انواع قید در انگلیسی

در این جمله انواع قید در انگلیسی را معرفی و آنها را با مثال توضیح می دهیم. قیدها در مکالمه و رایتینگ کاربرد زیادی دارند. قیدها اطلاعات مهمی را با خود حمل می کنند و معمولا افرادی که سطح زبان بالاتری دارند هنگام مکالمه به انگلیسی از تعداد و تنوع بیشتری از قیدها در صحبت های خود استفاده می کنند. قیدها مانند رنگ و بو می مانند و به جملات ما جلوه و احساس می بخشند.

قیدها از اجزای اصلی جمله در انگلیسی می باشند. در واقع کلمات داخل یک جمله به دو دسته تقسیم می شوند.

  1. Content Words
  2. Structure Words

دسته اول لغات محتوایی داخل جمله هستند که بار اصلی معنایی جمله را به دوش می کشند. این لغات شامل فعل ها، اسامی، صفات و قیدها جزو این دسته از لغات هستند.

دسته دوم لغاتی هستند که معنای اصلی جمله را با خود حمل نمی کنند و فقط برای حفظ ساختار و گرامر جمله در آن حضور دارند. ضمایر، حرف اضافه ها و افعال کمکی از این دسته هستند.

همانطور که در بالا شرح داده شد، قیدها از اجزای اصلی و حامل معنای جمله به شمار می روند. اما انواع قید در انگلیسی کدام است و جایگاه آنها در جمله کجاست؟ با ما همراه باشید.

پیشنهاد ما: دوره های زبان عمومی آرمانی با جدیدترین متدهای تدریس

قیدهای حالت (Adverbs of Manner)

یکی از انواع قید در انگلیسی قید حالت می باشد. قید حالت لغتی می باشد که معمولا یک فعل و نحوه انجام آن را توصیف می کند. قید حالت در واقع به طریقه اتفاق افتادن چیزی اشاره می کند. به جملات زیر دقت کنید:

He drives carefully.

او با دقت رانندگی می کند.

The dog quickly ran after the Frisbee.

اون سگ به سرعت دنبال فریزبی دوید.

در جمله اول قید حالت carefully، فعل drives را توصیف می کند.

در جمله دوم قید حالت quickly  ، فعل ran after  را توصیف می کند.

 

قید حالت معمولا در جواب سوال “How?” یا “چطور” می آید. برای مثال در جمله اول می گوییم: “او رانندگی می کند”. حالا سوال می کنیم How? یا چطور؟ که جواب می شود: Carefully یعنی با دقت.

قید حال معمولا قبل از فعل اصلی و یا در آخر جمله می آید. البته اگر در جمله قید زمان و یا مکان داشته باشیم، قید حالت قبل از آنها در جمله قرار می گیرد.

قیدهای زمان (Adverb of time)

قید زمان یکی از انواع قید در زبان انگلیسی است. قید زمان لغت و یا عبارتی است که زمان اتفاق افتادن یک عمل را نشان می دهد. قید زمان همانطور که نامش نشان می دهد برای نشان دادن زمان یک کار  (When) و مدت زمان انجام یک کار استفاده می شود.

My father lived in Germany for a year

پدرم به مدت یک سال در آلمان زندگی می کرد.

I’ll see you tomorrow.

فردا می بینمت.

در جمله اول قید زمان for a year به مدت زمان فعل جمله (Lived) و در جمله دوم قید زمان tomorrow به زمان اتفاق افتادن فعل جمله (See) اشاره دارد.

قید تکرار (Adverbs of Frequency)

نوعی قید زمان است که چند وقت یکبار (How often) اتفاق افتادن یک کار را نشان می دهند. قیدهای تکرار رایج در زبان انگلیسی Always، Usually، Often، Sometimes، Hardly ever و Never می باشند. این قیدها معمولا قبل از فعل اصلی قرار می گیرند. به مثال های زیر دقت کنید:

He never drinks milk.
او هرگز شیر نمی خورد.

You must always fasten your seat belt.
شما باید همیشه کمربند خود را محکمم ببندید.

adverbs

قیدهای مکان (Adverbs of Place)

یکی از انواع قید در انگلیسی قید مکان است. قید مکان همانطور که از نامش پیداست، نشان می دهد که فعل جمله در کجا اتفاق افتاده است. برای مثال در جمله زیر عبارتی که پر رنگ شده است، قید مکان می باشد.

The kids are playing in the yard.

بچه ها در حال بازی کردن در حیاط هستند.

قید مکان معمولا بعد از فعل اصلی و یا بعد از جمله این که توصیف می کند در جمله قرار می گیرد.

نکته: اگر در  یک جمله قید زمان و قید حالت باهم وجود داشته باشند، قید مکان بین این دو  قید قرار می‌گیرد. به مثال زیر دقت کنید:

My father talked to me angrily in my room yesterday.

پدرم دیروز در اتاقم با عصبانیت با من صحبت کرد.

کلیک کنید: دوره آنلاین آیلتس آرمانی به صورت کاملا فشرده و انعطاف پذیر

قیدهای مقدار (Adverbs of Degree)

یکی دیگر از انواع قید در زبان انگلیسی قید مقدار می باشد. قیدهای مقدار در مورد درجه، مقدار و شدت یک کار به ما اطلاعات می دهند. این صفات معمولا فعل، صفت یا قید را توصیف می کنند و معمولا نیز قبل از آنها می آیند. از جمله قیدهای مقدار می توان به لغات Almost، Quite،Enough ، Too و Very اشاره کرد.

This house is very large.

این خانه بزرگ است.

She is walking too slowly.

او به آرامی در حال راه رفتن است.

I have almost finished.

تقریبا تموم کردم.

در جمله اول قید مقدار Very، یک صفت یعنی large را توصیف می کند.

در جمله دوم قید مقدار too، یک قید دیگر یعنی  slowly را توصیف می کند.

در جمله سوم قید مقدار almost، یک فعل یعنی finished را توصیف می کند.

قید جهت (Adverbs of Direction)

قیدهای جهت نوعی قید مکان هستند. قیدهای جهت در زبان انگلیسی جهت حرکت شخص یا چیزی را نشان می دهند. برای ساخت این قیدهای جهت از حروف اضافه استفاده می شود. از جمله قیدهای جهت می توان به Into، Across، Along و Toward اشاره کرد. به مثال های زیر توجه کنید.

I ran across the avenue.

من عرض خیابان را دویدم.

She walked along the park.

او طول پارک را قدم زد.

 

قیدهای ربط  (Conjunctive Adverbs)

قیدهای ربط از مهمترین انواع قید در انگلیسی می باشند. قیدهای ربط در زبان انگلیسی دو جمله کامل و مستقل را به هم متصل می کنند. این لغات معمولا بین دو جمله می آیند و بین آنها ارتباط معنایی ایجاد می کند. از جمله قیدهای ربط می توان به لغاتی مانند Also، However، Therefore، Moreover، In fact و … اشاره کرد. به مثال های زیر دقت کنید.

Jack is terrible at physics; however, she still likes it.

جک تو فیزیک افتضاحه، هرچند هنوز بهش علاقه منده.

His favorite animals are cats; also, he likes dogs.

حیوان مورد علاقه اش گربه هست، همچنین سگ ها رو هم دوست داره.

همانطور که مشخص است در جمله اول however معنی “هرچند” می دهد و بین دو جمله ایجاد تضاد می کند، اما در جمله دوم also معنی “همچنین” می دهد و بوسیله آن می توان اطلاعاتی را به جمله اول اضافه کرد.

جمع بندی انواع قید در انگلیسی

در این مقاله انواع قید در انگلیسی را  به طور مختصر بررسی کردیم. همانطور که توضیح داده شد قیدها در انگلیسی چه در مکالمه و چه در رایتینگ بسیار مهم هستند. یک مکالمه یا متن بدون قید، کاملا بی روح است و شدت و احساس و معنای کامل را با خود حمل نمی کند. اگر یکی از دوستانتان داستانی جذاب یا ترسناک را برای شما بدون هیچ قیدی تعریف کند شما اصلا متوجه احساسات او نخواهید شد.

یادگیری این قیدها باید به نحوی باشد که بتوانید آنها را در مکالمات خود به طور فعال به کار ببرید. برای این کار باید زبان را با روشی صحیح یاد بگیرید. روش های مدرن آموزش زبان انگلیسی به شکلی طراحی و اجرا می شوند که لغات و ساختارهای جدید را در ذهن شما هک می کنند و شما طوری آنها را به صورت فعال یاد می گیرید که می توانید به راحتی از آنها در مواقع نیاز بهره ببرید.

برای دسترسی داشتن به آموزش های صحیح و طبق متدهای روز احتیاج به تحقیقح و پرس و جو ندارید زیرا دقیقا در حال مطالعه این مقاله در جای درست خود هستید. ما به شما دوره های آنلاین زبان عمومی و آیلتس آرمانی را پیشنهاد می کنیم تا به صورت فشرده و با بیشترین بازده زبان انگلیسی را در کوتاه ترین مدت و با قیمت باورنکردنی فرا بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید