شما کافی است مهمترین کلمه کلیدی خود را برای ایده خود در وسط قرار دهید و ایده های مرتبط با آن و لغات کلیدی آن ها را در اطراف این نقشه را با خطوطی به آن مرتبط کنید. این اقدام باعث تولد ایده می شود به شکلی که خودتان نیز در انتهای این اقدام از این همه ایده ای که روی کاغذ به آنها رسیده اید تعجب می کنید. هر کلمه کلیدی شما را به یک کلمه کلیدی مرتبط دیگر سوق می دهد که خود می تواند موضوع یک بحث جدید و یک ایده متفاوت باشد.

مهندسی معکوس

یکی از روش های بسیار موثر ایده پردازی در رایتینگ تسک 2 آیلتس مطالعه نمونه های نوشته شده قبلی رایتینگ آیتلس است. اگر این نوشته ها را مطالعه کنید می توانید با تحلیل صحیح آنها با شکل ایده پردازی و بسط موضوع آشنا شوید. ضمن اینکه مطالعه این رایتینگ ها و آشنا شدن با موضوعات مختلف خود می تواند یک منبع عالی برای شما در ایده پردازی باشد.

در روش مهندسی معکوس شما می توانید علاوه بر کسب ایده های جدید با شکل جمله سازی و تشکلی پاراگراف ها، کلمات ربط و در کل نحوه ساختاربندی کل نوشته آشنا شوید. یکی از روش های خیلی موثر که مدرسان آیلتس نیز برای آموزش رایتینگ از آن استفاده می کنند همین مهندسی معکوس است.

تکنیک 5 سوالی

تکینیک 5 سوالی یکی از روش های ایده پردازی در رایتینگ تسک 2 آیلتس است که به شما کمک می کند تا ایده های خود را با تشکیل یک ایده بزرگ از تکه های کوچک شکل دهید. در این روش از کلمات پرسشی زیر برای ایده پردازی استفاده می کنید.

Who, where, when, why, what

پاسخ به این سوالات و کنار هم گذاشتن پاسخ ها می تواند به شما کمک کند به یک ایده کامل برسید. شما ابتدا این سوالات را در مورد صورت سوال کامل می کنید و خواهید دید که در لابلای پاسخ به این سوالات ایده های جدیدی خلق می شوند.

تکنیک نظرات شخصی

یکی از روش های جالب ایده پردازی در رایتینگ تسک 2 آیلتس تکنیک نظرات شخصی است. این تکنیک بر این پایه استوار است که ذهن انسان می تواند شرایط مختلف را بازسازی کند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که در آزمون آیلتس باعث می شود شما نتوانید ایده پردازی کنید این است که تحت استرس شدید قرار دارید.

در تکنیک نظرات شخصی به شما گفته می شود که خودتان را در حالتی تصور کنید که با دوستان یا خانواده در حال بحث روی موضوع سوال هستید. اگر بتوانید این موقعیت را به خوبی برای ذهن خودتان شبیه سازی کنید خواهید دید که ایده های جالبی در ذهن شما متولد می شوند که شاید در حالت عادی به ذهنتان نمی آیند.

مطالعه کتاب و مقاله انگلیسی

یکی از بهترین راه ها برای ایده پردازی این است که کتاب های با موضوعات مختلف بخوانید. خواندن مجلات مختلف که موضوعات اجتماعی مختلفی را بررسی می کند و همینطور روزنامه ها نیز می توانند به شما کمک کنند. شاید بهترین منبع برای مطالعه و ایده پردازی همان رایتینگ ها و ریدینگ های امتحانات آیلتس گذشته باشد. هر چه بیشتر در مورد موضوعات مختلف مطالعه داشته باشید ذهن شما برای ساخت ایده های جدید آماده تر خواهد بود.

جمع بندی روش های ایده پردازی در رایتینگ تسک 2 آیلتس

در این مقاله 7 روش موثر ایده پردازی در رایتینگ تسک 2 آیلتس را مورد بررسی قرار دادیم. یکی از چالشی ترین تسک های آزمون آیلتس، رایتینگ تسک 2 می باشد. این در حالی است که به گفته خیلی ها بزرگترین مشکل این تسک ایده پردازی می باشد. به همین دلیل در این مقاله ما به به معرفی روش های ایده پردازی پرداختیم. ایده پردازی چیزی نیست که یک شبه حاصل شود و برای داشتن ایده های خوب هنگام آزمون باید از قبل برای آن تمرین کرده باشید و کاملا آماده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید