ادمونتون در کانادا

کانادا یکی از ایده آل ترین کشورهای دنیا جهت مهاجرت محسوب می شود. سالیانه ایرانیان زیادی به این کشور برای اقامت دائمی یا چند ساله می روند. یکی از محبوب ترین شهرهای این کشور ادمونتون است. اگر شما نیز ادمونتون را برای زندگی یا مسافرت انتخاب کرده اید برای آشنایی بیشتر با تمامی شرایط آن این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

 

درباره شهر ادمونتون

ادمونتون نیز نام شهری در انگلیس است به همین دلیل بسیاری از افراد این شهر را با ادمونتون انگلیستان اشتباه می گیرند. این ایالت در قرن ۱۸ میلادی تأسیس شده است. با گذشت مدت زمانی کوتاه از تاسیس این شهر دانشمندان توانستند یک معدن نفت را در آن پیدا کنند. می توان گفت شروع پیشرفت های ادمونتون همزمان با کشف این معدن بوده است. با افزایش شناخت مردم از این شهر مهاجرت به سمت آن افزایش پیدا کرد به طوری یک چهارم جمعیت کانادا در ادمونتون ساکن شدند.

این شهر از نظر میزان جمعیت در کشور کانادا رتبه پنجم را از آن خود کرده است. هم اکنون حدود یک میلیون نفر در ادمونتون در حال زندگی هستند. مردم ساکن در این منطقه‌ جغرافیایی از سایر نقاط جهان هستند، اما بیشتر این مردم از قاره اروپا وارد شهر ادمونتون شده اند. مردم این شهر برخلاف ایرانیان به جای استفاده از ماشین های شخصی از وسایل حمل و نقل عمومی به طور گسترده استفاده می کنند. خطوط اتوبوسرانی ادمونتون شمال این ایالت را به بخش جنوبی آن متصل می کند. مردم این شهر احترام زیادی برای فعالیت های هنری مختلف از جمله نمایش و نقاشی قائل هستند. به طوری که سالن های تئاتر و اجرای موسیقی در این شهر همیشه پر رونق بوده است.

 

هزینه زندگی در ادمونتون کانادا

این گونه به نظر می رسد که زندگی در ادمونتون نسبت به سایر ایالات کشور کانادا مقرون به صرفه تر است. افراد شاغل در این شهر مالیات کمتری نسبت به شهرهای دیگر کانادا پرداخت می کنند. همچنین قیمت خوراکی، اجاره خانه و سوخت ماشین در ادمونتون نسبتاً مناسب است. طبق نظر افرادی که سابقه زندگی در این شهر را دارند، تقریبا تمام افراد ادمونتون سطح زندگی متوسط رو به بالایی دارند.

مردم این شهر برای رفتن به مکان های مختلف کمتر از ماشین و موتور شخصی استفاده می کنند. ادمونتون یکی از بهترین و گسترده ترین سیستم های حمل و نقل عمومی را در کشور کانادا دارد. این موضوع نیز نشان دهنده پایین بودن نسبی هزینه های زندگی در این ایالت است.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین زبان

 

هتل های ادمونتون

در این قسمت بهترین هتل های شهر ادمونتون را به شما معرفی می کنیم. با دانستن این اطلاعات می توانید به محض ورود به این شهر بهترین مکان را برای اقامت موقت انتخاب کرده و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. چند نمونه از هتل های ادمونتون عبارت است از:

  • Farimon hotel macdonald: این هتل نزدیک به ۱۰۰ سال قدمت دارد و در مرکز شهر واقع شده است. در لابی این هتل کاناپه هایی گذاشته شده است که می توانید عصرانه خود را در آن جا میل کنید. یکی از جذابیت های این هتل وجود حمام هایی به سبک اروپایی در اتاق های آن است.
  • Fantasyland hotel: سبک طراحی اتاق های این هتل با سایر اقامتگاه های کانادا متفاوت است. در محوطه این هتل یک پارک و یک زمین گلف کوچک نیز طراحی شده است.
  • Matrix hotel: این هتل در مرکز شهر ادمونتون قرار گرفته است. قرار گیری این هتل در میان مراکز تجاری متعدد باعث شده است تا مسافران برای انجام خریدهای خود دچار سختی نشوند. سایر مکان های این شهر مانند رستوران، کافه و سالن های تئاتر در فاصله نزدیکی از ماتریکس قرار گرفتند.
  • Radisson hotel: این هتل از نظر میزان کیفیت توانسته چهار ستاره را به دست آورد. قرار گرفتن این منطقه اسکان در مقابل ساحل یک دریاچه زیبایی آن را چندین برابر کرده است. تمامی امکانات رفاهی را که شما به عنوان یک مسافر به آن احتیاج پیدا خواهید کرد را می توانید در اتاق های این هتل بیابید.

البته هتل های خوب دیگری نیز در این شهر هستند که با کمی جستجو می توانید اطلاعاتی را راجع به آن ها به دست آورید.

 

هتل های ادمونتون

آب و هوای ادمونتون کانادا

جنگل و مراتع طبیعی فراوانی که در این کشور وجود دارد باعث شده تا آب و هوای ادمونتون بسیار معتدل باشد. زمستان های ادمونتون بسیار شبیه مونترال است. مردم این شهر سه ماه بسیار سرد و یخبندان را تجربه می کنند. هرچند این شرایط با شرایط جوی ایران بسیار متفاوت است اما با چند ماه زندگی به آن عادت خواهید کرد.

تابستان های ادمونتون بسیار شبیه تابستان های ایران است. روزهای بلند و آفتابی و کم باران این شهر ما را به یاد مناطق مرکزی ایران می اندازد. وجود رودخانه و دریاچه در اطراف این منطقه از کشور کانادا باعث شده تا با کمی راه رفتن در این محیط متوجه مرطوب و شرجی بودن هوا شوید.

 

فرودگاه های ادمونتون

در این قسمت فهرست فرودگاه‌ های ادمونتون را برای شما آورده ایم تا راحت تر بتوانید مسیر سفر خود به این ایالت را مشخص کنید. این فرودگاه ها شامل موارد زیر می شوند‌.

  • فرودگاه بین‌المللی ادمونتون: این فرودگاه در متروپولیتن واقع در ایالت ادمونتون قرار دارد. در این فرودگاه نه تنها افراد به کشورهای مختلف سفر می کنند، بلکه محموله‌ ها نیز بین ایالت ها جابه جا می شوند.
  • فرودگاه صحرایی ادمونتون: همانطور که از نام آن مشخص است، محل فرود هواپیما در این مکان بر روی زمین پوشیده شده از چمن است.

 

قیمت بلیط ادمونتون

قیمت بلیط ادمونتون به شرایط مختلفی بستگی دارد. معمولاً این رقم در زمان های خاصی از سال مانند تعطیلات کریسمس یا نوروز گران تر از سایر زمان ها می شود. همانطور که می دانید از ایران به کانادا پرواز مستقیم وجود ندارد. در نتیجه برای ورود به این شهر بایستی یک کشور واسطه مانند ترکیه را انتخاب کنید. بنابراین کشور واسطه ای که قرار است از طریق آن وارد ادمونتون شوید نیز می تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت بلیط شود.

 

جاهای دیدنی ادمونتون کانادا

این شهر علاوه بر آب و هوای فوق العاده، مکان های تفریحی و گردشگری فراوانی نیز دارد.‌ به همین دلیل توانسته نظر توریست ها را از سراسر دنیا به سمت خود جلب کنند. چند مورد از این جاهای دیدنی عبارت است از:

  • موزه رویال:

همانطور که از نام آن مشخص است این موزه یک موزه سلطنتی به شمار می رود. از آنجایی که در گذشته آثار باستانی زیادی از کشور ما توسط قاچاقچیان به غارت رفته است در این موزه می توان وسایل دیدنی زیادی از ایران را مشاهده کرد. چیزی که این موزه را از سایر موزه های موجود در جهان متفاوت کرده وجود فسیل هایی از موجودات منقرض شده مانند دایناسورها است.

 

موزه رویال

بیشتر بخوانید: بهترین رشته برای مهاجرت به کانادا

 

  • پارک ال آیلند:

اگر به دنبال یک محیط آرام در خارج از شهر هستید، می توانید پارک ال آیلند را در برنامه گردشی خود قرار دهید. این پارک حدود یک ساعت با مرکز شهر فاصله دارد، بنابراین باید برای رفتن به آن یک ماشین بگیرید. این پارک شامل یک بافت جنگلی به همراه تعدادی دریاچه مصنوعی و طبیعی و رودخانه می شود. این پارک همچنین محل زندگی بسیاری از حیوانات اهلی و وحشی است.

  • مجتمع تجاری وست ادمونتون:

وجود یک مرکز خرید در هر نقطه ای از دنیا می تواند آن مکان را جذاب‌ و دلنشین کند. وست ادمونتون در دسته بزرگترین مراکز خرید در کل جهان قرار می گیرد. گفته می شود که معماری این مرکز خرید، الهام گرفته شده از معماری های سنتی قاره آسیا است. برندهای معروف دنیا را می توانید در این مجتمع تجاری مشاهده کنید که از میان می توان به زارا و اپل اشاره کرد.

  • گلخانه موتارت:

نام دیگر گلخانه موتارت، هنرستان موتارت است. این گلخانه توانسته با به وجود آوردن شرایط اقلیمی مختلف یک پوشش گیاهی متنوع و چهار فصل را ایجاد کند. همین موضوع باعث شده تا سالیانه حدود یک میلیون نفر توریست به هدف دیدن این مکان به ادمونتون سفر کنند.

  • باغ وحش ادمونتون:

به جرئت می توان گفت این باغ وحش از بالاترین تنوع حیوانی در میان باغ وحش های جهان برخوردار است. این باغ وحش در کنار رودخانه قرار گرفته است به همین دلیل بسیار شبیه حیات واقعی جانوران است. هر چند مساحت این باغ وحش نسبتا کم است، اما یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی ادمونتون به شمار می رود.

 

کار در ادمونتون کانادا

اگر قصد زندگی در ادمونتون را دارید باید قبل از هرکاری شرایط شغلی خود را در آن شهر به ثبات برسانید. همچنین اگر برای ادامه تحصیل به این شهر سفر می کنید، می توانید هفته ای حدود 20 ساعت را به انجام کارهای دانشجویی اختصاص دهید. اقتصاد ادمونتون در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و افراد شاغل در آن جا حقوق کافی برای گذراندن زندگی خود را دارند. یکی از علل کسب این موفقیت وجود معادن الماس در آن منطقه است.

مردم ادمونتون حدود 8 ساعت در هفته را به کار کردن اختصاص می دهند. البته این 8 ساعت را به صورت متوالی کار نمی کنند؛ زیرا کارفرمایان ساعاتی را برای استراحت کارمندان خود در نظر گرفته اند. حداقل حقوق کار بابت یک ساعت کار کردن 20 دلار است. کارمندان در طول یک سال می توانند از 15 روز مرخصی استفاده کنند. میانگین حقوق سالیانه این افراد معادل 70 هزار دلار است. پردرآمدترین مشاغل این شهر مربوط به کار کردن در معدن و حوزه سلامت و پزشکی می شود.

 

کالج های ادمونتون

در این قسمت قصد داریم شما را با مراکز عالی این شهر بیشتر آشنا کنیم تا برای ادامه تحصیل مناسب ترین کالج را انتخاب کنید. این کالج ها شامل موارد زیر می شوند.

  • دانشگاه آلبرتا:

اگر قصد تحصیل در رشته های مرتبط با علوم انسانی یا هنر را دارید، ما به شما دانشگاه آلبرتا را پیشنهاد می کنیم. تحصیل در این دانشگاه در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است. این دانشگاه در بخش شمالی ادمونتون در کنار یک رودخانه زیبا قرار دارد.

دانشگاه آلبرتا

آلبرتا از نظر انتشار کتاب و مقالات علمی توانسته رتبه نخست را به دست آورد. گفته می شود که کتابخانه آلبرتا بزرگترین کتابخانه در کشور کانادا است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به ورزش علاقه دارید آلبرتا بهترین گزینه برای تحصیل شما محسوب می شود؛ زیرا سطح زیادی از اراضی این مکان به باشگاه های ورزشی تعلق دارد.

  • دانشگاه کنکوردیا:

دانشگاه کنکوردیا از آن دسته دانشگاه های است که سالیانه تعدادی از دانشجویان را از سراسر جهان بورسیه تحصیلی می کند. افراد فارغ‌التحصیل در رشته های مهندسی برای ادامه تحصیل معمولاً کنکوردیا را انتخاب می کنند.

  • دانشگاه کینگز ادمونتون:

اگر قصد تحصیل در یکی از رشته های مدیریتی را دارید ما به شما کینگز ادمونتون را توصیه می کنیم. یکی از بهترین مزایای این دانشگاه تدریس با زبان انگلیسی است در نتیجه شما نیازی به یادگیری زبان فرانسوی نخواهید داشت. این مرکز آموزشی نسبت به دانشگاه آلبرتا جمعیت کمتری دارد، بنابراین اگر به دنبال یک محیط آرام و خلوت هستید، می توانید کینگز را برای درس خواندن انتخاب کنید.

 بیشتر بخوانید: نکات آزمون آیلتس

کتابخانه ادمونتون کانادا

از یکی از مهم‌ ترین کتابخانه های شهر ادمونتون می‌ توان به کتابخانه کاپیلانو اشاره کرد. این ساختمان بالای 1000 متر مساحت دارد و ترکیبی از علم و طبیعت را می توانید در این مکان مشاهده کنید. یکی از زیباترین جاذبه های این کتابخانه مربوط به سقف آن می شود که تماماً از چوب ساخته شده است. وجود فضا بین تخته های چوبی این سقف به عبور نور خورشید از میان آن و روشن کردن کتابخانه کمک شایانی کرده است. این کتابخانه در دانشگاه کاپیلانو کانادا قرار گرفته است.

 

تحصیل در ادمونتون

کانادا و ادمونتون بهترین مقصد برای تحصیل دانشجویان ایرانی به شمار می رود. البته لازم است ابتدا در وبسایت کالج مورد نظر خود ثبت نام کرده و فرم های لازم را پر کنید. رعایت تمامی ددلاین های پذیرش برای دریافت بورسیه تحصیلی از سمت دانشگاه های ادمونتون لازم است. اما تحصیل در این کشور تنها مختص کالج های آن نمی شود. بسیاری از والدین دغدغه تحصیل فرزندان خود را در مدارس این ایالت دارند. دانستن شرایط تدریس در این مکان قبل از انجام فرایند مهاجرت امری ضروری به شمار می رود.

 

تحصیل در ادمونتون

شاید برایتان جالب باشد که در ادمونتون می توانید مدارسی را پیدا کنید که صرفاً به دانش آموزان فارسی زبان درس می دهند و این موضوع برای خیلی از خانواده های ایرانی امری خوشایند است. معمولاً کتاب هایی که در این مدارس تدریس می شوند همان کتاب هایی است که وزارت آموزش و پرورش ایران در مدارس توزیع می کند. البته این مدارس تنها دانش آموزان تا سن ۱۲ سال را پذیرش می کنند. در نتیجه دانش آموزان برای گذراندن دوره دبیرستان خود بایستی به مدارس رایج در این شهر مراجعه نمایند.

مدارس موجود در ادمونتون عمدتاً از نوع دولتی هستند در نتیجه هزینه پرداختی سالانه برای تحصیل در آن بسیار کم است. این مدارس مانند ایران در سه مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان وجود دارند. زمان ماندن در مدارس این ایالت بیشتر از مدارس ایران معمولاً دانش آموزان تا ساعت ۳ بعد از ظهر در مدرسه می مانند. بنابراین در این مدارس ساعتی برای خوردن ناهار در نظر گرفته شده است. این مدارس در روزهای جمعه و شنبه تعطیل هستند.

 

اجاره خانه در ادمونتون

یکی از مهم ترین دغدغه های هر فردی قبل از مهاجرت به ادمونتون مبلغ های تعیین شده برای اجاره خانه در این ایالت است. به نظر می رسد که بیشترین هزینه ای که یک فرد بایستی در این ایالت پرداخته کند، مربوط به کرایه خانه می شود. البته نرخ تعیین شده برای اجاره به فاکتورهای مختلفی مانند مساحت، تعداد اتاق و محل خانه بستگی دارد. اما به طور کلی می توان گفت این مبلغ حدوداً بین 800 دلار و 2000 دلار قرار می گیرد. البته اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه و فول امکانات حدود 3500 دلار تخمین زده می شود.

 

اختلاف ساعت تهران با ادمونتون

دانستن ساعت رسمی ایالت ادمونتون و اختلاف آن با ساعت رسمی ایران برای حضور در جلسات کاری بین المللی و تماس با اقوام و دوستان لازم است. ساعت رسمی ادمونتون حدود 10 ساعت و 30 دقیقه عقب تر از ساعت رسمی تهران است.

 

فرهنگ مردم ادمونتون کانادا

در ایالت ادمونتون کانادا فستیوال های مختلفی برگزار می شود. شرکت در آن ها باعث می شود تا با فرهنگ مردم کانادایی بیشتر آشنا شوید. چند نمونه از این فستیوال ها عبارت است از:

  • فستیوال لومیناریا: این جشنواره در یک باغ ژاپنی با روشن کردن شمع ها برگزار می شود. زمان شرکت در لومیناریا هر ساله در اواخر نوامبر و اوایل ژانویه است.
  • فستیوال اسکیت نقره ای: این فستیوال هر ساله در ماه فوریه در کنار رودخانه شمالی این ایالت برگزار می شود. این جشنواره حدودا ده روز طول می کشد و رقابت کنندگان بایستی با اسکیت های‌ خود بر روی تپه های یخی راه بروند.
  • فستیوال مزه ها: در این جشنواره رستوران های مطرح کانادا با یک دیگر رقابت می کنند. هر رستورانی که بتواند در این مسابقه رتبه نخست را به دست آورد، محبوبیت بیشتری را در کشور خود به دست می آورد. در نتیجه افراد بیشتری به این رستوران جلب می شوند. برنده شدن در این فستیوال یک رزومه کاری خوب برای سرآشپز رستوران منتخب به حساب می آید.

 بیشتر بخوانید: وسایل لازم برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت به ادمونتون

دانستن تمامی شرایط مربوط به مهاجرت به ادمونتون قبل از ورود به این شهر لازم است در غیر این صورت بلافاصله پس از ورود به این ایالت با مشکل های متعددی مواجه خواهید شد. شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین مواردی که ایرانیان پس از ورود به ادمونتون با آن مواجه می شوند، تنوع مذهب است. به طوری که ممکن است در یک خیابان کلیسا، مسجد و عبادتگاه بوداییان را در کنار یک دیگر مشاهده کنید. هزینه مهاجرت به این کشور بستگی به عوامل متعددی مانند نحوه مسافرت به کانادا و مسیر انتخابی برای مسافرت، محل اسکان و غیره دارد. بدین ترتیب نمی توان یک رقم ثابت را برای آن اعلام کرد.

 

سخن پایانی

با وجود تمام مطالب گفته شده توانستیم با تمامی شرایط زندگی و تحصیل در ایالت ادمونتون کانادا آشنا شویم. بنابراین می توان از شهر ادمونتون به عنوان بهترین ایالت در آمریکای شمالی یاد کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید